Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door T-hijs »

Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

Roeland schreef:Ik kan mij voorstellen dat een nieuwe buurtbuslijn die Haaften en Herwijnen met Leerdam verbindt, nog wel wat kans kan hebben.

Verder denk ik inderdaad dat die 141, die deels parallel loopt aan de 260, beter had gekund. Bijvoorbeeld: een uurdienst Leerdam - Heukelum - Spijk - Gorinchem (dus niet meer door Asperen, daarvoor heb je de 260) is met één omloop mogelijk.
Voor die uurdienst moet je wel flink doorrijden, en niet een al te grote slinger door Gorinchem maken. Ook vervalt daarmee de verbinding Asperen-Gorinchem, waar in de spits vraag naar is. Die zou je kunnen blijven afvangen met scholierenritten van lijn 673. Of 141 dan buurtbus 241 moet worden, laat ik even in het midden.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Bollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Kost teveel geld denk ik
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Roeland »

The Greyhound schreef:Ook vervalt daarmee de verbinding Asperen-Gorinchem, waar in de spits vraag naar is. Die zou je kunnen blijven afvangen met scholierenritten van lijn 673. Of 141 dan buurtbus 241 moet worden, laat ik even in het midden.
Die Asperse scholieren kunnen prima fietsen naar de nieuwe halte Heukelum (rotonde Provinciale weg), zonder dat die 141 (of 241) 10 minuten verliest met geslinger door de nauwe straatjes van Asperen.
Wie dan toch echt graag in Asperen-dorp wil instappen, kan de 260 nemen naar station Leerdam, en vandaar de trein naar Gorinchem nemen.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

In de spits is er een duidelijk vraag naar de verbinding Asperen-Heukelum Gorinchem. Waarom zou je die dan niet bieden met de 673. Een buurtbus of 141/241 kan de rest van de dag de route Leerdam-Heukelum-Gorinchem rijden. Om in dit soort gebieden het OV aantrekkelijk te moet je maatwerk leveren.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 jun 2019, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Als er iets op de oude route van de 73 moet gaan rijden, dan moet dat idealiter zo dat het niet meer DRU kost dan de huidige 141 doet. Die rijdt nu ook vrijwel leeg zijn rondjes, dus ik verwacht geen massale protesten als je die halfuursverbinding vervangt door een uurdienst met een ruimer bedieningsgebied.

Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei

Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.

Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
Nitein-Repart schreef:
Bollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Kost teveel geld denk ik
Ik denk dat het gewoon 'vergeten gebied' is. Voorheen deed de palenman van het DAV-gebied dit erbij.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

nvdw schreef:Als er iets op de oude route van de 73 moet gaan rijden, dan moet dat idealiter zo dat het niet meer DRU kost dan de huidige 141 doet. Die rijdt nu ook vrijwel leeg zijn rondjes, dus ik verwacht geen massale protesten als je die halfuursverbinding vervangt door een uurdienst met een ruimer bedieningsgebied.

Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei

Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.

Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
Gezien het feit dat het grootste deel van de passagiers bestaat uit scholieren, is het rondje door Wijkschild in ieder geval in de spitsrichting wel wenselijk. Buiten de spits zou een buurtbus volstaan en in de avonduren vraag afhankelijk vervoer. Met het huidige budget voor 141 en 673 zou dat haalbaar moeten zijn. Om ook de scholieren uit Asperen een goede verbinding met Gorinchem te geven is een combi 673 en buurtbus wellicht de beste oplossing.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

Nitein-Repart schreef:
Bollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Kost teveel geld denk ik
Een deel van de haltes op de route tussen Asperen en Gorinchem heeft inmiddels bestikkering en vertrekstaten voor lijn 673.
Laatst gewijzigd door The Greyhound op do 13 jun 2019, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Inmiddels? Zijn ze dan niet zo'n 12 jaar te laat?

Of bedoel je 673 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door The Greyhound »

De huidige Gelderse haltenborden zijn nog geen 8 jaar oud. Toen besloot de provincie Gelderland opeens de groene Arriva borden te vervangen door Gelderse palen, blijkbaar tot verrassing van de palenman van DAV. Pas Na een paar maanden verscheen er een vertrekstaatje op de nog kompleet witte worden en pas na 18 maanden werden de borden bestikkerd...
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 17 jul 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

Vandaag gesignaleerd op de stalling in Tiel: de 9151. Gaat de vernieuwring in Rivierenland dan ook beginnen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Milco »

De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tom024 »

Dat lijkt inderdaad te kloppen. 9158 inmiddels ook present.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

Hoe oud zijn de 12-meters uit Tiel eigenlijk?
🍉
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Lijn 45 »

Hun bouwjaar is 2010.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door T-hijs »

Milco schreef:De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Zag vandaag in Culemborg tussen 11.00 en 11.30 op de route van lijn (1)46 inderdaad een korte Citea rijden, in het nieuwe kleurenschema. Nummer niet kunnen zien overigens.
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

Lijn 45 schreef:Hun bouwjaar is 2010.
Oh oké. Het gerucht gaat onder chauffeurs in Tilburg namelijk dat de bussen uit Tiel richting Tilburg zouden gaan. Gezien de leeftijd is dat niet geheel onrealistisch, ben benieuwd in hoeverre dat gemengd gaat met de van Hool Hybrides.
🍉
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door bartjemestrom »

Bollenstad schreef:
Milco schreef:De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Zag vandaag in Culemborg tussen 11.00 en 11.30 op de route van lijn (1)46 inderdaad een korte Citea rijden, in het nieuwe kleurenschema. Nummer niet kunnen zien overigens.
Wss de 9151, daar zag ik foto's van langskomen.
Hainje schreef:
Lijn 45 schreef:Hun bouwjaar is 2010.
Oh oké. Het gerucht gaat onder chauffeurs in Tilburg namelijk dat de bussen uit Tiel richting Tilburg zouden gaan. Gezien de leeftijd is dat niet geheel onrealistisch, ben benieuwd in hoeverre dat gemengd gaat met de van Hool Hybrides.
Geloof dat er ook een serie 9300 naar Tilburg gaat.
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Rikkel »

Afbeelding

Bijzonder dit...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Heeft NS dan wel tijdelijke paaltjes in Zevenaar, Duiven en Westervoort neergezet? (A)
Rikkel
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Rikkel »

Volgens de NS medewerker op Twitter rijdt NS daar al jaren. En toen ik zei dat Breng en Arriva daar rijden was die er niet van te spreken, maar goed Breng zou er vast wel rijden en dit een foutje in de app zijn?
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door T-hijs »

Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?
F.k.a. Bollenstad
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Durashift »

Vanmiddag een korte Citea gezien tussen Wageningen en Rhenen. Ziet er prima uit, zo in dat strakke blauw, wat mij betreft. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door ArrivaBas »

Bollenstad schreef:Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?
Abellio's RE19 rijdt non-stop tussen Arnhem Centraal en Zevenaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door T-hijs »

Ah. Dat had ik natuurlijk kunnen nakijken, dan had ik dat geweten... :X
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten