Pagina 58 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 28 nov 2017, 13:49
door nsimmelink94
regenmaker schreef:Voor de liefhebbers: De C11
Ook strakke prijs voor een retourtje Aalten-Bocholt. Kan je de narigheid van dwars door de stad tuffen met de auto en parkeren niet voor hebben. Nu maar duimen dat het goed gaat lopen. *bus*

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 28 nov 2017, 14:37
door regenmaker
Op 2 en 3 december is de bus gratis. Overigens is een dagkaart vanaf 9:00 voor Bocholt altijd al 3,60 geweest. ;)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 02 dec 2017, 21:18
door metrophil
De C11 was geopend vandaag. Enkele photos:

Afbeelding
RMV Citaro C2 no. 1604 op station Aalten.

Afbeelding
Reclamebord voor de nieuwe verbinding.

Afbeelding
Haltepaal op station Aalten.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 02 dec 2017, 21:33
door Nitein-Repart
Dat die bus ook op zondag rijdt, verrast mij positief. Ik hoop dat de bus een succes wordt en dus een blijvertje wordt. De reistijd tussen diverse plaatsen in de Achterhoek en Bocholt wordt door C11 flink verkort. De C7 naar Dinxperlo sluit alleen doordeweeks aan op lijn 40 naar Doetinchem, dus als je niet uit Doetinchem, Terborg of Dinxperlo komt heb je aan die C7 niet zo veel. Aan de C11 wel een stuk meer.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 02 dec 2017, 21:37
door Meltrain
Erno-BE schreef:De C7 naar Dinxperlo sluit alleen doordeweeks aan op lijn 40 naar Doetinchem, dus als je niet uit Doetinchem, Terborg of Dinxperlo komt heb je aan die C7 niet zo veel.
Dan hebben reizigers uit Doetinchem en Terborg (in het weekend) toch ook niks aan lijn C7? :?
Verder is die lijn C11 natuurlijk een mooi initiatief. :pos:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 04 dec 2017, 20:48
door regenmaker
Ik mis in de fotoreeks eigenlijk de gloednieuwe Setra van Menchen die op de lijn gaat rijden. Ik zat zaterdag in de eerste rit vol met politici en RTV Achterhoek:
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 04 dec 2017, 21:50
door busfanNL
Ik heb even op menchen gegoogled en man man man, 8-) wat een toffe wagens. Dat is een beetje het Van Oeveren van Duitsland. *bus*

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 10:29
door Meltrain
Klopt het materieeloverzicht op deze pagina eigenlijk nog?
Er staat onder andere op dat er 26 bussen van het type Mercedes-Benz Sprinter (en 3 van het type Sprinter City) zijn, maar op welke lijnen worden die dan allemaal ingezet? Zo veel lijnen zijn er toch niet die met kleiner materieel rijden? :?
En op welke lijnen heb je de grootste kans dat er een Optare rijdt?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 10:40
door regenmaker
Lijn 54 Zutphen - Laren rijdt vaak een optare. Ook op lijn 72 rijdt wel is een Optare. De stadsdienst van Doetinchem wordt gereden met Mercedes-Benz Sprinter City busjes. De gewone Mercedes-Benz Spinters zijn hoogst waarschijnlijk voor de buurtbussen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 13:27
door dennistd
Lijn 72 zie ik meestal met een 10m-Amba, maar soms ook met een Optare. Zit niet echt een patroon in, die Optare lijkt meer een vervanger te zijn bij tekort aan andere bussen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 13:31
door Sietse
Het overzicht is niet helemaal actueel meer.

De Sprinter City's rijden op de stadsdienst Doetinchem, lijn 890, doordeweekse avonden op lijn 40 en sinds de nieuwe dienstregeling als het goed is op lijn 880 en enkele ritten op lijn 82.
Optares rijden in elk geval (deels) op de lijnen 54, 72, 51, 80, 83, 84 en 697.
De inzet van de Scania's is veranderd en worden vooral op de nieuwe scholierenlijnen ingezet en lijn 74.
De serie 8600 ambassadors hebben eigen omlopen en rijden op veel verschillende lijnen, maar ook weer niet op alle. Vorige dienstregeling was dat vooral 72 maar dat is losgelaten na de inkorting van deze lijn.
Er zijn Integro's uit 2004 (7169+7172) en die rijden op de nieuwe scholierenlijnen.
Die Sprinters voor de buurtbussen zijn inmiddels vervangen maar door welke nummers weet ik zo niet.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 14:32
door Lijn 45
Hier zoe ik Sprinters uit de reeksen 608X en 64XX en 65XX. Zijn dat de vervangende bussen?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 17 dec 2017, 16:23
door Meltrain
Bedankt voor de antwoorden. :pos:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 18 dec 2017, 11:55
door Dave4055
dennistd schreef:Lijn 72 zie ik meestal met een 10m-Amba, maar soms ook met een Optare. Zit niet echt een patroon in, die Optare lijkt meer een vervanger te zijn bij tekort aan andere bussen.
vorige dienstregeling hadden ze 2 omlopen met 10 meter bussen en 2 omlopen met Optare's op lijn 72
in de huidige dienstregeling hebben ze 2 omlopen met 12 meter bussen en 2 omlopen met Optare's.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 22:05
door busentrein
In Doetinchem staan in de werkplaats de ex Connexxion 4162 en 4204. Schijnen twee vervangers te worden voor onze geliefde Optares :') . Ik neem aan dat er nog wel een aantal extra bijkomen maar welke het worden is mij nog niet bekend.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 27 dec 2017, 10:16
door nsimmelink94
Dan wordt het qua leeftijd van het materieel toch wel krap. De Optares zijn van eind 2010 en die CXX Amba's zijn twee jaar ouder. Dan zou je eerder verwachten dat ze de Scania's er voor inruilen die alweer uit 2006 komen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 27 dec 2017, 10:26
door busentrein
Die schijnen er in de zomer uit te gaan, maar dat soort kantinepraat neem ik altijd met een korreltje zout tot het daadwerkelijk is bevestigd :X :')

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 18:42
door Meltrain
Ik denk dat Arriva eens kritisch moet kijken naar de rijtijden van lijn 165: twee bussen achter elkaar (met een half uur ertussen) richting 's-Hertogenbosch reden beide minstens vier minuten te vroeg langs de halte Hambakenweg.
Omdat ik de eerste daardoor miste, besloot ik maar even een stukje daar te wandelen, maar doordat de tweede eveneens veel te vroeg reed, miste ik die ook.
Toen nam ik maar lijn 166 van 5 minuten later, die met een Mercedes-Benz Sprinter City reed en die met alle zitplaatsen bezet arriveerde bij het station.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 19:01
door SuperGhost
Als de Hembakenweg geen tijdhalte is, mogen de bussen er geloof ik 5 minuten van tevoren al langs komen...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 19:10
door dennistd
Vijf minuten is wel heel erg vroeg hoor. Normaal is het bij een tijdhalte op tijd en bij de rest niet meer dan twee minuten te vroeg. Net voor het station eventueel -3, maar meer echt niet...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 19:26
door regenmaker
Lijn 165 rijdt vaak te vroeg, als je dat weet dan ben je gewoon iets eerder bij de halte. :)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 19:35
door dennistd
Ja, maar de onwetende reiziger die voor de eerste keer die bus wil nemen weet dat natuurlijk niet. Waarom wordt de dienstregeling niet wat aangescherpt dan als de bus zo vaak te vroeg is?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 19:36
door regenmaker
Ja, dat is een goede vraag voor Arriva.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 21:39
door Meltrain
Ik heb vandaag ook al een formulier op de site van Arriva ingevuld over dat de reisinformatie bij de halte Hambakenweg verouderd is (van lijn 165 en 166 hangen de vertrekstaten van dienstregeling 2017 er nog en van lijn 665 zelfs van dienstregeling 2015 :shock: ) en dat de route van lijn 165/166/665 niet klopt op de lijnennetkaart van 's-Hertogenbosch.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 20:40
door busentrein
Afbeelding
Deze twee wagens stonden (als een van de laatsten) in Doetinchem om technisch in orde gemaakt te worden. Daarna gaan deze bussen naar Meppel voor verder inbouw van Arriva apparatuur.