Pagina 64 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 15:51
door SuperGhost
nsimmelink94 schreef:Vandaag de glorieuze opening van de nieuwe N18 *O*

Bij de ingang van de dienstregeling werd wel gesproken dat lijn 74(en 73) via de nieuwe twenteroute zou gaan rijden zodra die klaar was, maar ik gok dat dat pas werkelijkheid word zodra de volgende dienstregeling in gaat? Heb er sindsdien namelijk ook niets meer over gezien of gelezen. Of wordt gewacht tot het overstappunt bij het Assinkbos klaar is?
Pas als dat overstappunt klaar is natuurlijk, anders heb je een probleem met de reizigers van/naar Haaksbergen (en dat zijn er genoeg met al die scholieren) :wink:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 16:12
door nsimmelink94
Logisch, tuurlijk. Ik kom er alleen niet bepaald dagelijks langs, dus de voortgang aldaar is voor mij een mysterie :lol:

Allicht zijn er anderen die wel op de hoogte zijn (A)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 16:49
door dennistd
Toevallig vanmorgen de 62 gehad: er is nog niks te zien wat lijkt op een busstation.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 16:54
door nsimmelink94
Gokje, de planning was dat de N18 pas over drie maanden open ging initieel, dus misschien duurt het nog drie maanden :')

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 16:59
door SuperGhost
Toen de plannen van Arriva gemaakt werden was de planning voor opening N18 allang eind mei. De weg is maar een paar weken eerder open. Echter kan je zo'n busstation niet zomaar even uit de grond stampen natuurlijk, dat moet eerst alle trajecten nog doorlopen. Anders had men natuurlijk ook bij de westelijke rontonde naar aansluiting Neede meteen al ruimte kunnen reserveren voor een invoeger van een busstationnetje.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 17:26
door dennistd
Ik heb ook nog helemaal nergens een ontwerp kunnen vinden ervan, of zou dat er gewoon nog niet zijn :')

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 19:21
door busentrein
De vraag is momenteel zelfs of het hele overstappunt er gaat komen bij het Assinkbos :') :X

De dienstregeling gaat pas wijzigen in december. Tweemaal de dienstregeling wijzigen in een aantal maanden vonden ze wat overdreven in Twente. -o-

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 22:57
door dennistd
Dat wijzigen zal wel zijn omdat je op (Assinkbos-)Haaksbergen-Enschede een kwartiersdienst nodig gaat zijn met de 62 als de 73/74 weg valt?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 23:54
door Nitein-Repart
Ik denk dat je lijn 62 Denekamp-Oldenzaal-Enschede-Haaksbergen-Borculo op alle momenten naar 2x/uur moet brengen, op de zuidtak vanwege de aansluitingen op Assinkbos (lijn 74 Eibergen die 2x/uur rijdt) en op de noordtak kan er in Oldenzaal worden aangesloten op de RB61 richting Duitsland, wat nieuwe interessante reismogelijkheden geeft.

Verder vervalt de verbinding tussen Haaksbergen en Zuiderval als lijn 73/74 via de nieuwe N18 rijden. Het lijkt mij daarom wel wenselijk dat op werkdagen lijn 60 of 61 vanuit Enschede doorrijdt naar Neede en enkele spitsritten kunnen eventueel in Borculo of zelfs Ruurlo beginnen/eindigen. Op werkdagen heb je dan tussen Neede, Haaksbergen en Enschede 4x/uur een bus, waarvan 2x/uur via de Haaksbergerstraat (lijn 62) en 2x/uur (eventueel extra ritten in de spits) via Zuiderval (lijn 60/61, afhankelijk van wat wenselijk is).

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 mei 2018, 01:05
door dennistd
Het rare ideeëntopic is een deurtje verderop :roll:
Overigens verwacht ik dat Arriva straks ook gewoon richting Zuiderval gaat: vanaf de Westerval is er niks geen busbaan richting het station. Ook mis je dan het Van Heekplein (en daarmee ook het ziekenhuis), een toch wel vrij belangrijke halte.

Tubantia heeft er een stukje over op de site vandaag: https://www.tubantia.nl/haaksbergen/bus ... ~ad67a8c1/

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 mei 2018, 01:09
door busentrein
Het Assinkbos wordt GEEN overstappunt de komende drgl. Dat is zo goed als zeker momenteel. Als het uberhaupt nog aangelegd gaat worden, dan zal het zeker niet gereed zijn tijdens de nieuwe drgl.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 mei 2018, 01:45
door SuperGhost
Ik denk dat zo'n moment ook goed kan zijn om de dienstregeling ook eens goed tegen het licht te houden, want:
- het heeft weinig zin om de bus uit Borculo via Haaksbergen naar Enschede te sturen, als reizigers uit Borculo en Neede toch veel sneller zouden zijn om bij het Assinkbos over te stappen op lijn 73/74.
- de overstap vanuit Eibergen/Groenlo <-> Beckum/Hengelo verdwijnt (omdat Haaksbergen wordt overgeslagen)
- Haaksbergen zelf heeft momenteel een vrij slechte verbinding met Enschede (alleen zuid-oosten) ten opzichte van Hengelo (heel het dorp)

Ik denk daarom dat het wellicht beter is om:
- lijn 53 (weer) door te trekken naar Neede en Borculo (reed vroeger na Haaksbergen via Neede door naar Varsseveld). Dan blijft Eibergen/Groenlo<->Beckum-Hengelo met 1 (goede) overstap en hebben scholieren uit Neede en Eibergen een betere verbinding met de school in Haaksbergen. Dit is denk ik dan ook de grootste groep doorgaande reizigers over het Assinkbos heen dan (mits je een goede verknoping daar hebt)
- lijn 62 wijzigen in een buslijn (Denekamp -) Enschede - Haaksbergen Zienesch door in Haaksbergen na het busstation door te rijden via de Lansinkstraat en de Goorsestraat naar de haltes aan de Richterstraat in de wijk Zienesch. Zo krijgen de Noordwestelijk gelegen wijken Zienesch en Hassinkbrink ook een buslijn naar Enschede.

Voorwaarde is dan wel dat je op het nieuwe busstation bij het Assinkbos dan wel lijn 53 en 73/74 verknoopt laat liggen (Eibergen<->Haaksbergen en Borculo/Neede<->Enschede)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 mei 2018, 15:49
door dennistd
busentrein schreef:Het Assinkbos wordt GEEN overstappunt de komende drgl. Dat is zo goed als zeker momenteel. Als het uberhaupt nog aangelegd gaat worden, dan zal het zeker niet gereed zijn tijdens de nieuwe drgl.
En dan hebben we het over december 2018 neem ik aan?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 03 mei 2018, 19:15
door busentrein
Klopt ja, eerst volgende wijziging staat gepland voor december.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 09:26
door nsimmelink94
Het is wel te hopen dat het overstappunt er komt. Met name reizigers tussen Eibergen en Haaksbergen (en daarmee ook ri. Hengelo en andersom) zullen anders moeten omreizen via Neede. Dat is toch een behoorlijke groep. Als Arriva per dienstregeling 2019 dus de nieuwe N18 gaat gebruiken valt die hele groep buiten de boot.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 10:43
door Nitein-Repart
Ik hoop dat vanaf december in ieder geval een aantal bussen rechtstreeks van Eibergen naar Enschede rijden. In combinatie met een betrouwbare RB61 vanaf december kan ik ook eens een dagje Niedersachsen plannen (Bremen of Oldenburg of iets dergelijks).

Maar van Eibergen naar Enschede rechtstreeks rijden biedt ook ruimte voor reizigersgroei. Enschede-Eibergen zou van 35 naar 20 minuten kunnen. Enschede-Groenlo van 48 naar 33 minuten. Enschede-Winterswijk van 71 naar 56 minuten. Enschede-Lichtenvoorde van 60 naar 45 minuten en Enschede-Varsseveld van 74 naar 59 minuten. Toch een hele grote vooruitgang.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 10:57
door nsimmelink94
Absoluut. En voor het zitvlees ook niet verkeerd met de spijkerbed kwaliteit van de stoelen :X Tijdens mijn studie met enige regelmaat het hele 74 traject moeten afleggen en dat was niet zo'n succes. Bij de lange stops in Groenlo vaak even een luchtje geschept :')

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 16:29
door regenmaker
Bus ‘vergeten’ bij nieuwe Twenteroute

Met de opening nieuwe Twenteroute op 2 mei zijn er momenteel twee N18’s actief. Maar de betrokkenen zijn het er niet over eens of de bussen over het nieuwe traject moeten rijden. Een gebrek aan visie, vindt Everwijn Dambrink, vicevoorzitter van Rocov Twente. “De nieuwe weg werd eerst aangelegd en daarna werd pas aan het ov gedacht.”

Ov Magazine

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 16:30
door SuperGhost
nsimmelink94 schreef:Het is wel te hopen dat het overstappunt er komt. Met name reizigers tussen Eibergen en Haaksbergen (en daarmee ook ri. Hengelo en andersom) zullen anders moeten omreizen via Neede. Dat is toch een behoorlijke groep. Als Arriva per dienstregeling 2019 dus de nieuwe N18 gaat gebruiken valt die hele groep buiten de boot.
Gewoon lijnen 73 en 74 dan bij halte Rietmolen, Vloedsteegweg laten stoppen als overstappunt. Het is weliswaar verre van ideaal en hier absoluut niet op gebouwd (geen veilige oversteekplek, heel klein en smal stoepje, geen abri), maar je zou er wel kunnen overstappen dan.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 07:31
door albertjan96
Vanmorgen reed er ineens een Setra hogevloersbus (5022) van Juijn op lijn 145 (pendelbusje Kesteren-Rhenen) :? Is dat niet een beetje veel van het goede? Sinds het begin van de lijn heeft deze alleen nog maar met midibusjes gereden...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 11:22
door Hainje
Misschien was er even niets anders voor handen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 12:26
door nsimmelink94
SuperGhost schreef:Gewoon lijnen 73 en 74 dan bij halte Rietmolen, Vloedsteegweg laten stoppen als overstappunt. Het is weliswaar verre van ideaal en hier absoluut niet op gebouwd (geen veilige oversteekplek, heel klein en smal stoepje, geen abri), maar je zou er wel kunnen overstappen dan.
Je denkt dat de bus daar nog komt dan? Het ligt niet in de plannen van Arriva om dan van de N18 af te duiken, daar te stoppen en dan zien te keren om terug de weg op te komen. Die halte ligt namelijk bij de oude N18 en biedt geen keermogelijkheid. Eibergen en Haaksbergen worden immers niet meer via de oude route aangedaan in de toekomst.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 14:17
door Roeland
Kunnen ze niet aan de N18 twee snelweghaltes aanleggen?
Eén onder het viaduct waar de N347 de N18 kruist (overstapmogelijkheid van lijn 73 op lijn 97) en één waar de Hengelosestraat de N18 kruist (overstapmogelijkheid van lijn 73 op lijn 53 en 59)?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 17:12
door SuperGhost
nsimmelink94 schreef:
SuperGhost schreef:Gewoon lijnen 73 en 74 dan bij halte Rietmolen, Vloedsteegweg laten stoppen als overstappunt. Het is weliswaar verre van ideaal en hier absoluut niet op gebouwd (geen veilige oversteekplek, heel klein en smal stoepje, geen abri), maar je zou er wel kunnen overstappen dan.
Je denkt dat de bus daar nog komt dan? Het ligt niet in de plannen van Arriva om dan van de N18 af te duiken, daar te stoppen en dan zien te keren om terug de weg op te komen. Die halte ligt namelijk bij de oude N18 en biedt geen keermogelijkheid. Eibergen en Haaksbergen worden immers niet meer via de oude route aangedaan in de toekomst.
Ik denk dat je in de war bent: alleen Haaksbergen wordt overgeslagen, Eibergen blijft gewoon bedient.
Bij het danspaleis (waar dus die halte Vloedsteegweg ligt) zou juist ook dat busstation moeten komen volgens Arriva. :wink:

Bron: vervoerplan van Arriva (let op: is een pdf-bestand)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 17:43
door Nitein-Repart
Het is jammer dat Arriva lijn 73 niet direct vanaf Eibergen, Garage Grooters via de nieuwe N18 naar Enschede kan rijden. Lijn 74 kan prima in zijn eentje het vervoer tussen Eibergen en Haaksbergen verzorgen en lijn 62/74 verzorgen samen al 4x/uur een bus tussen Enschede en Haaksbergen (alleen geen nette kwartiersdienst). Als busstation Assinkbos is aangelegd en Keolis pas de dienstregeling rondom Haaksbergen aan kan er echt met de nieuwe dienstregeling begonnen worden waarbij zowel lijn 73 als lijn 74 Haaksbergen overslaan. Het nadeel is dan nu dat lijn 73 en 74 ongeveer op hetzelfde moment vertrekken/aankomen in Enschede in plaats van dat de lijnen samen in een kwartiersdienst rijden, maar nu profiteren wel de reizigers uit Eibergen en Groenlo van de bussen over de nieuwe N18, al zijn ze niet op maximale sterkte.