Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Dat kan natuurlijk ook :idea:
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Het was werkelijk waar een aanfluiting met als gevolg tientallen mensen die niet mee konden naar Wageningen en vast stonden in Kesteren. Welke gek verzint het op Bevrijdingsdag een zondagsdienstregeling te rijden naar het bevrijdingsfestival in Wageningen? Vorige jaren met Lijn 44 naar Rhenen en Lijn 45 naar Wageningen was het al te krap en nu slechts één keer p/uur een bus laten rijden...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door OmniLezer »

Welkom bij Arriva toch. Het uberbeste bedrijf. Tot het einde van DAV en Rivierenland gaan ze lopen kloten. Bij DAV hebben ze nog iets van een frequentie verhoging geregeld. Maar geef ARRIVA gewoon even de tijd om te mogen kloten met de dienstregelingen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Eigenlijk hadden gewoon op zijn minst alle bussen die naar Wageningen reden een doordeweekse dienstregeling moeten rijden. Lijn 80 reed ook al 1x per uur. Veel te weinig om alle mensen uit Veenendaal te vervoeren. Dikke vertragingen tot gevolg.
Het is dus niet alleen maar arriva die het verpest.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Kan dit niet gewoon door de provincie zo zijn bepaald? Vervoerders doen namelijk niks meer dan verplicht door de provincie.

In GD hebben we tenminste nog een vervoerder en opdrachtgever die inspeelt op de mogelijke extra vraag bij evenementen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door fogeltje »

Tja, dat krijg je als OV-autoriteiten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Met carnaval of kampioenschap van PSV is het rond Eindhoven ook vaak een drama, hoewel er dan nog wel enigszins ingespeeld wordt door geledes van stal te halen voor streeklijnen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Michael »

In Brabant zet Arriva bij vrijwel elk evenement extra bussen in. Afgelopen koningsdag is er ook weer flink versterkt en gisteren werden er op de lijnen 115, 119 en 401 ook extra bussen ingezet vanwege Breda Jazz festival. En ik vraag me af of dit in opdracht van de provincie is aangezien dit bij Veolia niet of in veel mindere mate gebeurde.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door CamilleKreemers »

Kan soms in PvE al staan hoe evenementen geregeld worden. Het kan zijn dat de provincie nu geëist heeft bij evenementen een vervoerspanning te moeten leveren om iedereen te vervoeren binnen normale verwachtingen.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Tja of er js simpelweg geen deal gesloten tussen de organisatie van het Bevrijdingsfestival en Arriva. Bij AppelPOP gebeurt dat altijd wel
Laatst gewijzigd door albertjan96 op za 07 mei 2016, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Appelsap?

Overigens zou je vanuit Tiel nog via Arnhem en Ede in Wageningen kunnen komen.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Vanwege een probleem met een verkeerslicht rijden lijn 44 en 45 tijdelijk niet meer door naar de campus..
Lijnen 44 en 45 rijden tijdelijk niet naar Wageningen Campus

Buslijnen 44 (Tiel-Maurik-Kesteren-Wageningen) en 45 (Tiel-Ochten-Kesteren-Wageningen) rijden tot nader bericht niet naar de Campus in Wageningen. Vanwege een storing wordt er geen verbinding gemaakt tussen de bussen en het verkeerslicht bestemd voor lijnbussen. Hierdoor is het verkeerslicht buiten gebruik. We hebben besloten om vanwege de veiligheid, kruisende fietspaden, niet naar de Campus te rijden tot nader bericht.

Bron: https://www.arriva.nl/consumenten/over- ... campus.htm
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Zugführer »

Toevallig vrijdag nog gebruik van gemaakt (Rhenen > Wageningen Campus). Scheelt me een overstap vanuit Maarssen, dus mooie service ;)
Bovendien kan het geen kwaad dat de busbaan op de campus wat beter gebruikt wordt. Wat wel een beetje jammer is, is dat de bus vanuit Wageningen eerst helemaal naar de rotonde Mansholtlaan/Droevendaalsesteeg moet rijden om te keren, omdat de busbaan alleen vanuit noordelijke richting ingereden kan worden.
Raar verhaal, over dat stoplicht. Er zijn toch talloze stoplichten voor lijnbussen, die allemaal hetzelfde werken ongeacht de vervoerder?
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Als het verkeerslicht buiten gebruik is, betekent dat dan dat de bussen van Syntus hier ook geen gebruik meer van kunnen maken, en er zodoende geen busvervoer tussen Wageningen Busstation en Campus/Forum meer is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Of de Syntus-chauffeurs kunnen ook gewoon zelf opletten. Nou is het ook wel niet echt een ideale situatie als ik 't zo op Streetview zie: het fietspad ligt heel kort op de rijbaan waardoor je al gauw een fietser in de dode hoek hebt zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door marvinkok »

Of Albatros gaat niet goed samen met de verkeerslichten ter plekke en EBS wel ;)
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Nouja als het verkeerslicht buiten gebruik gesteld is, lijkt het mij dat er helemaal niet meer mee gecommuniceerd mee kan worden...
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

albertjan96 schreef:Vanwege een probleem met een verkeerslicht rijden lijn 44 en 45 tijdelijk niet meer door naar de campus..
Lijnen 44 en 45 rijden tijdelijk niet naar Wageningen Campus

Buslijnen 44 (Tiel-Maurik-Kesteren-Wageningen) en 45 (Tiel-Ochten-Kesteren-Wageningen) rijden tot nader bericht niet naar de Campus in Wageningen. Vanwege een storing wordt er geen verbinding gemaakt tussen de bussen en het verkeerslicht bestemd voor lijnbussen. Hierdoor is het verkeerslicht buiten gebruik. We hebben besloten om vanwege de veiligheid, kruisende fietspaden, niet naar de Campus te rijden tot nader bericht.

Bron: https://www.arriva.nl/consumenten/over- ... campus.htm
Die melding staat al een aantal weken op de website van Arriva. De bus rijdt echter gewoon naar de campus, ook al werken de stoplichten nog steeds niet altijd.

Het lijkt er overigens op dat beide lijnen wat drukker beginnen te worden. Vooral doordat er meer mensen in Rhenen in- en uitstappen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door marvinkok »

albertjan96 schreef:Nouja als het verkeerslicht buiten gebruik gesteld is, lijkt het mij dat er helemaal niet meer mee gecommuniceerd mee kan worden...
Ik lees het als dat de bus de verkeerslichten niet kan beïnvloeden. Niet dat de installatie uitgeschakeld is...
Echter kom ik er nooit, dus als iemand die dichter op het vuur zit met een sluitend antwoord kan komen...
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Die hele Arriva site is een drama. Zo ook een belbus/nachtvlinder reserveren. Bij tekst a staat dat je een belbus/nachtvlinder kunt reserveren via de site en telefonisch, bij tekst b staat dat je dezelfde bus alleen kunt bellen. -o- -o-
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Ach die belbus is (of was?) een gratis dienst, waarom zou je daarover zeuren?
Ik heb geen onderschrift
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Mijn excuus voor de commotie, ik had niet gezien dat het bericht al van 18 april dateerde. Ik zag 3 dagen geleden een tweet voorbijkomen waarin nog naar dat artikel verwezen worden (https://twitter.com/Arriva_NL/status/731167123293274112). Vreemd dat de webcare van Arriva ook niet goed op de hoogte is dan.

De site van Arriva is nog steeds niet helemaal af, maar wat mij nog het meest verbaast is dat de sectie Omleidingen & stremmingen nog altijd op de oude site moet worden gezocht :?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door cassie127 »

Er zijn nog zoveel dingen die nog wel op de oude site staan maar niet op de nieuwe -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

sirvinniei schreef:Ach die belbus is (of was?) een gratis dienst, waarom zou je daarover zeuren?
Voor de nachtvlinder moet je toch echt in- en uitchecken, die lijnen worden gewoon door arriva zelf uitgevoerd.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Daar had ik het dan ook niet over. De regulie belbus, of tenminste degene die ik nam werd gratis door een taxibedrijf je gereden

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door cassie127 »

Worden de buurtbus ritten op de reserveer momenten eigenlijk uitgevoerd Door de Buurtbus van de Buurtbus vereniging of zetten ze op die ritten taxi bedrijven in?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten