Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

6044 rijdt tegenwoordig in Limburg :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door marvinkok »

Lijn 45 schreef:
Een van de vele voorbeelden helaas -o-
Dat probleem speelde bij de ex-Connexxion (Tourquase) bussen van Syntus Utrecht ook. Neem aan dat het bij hun soortgenoten uit de 01xx-reeks beter is geregeld?
Van die tourquase wagens was bekend dat ze maximaal een half jaar zouden rijden, en toen was het vooral belangrijk überhaupt een bus te hebben rijden...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

De spoorverdubbeling tussen Zevenaar en Didam wordt uitgevoerd door Strukton Rail:
https://www.prorail.nl/projecten/spoorv ... dam-bekend
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

Op lijn 622 zie ik de 5006, en op lijn 668 de 5023, wat voor bussen zijn dat?
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Op 5023 zie ik alleen een Scania Omnilink, ex EBS. Zal de 5006 dan ook wel zijn.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

5023 is een oud model Setra touringcar. 5006 durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door ovVeluwe »

5006 is een nieuwere Setra touringcar.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Deze lijnen worden standaard door juijn gereden met touringcars. Bijzonder is dat alle lijnbus dingen zoals boordcomputer vaste ov apperatuur en bestemmingsbord etc. zijn ingebouwd dus dat is wel nice. Geen gezeik met handhelds. *bus*
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Kan iemand op de wiki-pagina voor lijnen 72, 73 en 74 de halte "Hupsel, Café de Keet" verwijderen? Sinds de opening van de nieuwe N18 bestaat deze halte niet meer (de halte "Eibergen, De Kiefte" bestaat nog wel, maar is verplaatst naar de nieuwe verbindingsweg tussen de oude N18 en de afrit naar de nieuwe N18).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Ik zag het toevallig vandaag toen ik in de 74 zat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Heeft Arriva het tegenwoordig zo druk? Er rijdt een gratis(!) bus Zetten-Andelst => Elst in de ochtendspits.
https://twitter.com/Arriva_NL/status/10 ... 4693336065
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Ja niet te filmen! De rit van 8:00 wordt maar met een GTW 2/6 gereden, en die zit al zitvol vanaf station Kesteren. Voordat de trein in Zetten Andelst aangekomen is staan de gangpaden ook vol. Op Zetten Andelst staan vaak ook nog eens een stuk of 20-30 mensen te wachten en aangezien de trein dan al vol zit is het verschillende keren voorgekomen dat er reizigers moesten blijven staan.

Lost nog niet alle problemen op, want de trein zit nogsteefs bomvol. Maar al het andere GTW materiaal zal op de andere lijnen nog harder nodig zijn denk ik dan maar....
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Wordt het dan niet gewoon tijd om wat 2/6'jes een extra bak te geven zoals Veolia ook heeft gedaan op de Maaslijn?
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Maar dan moet er ook een treinstel uit de roulatie worden gehaald, en Arriva kan er sochtends geen een missen. Arriva zit al krap in de treinstellen.

De Gelderlander heeft vanmorgen ook weer een artikel geplaatst over de problematiek: https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~ae5a4d43/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

NSFS heeft nog een paar Linten over. :P
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Filmpje bij mijn bijgevoegde link is trouwens niet de meest snuggere; Suggereert dat de derde coupe een losse wagon is die losgekoppeld wordt, en of die niet even wat langer er aan kan blijven hangen :')
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Roeland »

albertjan96 schreef: De Gelderlander heeft vanmorgen ook weer een artikel geplaatst over de problematiek: https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~ae5a4d43/
Waar gaat die bus naar toe? Als die bus slechts tot Elst rijdt, heb je er inderdaad niets aan.
Wanneer ze die bus rechtstreeks vanaf Zetten-Andelst naar Nijmegen laten rijden, vermoed ik dat die wel een goed alternatief is voor reizigers, die anders in Elst zouden overstappen.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door The Greyhound »

Ik mis in dit verhaal de dienstregeling van de huidige Arriva lijn 73 van Leerdam naar Gorinchem die na de concessie en grenswijzigingen in december naar Rivierenland zou gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Dat gaat waarschijnlijk buiten het normale vervoerplan om. Da's althans met de lijnen die naar Regio Utrecht gaan ook zo, die dienstregeling zit ook in een apart vervoerplan.
Bij 73 wel lastiger doordat het een andere vervoerder is. De rest van de lijnen wisselt namelijk op 9 december al wel van dienstregeling en naar U-OV als vervoerder, maar de tarieven zijn in december nog de Zuid-Hollandse en pas in januari die van Utrecht. Daar maakt dat niet zo uit omdat het toch allebei Qbuzz is, maar bij 73 gaat dat niet op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Roeland schreef:Waar gaat die bus naar toe? Als die bus slechts tot Elst rijdt, heb je er inderdaad niets aan.
Wanneer ze die bus rechtstreeks vanaf Zetten-Andelst naar Nijmegen laten rijden, vermoed ik dat die wel een goed alternatief is voor reizigers, die anders in Elst zouden overstappen.
Die bus rijdt inderdaad alleen maar tussen Zetten-Andelst en Elst. Bus vertrekt om 08:00 uur van Zetten-Andelst, en is (als het verkeer tenminste niet tegen zit) om 08:15 in Elst, op tijd voor de overstappers naar Nijmegen.

De keer dat ik in die trein zat, liep de trein vertraging op door de vele instappers onderweg (proppen tot iedereen er in zit). Roept de machinist vrolijk om: "Mag ik jullie er op attent maken dat er om 08:00 uur een bus uit Zetten Andelst vertrekt, die wél op tijd is voor de overstap naar Nijmegen"
Heb je ook lekker veel aan als je vóór Zetten-Andelst al ingestapt bent....

EDIT: Ik lees zojuist in de adviesaanvraag dat Arriva voornemens is "spitstreinen" in te gaan voeren (Adviesaanvraag 2019)
[*] Eén spitstrein uit Tiel rijdt zonder overstap door naar Arnhem i.p.v. Elst
[*] Dezelfde spitstrein rijdt dan uit Arnhem zonder overstap weer door naar Tiel.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door cassie127 »

Dat zie ik dan weer niet terug in het vervoersplan wat daar ook bij staat.
Het enige wat ik uit het vervoersplan opmaak, is dat er 2 treinen in beide richtingen niet meer zullen eindigen in Elst maar in Arnhem
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Dat gaat waarschijnlijk buiten het normale vervoerplan om. Da's althans met de lijnen die naar Regio Utrecht gaan ook zo, die dienstregeling zit ook in een apart vervoerplan.
Bij 73 wel lastiger doordat het een andere vervoerder is. De rest van de lijnen wisselt namelijk op 9 december al wel van dienstregeling en naar U-OV als vervoerder, maar de tarieven zijn in december nog de Zuid-Hollandse en pas in januari die van Utrecht. Daar maakt dat niet zo uit omdat het toch allebei Qbuzz is, maar bij 73 gaat dat niet op.
Het grote verschil is dat al wel duidelijk is hoe laat straks de bus van Leerdam naar Utrecht rijdt, maar nog niet hoe je vanuit de plaatsjes langs de Linge in Gorinchem of Leerdam moet komen, laat staan dat belanghebbenden daar iets van kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

The Greyhound schreef:Het grote verschil is dat al wel duidelijk is hoe laat straks de bus van Leerdam naar Utrecht rijdt, maar nog niet hoe je vanuit de plaatsjes langs de Linge in Gorinchem of Leerdam moet komen, laat staan dat belanghebbenden daar iets van kunnen vinden.
Dat kon ook alleen maar omdat het dezelfde vervoerder is in beide gebieden, het vervoerplan voor die verbindingen is namelijk als het goed is pas afgelopen maandag vastgesteld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

cassie127 schreef:Dat zie ik dan weer niet terug in het vervoersplan wat daar ook bij staat.
Het enige wat ik uit het vervoersplan opmaak, is dat er 2 treinen in beide richtingen niet meer zullen eindigen in Elst maar in Arnhem
Het lijkt er op dat je gelijk hebt, beetje onhandige woordkeuze van de provincie om het zo in de Statenbrief te vermelden.

Ook de Gelderlander begrijpt het verkeerd:
Spitstrein Arnhem-Tiel slaat station Elst in de ochtend over
https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~a75b9171/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door cassie127 »

Als ik dat artikel even scannend lees, snap ik werkelijk niet wat het punt is wat men met dit artikel wil maken. Naast het verkeerd begrijpen van het vervoersplan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten