Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 01 Jul 2016, 18:51

Arriva wilde toch de Tieltrein 2x/uur laten rijden? Wanneer gaat dat gebeuren?

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1272
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Frank » Vr 01 Jul 2016, 19:14

De nieuwe dienstregeling in december 2016 lijkt me.

In de spits tweemaal per uur op het gehele traject; tussen de spitsen in eenmaal per uur Arnhem Centraal - Tiel en eenmaal per uur Elst - Tiel.

albertjan96
Berichten: 266
Lid geworden op: Do 19 Mar 2015, 21:51
Locatie: Kesteren / Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor albertjan96 » Za 02 Jul 2016, 00:19

Niet toch? Alle ritten zouden toch doorrijden naar Arnhem?

http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.5909416

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 910
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Tochjo » Za 02 Jul 2016, 09:32


Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Za 02 Jul 2016, 11:15

Hoewel het extra treintje mooi is, vrees ik dat die extra trein een excuus is om het busvervoer verder af te breken.

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor CamilleKreemers » Za 02 Jul 2016, 11:21

In Rivierenland valt niet verder af te breken. Er rijdt al haast niks.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Za 02 Jul 2016, 11:25

In de Achterhoek kan er nog wel het een en ander afgebroken worden, oa het schrappen van halfuursdiensten (dus overal uursdiensten (buiten de spits)) en de beruchte Nachtvlinder introduceren op meer trajecten.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Z2N » Za 02 Jul 2016, 14:26

En wat heeft dat dan te maken met de extra stoptrein in het rivierenland... (A)
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor SuperGhost » Za 02 Jul 2016, 14:48

Die moet ergens van betaald worden?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Z2N » Za 02 Jul 2016, 14:58

Het valt toch wel te hopen dat er nog wat over was gebleven aan budget in het Rivierenland na de meest recente bezuiniging... :N
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor sirvinniei » Za 02 Jul 2016, 17:29

CamilleKreemers schreef:In Rivierenland valt niet verder af te breken. Er rijdt al haast niks.

Voor een verzameling kleine afgelegen dorpjes rijdt er juist aardig veel. Er wordt zover ik weet niet vraagafhankelijk gereden

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Za 02 Jul 2016, 18:03

Z2N schreef:En wat heeft dat dan te maken met de extra stoptrein in het rivierenland... (A)

Zelfde concessie en er is geen wafelijzerpolitiek in Gelderland, dus budget voor de extra trein Elst-Tiel kan ten koste gaan van busvervoer in de Achterhoek.

albertjan96
Berichten: 266
Lid geworden op: Do 19 Mar 2015, 21:51
Locatie: Kesteren / Arnhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor albertjan96 » Za 02 Jul 2016, 19:02

Ik denk ook niet dat er veel winst gemaakt wordt met die extra ritten... de trein is al zo rustig in de daluren :roll: Zeker niet als de trein vanaf Elst gaat rijden, mensen vanaf Arnhem zullen niet direct doorhebben dat de trein vanaf Elst gaat vertrekken, als er een halfuur later een trein vanaf Arnhem vertrekt

waldo79
Berichten: 3620
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor waldo79 » Za 02 Jul 2016, 22:13

Alternatief is om bij de iets eerder vertrekkende 3600 in de CTA een regeltje toe te voegen dat je met een overstap Tiel kunt bereiken. Zoiets gebeurde ook lange tijd op de vertrekstaten in Nijmegen.
Mij best :)

SuperGhost
Berichten: 1885
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor SuperGhost » Za 02 Jul 2016, 22:44

waldo79 schreef:Alternatief is om bij de iets eerder vertrekkende 3600 in de CTA een regeltje toe te voegen dat je met een overstap Tiel kunt bereiken. Zoiets gebeurde ook lange tijd op de vertrekstaten in Nijmegen.
Zou ik niet doen, aangezien die trein niet in Elst stopt dan :wink:

Laten we die regel maar bij de 4400 neerzetten (die rijdt dan Arnhem-'s-Hertogenbosch) :wink:

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor CamilleKreemers » Zo 03 Jul 2016, 11:53

Waarom is het wel mogelijk in de spits om 2x/uur Tiel - Arnhem te bieden, maar ditzelfde niet mogelijk in de daluren?

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Wubbo » Zo 03 Jul 2016, 12:25

Omdat er in de daluren ook ruimte moet zijn voor goederentreinen, conform de AMvB Capaciteitsverdeling. Die goederentreinen maken gebruik van de ruimte van de trein uit Tiel, een andere mogelijkheid is er niet.

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor sirvinniei » Zo 03 Jul 2016, 12:28

Is dit permanent of tijdelijk?

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Wubbo » Zo 03 Jul 2016, 12:31

Die AMvB Capaciteitsverdeling geldt voorlopig nog wel. Als de infrastructuur of de NS-dienstregeling wijzigt, verandert de situatie natuurlijk weer.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3677
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » Zo 03 Jul 2016, 12:33

Waarom worden sommige stukken tussen Arnhem en Nijmegen niet viersporig?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Suus » Zo 03 Jul 2016, 12:42

Omdat op de meest cruciale plaatsen twee enorme spoorbruggen liggen...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3677
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor regenmaker » Zo 03 Jul 2016, 13:23

Ik denk als je station Elst 4-sporig maakt dat de dienstregeling al een stuk betrouwbaarder wordt. Als de IC nu te laat is dan zit ie achter een sprinter, om dit op te lossen zou je bij Elst kunnen passeren.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

nsimmelink94
Berichten: 117
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor nsimmelink94 » Ma 04 Jul 2016, 00:23

Erno-BE schreef:In de Achterhoek kan er nog wel het een en ander afgebroken worden, oa het schrappen van halfuursdiensten (dus overal uursdiensten (buiten de spits)) en de beruchte Nachtvlinder introduceren op meer trajecten.


Mag hopen dat je sarcastisch bent :lol:

Er zijn juist lijnen die dankzij grote hoeveelheden studenten/scholieren soms tekort hebben aan een halfuursdienst. Daarnaast moet je wel goede aansluitingen bieden buiten de regio, zoals richting Twente en Arnhem/Nijmegen. Dan kan je het echt niet maken om met uursdiensten aan te komen kakken. Als er iets niet gebonden is aan de daluren is het wel de eindtijd van de verschillende stromen studenten :P

sirvinniei
Berichten: 1210
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor sirvinniei » Ma 04 Jul 2016, 01:13

In de ov visie worden toch praktisch alle lijnen rond Doetinchem kwartiersdiensten (op de stadsdienst die vast toch ooit weer eens wegbezuinigd wordt na dan)

CamilleKreemers
Berichten: 2315
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 04 Jul 2016, 08:47

nsimmelink94 schreef:Er zijn juist lijnen die dankzij grote hoeveelheden studenten/scholieren soms tekort hebben aan een halfuursdienst. Daarnaast moet je wel goede aansluitingen bieden buiten de regio, zoals richting Twente en Arnhem/Nijmegen. Dan kan je het echt niet maken om met uursdiensten aan te komen kakken. Als er iets niet gebonden is aan de daluren is het wel de eindtijd van de verschillende stromen studenten :P
Waarom krijg ik het idee dat de verdeling van SOV-gelden nadelig is voor plattelandsvervoerders? Veel concessies staan op scholierenvervoer tegenwoordig (Zeeland, Overijssel), maar de inkomsten lijken niet hoog te zijn.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast