Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het achterliggende systeeem is zo dat ik de nachtvlinder reserveer door de belbuscentrale te bellen. Het enige verschil met de belbus is dat deze taxiboer nu arriva belt om iemand op te pikken ipv zelf een busje in te plannen. En ja de belbus is gratis nog steeds. Het is goedkoper om deze ritten zo aan te bieden dan busjes te voorzien van een boordcomputer of handheld.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hoe duur is zo'n handheld scanner dan? Als er in kleine busjes vaak zo moeilijk gedaan wordt over de prijs. Syntus heeft ze wel in hun kolibrie bussen zitten
De rit die ik reserveerde was een buurtbus rit. Grappig genoeg rijden deze belbusritten vaker dan de reguliere ritten.cassie127 schreef:Worden de buurtbus ritten op de reserveer momenten eigenlijk uitgevoerd Door de Buurtbus van de Buurtbus vereniging of zetten ze op die ritten taxi bedrijven in?
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het lijkt mij logisch dat vrijwilligers in de avonduren en op Zondag geen dienst mogen doen op de buurtbus. Dus is het logisch dat een taxibedrijf de ritten uitvoerd.cassie127 schreef:Worden de buurtbus ritten op de reserveer momenten eigenlijk uitgevoerd Door de Buurtbus van de Buurtbus vereniging of zetten ze op die ritten taxi bedrijven in?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Er zijn genoeg vrijwilligers binnen zo'n vereniging dus ga er maar vanuit dat er altijd wel iemand wil
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik dacht dat ergens op dit forum gelezen te hebben. Ik weet niet meer welk topic.sirvinniei schreef:Waarom zou dat niet mogen?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wat net las (link hier onder) Is de wettelijke rust van 23:00 tot 06:00 de volgende dag bij vrijwilligers van toepassing. http://wetten.overheid.nl/BWBR0007671/2 ... Hoofdstuk5
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Is dat zo? Ik heb als vrijwilliger wel eens tot 1 uur 's nachts moeten werken :o.
Ik denk overigens dat vrijwilligers voor de (vroege) avond helemaal niet zo lastig te vinden zijn, dan zijn toch veel mensen vrij.
Ik denk overigens dat vrijwilligers voor de (vroege) avond helemaal niet zo lastig te vinden zijn, dan zijn toch veel mensen vrij.
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Onzin, vrijwilligers zijn grotendeels vrijgesteld van de ATW. Er is namelijk geen sprake van een AOK waar de ATW wel op gebaseerd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Waar staan deze afkortingen voor?Bee schreef:Onzin, vrijwilligers zijn grotendeels vrijgesteld van de ATW. Er is namelijk geen sprake van een AOK waar de ATW wel op gebaseerd is.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Arbeidstijdenwet en Arbeidsovereenkomst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een buurtbus rijdt omdat een lijndienst met betaald personeel niet meer uitkan. Buiten de tijden die de gemiddelde buurtbus rijdt (ma-za van 7 tot 19) is de vraag zo gering dat zelfs een gratis chauffeur geen zoden meer aan de dijk zet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het ging hier over een vraagafhankelijke buurtbus. Niet een gewone buurtbus.
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dus in theorie kan je dan dus ook gewoon oo zondag een buurtbus laten rijden? Interessant om te weten :)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die zijn er ook geweest http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... hansstraat
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een vraagafhankelijke buurtbus? Sorry hoor, maar dat klinkt als gesubsidieerd taxivervoer. Een buurtbus rijd je omdat er weinig vraag is, en vraagafhankelijk rijden doe je omdat je verwacht dat je niet altijd hoeft te rijden. Voor dat soort situaties zijn taxi's uitgevonden. En als je vindt dat daardoor een specifieke groep mensen enorm gedupeerd wordt, kun je altijd nog zorgen dat zij een vergoeding krijgen voor zo'n taxi.sirvinniei schreef:Het ging hier over een vraagafhankelijke buurtbus. Niet een gewone buurtbus.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vraagafhankelijk vrijwilligersvervoer rijdt er anders al genoeg. Ik snap niet waarom dat niet onder de noemer van openbaar vervoer kan rijden. Het beroerde aan het taxivervoer in Nederland is dat taxichauffeurs belachelijk duur zijn, dus er is niks mis met een groep vrijwilligers die hun dorp ook in de weekenden/avonden bereikbaar wil houden zonder of mensen of de aanbestedende overheid gigantisch in de kosten te jagen.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Welk vraagafhankelijk vrijwilligersvervoer is er nu dan? Ik ken allerlei vrijwilligersvervoer, maar dat is allemaal gebaseerd op op een vast tijdstip iets rijden (met meestal een vaste groep klanten) zoals naar speciale scholen en instellingen voor ouderen enzo. Vervoer waarbij de vrijwillige buschauffeur thuis op de bank zit te wachten tot hij gebeld wordt omdat er over een uur iemand ergens op een plek staat ken ik niet, maar ik laat me graag bijspijkeren.
Of een vrijwilliger + buurtbus goedkoper of duurder is dan een taxi + chauffeur is nogal een vraag trouwens, en ook afhankelijk van hoe je het inricht. Taxi's zijn over het algemeen zuiniger dan busjes, en als je ook nog eens rechtstreeks kan gaan rijden ipv een vooraf bedachte route win je veel. Ook in reistijd.
Of een vrijwilliger + buurtbus goedkoper of duurder is dan een taxi + chauffeur is nogal een vraag trouwens, en ook afhankelijk van hoe je het inricht. Taxi's zijn over het algemeen zuiniger dan busjes, en als je ook nog eens rechtstreeks kan gaan rijden ipv een vooraf bedachte route win je veel. Ook in reistijd.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik kan er genoeg noemen, wel meestal speciaal voor ouderen of gehandicapten maar alsnog vrij toegankelijk.
Een vaste route hoeft geen vereiste te zijn, maar ik denk dat het en voor de rendabiliteit van het project en voor reizigers als er geen volwaardige bussen rijden voordeliger is om zulk soort initiatieven te intergreren in het openbaar vervoer.
http://www.meanderomnium.nl/vervoer-uit-en-thuis
http://belbusnoordkop.nl/vrijwilliger-worden/
http://veens.vitras.nl/55-bus
Ik vind het moeilijk om een scenario te bedenken waarbij een taxi goedkoper zou kunnen zijn. Met een buurtbus heb je toch alleen maar kosten van de brandstof? En personeel is zover ik weet bij OV de grootste kostenpost.
Een vaste route hoeft geen vereiste te zijn, maar ik denk dat het en voor de rendabiliteit van het project en voor reizigers als er geen volwaardige bussen rijden voordeliger is om zulk soort initiatieven te intergreren in het openbaar vervoer.
http://www.meanderomnium.nl/vervoer-uit-en-thuis
http://belbusnoordkop.nl/vrijwilliger-worden/
http://veens.vitras.nl/55-bus
Ik vind het moeilijk om een scenario te bedenken waarbij een taxi goedkoper zou kunnen zijn. Met een buurtbus heb je toch alleen maar kosten van de brandstof? En personeel is zover ik weet bij OV de grootste kostenpost.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
't ligt ook maar net aan de concessie-eisen. In het DAV-gebied rijden bijvoorbeeld de buurtbuslijnen 702 t/m 705 en 717 's avonds en in het weekend op delen van het traject als belbus om aan de bedieningseisen te voldoen.Wubbo schreef:Een vraagafhankelijke buurtbus? Sorry hoor, maar dat klinkt als gesubsidieerd taxivervoer. Een buurtbus rijd je omdat er weinig vraag is, en vraagafhankelijk rijden doe je omdat je verwacht dat je niet altijd hoeft te rijden.sirvinniei schreef:Het ging hier over een vraagafhankelijke buurtbus. Niet een gewone buurtbus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Worden deze belbusritten dan wel door vrijwilligers gereden?
Ik heb geen onderschrift
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een auto is zuiniger dan een bus. Zeker als je de terugrit kan gebruiken om nog iemand mee te nemen (waarvoor taxi's zich beter lenen dan bussen) tikt dat best aan.sirvinniei schreef:Met een buurtbus heb je toch alleen maar kosten van de brandstof? En personeel is zover ik weet bij OV de grootste kostenpost.
Overigens: al die initiatieven die je noemt vereisen allemaal reserveren minimaal 1 dag van tevoren (en op beperkte tijden). Dat betekent dat je als chauffeur ook vooraf weet waar je aan toe bent. Voor openbaar vervoer is het te inflexibel, vind ik.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Overigens rijden die gereserveerde belbus ritjes meestal met een busje . In de avond en buiten schooltijden enz. hebben ze meer busjes dan auto's bij taxi bedrijven staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nee, door een taxibedrijf, net als de belbusritten op de streeklijnen.sirvinniei schreef:Worden deze belbusritten dan wel door vrijwilligers gereden?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, het gaat over de dienstregeling va december
http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... -1.6030922
http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... -1.6030922
volgens mij moet lijn 28 lijn 29 zijnVaker
In de spits gaat buslijn 23, tussen Doetinchem en Zelhem, elk kwartier rijden in plaats van elk half uur, net als buslijn 28 tussen Doetinchem en Doesburg.
Trein
De busverbinding tussen Winterswijk en Groenlo komt te vervallen. Deze buslijn is volgens de provincie overbodig omdat er ook een trein rijdt tussen beide plaatsen (de trein stopt in Lievelde, op station Lichtenvoorde - Groenlo).
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten