Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

sirvinniei schreef:Zutphen is toch volledig op reservering?
Zeker niet, elk halfuur reserveringsvrij vanaf het station en de Rijkenhage, wil je ergens anders instappen of in de andere richting reizen, dan moet je reserveren.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Datzelfde geldt voor de nachtvlinders in Terborg, alleen op het station hoef je deze bus niet te reserveren. Voor de andere haltes moet er wel gereserveerd worden. Echter snappen de oude systemen dit niet, en zo staat er bij de overstap in Zutphen en Terborg belbus , en pas als je doorklikt staat er dat je deze niet hoeft te reserveren vanaf deze haltes -o- :X :X
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Verschrikkelijke Waardeloze Uitvinding!! :)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Argumentatie?
Het lijkt mij juist onhandig om bussen grotendeels leeg heen en terug te laten rijden als de passagiers al uit zijn gestapt.
Wat ik echter te weinig zie bij zulk soort concepten is het samenvoegen van lijnen. In Zutphen kan je bijvoorbeeld 83 en 80 combineren en een zo logisch mogelijke route rijden naar de haltes die aangevraagd worden i.p.v. de standaard route rijden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Als jij 17 man in een 8 persoonsbusje wilt proppen, dan gaat het iets te goed met de nachtvlinder zullen we maar zeggen.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Juist inderdaad busentrein. Dat mensen moeten blijven staan is toch niet de bedoeling lijkt me...
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

waarom staat er dan geen grotere bus?
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Omdat de nachtvlinder met een 8 persoons busje wordt gereden... vandaar ook mijn reactie Waardeloze Uitvinding.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

busentrein schreef:Als jij 17 man in een 8 persoonsbusje wilt proppen, dan gaat het iets te goed met de nachtvlinder zullen we maar zeggen.
Dat heeft dan toch meer te maken met te vroeg beginnen met de nachtvlinder dienst dan de nachtvlinder zelf?
Er zijn altijd vervoerspieken, maar daarom moet er in GD vaak ook gereserveerd worden bij grote gezelschappen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Wat ik heb begrepen staat er met regelmaat nog meer dan 10 man bij het station rond 11 uur, dan lijkt mij het beter om die nachtvlinder met een optare te rijden. Ook vallen er regelmatig ritten uit in Zutphen, omdat er ook regelmatig ritten gereserveerd naar het station. Dan is de bus niet meer tijdig terug op het station om de volgende rit uit te kunnen voeren.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Juist dus nog een keer. Waardeloze Uitvinding ;)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dan nog een keer: ligt aan de uitvoering en planning, niet het concept. (arriva staat sowieso niet bepaald bekendom het inplannen van groot genoeg materieel) Kijk maar hoe goed de Kolibrie werkt :wink:
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Misschien is het trouwens ook wel het probleem dat er vanaf stations niet op afroep wordt gereden. Syntus kan als er meer dan 7 reizigers zijn een tweede auto inzetten. Als je reserveringsvrij vanaf het station gaat rijden moet je er eigenlijk 100% zeker van zijn dat er niet meer reizigers komen dan in een auto/busje passen.
Ik heb geen onderschrift
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door MdJ »

Alleen de stap om te bellen is heel groot, zo groot dat iets van 75% van de reizigers dan al afhaakt en ander vervoer regelt.
Bij twijfel: gebruik beton.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dat is puur omdat het niet in het systeem van mensen zit. Overdag ben ik het er mee eens dat het mensen afschrikt want dan hebben sommige mensen geen vaste tijd dat ze willen vertrekken, maar 's avonds weten mensen meestal wel wanneer ze terug naar huis gaan.
Ik heb geen onderschrift
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door MdJ »

Bellen is een barrière voor mensen die het OV willen gebruiken, al omdat je een extra handeling moet doen. Extra handelingen = meer moeite = het hoeft al niet meer. Ook al weet de tijd, dan nog blijft die extra handeling bestaan.

Nu hoeft dat in een richting, de belangrijkste op dat moment, niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Maar het feit is nu eenmaal dat door het niet reserveren de capaciteit tekort schiet.
Het reserveren is trouwens bijna even snel als een reis plannen via google maps, zeker als je bijvoorbeeld automatisch invullen van google chrome gebruikt.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Alleen moet je een uur van tevoren zijn.

Je zal dan door het voortransport maar net te laat blijken te zijn, mag je bijna 2 uur wachten... Dan is de taxi toch al snel veel aantrekkelijker.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Een halfuur van te voren reserveren vind ik goed. Een uur is te lang.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

Ik zal nooit in mijn leven een bus reserveren. Mijn dag inrichten op basis van een dienstregeling prima en is volkomen geaccepteerd. Maar ook nog moeten bellen om mij vervolgens aan het keurslijf van een dienstregeling te moeten binden, dan bel ik liever een taxi of ik zorg dat ik er helemaal niet hoef te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

SuperGhost schreef:Alleen moet je een uur van tevoren zijn.

Je zal dan door het voortransport maar net te laat blijken te zijn, mag je bijna 2 uur wachten... Dan is de taxi toch al snel veel aantrekkelijker.
Van de kolibrie weet ik dat hij 10 minuten wacht als er vertraging is, hetzelfde probleem heb je overigens als je de laatste reguliere bus hebt.
regenmaker schreef:Een halfuur van te voren reserveren vind ik goed. Een uur is te lang.
Maar een halfuur is dan juist weer lastig voor de vervoerder om in te plannen. De meeste buslijnen duren langer dan een half uur
Bee schreef:Ik zal nooit in mijn leven een bus reserveren. Mijn dag inrichten op basis van een dienstregeling prima en is volkomen geaccepteerd. Maar ook nog moeten bellen om mij vervolgens aan het keurslijf van een dienstregeling te moeten binden, dan bel ik liever een taxi of ik zorg dat ik er helemaal niet hoef te zijn.
Dan weet ik zeker dat jij nooit in Terlet gaat wonen :P

Mij hebben belbussen in ieder geval positief verrast: makkelijk reserveren, niet of nauwelijks wachten bij een bushalte en eerder thuis.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

In Apeldoorn willen ze op de stillen uren ook trajecten verbelbussen. Hoop dan dat het niet een uur van te voren hoeft, dan gaan ze echt gigantisch veel reizigers kwijtraken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door MdJ »

Die paar reizigers die na 22:00u nog in de bus zitten... :roll: En ook daar zal een nachtvlinderconcept wel worden uitgevoerd...
Bij twijfel: gebruik beton.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:In Apeldoorn willen ze op de stillen uren ook trajecten verbelbussen. Hoop dan dat het niet een uur van te voren hoeft, dan gaan ze echt gigantisch veel reizigers kwijtraken.
We dwalen nu erg af naar een ander draadje, maar in Harderwijk en Ede is het zo dat de kolibrie de standaard standplaats hebben en er eventueel ook andere niet gereserveerde reizigers mee kunnen rijden, hoewel ze dat in Ede nu zoveel mogelijk proberen te voorkomen door niet meer te wachten op station Ede-Wageningen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Er zijn toch wel gemiddeld 3 reizigers per bus. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten