Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wanneer gaat Arriva nou eens echt investeren in deze concessie? Ze mogen er nog 8 jaar rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Alleen maar in materieel, of....?
Ik zou namelijk ook wel DRISsen willen zien op de belangrijke haltes.
Ik zou namelijk ook wel DRISsen willen zien op de belangrijke haltes.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
DRIS'en vind ik nu vrijwel iedereen met een smartphone rondloopt weggegooid geld. Hoeveel moeite is het om even OVinfo te openen? Dan kun je ook nog precies zien waar je bus is en hoef je het niet te doen met de (vaak slechte) vertragingsvoorspellingen van een DRIS.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ze investeren in het binnenhalen van meer oude meukregenmaker schreef:Wanneer gaat Arriva nou eens echt investeren in deze concessie? Ze mogen er nog 8 jaar rijden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De stadsdienst Zutphen zou worden uitgerust met elektrische citea's zoals in Gorinchem.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoe zeker is dat? Ik kwam alleen vage plannen tegen in het vervoersplan.
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik kan nog geen bericht vinden over de bestelling van meer elektrische Citea’s door Arriva. Laatste bericht over elektrische bussen van VDL is voor Osnabrück.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik dacht even, die van Gorinchem zijn eind dit jaar toch over. Maarja, die moeten daar mee naar de nieuwe concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
2000 passagiers voor nieuwe buslijn Aalten-Bocholt
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.
Bron: Omroep Gelderland
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.
Bron: Omroep Gelderland
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Voor een buurtbusje zijn hier in Brabant maar 600 mensen nodig per maand om niet opgeheven te worden, dus wat dat betreft is 2000 netjes. Maar ja, dit is wel een grote bus met betaalde chauffeur, dus de kosten vallen flink hoger uit. Ben benieuwd wat er uit deze proef komt.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Tussen 7 december en eind december 2000 reizigers dat is nog niet eens een hele maand.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ofwel 3 passagiers per rit (2000 reizigers/25 dagen = 80 reizigers per dag gedeeld door gemiddeld 26 ritten per dag).
Dit biedt kansen voor de definitieve invoering van een internationale buurtbus.
Dienstregeling
Dit biedt kansen voor de definitieve invoering van een internationale buurtbus.
Dienstregeling
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 02 feb 2018, 14:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Men verwacht dat de reizigersaantallen nog gaan toenemen. Je zit in die periode precies met de kerstvakantie plus mensen moeten de lijn nog ontdekken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoe zit het eigenlijk met het aantal reizigers in de 145 tussen Kesteren en Rhenen? Iemand die daar iets over heeft gehoord?
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Bijzonder, alhoewel ik ook weer wat gemist kan hebben: ik kwam in Leerdam schoolbus 650 tegen, gereden door een van Arriva's eigen 8400-serie Ambassadors. Ik was altijd in de veronderstelling dat Juijn deze ritten reed maar dit lijkt een rit van Arriva's eigen vestiging in Tiel te zijn. Koppeling met de andere lijnen in Culemborg (46/146) lijkt me niet logisch. Het was de rit van 15.23 uit Culemborg.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Lijn 44/45/145 bevatten dusdanig weinig reizigers richting Rhenen/Wageningen dat een Rhenense wethouder het niet nodig acht om dit op te nemen in het plan om de Rijnbrug te verbreden:
Link naar artikel: https://www.gelderlander.nl/de-vallei/r ... ~a5401280/Hij plaatst enkele kanttekeningen bij het onderzoek dat in begin 2019 klaar moet zijn. ,,Er werd bijvoorbeeld door partijen gesproken over busbanen. Maar er gaat maar één keer per uur een bus over de brug en daar zitten met weinig reizigers in.’’ Hij vraagt zich af of het wel zin heeft om daarvoor een speciale busbaan op een bredere brug aan te laten leggen.
Laatst gewijzigd door albertjan96 op di 06 feb 2018, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Juijn heeft dagelijks 1 Arriva Ambassador in bruikleen, wordt ingezet op lijn 543 (Tiel-Geldermalsen) en rijdt tussendoor 2 ritten op lijn 650.nvdw schreef:Bijzonder, alhoewel ik ook weer wat gemist kan hebben: ik kwam in Leerdam schoolbus 650 tegen, gereden door een van Arriva's eigen 8400-serie Ambassadors. Ik was altijd in de veronderstelling dat Juijn deze ritten reed maar dit lijkt een rit van Arriva's eigen vestiging in Tiel te zijn. Koppeling met de andere lijnen in Culemborg (46/146) lijkt me niet logisch. Het was de rit van 15.23 uit Culemborg.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Bedankt :pos:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom er niet wordt nagedacht om een deel van de nieuwe rijnbrug te gebruiken om de spoorlijn Rhenen - Kesteren weer te herstellen, zoals voor WO-II?albertjan96 schreef:Lijn 44/45/145 bevatten dusdanig weinig reizigers richting Rhenen/Wageningen dat een Rhenense wethouder het niet nodig acht om dit op te nemen in het plan om de Rijnbrug te verbreden:
Als je toch een brug bouwt, kan er net zogoed een spoortje op toch?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat is meer een Provincie aangelegeheid, als je die grote dingen bedoeld. Of wil je van de kleine kastjes?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zonder haalbaarheidsstudie. Dat moeten ze vaker doen. Die studies skokken al 2/3 van het budget op.Meltrain schreef:2000 passagiers voor nieuwe buslijn Aalten-Bocholt
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.
Bron: Omroep Gelderland
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vandaag zijn de eerste twee ex Connnexxion wagens in dienst gegaan.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Interieur nog in Connexxion-huisstijl of lijkt dat zo?
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Klopt, het interieur is niet aangepast.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Is er al wat zinnigs te zeggen over wat deze bussen gaan vervangen qua ander materieel? De Optares of de Scania's?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten