Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een aantal foto's op de socials melden dat in elk geval de voormalige Limburgers zijn geëxporteerd naar de Achterhoek: 9151 en 9157.
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Check *bus* 9151 , 9157 en 9158 zijn in Doetinchem, langzaam maar zeker gaan de 8400 serie het veld ruimen :')
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wat vervelender is, is dat ze wel de P+R aan blijven doen. Passagiers daar instappen maar niet op het van Heekplein uit kunnen stappen en derhalve verplicht zijn mee te reizen naar Centraal. Daarnaast legt het extra druk op lijn 2 omdat dat de enige lijn nog is van van Heekplein naar P+R. Er is dus niet echt over nagedacht.dennistd schreef:Op de DRIS'en en een aangeplakt briefje op de halte de mededeling dat de lijnen 73 en 74 met ingang van maandag 4 maart niet meer zullen stoppen op het Van Heekplein in Enschede. Reizigers worden verwezen naar Centraal of MST Haaksbergerstraat. Wat hier de reden van is?
Maar ja, dat heb je als Heerenveen de rijtijden vast stelt. Die nemen de gemeten tijden, halen er 3 minuten af en dat is wat ze indienen.
Overigens kwam dit voor Twente ook totaal onverwachts en zal dit nog een staartje krijgen. Het trajectdeel Enschede-Haaksbergen rijdt Arriva in opdracht van Twente.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De 8400'en schijnen naar Brabant Oost te gaan, om daar de 8200'en af te lossen. Zijn toch drie jaar jonger.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lijnen 73 en 74 rijden vanaf afgelopen december al niet meer op Enschede-Haaksbergen.gkw1969 schreef:Overigens kwam dit voor Twente ook totaal onverwachts en zal dit nog een staartje krijgen. Het trajectdeel Enschede-Haaksbergen rijdt Arriva in opdracht van Twente.
Alleen nog tussen P+R Zuiderval en CS rijdt het nog 'onder' de Twentse concessie, maar ik dacht dat dat niet in opdracht was, maar omdat de Parkweg anders overbelast zou raken.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De Setra met kenteken 25-BLD-3 rijdt nu voor Juijn op lijn. 165, niet te zien via de apps. Gezien de kleurstelling reed deze eerst voor Van Dijk op de Brabantse lijn 92.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat is de voormalige Arriva 0725 die in Breda gereden heeft. Heeft nooit bij Van Dijk gereden
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ahja, dat was ook nog een mogelijkheid ja.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De 8508 welke tot voor kort nog in Limburg reed is opgedoken in Doetinchem. Op moment van schrijven rijdt deze bus op lijn 40 naar Dinxperlo
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Iemand enig idee of dit daadwerkelijk een camera is linksboven aan de voorzijde van de bus, en zo ja waar deze voor dient? Ik vind het een hele rare plek namelijk
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lijkt me een 'dashcam' om de schuldvraag te kunnen beantwoorden bij een ongeval. Eigenlijk zie ik alleen bij Arriva zoveel camera's in en om de bus.
🍉
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Apart. Gebruikelijk bij de VDL's van Arriva is een camera midden op het dashboard, gericht op de voorruit. Dat is net zo'n 'koepeltje' als op andere plekken in de bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik meen het bij de Citea's in Brabant toch al wel vaker gezien te hebben, maar het kan zijn dat ik nu in de war ben met de Citaro's in Tilburg.
🍉
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik zie op mijn foto's dat lang niet alle 84xx zo'n camera hebben. Ik zie het alleen bij de 8432.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De lens staat op de straat gericht, toch?
Heb je als dashcam dus niet zoveel aan, lijkt mij.
Misschien ooit een proef geweest om camerabeeld te creëren t.b.v. het trottoir beeld i.p.v. spiegel?
Heb je als dashcam dus niet zoveel aan, lijkt mij.
Misschien ooit een proef geweest om camerabeeld te creëren t.b.v. het trottoir beeld i.p.v. spiegel?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zowel bij de Citea's als de Citaro's zitten ze op het dashboard. Bij de Mercedes Intouro ook op het dashboard. Bij de Volvo's hangen ze onder de lijn+bestemmigsfilmHainje schreef:Ik meen het bij de Citea's in Brabant toch al wel vaker gezien te hebben, maar het kan zijn dat ik nu in de war ben met de Citaro's in Tilburg.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Niet alle Citea's hebben die camera op het dashbord. De 85xx heeft ze middels een kleine camera buiten linksboven (dezelfde plek als die eerdere foto hier)
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
dennistd schreef:Iemand enig idee of dit daadwerkelijk een camera is linksboven aan de voorzijde van de bus, en zo ja waar deze voor dient? Ik vind het een hele rare plek namelijk
https://i.imgur.com/olmfygj.jpg
Dit was ooit een proef, alleen de 8432 heeft dit, deze bus heeft echter ook een gewone dashcam gekregen, maar dit ding hebben ze nooit weggehaald.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 06 jun 2019, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's door links vervangen.
Reden: Foto's door links vervangen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
West Betuwe wil beter openbaar vervoer: kernen nu onbereikbaar
West Betuwe moet de buurtbus promoten in de gemeente om op die manier alle kernen bereikbaar te maken en te houden.
Dat heeft de gemeenteraad in meerderheid besloten na een motie van de ChristenUnie en de PvdA. ,,De nieuwe gemeente West Betuwe heeft een zeer uitgebreid buitengebied. Niet alle 26 kernen zijn op dit moment goed bereikbaar met openbaar vervoer.’’
Er zijn onder meer geen verbindingen tussen Heukelum-Spijk-Gorinchem en Herwijnen-Leerdam, sommen de partijen op. Terwijl daar volgens hen wel behoefte aan is.
Lees meer
West Betuwe moet de buurtbus promoten in de gemeente om op die manier alle kernen bereikbaar te maken en te houden.
Dat heeft de gemeenteraad in meerderheid besloten na een motie van de ChristenUnie en de PvdA. ,,De nieuwe gemeente West Betuwe heeft een zeer uitgebreid buitengebied. Niet alle 26 kernen zijn op dit moment goed bereikbaar met openbaar vervoer.’’
Er zijn onder meer geen verbindingen tussen Heukelum-Spijk-Gorinchem en Herwijnen-Leerdam, sommen de partijen op. Terwijl daar volgens hen wel behoefte aan is.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat pleit toch wel voor PvdA en CU in deze gemeente, dat ze laag inzetten voor meer ov in hun contreien. Die weten dus wel waar het ov-ambitieniveau van de provincie zich ongeveer bevindt.
Als West-Betuwe geluk heeft, liggen er in Arnhem nog wel een paar boekenbonnen klaar om een eventuele nieuwe buurtbus te helpen financieren.
Als West-Betuwe geluk heeft, liggen er in Arnhem nog wel een paar boekenbonnen klaar om een eventuele nieuwe buurtbus te helpen financieren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Gelderland heeft na jaren nu geen VVD-gedeputeerde van OV meer. Misschien dat er daardoor wat beter beleid komt. Ik heb ook al begrepen dat men de deelname aan nog meer provinciegrensoverschrijdende monsterconcessies opnieuw gaat overwegen, dan is er nog hoop voor West-Betuwe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoe zien jullie dan een fatsoenlijk busnetwerk voor ogen in West Betuwe? Lijn 47 volgt globaal de dichterbevolkte dorpen langs de Waal, maar de rest van de dorpen valt niet handig te ontsluiten zonder allerlei tijdrovende omwegen te maken, omdat de dorpen simpelweg niet handig aan het wegennet liggen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik denk dat het netwerk zoals het er nu ligt zo'n beetje het maximaal haalbare is, waarbij lijn 47 en buurtbus 260 de meeste kernen wel afdekken. De enige hiaat die nu is ontstaan is Spijk, of meer specifiek een directe busverbinding overdag tussen Heukelum en Gorinchem. Het is niet voor het eerst dat daar een buurtbus heeft gereden. Misschien is er ook wel iets zinvollers te doen met die lijn 141 die nu een rondje Leerdam-Heukelum-Asperen rijdt, want die rijdt ook gewoon vrijwel leeg en doet net als de oude 73 dubbel werk tussen Leerdam en Asperen (want daar rijdt buurtbus 260 ook al).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Met het budget van lijn 141 en 673 kan je prima in de spits een gewone bus en een buurtbus in de daluren laten rijden op de oude route van lijn 73. Tot 2007 werkte dit systeem prima. Ik denk dat er dan zelfs nog wel budget overblijf voor fatsoenlijk vraagafhankelijk ov gedurende de tijden dat de buurt/lijnbus niet rijdt.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 11 jun 2019, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik kan mij voorstellen dat een nieuwe buurtbuslijn die Haaften en Herwijnen met Leerdam verbindt, nog wel wat kans kan hebben.
Verder denk ik inderdaad dat die 141, die deels parallel loopt aan de 260, beter had gekund. Bijvoorbeeld: een uurdienst Leerdam - Heukelum - Spijk - Gorinchem (dus niet meer door Asperen, daarvoor heb je de 260) is met één omloop mogelijk.
Verder denk ik inderdaad dat die 141, die deels parallel loopt aan de 260, beter had gekund. Bijvoorbeeld: een uurdienst Leerdam - Heukelum - Spijk - Gorinchem (dus niet meer door Asperen, daarvoor heb je de 260) is met één omloop mogelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten