Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Trouwens, over de upgrades en downgrades:
Die schoollijnen komen vooral op de lijnen die al 4x per uur rijden in de spits.
Lijn 23 kan misschien nu 2x/uur max rijden in de spits aangezien lijn 623 gaat rijden.
Lijn 28 kan hetzelfde verhaal worden als lijn 23.
Ik gok dit omdat ik niet snel een lijn 6x/uur gereden zie worden in de spits.
Dan is lijn 623 een variant van de 23 en 628 hetzelfde van lijn 28.
Er kan heus wel wat strak getrokken worden om dit mogelijk te maken.
Of er kan worden geknipt in het rivierenland om het hier in het Achterhoek allemaal leuker te maken.
Die schoollijnen komen vooral op de lijnen die al 4x per uur rijden in de spits.
Lijn 23 kan misschien nu 2x/uur max rijden in de spits aangezien lijn 623 gaat rijden.
Lijn 28 kan hetzelfde verhaal worden als lijn 23.
Ik gok dit omdat ik niet snel een lijn 6x/uur gereden zie worden in de spits.
Dan is lijn 623 een variant van de 23 en 628 hetzelfde van lijn 28.
Er kan heus wel wat strak getrokken worden om dit mogelijk te maken.
Of er kan worden geknipt in het rivierenland om het hier in het Achterhoek allemaal leuker te maken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In Rivierenland valt niet zoveel meer te knippen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De reden waarom die 600 lijnen EXTRA gaan rijden is juist om de normale lijn te ontlasten, lijn 28 naar 2x per uur brengen zal nooit meer gebeuren ;)OmniLezer schreef:Trouwens, over de upgrades en downgrades:
Die schoollijnen komen vooral op de lijnen die al 4x per uur rijden in de spits.
Lijn 23 kan misschien nu 2x/uur max rijden in de spits aangezien lijn 623 gaat rijden.
Lijn 28 kan hetzelfde verhaal worden als lijn 23.
Ik gok dit omdat ik niet snel een lijn 6x/uur gereden zie worden in de spits.
Dan is lijn 623 een variant van de 23 en 628 hetzelfde van lijn 28.
Er kan heus wel wat strak getrokken worden om dit mogelijk te maken.
Of er kan worden geknipt in het rivierenland om het hier in het Achterhoek allemaal leuker te maken.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ja, :') er rijdt bijna niets.regenmaker schreef:In Rivierenland valt niet zoveel meer te knippen. ;)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waar blijven toch die gelede bussen, als je ze nodig heb?Dave4055 schreef: De reden waarom die 600 lijnen EXTRA gaan rijden is juist om de normale lijn te ontlasten, lijn 28 naar 2x per uur brengen zal nooit meer gebeuren ;)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 3427
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Meer dan 4x/uur in de Achterhoek is m.u.v. de corridor Groenlo-Enschede echt niet nodig, ook niet in de spits. Die 600-lijnen gaan echt niet bovenop 4x/uur een reguliere lijnbus rijden.Dave4055 schreef:De reden waarom die 600 lijnen EXTRA gaan rijden is juist om de normale lijn te ontlasten, lijn 28 naar 2x per uur brengen zal nooit meer gebeuren ;)OmniLezer schreef:Trouwens, over de upgrades en downgrades:
Die schoollijnen komen vooral op de lijnen die al 4x per uur rijden in de spits.
Lijn 23 kan misschien nu 2x/uur max rijden in de spits aangezien lijn 623 gaat rijden.
Lijn 28 kan hetzelfde verhaal worden als lijn 23.
Ik gok dit omdat ik niet snel een lijn 6x/uur gereden zie worden in de spits.
Dan is lijn 623 een variant van de 23 en 628 hetzelfde van lijn 28.
Er kan heus wel wat strak getrokken worden om dit mogelijk te maken.
Of er kan worden geknipt in het rivierenland om het hier in het Achterhoek allemaal leuker te maken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als je de plannen nog niet inhoudelijk hebt bekeken, zeg er dan alsjeblieft niks over. Je opmerkingen slaan kant nog wal... :X Ik moet mijn mond houden totdat het ROCOV het advies inclusief de plannen online heeft gezet. :XOmniLezer schreef:Trouwens, over de upgrades en downgrades:
Die schoollijnen komen vooral op de lijnen die al 4x per uur rijden in de spits.
Lijn 23 kan misschien nu 2x/uur max rijden in de spits aangezien lijn 623 gaat rijden.
Lijn 28 kan hetzelfde verhaal worden als lijn 23.
Ik gok dit omdat ik niet snel een lijn 6x/uur gereden zie worden in de spits.
Dan is lijn 623 een variant van de 23 en 628 hetzelfde van lijn 28.
Er kan heus wel wat strak getrokken worden om dit mogelijk te maken.
Of er kan worden geknipt in het rivierenland om het hier in het Achterhoek allemaal leuker te maken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De gedeputeerde staten moeten de plannen voor de nieuwe dienstregeling ook nog goedkeuren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
okee, ik snap het nou niet.
Die 600 lijnen komen expres boven op de normale lijnen, maar meer dan 4x/uur is niet nodig.
Een ander begint weer over plannen "waar die niets over mag zeggen."
Ik begrijp kort het volgende:
Die 600 versies van de normale lijnen, dat is ook de reden waarom er 628 boven op de 28 is gekomen, is om de normale lijnen te ontlasten.
Kortom, er komt nog wat extra. Dus dat is 4x/uur in spits plus extra ritten.
Wat begrijp ik hier verkeerd. Vertel het me?
Die 600 lijnen komen expres boven op de normale lijnen, maar meer dan 4x/uur is niet nodig.
Een ander begint weer over plannen "waar die niets over mag zeggen."
Ik begrijp kort het volgende:
Die 600 versies van de normale lijnen, dat is ook de reden waarom er 628 boven op de 28 is gekomen, is om de normale lijnen te ontlasten.
Kortom, er komt nog wat extra. Dus dat is 4x/uur in spits plus extra ritten.
Wat begrijp ik hier verkeerd. Vertel het me?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- busentrein
- Berichten: 575
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Verkeerde gequoot, excuus :@
Scholen die nagenoeg op hetzelfde moment beginnen in Doetinchem, dat een regio functie heeft (zeker voor het MBO) zorgt voor een enorme piek in de ochtend. Kwartiersdiensten puilen in de spits uit. Voordeel van de "600" lijnen dat Arriva het uit KAN besteden, of met de twee Integro's kan meerijden. Door de 600 lijnen via de scholen te laten rijden zorgt ook voor minder overstapbewegingen in de ochtend op het busstation in Doetinchem.
Scholen die nagenoeg op hetzelfde moment beginnen in Doetinchem, dat een regio functie heeft (zeker voor het MBO) zorgt voor een enorme piek in de ochtend. Kwartiersdiensten puilen in de spits uit. Voordeel van de "600" lijnen dat Arriva het uit KAN besteden, of met de twee Integro's kan meerijden. Door de 600 lijnen via de scholen te laten rijden zorgt ook voor minder overstapbewegingen in de ochtend op het busstation in Doetinchem.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Weet iemand of er in de bussen van Rivierenland usb- oplaadpunten aanwezig zijn?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die zijn er niet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 04 sep 2017, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Achterhoek Rivierenland heeft zelfs nog de oudste versie qua reisinformatie (van Arriva). Diegene met haltebolletjes van beneden naar boven. Super praktisch.
Ben overigens wel benieuwd wanneer er nieuwe bussen komen. De meeste bussen hebben hun beste tijd gehad en ook een chauffeur zei dat er in 2019/2020 misschien nieuwe bussen kwamen. Nu de concessie weer fors verlengd is loont het weer om te investeren.
Ben overigens wel benieuwd wanneer er nieuwe bussen komen. De meeste bussen hebben hun beste tijd gehad en ook een chauffeur zei dat er in 2019/2020 misschien nieuwe bussen kwamen. Nu de concessie weer fors verlengd is loont het weer om te investeren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De Ambassadors die er nu rijden, komen uit 2010. Aangezien 13 jaar een mooie leeftijd voor bussen is, kunnen die dus nog tot 2023 mee (en eventueel tot 2025, maar ik weet niet wat de in deze concessie over leeftijden gezegd wordt).
In 2020 loopt de concessie ZHN af (met Citea's uit 2012), dus ik verwacht eerder dat bussen uit die concessie dan doorgeschoven zullen worden, om daarmee de dienst tot 2025 uit te voeren.
Voor de laatste vijf jaar nieuwe bussen bestellen is immers niet rendabel, tenzij er een overnameplicht komt.
In 2020 loopt de concessie ZHN af (met Citea's uit 2012), dus ik verwacht eerder dat bussen uit die concessie dan doorgeschoven zullen worden, om daarmee de dienst tot 2025 uit te voeren.
Voor de laatste vijf jaar nieuwe bussen bestellen is immers niet rendabel, tenzij er een overnameplicht komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Maximale leeftijd mag maximaal 12 jaar bedragen en de gemiddelde leeftijd moet 7,5 jaar of minder zijn. Die grote lading amba's gaan binnenkort fors tegenwerken om de gemiddelde leeftijd te halen. Zelfs met de citea's vanuit ZHN red je het net niet tot december 2025, kom je net een jaar tekort (zijn dan 13 jaar). Er moet dus wel iets nieuws komen (of doorgeschoven worden) op niet al te lange termijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Met Citea's uit ZOWAD zou het wel te redden zijn. Die zijn 4 jaar jonger dan die uit ZHN. (ZOWAD loopt ook in 2020 af)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik dacht dat die Citea's meegingen naar de volgende concessie maar daar ben ik niet 100% zeker van. De korte looptijd van de concessie is in ieder geval alleen maar vanwege samenvoeging tot 1 concessie voor de hele provincie, daarnaast is er nog een paar jaar verlenging mogelijk als Arriva het goed doet in Friesland. Maar dat is afwachten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
13 jaar voor bussen die fatsoenlijk zijn onderhouden misschien wel ja, maar de bussen in Achterhoek/Rivierenland zijn helemaal op, dus vervanging binnen een niet al te lange tijd zit er aan te komen ;)Meltrain schreef:De Ambassadors die er nu rijden, komen uit 2010. Aangezien 13 jaar een mooie leeftijd voor bussen is, kunnen die dus nog tot 2023 mee (en eventueel tot 2025, maar ik weet niet wat de in deze concessie over leeftijden gezegd wordt).
In 2020 loopt de concessie ZHN af (met Citea's uit 2012), dus ik verwacht eerder dat bussen uit die concessie dan doorgeschoven zullen worden, om daarmee de dienst tot 2025 uit te voeren.
Voor de laatste vijf jaar nieuwe bussen bestellen is immers niet rendabel, tenzij er een overnameplicht komt.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als dagelijks reiziger (tot februari dit jaar weliswaar) heb ik er weinig van gemerkt moet ik zeggen. In de Achterhoek deden de Amba's het voor zover ik kon beoordelen nog best redelijk. In Twente kon Syntus het nota bene met oudjes uit 2003 af zonder al te veel gelazer. Dus waar zit het verschil? Bezuinigt Arriva zoveel op onderhoud dan?Dave4055 schreef:
13 jaar voor bussen die fatsoenlijk zijn onderhouden misschien wel ja, maar de bussen in Achterhoek/Rivierenland zijn helemaal op, dus vervanging binnen een niet al te lange tijd zit er aan te komen ;)
-
- Berichten: 985
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Moet zeggen dat ik de amba's van Achterhoek-Rivierenland wel in mindere staat vind dan de amba's van de Veluwe (dan bedoel ik de nieuwe amba's uit 2010 en niet degene die door zijn geschoven vanuit de Achterhoek.)
Reisinformatie vind ik ook beneden peil eerlijk gezegd. Vaak klopt de aangegeven tijd niet en de omroepster lijkt een bejaard vrouwtje (niet beledigend bedoeld) waarbij je je oren moet spitsen om te horen wat ze zegt.
Reisinformatie vind ik ook beneden peil eerlijk gezegd. Vaak klopt de aangegeven tijd niet en de omroepster lijkt een bejaard vrouwtje (niet beledigend bedoeld) waarbij je je oren moet spitsen om te horen wat ze zegt.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ook die bussen waren gewoon op, het wachten was op bezuinigingen waardoor bussen van de Veluwe en Overijssel vrijkwamen en er minder bussen nodig waren. Daarom rijden die oudjes nu ook niet meer, het oudste wat nu rijdt komt uit 2010 volgens mij.nsimmelink94 schreef:In Twente kon Syntus het nota bene met oudjes uit 2003 af zonder al te veel gelazer.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ja klopt die ex stadsdienst amba's uit Apeldoorn rijden nog ergens. Zijn prima bussen overigens. Die van Arriva vind ik toch wel slechter onderhouden ondanks dat ze uit hetzelfde jaar komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ach het kon erger. Die Infoxx barrels die lijn 20 borculo-enschede moesten rijden tot 2013 ach ja, wat wil je na bijna een miljoen in 8 jaar tijd.dennistd schreef:Ook die bussen waren gewoon op, het wachten was op bezuinigingen waardoor bussen van de Veluwe en Overijssel vrijkwamen en er minder bussen nodig waren. Daarom rijden die oudjes nu ook niet meer, het oudste wat nu rijdt komt uit 2010 volgens mij.nsimmelink94 schreef:In Twente kon Syntus het nota bene met oudjes uit 2003 af zonder al te veel gelazer.
Maar toch ervaar ik de amba's in de achterhoek niet als zo triest als hier wordt beweerd. Waar zit hem dat dan in? Inderdaad beroerd onderhoud?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nog even terugkomend op de leeftijd van de bussen in de concessie.
Arriva heeft op dit moment (correct me if Im wrong):
Op dit moment zit Arriva dus al erg krap met het behalen van de gemiddelde leeftijdeis.
Arriva heeft op dit moment (correct me if Im wrong):
- 7x Optare Solo uit 2010 = 49 jaar (7 jaar)
- 10x Scania Omnilink uit 2005 = 120 jaar (12 jaar)
- 3x VDL Citea uit 2013 = 12 jaar (4 jaar)
- 51x Amba uit 2010 = 357 jaar (7 jaar)
- 3x Amba uit 2013 = 12 jaar (4 jaar)
Op dit moment zit Arriva dus al erg krap met het behalen van de gemiddelde leeftijdeis.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als ze die Scania's dumpen, is het probleem verholpen. Deze kunnen naar DAV aangezien deze maar tot 2019 loopt. Die 10 bussen uit 2008 kunnen weer naar Brabant/Limburg en daar weer 10 Citea's naar Achterhoek-Rivierenland.
Hans Klok in 3 stappen! Opgelost!
Gemiddelde 6,4 jaar. BAM!!
Hans Klok in 3 stappen! Opgelost!
Gemiddelde 6,4 jaar. BAM!!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten