Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door bartjemestrom »

Een aantal foto's op de socials melden dat in elk geval de voormalige Limburgers zijn geëxporteerd naar de Achterhoek: 9151 en 9157.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Check *bus* 9151 , 9157 en 9158 zijn in Doetinchem, langzaam maar zeker gaan de 8400 serie het veld ruimen :')
Afbeelding
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door gkw1969 »

dennistd schreef:Op de DRIS'en en een aangeplakt briefje op de halte de mededeling dat de lijnen 73 en 74 met ingang van maandag 4 maart niet meer zullen stoppen op het Van Heekplein in Enschede. Reizigers worden verwezen naar Centraal of MST Haaksbergerstraat. Wat hier de reden van is?
Wat vervelender is, is dat ze wel de P+R aan blijven doen. Passagiers daar instappen maar niet op het van Heekplein uit kunnen stappen en derhalve verplicht zijn mee te reizen naar Centraal. Daarnaast legt het extra druk op lijn 2 omdat dat de enige lijn nog is van van Heekplein naar P+R. Er is dus niet echt over nagedacht.
Maar ja, dat heb je als Heerenveen de rijtijden vast stelt. Die nemen de gemeten tijden, halen er 3 minuten af en dat is wat ze indienen.

Overigens kwam dit voor Twente ook totaal onverwachts en zal dit nog een staartje krijgen. Het trajectdeel Enschede-Haaksbergen rijdt Arriva in opdracht van Twente.
When you're tired of London, you're tired of life
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

De 8400'en schijnen naar Brabant Oost te gaan, om daar de 8200'en af te lossen. Zijn toch drie jaar jonger.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

gkw1969 schreef:Overigens kwam dit voor Twente ook totaal onverwachts en zal dit nog een staartje krijgen. Het trajectdeel Enschede-Haaksbergen rijdt Arriva in opdracht van Twente.
Lijnen 73 en 74 rijden vanaf afgelopen december al niet meer op Enschede-Haaksbergen. :wink:
Alleen nog tussen P+R Zuiderval en CS rijdt het nog 'onder' de Twentse concessie, maar ik dacht dat dat niet in opdracht was, maar omdat de Parkweg anders overbelast zou raken.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

De Setra met kenteken 25-BLD-3 rijdt nu voor Juijn op lijn. 165, niet te zien via de apps. Gezien de kleurstelling reed deze eerst voor Van Dijk op de Brabantse lijn 92.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Michael »

Dat is de voormalige Arriva 0725 die in Breda gereden heeft. Heeft nooit bij Van Dijk gereden
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

Ahja, dat was ook nog een mogelijkheid ja.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door bartjemestrom »

De 8508 welke tot voor kort nog in Limburg reed is opgedoken in Doetinchem. Op moment van schrijven rijdt deze bus op lijn 40 naar Dinxperlo
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Iemand enig idee of dit daadwerkelijk een camera is linksboven aan de voorzijde van de bus, en zo ja waar deze voor dient? Ik vind het een hele rare plek namelijk :?:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

Lijkt me een 'dashcam' om de schuldvraag te kunnen beantwoorden bij een ongeval. Eigenlijk zie ik alleen bij Arriva zoveel camera's in en om de bus.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Apart. Gebruikelijk bij de VDL's van Arriva is een camera midden op het dashboard, gericht op de voorruit. Dat is net zo'n 'koepeltje' als op andere plekken in de bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

Ik meen het bij de Citea's in Brabant toch al wel vaker gezien te hebben, maar het kan zijn dat ik nu in de war ben met de Citaro's in Tilburg.
🍉
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5258
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie op mijn foto's dat lang niet alle 84xx zo'n camera hebben. Ik zie het alleen bij de 8432.
Durashift
Berichten: 5639
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Durashift »

De lens staat op de straat gericht, toch?

Heb je als dashcam dus niet zoveel aan, lijkt mij.

Misschien ooit een proef geweest om camerabeeld te creëren t.b.v. het trottoir beeld i.p.v. spiegel?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Ik meen het bij de Citea's in Brabant toch al wel vaker gezien te hebben, maar het kan zijn dat ik nu in de war ben met de Citaro's in Tilburg.
Zowel bij de Citea's als de Citaro's zitten ze op het dashboard. Bij de Mercedes Intouro ook op het dashboard. Bij de Volvo's hangen ze onder de lijn+bestemmigsfilm
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door bartjemestrom »

Niet alle Citea's hebben die camera op het dashbord. De 85xx heeft ze middels een kleine camera buiten linksboven (dezelfde plek als die eerdere foto hier)
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

dennistd schreef:Iemand enig idee of dit daadwerkelijk een camera is linksboven aan de voorzijde van de bus, en zo ja waar deze voor dient? Ik vind het een hele rare plek namelijk :?:

https://i.imgur.com/olmfygj.jpg

Dit was ooit een proef, alleen de 8432 heeft dit, deze bus heeft echter ook een gewone dashcam gekregen, maar dit ding hebben ze nooit weggehaald.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 06 jun 2019, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's door links vervangen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

West Betuwe wil beter openbaar vervoer: kernen nu onbereikbaar

West Betuwe moet de buurtbus promoten in de gemeente om op die manier alle kernen bereikbaar te maken en te houden.
Dat heeft de gemeenteraad in meerderheid besloten na een motie van de ChristenUnie en de PvdA. ,,De nieuwe gemeente West Betuwe heeft een zeer uitgebreid buitengebied. Niet alle 26 kernen zijn op dit moment goed bereikbaar met openbaar vervoer.’’

Er zijn onder meer geen verbindingen tussen Heukelum-Spijk-Gorinchem en Herwijnen-Leerdam, sommen de partijen op. Terwijl daar volgens hen wel behoefte aan is.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Dat pleit toch wel voor PvdA en CU in deze gemeente, dat ze laag inzetten voor meer ov in hun contreien. Die weten dus wel waar het ov-ambitieniveau van de provincie zich ongeveer bevindt.

Als West-Betuwe geluk heeft, liggen er in Arnhem nog wel een paar boekenbonnen klaar om een eventuele nieuwe buurtbus te helpen financieren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

Gelderland heeft na jaren nu geen VVD-gedeputeerde van OV meer. Misschien dat er daardoor wat beter beleid komt. Ik heb ook al begrepen dat men de deelname aan nog meer provinciegrensoverschrijdende monsterconcessies opnieuw gaat overwegen, dan is er nog hoop voor West-Betuwe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Hoe zien jullie dan een fatsoenlijk busnetwerk voor ogen in West Betuwe? Lijn 47 volgt globaal de dichterbevolkte dorpen langs de Waal, maar de rest van de dorpen valt niet handig te ontsluiten zonder allerlei tijdrovende omwegen te maken, omdat de dorpen simpelweg niet handig aan het wegennet liggen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Ik denk dat het netwerk zoals het er nu ligt zo'n beetje het maximaal haalbare is, waarbij lijn 47 en buurtbus 260 de meeste kernen wel afdekken. De enige hiaat die nu is ontstaan is Spijk, of meer specifiek een directe busverbinding overdag tussen Heukelum en Gorinchem. Het is niet voor het eerst dat daar een buurtbus heeft gereden. Misschien is er ook wel iets zinvollers te doen met die lijn 141 die nu een rondje Leerdam-Heukelum-Asperen rijdt, want die rijdt ook gewoon vrijwel leeg en doet net als de oude 73 dubbel werk tussen Leerdam en Asperen (want daar rijdt buurtbus 260 ook al).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

Met het budget van lijn 141 en 673 kan je prima in de spits een gewone bus en een buurtbus in de daluren laten rijden op de oude route van lijn 73. Tot 2007 werkte dit systeem prima. Ik denk dat er dan zelfs nog wel budget overblijf voor fatsoenlijk vraagafhankelijk ov gedurende de tijden dat de buurt/lijnbus niet rijdt.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 11 jun 2019, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Roeland »

Ik kan mij voorstellen dat een nieuwe buurtbuslijn die Haaften en Herwijnen met Leerdam verbindt, nog wel wat kans kan hebben.

Verder denk ik inderdaad dat die 141, die deels parallel loopt aan de 260, beter had gekund. Bijvoorbeeld: een uurdienst Leerdam - Heukelum - Spijk - Gorinchem (dus niet meer door Asperen, daarvoor heb je de 260) is met één omloop mogelijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten