Pagina 66 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 16:30
door starx
Het voorstel is duidelijk een verbetering t.o.v. de huidige situatie. Maar naar mijn idee kan het wel een stuk beter.
Allereerst moet die sneltrein ook in Zevenaar stoppen en 2x/u gaan rijden (en na Doetinchem als stoptrein door naar Winterswijk).
Dan blijft er een normale stoptrein Arnhem-Doetinchem over en dat kan dan eventueel aangevuld worden met een extra (spits)trein Arnhem-Zevenaar.
Voor Didam, Wehl en De Huet lijkt een halfuursdienst mij wel voldoende.

En verder moet de provincie nog eens goed gaan nadenken of deze lijn niet geëlektrificeerd moet worden.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 17:02
door Hainje
Eerlijk gezegd zou ik als overheid nu even afwachten wat de ontwikkeling van batterijtreinen (al dan niet op waterstof) gaat doen. Zou mij niets verbazen als die de bovenleiding op termijn overbodig gaan maken.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 21:23
door diederickx
Hoeveel perronsporen heeft Doetinchem? In het schema van michiel71 staan er soms twee treinen te eindpunten terwijl er een langskomt, of er staat er een stil terwijl twee andere elkaar kruisen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 30 mei 2018, 21:51
door Tochjo
Doetinchem kent nu een eilandperron met twee perronsporen, en nog een opstelspoor voor treinen van Breng. Maar als je toch al 63 tot 80 miljoen euro gaat uitgeven om dubbelspoor te realiseren, dan kan er vast ook nog wel een extra perron vanaf.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 31 mei 2018, 22:31
door playertwo
SuperGhost schreef:Dan ga je alleen later in Doetinchem aankomen, waardoor je niet meer uit gaat komen met de kruisingen op Doetinchem-Winterswijk v.v.

Beter is om te kijken naar de rijtijden van de stoptrein: Didam-Wehl in 7 minuten? Dat is nu zelfs minder en de kruising in Didam verdwijnt (dubbelspoor) en de baanvaksnelheden gaan ook omhoog (Zevenaar-Didam van 80/100 naar 120, Didam-Wehl van 100 naar 130). Dat zijn de plannen die al uitgevoerd gaan worden. Lijkt me dus niet dat je daar opeens langer over zou doen.
Enkel spoor op Ww - Dtc houdt je toch. Daarmee ligt dat stuk vast. Ben ik met je eens. Op het dubbelsporige baanvak ligt het open, rekeninghoudende met de overige paden op Ah Zv en Ah Va. Ik reageerde alleen op de te krappe opvolgtijd in de voorgestelde omloop.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 07 jun 2018, 10:57
door StefanRijnhoutjes
Welke bus is de 9975 die rijdt op de 146 Vianen-Culemborg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 07 jun 2018, 12:54
door Dave4055
Geen idee, ik zie alleen de 5102 en 8406 + 8410 rijden op de 46/146

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 07 jun 2018, 13:12
door bartjemestrom
StefanRijnhoutjes schreef:Welke bus is de 9975 die rijdt op de 146 Vianen-Culemborg
Aan het nummer te zien een virtuele testbus van het Albatros systeem.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 09 jun 2018, 10:54
door Meltrain
Van een pamflet in de bus moest ik vernemen dat lijn 145 sinds 12 mei niet meer op zaterdag rijdt. :?
Nu maakte dat voor mijn reis niets uit omdat lijn 44 precies dezelfde verbinding en overstappen biedt (alleen 10 minuten later), maar het zou toch handig zijn als er op de site en op de haltepaal ook iets zou staan. :roll:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 09 jun 2018, 21:54
door albertjan96
Is die lijn dan überhaupt wel rendabel genoeg?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 10 jun 2018, 10:15
door playertwo
Meltrain schreef:Van een pamflet in de bus moest ik vernemen dat lijn 145 sinds 12 mei niet meer op zaterdag rijdt. :?
Nu maakte dat voor mijn reis niets uit omdat lijn 44 precies dezelfde verbinding en overstappen biedt (alleen 10 minuten later), maar het zou toch handig zijn als er op de site en op de haltepaal ook iets zou staan. :roll:
Het begin van het einde van pendellijn 145. Verwacht dat deze op niet al te lange termijn buiten de spits ook wordt uitgekleed.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 10 jun 2018, 11:29
door Meltrain
Nou ja, op zich snap ik de opheffing op zaterdag wel. Lijn 145 sluit in Kesteren perfect aan op de [serie=Stoptrein|2018|Arnhem - Tiel31100[/serie] en in Rhenen op de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]. Maar doordat in het weekend de [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] naar Rhenen rijdt in plaats van de [serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie], ontstaat er sowieso ergens een gat van een kwartier. Verder rijdt de [serie=Stoptrein|2018|Arnhem - Tiel31100[/serie] op zaterdag ook maar één keer per uur en biedt lijn 44 precies dezelfde aansluitingen, waardoor de meerwaarde van lijn 145 op zaterdag beperkt was.
Alleen Kesteren zelf gaat er op achteruit, doordat er nu nog maar 1 bus per uur naar Rhenen is.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 23 jun 2018, 00:57
door busentrein
Inmiddels druppelen ook de ex Connexxion wagens die op de Keukenhofpendels hebben gereden binnen in Doetinchem. De 0158 en 0161 zijn al in Doetinchem gezien en zullen met name in de Achterhoek de Scania's gaan aflossen de komende periode.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 26 jun 2018, 11:42
door nsimmelink94
Nog geen zicht op concrete verjongingsmaatregelen dus? Weer een doekje voor het bloeden -o-

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 23 aug 2018, 16:06
door busentrein
De 8954, 8958 en 8959 zijn vandaag in Doetinchem gearriveerd in de nieuwe Arriva huisstijl *bus* . Geheel volgens Achterhoekse gebruik is de 8959 ook al meteen de dienst op gegaan.

Afbeelding

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 23 aug 2018, 21:54
door Globetrotter
De 8958 rijdt op dit moment ook al op de dienst. Nu op lijn 23 richting Doetinchem.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 09:17
door Meltrain
Zijn deze bussen helemaal nieuw, of komen ze over uit een andere concessie?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 09:20
door Daniel
Ze komen uit Brabant waar blijkbaar iets anders instroomt om materieel vrij te maken. (In de eindsituatie van deze grote schuifactie zouden meen ik de hybrides uit Dordrecht naar Tilburg gaan, maar daar heb ik nog geen verschuivingen gezien)

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 09:22
door Lijn 45
Vplgens mij kwamen er bussen uit Limburg naar Brabant.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 09:54
door Tom024
Deze komen inderdaad uit Brabant. Daarvoor in de plaats rijden er nu meer stadsbussen (8100-serie) op de streeklijnen. Die 8100'en zijn boventallig na de instroom van elektrische bussen in Den Bosch.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 09:59
door bartjemestrom
Lijn 45 schreef:Vplgens mij kwamen er bussen uit Limburg naar Brabant.
De diesel stadsbussen van Maastricht gaan naar verluid eind dit jaar of begin komend jaar naar Tilburg ter (gedeeltelijke/gehele) vervanging van de Citaro's 7xx.

De huidige serie 8508-8514 gaan waarschijnlijk naar de Achterhoek, wat er met de Scania's gaat gebeuren is mij nog niet duidelijk.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 12:26
door Chrysa
Tom024 schreef:Daarvoor in de plaats rijden er nu meer stadsbussen (8100-serie) op de streeklijnen.
Nog meer?! :shock:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 14:06
door nsimmelink94
bartjemestrom schreef:
wat er met de Scania's gaat gebeuren is mij nog niet duidelijk.
Die gaan met pensioen. Dat gaat er gebeuren. Die zullen afgevoerd worden t.z.t.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 14:21
door dylanwild94
De 8000 serie Scania's zijn al buiten dienst.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 24 aug 2018, 15:11
door nsimmelink94
Daar zijn die 0-serie ex-cxx Amba's voor in dienst gekomen, toch?