Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
bartjemestrom
Berichten: 751
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor bartjemestrom » vr 09 feb 2018, 08:44

Volgens mij is dat her en der al vaker vermeld, ze gaan de Optares vervangen

Gebruikersavatar
Dave4055
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Dave4055 » vr 09 feb 2018, 09:33

nsimmelink94 schreef:Is er al wat zinnigs te zeggen over wat deze bussen gaan vervangen qua ander materieel? De Optares of de Scania's?


Deze 7 wagens gaan de Optare's vervangen, de Scania's gaan pas na de zomer vervangen worden.

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor nsimmelink94 » vr 09 feb 2018, 09:45

In verband met de leeftijd zullen ze wel aanmerkelijk nieuwer materieel dan dit moeten binnenharken voor de Scania's. Deze Amba's zijn al een goede 2 jaar ouder dan de Optares en de Scania's zijn van de zomer ook alweer 11 jaar oud. Dat wordt toch krap met de leeftijdsgrenzen van de concessie :)

bartjemestrom schreef:Volgens mij is dat her en der al vaker vermeld, ze gaan de Optares vervangen


Klopt, maar van de Scania's was er nog geen bevestiging dat ze eruit gingen, dus misschien dat er meer kwamen om die ook mee te pakken.

Gebruikersavatar
Dave4055
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Dave4055 » vr 09 feb 2018, 09:51

nsimmelink94 schreef:In verband met de leeftijd zullen ze wel aanmerkelijk nieuwer materieel dan dit moeten binnenharken voor de Scania's. Deze Amba's zijn al een goede 2 jaar ouder dan de Optares en de Scania's zijn van de zomer ook alweer 11 jaar oud. Dat wordt toch krap met de leeftijdsgrenzen van de concessie :)



Scania's zijn zelfs al 12 deze zomer. Men spreekt nog steeds over 10 meter wagens uit Limburg.. Alleen zijn ze daar nog niet zo ver met de Elektrische wagens..

chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor chemie » vr 02 mar 2018, 13:29

busentrein schreef:Vandaag zijn de eerste twee ex Connnexxion wagens in dienst gegaan.

Ik zit er nu in eentje. De halte afroep is om van te lachen (Meeedo), het interieur van de bus ziet er gewoon oud uit, als je mensen de bus in wil lokken heb je niet dit soort materiaal nodig. Maar goed, hij rijdt wel.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4382
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor cassie127 » vr 02 mar 2018, 13:43

Ik heb afgelopen woensdag al een ex-connexxion wagens gezien rond 19;08 op lijn 81 naar Zutphen
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 02 mar 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 8892,4 km, Bus 348,0 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 16-03

Tony_OV_GD
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 20:15

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Tony_OV_GD » vr 02 mar 2018, 14:27

chemie schreef:
busentrein schreef:Vandaag zijn de eerste twee ex Connnexxion wagens in dienst gegaan.

Ik zit er nu in eentje. De halte afroep is om van te lachen (Meeedo), het interieur van de bus ziet er gewoon oud uit, als je mensen de bus in wil lokken heb je niet dit soort materiaal nodig. Maar goed, hij rijdt wel.

Waarom investeren ze niet in fatsoenlijk materieel dan?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7739
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » vr 02 mar 2018, 14:35

Ik vind het echt om te huilen dat Arriva geen vernieuwing laat zien in deze concessie. Je mag toch wat verwachten na zo'n forse verlenging.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Stadsbus
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Stadsbus » vr 02 mar 2018, 17:50

Ze moeten een beetje sparen voor elektrisch materieel. Beetje zonde om dure, nieuwe bussen aan te schaffen die over een paar jaar toch weer weg gaan.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7739
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » vr 02 mar 2018, 17:54

Paar jaar!? Arriva rijdt er nog 8 jaar. Evenlang als de nieuwe DAV concessie van Qbuzz.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Stadsbus
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Stadsbus » vr 02 mar 2018, 17:56

Wie weet komen over 2 jaar nieuwe elektrische bussen :wink:

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7739
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » vr 02 mar 2018, 18:11

Tja, dat weten we nog niet. Daarnaast is het ook zonde van het geld om allemaal apparatuur in die oude zooi te gaan inbouwen om vervolgens na 1 of 2 jaar nieuwe bussen aan te schaffen dan kan je het ook meteen goed doen door eerst wat elektrische bussen te bestellen ter vervanging van de Scania's. Later kun je de amba's gaan vervangen.

Bovendien bestaat de concessie voornamelijk uit (lange) streeklijnen. Nog niet echt geschikt voor elektrisch materieel. Euro VI is nu nog een logischere keuze. In Zutphen zou men elektrisch kunnen gaan rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15343
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Meltrain » vr 02 mar 2018, 18:41

Tja, Arriva zal het wel weer zo bedacht hebben dat ze steeds net aan de concessie-eisen voldoen. Ook in DAV kon men behoorlijk lang met de Wright's uit medio 2003 blijven rijden, door tussendoor steeds andere materieeltypes te vervangen. En net op het moment dat de Wright's echt niet meer mochten, kwam er een enorme sloot Ambassadors uit HWGO vrij. Het zou me niks verbazen als Arriva een soortgelijke strategie ook in deze concessie zal toepassen.
Bovendien is er niks mis mee om een bus gewoon gedurende zijn gehele levensduur te gebruiken.

Er staat me trouwens wel iets bij over dat er nieuwe elektrische bussen voor Zutphen komen, maar ik kan even niet meer terugvinden waar ik dat gelezen had.
Elke werkdag van Rlb naar Asa de slaapkamer naar de woonkamer en terug.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7739
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » zo 04 mar 2018, 16:24

Men wil de busdienst tussen Vreden en Winterswijk gaan uitbreiden.

Bron
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5931
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Chrysa » zo 04 mar 2018, 16:50

"Duitsers willen we het onder andere via deze manier ook graag laten weten dat ze vanaf Winterswijk bijvoorbeeld ook heel gemakkelijk met de trein in Amsterdam kunnen komen. Vanuit Winterswijk kunnen reizigers er rechtstreeks naar toe." Oh? :p

Verder vind ik een tweeuurstakt nou niet erg aantrekkelijk...

SuperGhost
Berichten: 3109
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor SuperGhost » zo 04 mar 2018, 17:09

En zo goed is het busje nu ook weer niet herkenbaar als OV...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33690
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Daniel » zo 04 mar 2018, 18:30

Het is zelfs totaal niet herkenbaar als lijndienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Michael 1988
Berichten: 2236
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Michael 1988 » zo 04 mar 2018, 18:46

Twee uursdienst, slechte herkenning, slechte/verkeerde promotie, bediening van 7:49 tot 18:09 om de twee uur en daar bovenop ook nog contant betalen (wat in Duitsland erg gebruikelijk is). Lijkt me niet echt een project wat op deze manier zal gaan slagen. Ik zie het nu al gebeuren dat binnen een paar maanden de lijndienst al weer verdwenen is. Overigens lijkt dit meer op een buurtbus dan op een normale lijndienst.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7739
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » zo 04 mar 2018, 18:58

Je noemt nu precies de huidige dienstregeling op van de R71 (die al jaren in deze vorm rijdt). Deze wordt verder uitgebreid en beter kenbaar gemaakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2955
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Nitein-Repart » zo 04 mar 2018, 19:27

regenmaker schreef:Wanneer gaat Arriva nou eens echt investeren in deze concessie? Ze mogen er nog 8 jaar rijden.

Waarom zou Arriva moeten investeren in materieel? Ik zie liever een goede dienstregeling met oudere bussen, dan een slechtere dienstregeling met nieuwe bussen. Op lijn 73/74 mogen er wel wat comfortabelere bussen ingezet worden, gezien de relatief lange afstanden. Maar de andere lijnen leggen relatief korte afstanden af, waardoor de reizigers nooit lang in de bus zitten. Dan is het in mijn ogen onzinnig om nieuwe bussen in te zetten, als je net zo goed met oudere bussen kan rijden, als dat veel minder kost.

regenmaker schreef:Men wil de busdienst tussen Vreden en Winterswijk gaan uitbreiden.

Bron

Blijkbaar is toch nu wel het licht gezien en schieten de OV-verbindingen tussen Achterhoek/Twente en Duitsland als paddestoelen uit de grond. Eerst al de trein van Arnhem naar Düsseldorf, paar maanden geleden is de proef met de bus Aalten-Bocholt gestart en nu rijdt er ook vanuit Hengelo en Oldenzaal ieder uur een trein Duitsland in. Dat is toch wel een hele mooie ontwikkeling. Als de OV-verbindingen vanuit Winterswijk naar Duitsland nu ook verbetert kan worden zou dat heel mooi zijn. Stiekem hoop ik op een bus Winterswijk-Borken, zodat je met een vlotte overstap in Borken relatief snel vanuit Winterswijk en de rest van Oost-Achterhoek het Ruhrgebiet kan bereiken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor nsimmelink94 » ma 05 mar 2018, 09:43

Qua comfortabele bussen moet Arriva het dan wel zo regelen dat die bussen vaste omlopen krijgen en je niet zoals de huidige situatie een allegaartje van materieel op alle lijnen tegenkomt (uitgezonderd relatief rustige lijnen als 72 met vast 10m materieel). Dit brengt echter wel een "rondje om de kerk" risico met zich mee.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het zeker eens met je standpunt, zeker als iemand die met enige regelmaat het volle traject 74 heeft afgelegd met ongemak in het zitvlees :lol:

Maar de vernieuwing is vooral een eis van de provincie vanwege de maximale gemiddelde leeftijd van het wagenpark.
Laatst gewijzigd door nsimmelink94 op ma 05 mar 2018, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Djeez
Berichten: 36
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Djeez » ma 05 mar 2018, 12:26

Het bevestigd vooral dat alles in deze (en andere Arriva consessies) niets mag kosten. Ook al is wifi geen eis in deze consessie, bijna elke bus heeft dit tegenwoordig. En het feit dat ze nog steeds rondrijden met die irritante zeer klantonvriendelijke en trage gele kaartlezers die vanaf dag één belabberd werken, informatiesystemen die het vaker niet dan wel doen en verkeerd afgestelde haltes waardoor je meer betaald als je even niet oplet,versterkt dat gevoel.

Ze doen wat ze moeten doen: busjes rijden. Niet meer en niet minder. Dat er ook nog reizigers in de bus zitten is een bijkomstige zaak.

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor nsimmelink94 » ma 05 mar 2018, 14:16

Absoluut. Toen de overgang in Twente van Connexxion naar Syntus was voltrokken was het verschil nogmaals onderstreept. Mijn vaste tripje elke dag 23>62 tot Enschede centraal was een stuk prettiger na de overstap. Weliswaar kostten de extra prettige stoelen van Syntus wat zitplaatsen, maar het comfort was enorm verschillend.

Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Sietse » ma 05 mar 2018, 22:07

Djeez schreef:Het bevestigd vooral dat alles in deze (en andere Arriva consessies) niets mag kosten. Ook al is wifi geen eis in deze consessie, bijna elke bus heeft dit tegenwoordig. En het feit dat ze nog steeds rondrijden met die irritante zeer klantonvriendelijke en trage gele kaartlezers die vanaf dag één belabberd werken, informatiesystemen die het vaker niet dan wel doen en verkeerd afgestelde haltes waardoor je meer betaald als je even niet oplet,versterkt dat gevoel.

Ze doen wat ze moeten doen: busjes rijden. Niet meer en niet minder. Dat er ook nog reizigers in de bus zitten is een bijkomstige zaak.


Die kaartlezers worden langzaam aan vervangen, al is dat volgens mij vooral omdat die oude er letterlijk mee ophouden. Vanmorgen zat ik in een bus waar slechts 1 van de 3 nog werkte :?
Informatiesystemen worden ook vervangen als ik de waarnemersnieuwsbrief goed begrijp, de 'nieuwe' ex-CXX wagens hebben dit al.
Verder doen ze op busgebied inderdaad gewoon wat ze moeten doen, en soms wat tegen de regels in. Bijvoorbeeld Integro's uit 2004 op de scholierenlijnen, maar zolang het nog rijdt zullen ze denken :mrgreen:

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor nsimmelink94 » di 06 mar 2018, 11:11

Die Integro's mogen nog best rijden hoor, zolang de gemiddelde leeftijd van het wagenpark maar onder de 10 blijft :mrgreen:

In theorie zouden ze alle Amba's kunnen vervangen door gloednieuwe Citea's uit 2018 en dan scholierenlijnen met Duvedecs gaan exploiteren :')


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten