Pagina 59 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 22:08
door regenmaker
Wanneer gaat Arriva nou eens echt investeren in deze concessie? Ze mogen er nog 8 jaar rijden.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 00:08
door SuperGhost
Alleen maar in materieel, of....?

Ik zou namelijk ook wel DRISsen willen zien op de belangrijke haltes.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 00:45
door dennistd
DRIS'en vind ik nu vrijwel iedereen met een smartphone rondloopt weggegooid geld. Hoeveel moeite is het om even OVinfo te openen? Dan kun je ook nog precies zien waar je bus is en hoef je het niet te doen met de (vaak slechte) vertragingsvoorspellingen van een DRIS.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 09:56
door nsimmelink94
regenmaker schreef:Wanneer gaat Arriva nou eens echt investeren in deze concessie? Ze mogen er nog 8 jaar rijden.
Ze investeren in het binnenhalen van meer oude meuk :lol:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 10:42
door regenmaker
De stadsdienst Zutphen zou worden uitgerust met elektrische citea's zoals in Gorinchem.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 13:19
door sirvinniei
Hoe zeker is dat? Ik kwam alleen vage plannen tegen in het vervoersplan.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 14:01
door Suus
Ik kan nog geen bericht vinden over de bestelling van meer elektrische Citea’s door Arriva. Laatste bericht over elektrische bussen van VDL is voor Osnabrück.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 jan 2018, 20:59
door Daniel
Ik dacht even, die van Gorinchem zijn eind dit jaar toch over. Maarja, die moeten daar mee naar de nieuwe concessie.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jan 2018, 13:09
door Meltrain
2000 passagiers voor nieuwe buslijn Aalten-Bocholt
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.

Bron: Omroep Gelderland

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jan 2018, 13:11
door Chrysa
Voor een buurtbusje zijn hier in Brabant maar 600 mensen nodig per maand om niet opgeheven te worden, dus wat dat betreft is 2000 netjes. Maar ja, dit is wel een grote bus met betaalde chauffeur, dus de kosten vallen flink hoger uit. Ben benieuwd wat er uit deze proef komt.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 25 jan 2018, 13:32
door regenmaker
Tussen 7 december en eind december 2000 reizigers dat is nog niet eens een hele maand.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 07:35
door michiel71
Ofwel 3 passagiers per rit (2000 reizigers/25 dagen = 80 reizigers per dag gedeeld door gemiddeld 26 ritten per dag).
Dit biedt kansen voor de definitieve invoering van een internationale buurtbus.

Dienstregeling

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 07:39
door regenmaker
Men verwacht dat de reizigersaantallen nog gaan toenemen. Je zit in die periode precies met de kerstvakantie plus mensen moeten de lijn nog ontdekken.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 08:31
door AK-student
Hoe zit het eigenlijk met het aantal reizigers in de 145 tussen Kesteren en Rhenen? Iemand die daar iets over heeft gehoord?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 06 feb 2018, 20:37
door nvdw
Bijzonder, alhoewel ik ook weer wat gemist kan hebben: ik kwam in Leerdam schoolbus 650 tegen, gereden door een van Arriva's eigen 8400-serie Ambassadors. Ik was altijd in de veronderstelling dat Juijn deze ritten reed maar dit lijkt een rit van Arriva's eigen vestiging in Tiel te zijn. Koppeling met de andere lijnen in Culemborg (46/146) lijkt me niet logisch. Het was de rit van 15.23 uit Culemborg.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 06 feb 2018, 22:56
door albertjan96
Lijn 44/45/145 bevatten dusdanig weinig reizigers richting Rhenen/Wageningen dat een Rhenense wethouder het niet nodig acht om dit op te nemen in het plan om de Rijnbrug te verbreden:
Hij plaatst enkele kanttekeningen bij het onderzoek dat in begin 2019 klaar moet zijn. ,,Er werd bijvoorbeeld door partijen gesproken over busbanen. Maar er gaat maar één keer per uur een bus over de brug en daar zitten met weinig reizigers in.’’ Hij vraagt zich af of het wel zin heeft om daarvoor een speciale busbaan op een bredere brug aan te laten leggen.
Link naar artikel: https://www.gelderlander.nl/de-vallei/r ... ~a5401280/

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 06 feb 2018, 23:00
door Nielsie
nvdw schreef:Bijzonder, alhoewel ik ook weer wat gemist kan hebben: ik kwam in Leerdam schoolbus 650 tegen, gereden door een van Arriva's eigen 8400-serie Ambassadors. Ik was altijd in de veronderstelling dat Juijn deze ritten reed maar dit lijkt een rit van Arriva's eigen vestiging in Tiel te zijn. Koppeling met de andere lijnen in Culemborg (46/146) lijkt me niet logisch. Het was de rit van 15.23 uit Culemborg.
Juijn heeft dagelijks 1 Arriva Ambassador in bruikleen, wordt ingezet op lijn 543 (Tiel-Geldermalsen) en rijdt tussendoor 2 ritten op lijn 650.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 06 feb 2018, 23:26
door nvdw
Bedankt :pos:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 06 feb 2018, 23:56
door Tjekken
albertjan96 schreef:Lijn 44/45/145 bevatten dusdanig weinig reizigers richting Rhenen/Wageningen dat een Rhenense wethouder het niet nodig acht om dit op te nemen in het plan om de Rijnbrug te verbreden:
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom er niet wordt nagedacht om een deel van de nieuwe rijnbrug te gebruiken om de spoorlijn Rhenen - Kesteren weer te herstellen, zoals voor WO-II?

Als je toch een brug bouwt, kan er net zogoed een spoortje op toch?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 07:34
door huibf
Dat is meer een Provincie aangelegeheid, als je die grote dingen bedoeld. Of wil je van de kleine kastjes?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 07:36
door huibf
Meltrain schreef:2000 passagiers voor nieuwe buslijn Aalten-Bocholt
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.

Bron: Omroep Gelderland
Zonder haalbaarheidsstudie. Dat moeten ze vaker doen. Die studies skokken al 2/3 van het budget op.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 08 feb 2018, 22:42
door busentrein
Afbeelding
Vandaag zijn de eerste twee ex Connnexxion wagens in dienst gegaan.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 08 feb 2018, 23:46
door albertjan96
Interieur nog in Connexxion-huisstijl of lijkt dat zo?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 00:22
door busentrein
Klopt, het interieur is niet aangepast.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 09 feb 2018, 08:30
door nsimmelink94
Is er al wat zinnigs te zeggen over wat deze bussen gaan vervangen qua ander materieel? De Optares of de Scania's?