Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat zou goed kunnen, desalniettemin zou ik niet weten waarom men tussen die twee lijnen wil overstappen in Wageningen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dat is dus precies mijn punt waarom ik zeg dat een knooppunt in Wageningen onnodig is
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Lijn 52 rijdt in de avonduren en zondag slechts 1x/uur en zaterdag 2x/uur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

Dat is bij bijna elke buslijn zo. Dat is makkelijk te verhelpen door van de 4 ritten die er overdag tijden neer die ene rit in te leggen dat de overstap op de meestgebruikte aansluitingen deze mogelijk is. Ik vind dat vaak allemaal weinig gebruikte aansluitingen creëren onnodig moeilijk is.
Ik heb geen onderschrift
Nielsie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 15:14

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nielsie »

Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic doorgelezen, maar ik zit toch nog met enkele vragen...

Er zou sprake zijn van een routewijziging op lijn 46 in Culemborg, waarmee het deel via de Prijsseweg zou komen te vervallen. In het nieuwe busboekje staat echter de huidige route vermeldt. Is deze voorgenomen wijziging teruggedraaid?

Verder las ik ook dat Arriva lijn 46 volledig zelf zou gaan rijden, geldt dit ook voor de avonduren en in het weekend? In het busboekje zie ik namelijk geen rood raster meer over 8 persoonsbussen om de avond - en zondagritten staan.

In het DAV-topic las ik dat de 8414 en 8415 inmiddels een Achterhoek sticker zouden hebben gekregen, komen er in Tiel nog andere bussen bij? Of blijft het bij de 8401 t/m 8412?
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Dave4055 schreef:
sirvinniei schreef:Ik ben bang dat er capaciteitsproblemen ontstaan op lijn 44 tussen Wageningen en Rhenen met die 8 persoonsbusjes en daardoor reizigers naar de Betuwe niet mee kunnen

Wie zegt dat er 8 persoons busjes gaan rijden?
Arriva gaat blijkbaar toch vanaf 19:06 (vanuit Tiel) 19:41 (vanuit Wageningen) op Lijn 44 met 8-persoonsbussen rijden... De dienstregeling is al een drama maar dit is toch wel de druppel :N :')

Maandag m'n eerste rit met de vernieuwde dienstregeling. Gelukkig gewoon op een tijd dat Lijn 45 aansluit op de begintijd van het tentamen, maar de terugweg in de spits zal waarschijnlijk klacht nummer 1 richting Arriva gaan als gevolg van het missen van de overstap van Lijn 44 op de trein richting Tiel. Met een beetje geluk krijgt Arriva alleen al op traject Tiel-Wageningen tientallen klachten per dag *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Typisch dat er op doordeweekse avonden taxibusjes op lijn 44 rijden als lijn 45 niet tussen Kesteren en Wageningen rijdt, en dat er in het weekend van taxibusjes helemaal geen sprake lijkt.

De omleiding in Culemborg lijkt toch niet permanent te zijn (was afgaande op de reactie van het ROCOV wel het plan). Geen idee wat er precies aan de hand is maar de bussluis op de Prijsseweg is stuk en blijkbaar heeft het bij de gemeente niet zoveel prioriteit om dat te fiksen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

hier nog een artikel erover in de gelderlander http://www.gelderlander.nl/regio/rivier ... -1.5530021
Ik denk overigens dat dit een poging is van arriva om mensen te dwingen de trein te nemen zodat deze rendabeler wordt
Ik heb geen onderschrift
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

De provincie stelt dat vooral Tielenaren gebruikmaken van lijn 45, en dat zij straks meer met de trein naar Kesteren zullen reizen omdat de aansluiting daar op de bus naar Wageningen en Rhenen beter wordt. Daardoor wordt bus 45 leger en is het niet meer verantwoord hem eens in het halfuur te laten rijden, stelt de provincie. Vooral voor Echteld, IJzendoorn en Ochten is de verbinding slechter, erkent de woordvoerder, maar daar stappen volgens onderzoek gemiddeld per dag ongeveer 12, 5 en 45 reizigers in.
45 is ook helemaal niet veel ofzo..:?

Het klopt ook gewoon niet wat er staat...
dat zij straks meer met de trein naar Kesteren zullen reizen omdat de aansluiting daar op de bus naar Wageningen en Rhenen beter wordt
Als de trein uit Tiel om .55 in Kesteren aankomt, lijn 44 om .56 en lijn 45 om .51 daar vertrekt, is dat toch geen aansluiting meer te noemen? Maar dat wil er bij de provincie niet in...
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

45 verdeelt over plusminus 18 ritten?
45/18=2,5 dus met in de spits misschien uitschieters van 10 .
vind ik inderdaad niet veel voor een 38 personenbus
Ik heb geen onderschrift
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Oow wacht, op die manier :')
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Ja, als ze de vakantieperioden meerekenen dan kom je op zulke cijfers uit. Doordeweeks liggen de aantallen veel hoger maar dat krijg je er maar niet in bij Arriva en de provincie (80% is student/scholier). Wat overigens wel cru is, uit de cijfers blijkt dat de meerderheid van de reizigers uit Ochten richting Wageningen gaat. Arriva regelt vervolgens dat, al is het via een omweg, er in 'de ruime spits' een halfuursdienst is tussen Tiel en Ochten. Volgens de cijfers zou andersom juist gerechtvaardigd zijn.

Tabel: aantal instappers vanuit Echteld, IJzendoorn en Ochten per gemiddelde werkdag

Richting Wageningen (31 ritten/dag):
- Echteld 12,0
- IJzendoorn 4,7
- Ochten 45,4
- Totaal 272

Richting Tiel (32 ritten/dag):
- Echteld 31,1
- IJzendoorn 7,7
- Ochten 9,8
- Totaal 277

Het probleem is doodeenvoudig opgelost. Wijzig de vertrektijden met 10-15 minuten, rijdt een halfuursdienst in de ruime spits en in de vakantieperioden (herfst-, kerst-, mei- en zomervakantie) de gehele dag een uursdienst. Op zaterdag en zondag is er sowieso weinig vraag naar Lijn 45.

Maar goed: het klaagseizoen is geopend *O*
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

En wellicht zou je de late uursdiensten ook nog met een Sprinter City kunnen rijden...
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

albertjan96 schreef:En wellicht zou je de late uursdiensten ook nog met een Sprinter City kunnen rijden...
Alle ritten buiten de 'ruime spits' om zouden in principe met een Sprinter City gereden kunnen worden. In de vakantieperioden doet Juijn dit sowieso al, en dat voldoet prima aan de vraag :)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

StefanH schreef:Ja, als ze de vakantieperioden meerekenen dan kom je op zulke cijfers uit. Doordeweeks liggen de aantallen veel hoger maar dat krijg je er maar niet in bij Arriva en de provincie (80% is student/scholier). Wat overigens wel cru is, uit de cijfers blijkt dat de meerderheid van de reizigers uit Ochten richting Wageningen gaat. Arriva regelt vervolgens dat, al is het via een omweg, er in 'de ruime spits' een halfuursdienst is tussen Tiel en Ochten. Volgens de cijfers zou andersom juist gerechtvaardigd zijn.

Tabel: aantal instappers vanuit Echteld, IJzendoorn en Ochten per gemiddelde werkdag

Richting Wageningen (31 ritten/dag):
- Echteld 12,0
- IJzendoorn 4,7
- Ochten 45,4
- Totaal 272

Richting Tiel (32 ritten/dag):
- Echteld 31,1
- IJzendoorn 7,7
- Ochten 9,8
- Totaal 277

Het probleem is doodeenvoudig opgelost. Wijzig de vertrektijden met 10-15 minuten, rijdt een halfuursdienst in de ruime spits en in de vakantieperioden (herfst-, kerst-, mei- en zomervakantie) de gehele dag een uursdienst. Op zaterdag en zondag is er sowieso weinig vraag naar Lijn 45.

Maar goed: het klaagseizoen is geopend *O*
Wellicht ga ik iets aparts voorstellen, maar waarom dan niet:
- in Kesteren een volledige knoop tussen trein (beide kanten op) en de beide buslijnen (44 en 45)
- trein komt dan in beide richtingen om .59-.00 door het station, bussen arriveren om .54 en vertrekken om .02 (verplichte wachttijd op trein), vergelijkbaar met de situatie in Lievelde
- trein dan 2x p/u laten rijden (in ieder geval doordeweeks tot 19:00)
- Lijn 45 dan schrappen tussen Ochten en Tiel, hierdoor kun je zelfs met bezuinigingen nog doordeweeks overdag een halfuursdienst Ochten-Kesteren geven (1x door naar Wageningen, 1x overstap op 44 naar Wageningen)
- Lijn 42 (Tiel-Druten) dan een halte geven bij Echteld (komt daar toch al langs, je moet alleen eenmalig aan beide kanten van de N323 een parkeerhaven voor de bus met een trappetje+hellingsbaan aanleggen).
- Voor IJzendoorn kan er dan beter een vervangende buurtbus Ochten-Echteld(-Tiel) ingelegd worden (in Ochten aansluitend op lijn 45), die dan het dorpje zelf ook kan aandoen, in plaats van de huidige buslijn waarvan de halte zo'n 650 tot 1,4 km buiten het dorp ligt. Volgens mij is het dorpje daar veel meer bij gebaat.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

StefanH schreef:Ja, als ze de vakantieperioden meerekenen dan kom je op zulke cijfers uit. Doordeweeks liggen de aantallen veel hoger maar dat krijg je er maar niet in bij Arriva en de provincie (80% is student/scholier). Wat overigens wel cru is, uit de cijfers blijkt dat de meerderheid van de reizigers uit Ochten richting Wageningen gaat. Arriva regelt vervolgens dat, al is het via een omweg, er in 'de ruime spits' een halfuursdienst is tussen Tiel en Ochten. Volgens de cijfers zou andersom juist gerechtvaardigd zijn.

Tabel: aantal instappers vanuit Echteld, IJzendoorn en Ochten per gemiddelde werkdag

Richting Wageningen (31 ritten/dag):
- Echteld 12,0
- IJzendoorn 4,7
- Ochten 45,4
- Totaal 272

Richting Tiel (32 ritten/dag):
- Echteld 31,1
- IJzendoorn 7,7
- Ochten 9,8
- Totaal 277

Het probleem is doodeenvoudig opgelost. Wijzig de vertrektijden met 10-15 minuten, rijdt een halfuursdienst in de ruime spits en in de vakantieperioden (herfst-, kerst-, mei- en zomervakantie) de gehele dag een uursdienst. Op zaterdag en zondag is er sowieso weinig vraag naar Lijn 45.

Maar goed: het klaagseizoen is geopend *O*
Wat is precies je punt? He geeft precies dezelfde getallen als er in de Gelderlander stond...
Ik heb geen onderschrift
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

sirvinniei schreef: Wat is precies je punt? He geeft precies dezelfde getallen als er in de Gelderlander stond...
M'n punt is dat de vraag uit Ochten vooral richting Wageningen is waar nu door Arriva gezegd wordt dat dit Tiel is (in de 'ruime spits' 2x p/uur mogelijkheid naar Tiel te reizen) bovendien deze getallen zijn voor een gewone werk/schooldag buiten de vakantie aan de lage kant. Uit eigen ervaring kan ik mededelen dat de aantallen reizigers per dag dan enkele tientallen hoger liggen. Een vakantiedienstregeling van 1x p/uur met buiten de vakanties alleen in de 'ruime spits' 2x p/uur zou in principe een goede bezuinigingsmaatregel zijn zonder de ronduit slechte overstaptijden te krijgen.
SuperGhost schreef:Wellicht ga ik iets aparts voorstellen, maar waarom dan niet:
- in Kesteren een volledige knoop tussen trein (beide kanten op) en de beide buslijnen (44 en 45)
- trein komt dan in beide richtingen om .59-.00 door het station, bussen arriveren om .54 en vertrekken om .02 (verplichte wachttijd op trein), vergelijkbaar met de situatie in Lievelde
- trein dan 2x p/u laten rijden (in ieder geval doordeweeks tot 19:00)
- Lijn 45 dan schrappen tussen Ochten en Tiel, hierdoor kun je zelfs met bezuinigingen nog doordeweeks overdag een halfuursdienst Ochten-Kesteren geven (1x door naar Wageningen, 1x overstap op 44 naar Wageningen)
- Lijn 42 (Tiel-Druten) dan een halte geven bij Echteld (komt daar toch al langs, je moet alleen eenmalig aan beide kanten van de N323 een parkeerhaven voor de bus met een trappetje+hellingsbaan aanleggen).
- Voor IJzendoorn kan er dan beter een vervangende buurtbus Ochten-Echteld(-Tiel) ingelegd worden (in Ochten aansluitend op lijn 45), die dan het dorpje zelf ook kan aandoen, in plaats van de huidige buslijn waarvan de halte zo'n 650 tot 1,4 km buiten het dorp ligt. Volgens mij is het dorpje daar veel meer bij gebaat.
Prima, maar dan wel eenzelfde soort probleem als in dienstregeling 2016 voornamelijk in Rhenen en Wageningen.

Dan heb je .08/.38 aankomst Rhenen Station/Tuinlaan -> vertrek Sprinter naar Amsterdam CS van .09/.39 wordt dan onhaalbaar.
Andersom verbetert wel aanzienlijk -> .18/.48 aankomst Wageningen busstation -> .29/.59 aankomst Rhenen Tuinlaan -> Sprinter uit Amsterdam CS komt .21/.51 aan.
Voor studenten en scholieren in Wageningen en Ede (grootste aandeel passagiers) nog steeds slechte aansluiting in Wageningen gezien schooltijden om .30 beginnen.
In de ochtendspits is een Sprinter City cq. twee buurtbussen achterelkaar zoals bij de huidige Lijn 248 op de nieuwe buurtbuslijn wel vereist. 's Ochtends al snel 20 scholieren en studenten uit Ochten, IJzendoorn, Echteld naar Tiel. Aan de andere kant zullen de meesten uit Echteld komen en Lijn 42 kunnen pakken, moet deze wel via de Heiligestraat rijden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

O, dus een "gemiddelde werkdag" is ook een dag in de vakantie?
Ik heb geen onderschrift
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

sirvinniei schreef:O, dus een "gemiddelde werkdag" is ook een dag in de vakantie?
Ja, want Lijn 45 heeft geen speciale vakantiedienstregeling.

Overigens zojuist bekend geworden: aanstaande maandag zijn er om 6:45 opnames van Omroep Gelderland bij de halte (Keizerstraat) in IJzendoorn. Komt dat zien, hoe meer aanwezigen hoe beter :D
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door albertjan96 »

Waarvoor dat dan?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

StefanH schreef:
SuperGhost schreef:Wellicht ga ik iets aparts voorstellen, maar waarom dan niet:
- in Kesteren een volledige knoop tussen trein (beide kanten op) en de beide buslijnen (44 en 45)
- trein komt dan in beide richtingen om .59-.00 door het station, bussen arriveren om .54 en vertrekken om .02 (verplichte wachttijd op trein), vergelijkbaar met de situatie in Lievelde
- trein dan 2x p/u laten rijden (in ieder geval doordeweeks tot 19:00)
- Lijn 45 dan schrappen tussen Ochten en Tiel, hierdoor kun je zelfs met bezuinigingen nog doordeweeks overdag een halfuursdienst Ochten-Kesteren geven (1x door naar Wageningen, 1x overstap op 44 naar Wageningen)
- Lijn 42 (Tiel-Druten) dan een halte geven bij Echteld (komt daar toch al langs, je moet alleen eenmalig aan beide kanten van de N323 een parkeerhaven voor de bus met een trappetje+hellingsbaan aanleggen).
- Voor IJzendoorn kan er dan beter een vervangende buurtbus Ochten-Echteld(-Tiel) ingelegd worden (in Ochten aansluitend op lijn 45), die dan het dorpje zelf ook kan aandoen, in plaats van de huidige buslijn waarvan de halte zo'n 650 tot 1,4 km buiten het dorp ligt. Volgens mij is het dorpje daar veel meer bij gebaat.
Prima, maar dan wel eenzelfde soort probleem als in dienstregeling 2016 voornamelijk in Rhenen en Wageningen.

Dan heb je .08/.38 aankomst Rhenen Station/Tuinlaan -> vertrek Sprinter naar Amsterdam CS van .09/.39 wordt dan onhaalbaar.
Andersom verbetert wel aanzienlijk -> .18/.48 aankomst Wageningen busstation -> .29/.59 aankomst Rhenen Tuinlaan -> Sprinter uit Amsterdam CS komt .21/.51 aan.
Voor studenten en scholieren in Wageningen en Ede (grootste aandeel passagiers) nog steeds slechte aansluiting in Wageningen gezien schooltijden om .30 beginnen.
In de ochtendspits is een Sprinter City cq. twee buurtbussen achterelkaar zoals bij de huidige Lijn 248 op de nieuwe buurtbuslijn wel vereist. 's Ochtends al snel 20 scholieren en studenten uit Ochten, IJzendoorn, Echteld naar Tiel. Aan de andere kant zullen de meesten uit Echteld komen en Lijn 42 kunnen pakken, moet deze wel via de Heiligestraat rijden.
De problemen met de treinen te Rhenen en Kesteren is dat die treinen gewoon slecht ten opzichte van elkaar liggen. Ga je de bussen een kwartier verschuiven, dan krijg je diezelfde situatie maar in een omgekeerde situatie. Een van beide treinseries zou dus gewoon een kwartier moeten verschuiven. Arnhem-Tiel wordt lastig gezien het drukke samenloopvak Arnhem-Elst én de aansluiting op de NS-trein in Tiel. Rhenen-Breukelen lijkt me meer haalbaar, zeker aangezien NS plannen heeft om de sprinter Rotterdam-Breukelen-Amsterdam 4x p/u te gaan rijden (en daarvoor zou je deze evt. een knip kunnen geven in Utrecht of door kunnen laten rijden naar Amsterdam, om Breukelen-Amsterdam vast een kwartiersdienst te geven).

De problemen in Wageningen: heb je het nu over aansluitingen (op andere bussen dus) of op aankomsttijd bij scholen, want je gebruikt deze twee nu opeens door elkaar. Er rijdt een halfuursdienst, dus het is ook niet zo dat je een uur van tevoren al op school komt dan. Als de overstap op andere bussen slecht is, stel ik voor om de buslijn Ede-Bennekom-Wageningen (weet even uit mijn hoofd het nummertje niet) vast te maken aan lijnen 44 en 45. Bij een nieuwe concessie kan de provincie (die over al deze lijnen gaat) dit zeer eenvoudig doen door het in één concessie te plaatsen. Dit heeft ook als voordeel dat reizigers uit de Betuwe rechtstreeks met lijn 44 of 45 naar de universiteit in Wageningen zou kunnen (bij lichte routewijziging van die stopbus) én de kenniscampus in Ede.
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

SuperGhost schreef:De problemen met de treinen te Rhenen en Kesteren is dat die treinen gewoon slecht ten opzichte van elkaar liggen. Ga je de bussen een kwartier verschuiven, dan krijg je diezelfde situatie maar in een omgekeerde situatie. Een van beide treinseries zou dus gewoon een kwartier moeten verschuiven. Arnhem-Tiel wordt lastig gezien het drukke samenloopvak Arnhem-Elst én de aansluiting op de NS-trein in Tiel. Rhenen-Breukelen lijkt me meer haalbaar, zeker aangezien NS plannen heeft om de sprinter Rotterdam-Breukelen-Amsterdam 4x p/u te gaan rijden (en daarvoor zou je deze evt. een knip kunnen geven in Utrecht of door kunnen laten rijden naar Amsterdam, om Breukelen-Amsterdam vast een kwartiersdienst te geven).

De problemen in Wageningen: heb je het nu over aansluitingen (op andere bussen dus) of op aankomsttijd bij scholen, want je gebruikt deze twee nu opeens door elkaar. Er rijdt een halfuursdienst, dus het is ook niet zo dat je een uur van tevoren al op school komt dan. Als de overstap op andere bussen slecht is, stel ik voor om de buslijn Ede-Bennekom-Wageningen (weet even uit mijn hoofd het nummertje niet) vast te maken aan lijnen 44 en 45. Bij een nieuwe concessie kan de provincie (die over al deze lijnen gaat) dit zeer eenvoudig doen door het in één concessie te plaatsen. Dit heeft ook als voordeel dat reizigers uit de Betuwe rechtstreeks met lijn 44 of 45 naar de universiteit in Wageningen zou kunnen (bij lichte routewijziging van die stopbus) én de kenniscampus in Ede.
Op dit moment is de aansluiting in Rhenen belangrijker dan die in Kesteren door de scholen in Veenendaal en de Universiteit van Utrecht. Nu lijkt het alsof Arriva probeert te forceren de aansluiting in Kesteren belangrijker te laten meewegen om zo 1) de stoptrein Tiel-Elst-Arnhem rendabeler te maken & 2) de onderhandelingspositie t.o.v. de NS te verbeteren. In de huidige dienstregeling gaat het best goed: Lijn 44 sluit nu aan op de NS-trein naar Veenendaal/Utrecht/Amsterdam, Lijn 45 op Lijn 80 naar Veenendaal/Amersfoort dat maakt dat je 3x p/uur een vrij goede aansluiting hebt.

De tijden dat Lijn 44/45 in Wageningen aankomt (.11/.41 in dienstregeling 2016, .18/.48 in de fictieve dienstregeling) maken het lastig om op tijd voor het begin van het college aanwezig te zijn. Voor scholieren en studenten uit Echteld, IJzendoorn, Pottum en Ochten is de aankomsttijd in Wageningen .41/.48 nadelig omdat men dan 30-40 minuten voor college op school zal zijn [afhankelijk van gebruik van de fiets (5-10 minuten naar de campus) of bus (15-25 minuten afhankelijk van file & locatie)].

Bijvoorbeeld, in de nieuwe dienstregeling is er een overstaptijd van 4 minuten van Lijn 44 op Lijn 88 (Station Ede-Wageningen via Wageningen Campus/Atlas) en van 5 minuten op Lijn 86 (Station Ede-Wageningen via Bennekom). Wordt Lijn 88 gehaald dan ben je in het gunstigste scenario om .32 bij de halte Campus/Atlas, terwijl het college op .30 begint. Enkel de colleges die in de Leeuwenborgh (Hollandse weg) worden gehouden zijn enigszins haalbaar met Lijn 86.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

StefanH schreef:
Dave4055 schreef:
sirvinniei schreef:Ik ben bang dat er capaciteitsproblemen ontstaan op lijn 44 tussen Wageningen en Rhenen met die 8 persoonsbusjes en daardoor reizigers naar de Betuwe niet mee kunnen

Wie zegt dat er 8 persoons busjes gaan rijden?
Arriva gaat blijkbaar toch vanaf 19:06 (vanuit Tiel) 19:41 (vanuit Wageningen) op Lijn 44 met 8-persoonsbussen rijden... De dienstregeling is al een drama maar dit is toch wel de druppel :N :')

Maandag m'n eerste rit met de vernieuwde dienstregeling. Gelukkig gewoon op een tijd dat Lijn 45 aansluit op de begintijd van het tentamen, maar de terugweg in de spits zal waarschijnlijk klacht nummer 1 richting Arriva gaan als gevolg van het missen van de overstap van Lijn 44 op de trein richting Tiel. Met een beetje geluk krijgt Arriva alleen al op traject Tiel-Wageningen tientallen klachten per dag *O*

Waar haal je die informatie vandaan? dat 19:06 lijn 44 met 8 persoons busjes gaan rijden??
Wordt gewoon met 12 meter bussen gereden ;)
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanH »

Het nieuwe busboekje op de site van Arriva. Daar zijn de doordeweekse ritten van Lijn 44 na 19:06 rood gemarkeerd ('Rode raster: rit wordt uitgevoerd met een 8-persoonsbus'). Het vreemde ervan was dan ook dat er op zaterdag en zondag geen sprake van 8-persoonsbussen zou zijn. Bussen van 12 meter zijn wel gelijk de andere kant van het spectrum. De Sprinter City's van Juijn voldoen in de avonduren prima, of rijden die dan op andere lijnen (Lijn 45/Lijn 46/Lijn 47)?
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Dat rode raster zullen ze wel weer vergeten weg hebben te halen. Ik vermoed dat die op 47 gaan rijden, in ieder geval niet op 42/85, 44, 45, 46 en 165 want die gaan 'wij' zelf rijden ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten