Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

In Doetinchem is inmiddels ook de eerste van drie nieuwe busjes voor de servicelijnen gearriveerd. Een Sprinter City 35 met het nummer 6437. Foto heb ik helaas nog niet.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Afbeelding
Even langs de stalling gereden alwaar de 6435 en 6436 voor aan het hek stonden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busfanNL »

Wow mooie busjes zeg. Zeer geslaagd. *bus*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Chrysa »

Jammer van die cremekleur op de voorkant. :X
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Tja, Arriva he. Niets aan te doen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 14 mei 2017, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Waarom rijdt de 47 naar haaften altijd met een setra van juijn en de 47 naar Geldermalsen met een kleiner ambassador (door de weeks) mij lijkt dat meer mensen naar geldermalsen gaan dan naar haaften weet iemand hoe dit komt
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Omdat die tussenritten aan Juijn gegeven zijn, en Juijn geen Ambassador's heeft.
En de lengte maakt niks uit, zijn beide even lang.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

StefanRijnhoutjes schreef:Waarom rijdt de 47 naar haaften altijd met een setra van juijn en de 47 naar Geldermalsen met een kleiner ambassador (door de weeks) mij lijkt dat meer mensen naar geldermalsen gaan dan naar haaften weet iemand hoe dit komt
Een tijdje geleden is juist de halfuursdienst in de daluren ingekrompen tot Haaften omdat er (te) weinig reizigers waren voor een halfuursdienst naar Geldermalsen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

Op 15 mei jongstleden is lijn 543 van start gegaan tussen Tiel en de sociale werkplaats in Geldermalsen, die al werd aangekondigd in het vervoerplan voor dit jaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Waarom rijdt vraag ik me af lijn 46 Culemborg-Tiel bijna de hele week met ambasadors en lijn 146 Culemborg-Vianen de hele week met midi`s want vroeger was het een lijn en toen reden er wel grotere bussen op het gedeelte Culemborg-Vianen en welke bus os de 5054 die reedt net op lijn 146 en de 8401 op de 46 das toch een ambassador als ik het goed hebt
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Omdat ze die lijn geknipt hebben in 2 delen. 46 Tiel - Culemborg en 146 Culemborg - Vianen.
En aangezien Juijn de 146 rijdt en geen ambassador's heeft rijden daar de midi's op.
5054 = Fiat Ducato 8 persoons van Juijn.
8401 = 1e Ambassador van de 8400 serie.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Maar rijden op de 146 dan de hele week geen grote bussen setras ofzo???
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

Volgens de wiki rijden er ook riiten met een Amba.
Nitein-Repart
Berichten: 3539
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Is er al bekend wat de wijzigingen zijn met dienstregeling 2018? Ik hoop eerlijk gezegd dat er niet veel gewijzigd gaat worden, want meestal betekenen wijzigingen uitkleding van de dienstregeling.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door regenmaker »

Ik heb nog niets voorbij zien komen in ieder geval.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

StefanRijnhoutjes schreef:Maar rijden op de 146 dan de hele week geen grote bussen setras ofzo???
Nee die hebben ze al hard nodig voor alle andere lijnen die ze rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

146 rijdt niet met midibusjes omdat Juijn geen 12-meterbussen heeft (want die hebben ze immers wel), maar rijdt met midibusjes wegens het beperkte reizigersaanbod op dit deel van de lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Erno-BE schreef:Is er al bekend wat de wijzigingen zijn met dienstregeling 2018? Ik hoop eerlijk gezegd dat er niet veel gewijzigd gaat worden, want meestal betekenen wijzigingen uitkleding van de dienstregeling.
Vervoersplan is bij het ROCOV nog niet officieel ingediend dus ik denk dat je nog een paar weken moet wachten voordat er dingen op de site van het ROCOV komen te staan ;)
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Daniel schreef:146 rijdt niet met midibusjes omdat Juijn geen 12-meterbussen heeft (want die hebben ze immers wel), maar rijdt met midibusjes wegens het beperkte reizigersaanbod op dit deel van de lijn.
Juijn heeft geen 12 meter bussen over om ook die 146 met 12 meter bussen te rijden.

Het traject Culemborg - Vianen is (zeker in de spits) drukker dan het traject Tiel - Culemborg. En staan in een Midi busje is niet fijn...
Dus 12 meters zijn wel gewenst, maar ja die hebben ze niet over ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Huh, ik herinner me de argumentatie van Arriva nog uit het vervoerplan van destijds en dat had het toch echt over minder benodigde capaciteit tussen Vianen en Culemborg als een van de redenen voor de knip.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Misschien is het stukje Vianen - Culemborg sterker verspitst dan het andere deel.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Dave4055 »

Daniel schreef:Huh, ik herinner me de argumentatie van Arriva nog uit het vervoerplan van destijds en dat had het toch echt over minder benodigde capaciteit tussen Vianen en Culemborg als een van de redenen voor de knip.
Ja daar hebben ze zich redelijk in vergist.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Voor de liefhebbers: Er rijden een aantal Achterhoekse bussen in Tiel, omdat er bussen van Tiel in Doetinchem staan voor de voorbereidingen van het cashloos betalen. Vreemde eend in Tiel is o.a. de 8466 (Citea).
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door sirvinniei »

http://www.gelderlander.nl/achterhoek/m ... ~a938511d/
Hier staan de wijzigingen in vervoersplan 2018
-nieuwe spits/scholierenlijn 623 Ruurlo-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 627 Giesbeek-Doesburg-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 628 Dinxperlo-Ulft-Doetinchem
-nieuwe spits/scholierenlijn 651 Lochem-Doetinchem
-Lijn 74 extra halte station Varsseveld, gaat in het dal 2x per uur tussen Varsseveld en Assinkbos rijden (mogelijk tot Enschede) en gaat ook in het weekend rijden.
-Lijn 72 vervalt tussen Varsseveld en Lichtenvoorde
-Assinkbos wordt knooppunt
-Haltes hupsel en den Sliem vervallen

De twenteroute wordt medio 2018 in gebruik genomen.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Lijn 74 gaat (zodra nieuwe N18 opgeleverd wordt) Haaksbergen in zijn geheel overslaan. Reizigers naar Haaksbergen zullen dan op lijn 62 moeten overstappen. Reizigers naar Enschede zullen dan veel sneller zijn.

Ik heb wel vragen over dit plan.
Aansluitingen in Varsseveld (op de trein) en bij het Assinkbos (op lijn 62)
Aangezien in het weekend hij slechts tussen deze punten rijdt volgens het bericht, zul je bij beiden goed moeten aansluiten. Hoe ga je dit doen aangezien je bij een van beide zijden dan net in het verkeerde kwartier aankomt/vertrekt?

Aanpassing station Varsseveld
Er staat dat het station aangepast moet worden voor de komst van 74. Waarom? Lijn 72 stopt hier nu ook probleemloos en rijdt in het weekend ook van/naar Den Es. Welke wijziging is er nodig voor 74 die 72 blijkbaar niet nodig heeft?

Bediening Haaksbergen
Wat gaat lijn 73 doen? Gaat die nog wel of niet via Haaksbergen rijden, aangezien 74 dit niet meer gaat doen?
Als die wel via Haaksbergen gaat rijden, dan verdwijnt de goede kwartiersdienst tussen Enschede en Groenlo, aangezien de 2 van 73 dan een stuk langzamer zullen zijn dan de 2 van 74. Als die niet via Haaksbergen gaat rijden, dan voorzie ik ernstige capaciteitsproblemen voor lijn 62, zowel tussen Assinkbos en Haaksbergen (veel scholieren vanuit Eibergen die dan opeens allen met de 62 mee moeten) als tussen Haaksbergen en Enschede (valt dan opeens terug van 8 bussen per uur naar 4 of zelfs maar 2 per uur).
En aangezien lijn 74 in de daluren 2x p/u naar het Assinkbos (of wellicht Enschede) door moet gaan rijden, wat gebeurd er dan met 73? Gaat die buiten de spits niet meer verder rijden dan Groenlo? Zo ja, wat gebeurd er dan met de overstap in Groenlo of die op het station in Winterswijk? Dit omdat lijn 74 natuurlijk sneller in Groenlo is dan 72, dus als 74 op de trein in Varsseveld gaat aansluiten, dan kan 73 niet meer op 74 aansluiten zonder dat deze de aansluiting op de trein in Winterswijk verliest.

Haltes tussen Eibergen en Groenlo
Er staat dat Den Sliem (Groenlo) en De Keet (Hupsel) gaan vervallen en De Kiefte (Eibergen) en Busstation (Groenlo) verplaatst wordt. Aangezien de afslag vanaf de nieuwe N18 iets noordelijker van de huidige halte De Kiefte ligt, is die halte dan ietsjes verplaatsen volstrekt logisch.
Dat De Keet geen halte meer zou hebben, aangezien over de nieuwe N18 gereden zou worden was ook al duidelijk.
Echter de verplaatsing van het busstation in Groenlo was niet duidelijk (sterker nog: dat busstation is niet zo lang geleden juist verbouwd!) en Den Sliem zou wel gesloten worden, maar daarvoor in de plaats zou er een halte op De Laarberg komen. De bedoeling destijds was dat tot De Laarberg de bussen over de parallelweg ('oude N18') zouden rijden en bij de afrit bij industrieterrein De Laarberg de nieuwe N18 op zouden rijden. Gaat die halte dan dus ook niet meer door, of wordt die alleen bediend door lijn 72 en wellicht ook 73?

Reistijdwinst tussen Groenlo en Doetinchem
Er staat dat de reistijd van 63 naar 42 af zal nemen tussen Groenlo en Doetinchem. Dat is een winst van 21 minuten, dit terwijl volgens het artikel alleen tussen Assinkbos en Varsseveld meer ritten gaan rijden, waardoor alleen Lievelde overgeslagen wordt. Hier win je hooguit 15 minuten. Die andere 6 win je pas als je door zou rijden naar Doetinchem, maar daar gaan geen extra ritten rijden volgens het artikel. Foutje van de schrijver, of hebben ze nog andere dingen in petto?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten