Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Ja wat ik al zeg. Die touringcars zijn vrij jong dus dan kan Arriva ook rekken met hun Amba's want Juijn heeft vrij nieuwe bussen. *bus*
Edit: hier wat voorbeelden. In alle wagens zit vaste apperatuur dus vaste apperaten en lijnbord (alleen de dubbeldekker geen lijnbord) en te volgen op ovzoeker/OVinfo etc.
https://www.google.nl/search?q=juijn+ro ... HZwOyvS8NM:
https://www.google.nl/search?q=juijn+ro ... OGNkakIjfM:
https://www.google.nl/search?q=juijn+ro ... vxTG4kl2pM:
https://www.google.nl/search?q=juijn+ro ... TOt__M7PAM:
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Die nieuwe Setra bus rijdt ook op de 47 Gorinchem - Haaften
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door omaylie »

En gisteren kwam ik er ook een tegen op het busstation van Wageningen (de bus reed toen op lijn 45 Wageningen - Tiel)
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 04 apr 2018, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wageningen1998 »

Zat laatst in een Setra (lijn 45 richting Tiel.) Erg mooie en comfortabele bus
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Maandag 30 april zal de buslijn tussen Aalten en Bocholt voor het laatst rijden, de proeftijd van 5 maanden is dan voorbij.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... nks-succes
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Sorry hoor maar ik vind het schandalig dat een goed lopende buslijn de nek word omgedraaid omdat de proeftijd voorbij is. :roll: Jammer dit. De buslijn was een mooi grensoverschrijdend stukje vervoer. Nou laten we hopen dat hij snel terugkeert.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Het is nu aan de provincie om geld vrij te maken voor een aanbesteding.
"'Het gaat om een grensoverschrijdende concessie die onder bepaalde regels en wetten aanbesteed en uitgevoerd moet worden. Dat betekent dat er nog veel afgestemd moet worden tussen de verschillende overheden. Ook moet gekeken worden naar de kosten en opbrengsten van een dergelijke verbinding.', zegt de provincie."
Is dit nog niet uitgezocht dan? Dan lijkt het mij dat dit eerst gaat gebeuren en dat er dus een onbepaalde periode geen bus meer zal gaan rijden...
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Ik vind het wel opvallend dat alleen die 2000 reizigers van december openbaar gemaakt zijn (eind januari al). Dat doet me toch vermoeden dat de bus de maanden daarna het een stuk slechter gedaan heeft...
Laatst gewijzigd door dennistd op do 19 apr 2018, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

Tijd voor een WOB WOB WOB-je dan maar?
🍉
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door ovVeluwe »

Vanaf vandaag rijden er volgens OV-info geen S415NF bussen meer op reguliere omlopen (m.u.v. scholierenritten). Ik zie dat er ook een 357 is ingestroomd, dat zijn er al meer dan eerder vermeld.
Ik neem aan dat dit dan het einde is van de hogevloer Setra's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Gaat het om die nieuwe Setra's rond Tiel? Om nu meteen al te zeggen dat ze helemaal niet meer op reguliere omlopen ingezet worden is misschien nogal een voorbarige conclusie :?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door BrengMe »

Nee, het gaat om de oude Setra's. De nieuwe Setra's zijn van het type S415LE :wink:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door ovVeluwe »

Tot nu toe zijn inderdaad de 350-357 (S415LE's) gespot. Op de scholierenlijnen reden vanochtend de S415 NF's.

Edit: er rijdt momenteel nog wel een hogevloers bus.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Op de bussen staan hoogstwaarschijnlijk de nummers 5041-5048. Ik zit nu in de 352 die het nummer 5043 draagt.

Maar goed om te zien dat er eindelijk nieuwe bussen zijn. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

De Setra S 415 LE van Juijn hebben dezelfde stoplamp issue als die van Syntus in de provincie Utrecht hadden. Alleen zijn Arrivs/Juijn slim geweest en hebben ze de stoplamp meteen in het scherm geïntegreerd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Op de bussen staan hoogstwaarschijnlijk de nummers 5041-5048. Ik zit nu in de 352 die het nummer 5043 draagt.
Volgens de laatste Autobuskroniek zijn het de 5041 t/m 5047 (qua aantal 1:1 vervanging van de NF's dus). De interne nummers zijn volgens hetzelfde blad de 5222 t/m 5228, die zijn volgens het lijstje allemaal aangepast naar viercijferige i.p.v. twee/driecijferige.
Er is overigens nog wel een achtste bus in 2018 ingestroomd (mogelijk dat die als 357 te zien is) maar dat is een Mercedes-Benz Tourismo en die heeft geen Arriva-nummer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Ik zag vanmiddag bij Gorinchem twee van die Setra NF's richting het westen rijden met chauffeurs in reflecterende vesten. Ter afvoer, hoogstwaarschijnlijk...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busdriver1 »

Even over de nieuwe Setra`s van Juijn: helaas hebben ze wat over het hoofd gezien. De route Gorinchem-Geldermalsen heeft een tunneltje van 3.30 meter. En bij de treinstremmingen vanaf Dordt zit er ook een tunneltje in van 3.40 meter. Vooropgesteld dat de chauffeurs ze willen gebruiken want er zijn alternatieven. De bussen zijn echter 3.45meter hoog. Mooie bussen,maar er zijn bagagerekken ingebouwd boven je hoofd en dat is overbodig. Ik rijdt momenteel zelf op zo`n bus aangezien alle oude bussen weg zijn.
En nu ook nog eens iets: een dag of wat geleden heeft een chauffeur zo`n nieuwe bus in de puin gereden. Deze was net een paar weken oud. In Den Bosch bij het wegrijden vanaf het station. Te korte bocht en een betonnen paal meegepakt die bij de haltes staan. Foutje,bedankt. Leuk voor het bedrijf. Er waren 7 nieuwe bussen in bedrijf. Dat begint dus al goed.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

Zo'n tunneltje heeft er ook bij Syntus voor gezorgd dat er een serie Citea's rijdt.....Dat ze zo hoog zijn komt door de belachelijk hoge vloer achterin. Je kan een touringcarontwerp nu eenmaal niet ongestraft ombouwen tot lagevloerbus.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 apr 2018, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Dat tunneltje in het Syntus-gebied is nog wat lager. Maareh, dat tunneltje van 3,4 meter bij treinstremmingen vanaf Dordrecht, welke is dat dan? Krispijntunnel lijkt me niet logisch qua route en de Blauwe Tunnel kan je omzeilen door via de VN-tunnel naar de N3 te rijden of gewoon vanaf het busstation te vertrekken i.p.v. aan de Markettenweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busdriver1 »

Ja,dat is dat tunneltje in de woonwijk bij de Dubbeldamseweg-Zuid. Kijk maar eens op Google maps. Ik reed die route naar de achterkant van het station voor de treinstremmingen omdat de oude bus daar makkelijk onderdoor kon. Via de Crayensteynstraat.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 apr 2018, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Da's de Blauwe Tunnel ja, kan inderdaad wel een normale bus doorheen maar een hoger exemplaar niet. (Ben van origine Dordtenaar dus ken de stad wel goed, heb ik geen Maps voor nodig :wink: )
Vanaf de N3 kan je als alternatief dus ook via de VN-tunnel, of het TVV moet vanaf het busstation vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Vandaag de glorieuze opening van de nieuwe N18 *O*

Bij de ingang van de dienstregeling werd wel gesproken dat lijn 74(en 73) via de nieuwe twenteroute zou gaan rijden zodra die klaar was, maar ik gok dat dat pas werkelijkheid word zodra de volgende dienstregeling in gaat? Heb er sindsdien namelijk ook niets meer over gezien of gelezen. Of wordt gewacht tot het overstappunt bij het Assinkbos klaar is?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Een kwartier reistijdwinst voor de grootste groep reizigers en besparen van een omloop voor zowel lijn 73 als lijn 74. Arriva zal wel gek zijn, als ze het busstation bij Assinkbos niet zo snel mogelijk bouwen. Nadelen zijn alleen voor de kleine groep reizigers die naar Hengelo en Enschede-Zuiderval willen. Daar moet wel een oplossing voor bedacht worden. Maar dat Winterswijk, Lichtenvoorde en Varsseveld straks op minder dan een uur reisafstand van Enschede liggen, is toch wel een heel positief teken. Ik kan niet wachten totdat die bussen eindelijk op de nieuwe N18 rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Arriva bouwt helemaal niks, dat moet de gemeente of provincie doen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten