Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor marvinkok » Zo 03 Aug 2014, 21:11

Ben benieuwd of het wat is, maar even goed opletten in Twente of ze toevallig op 72/73/74 of 23/56 zitten ;)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Wubbo » Zo 03 Aug 2014, 21:23

Ik verwacht weinig wonderen van een bus zonder achterdeur.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor MdJ » Zo 03 Aug 2014, 21:26

Op die foto's van Nick zitten er wel achterdeuren in :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Wubbo » Zo 03 Aug 2014, 21:34

Je hebt gelijk. De bus waarnaar gelinkt werd had die niet (en die op Malta ook niet), vandaar dat ik ervan uitging dat deze het ook niet had. Maar dat was dus te voorbarig :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Suus » Zo 03 Aug 2014, 21:51

Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')
Rame à l'approche

dennistd
Berichten: 1375
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor dennistd » Ma 04 Aug 2014, 12:28

Wubbo schreef:Je hebt gelijk. De bus waarnaar gelinkt werd had die niet (en die op Malta ook niet), vandaar dat ik ervan uitging dat deze het ook niet had. Maar dat was dus te voorbarig :)

Je doelt op mijn link? http://www.kinglongeurope.com/city-bus/xmq6120bgd/
De goede plaatjes staan onderaan die pagina
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Frans F » Ma 04 Aug 2014, 12:31

Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')

Nou, ik herinner me dat de ZuidOoster en Onze Tram destijds ook veel bussen hadden met alleen een deur aan voorkant. Vaak waren dat (semi-)touringcars die na een paar jaar werden doorgeschoven naar de lijndienst.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1647
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Ma 04 Aug 2014, 13:57

Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')

Bovendien heeft slechts één deur een negatief effect op de doorstroming omdat in- en uitstappen op dezelfde plek gebeurd. Gelukkig worden Optare's alleen op rustige lijnen ingezet.

Afbeelding
Had deze bus geen uitstapdeur dan? Beter dan die Britse meuk. Bussen moeten gewoon van Nederlandse of Duitse makelaardij zijn.

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1361
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor baladid » Ma 04 Aug 2014, 14:06

Van Hool of Hess mag er ook best zijn. En Volvos zijn toch ook niet zo erg?
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1647
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Ma 04 Aug 2014, 14:16

Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Meltrain » Ma 04 Aug 2014, 14:17

Erno-BE schreef:
Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')

Bovendien heeft slechts één deur een negatief effect op de doorstroming omdat in- en uitstappen op dezelfde plek gebeurd. Gelukkig worden Optare's alleen op rustige lijnen ingezet.

De Optares in Utrecht (U-OV) hebben wel een uitstapdeur. Voortschrijdend inzicht?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor nvdw » Ma 04 Aug 2014, 20:47

Erno-BE schreef:Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.


Lol. Straks vragen die Engelsen aan ons Hollanders of VDL niet kan opsodemieteren met al die chassis die ze naar de eilanden exporteren.

Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 346
Lid geworden op: Do 29 Jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor busentrein » Ma 04 Aug 2014, 22:27

Erno-BE schreef:Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.


Je raad nooit waar die VDL MLE vandaan komt ;) en dat is nog een aardig busje ook moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Hainje » Ma 04 Aug 2014, 22:30

nvdw schreef:
Erno-BE schreef:Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.


Lol. Straks vragen die Engelsen aan ons Hollanders of VDL ze niet kunnen opsodemieteren met al die chassis die ze naar de eilanden exporteren.

Hebben ze al vaak zat gedaan in het verleden.
Denk aan Nieuw Zeeland, Australië, New York.....

Edit: Ok, zin een beetje verbouwd. :@
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Frans F » Ma 04 Aug 2014, 22:32

Erno-BE schreef:Had deze bus geen uitstapdeur dan? Beter dan die Britse meuk. Bussen moeten gewoon van Nederlandse of Duitse makelaardij zijn.

Duitse vervoerders kopen juist steeds meer bussen in het buitenland (b.v. Polen, Nederland) omdat ze ontevreden zijn over de producten van de eigen industrie. Vorige week in een Solaris bus gezeten in Leipzig, prima spul dat lang niet zo dreunt als Duitse bussen.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2373
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Mr-W » Ma 04 Aug 2014, 22:43

Erno-BE schreef:
baladid schreef:Van Hool of Hess mag er ook best zijn. En Volvos zijn toch ook niet zo erg?

Had deze bus geen uitstapdeur dan? Beter dan die Britse meuk. Bussen moeten gewoon van Nederlandse of Duitse makelaardij zijn.

Van Hool zijn op zich wel fijne bussen als ze maar met een normale stoelindeling worden besteld. Hess is heerlijk.
Van Volvo vind ik vooral de 8700&8900 fijn,de 7700 heb ik niet zoveel mee.
Bussen van Nederlandse makelaardij vind ik over het algemeen erg rammelen en de bouwkwaliteit laat soms ook te wensen over (Amba en vooral de Phileas) ,De Citea vind ik wel fijn,maar heb toch liever een Man Lion's City (vooral de T(U) vanwege het mega hoge zit gedeelte en goede stoelen)
@moderators misschien een idee om dit af te splitsen naar het busmaterieel topic ?
Frans F schreef:
Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')

Nou, ik herinner me dat de ZuidOoster en Onze Tram destijds ook veel bussen hadden met alleen een deur aan voorkant. Vaak waren dat (semi-)touringcars die na een paar jaar werden doorgeschoven naar de lijndienst.

EMA had ze ook volgens foto's. Later had Hermes wel de geweldige ex Ehad Interliners met een toeringcar instapdeur en zo'n achterdeur met een flinke trap naar beneden *bus*

Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 346
Lid geworden op: Do 29 Jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor busentrein » Wo 06 Aug 2014, 10:41

De King Long heeft inmiddels ook een nummertje gekregen. Deze bus gaat rijden met het nummer 3101 *bus*

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Meltrain » Wo 06 Aug 2014, 11:40

Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

SuperGhost
Berichten: 1882
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor SuperGhost » Wo 06 Aug 2014, 13:43

Ik lees dat iets anders:
Het ROCOV gaat niet akkoord met het verdwijnen van de bus tussen Laren en Holten, ook vanwege de tariefsverhoging die dit veroorzaakt nu reizigers om zullen moeten reizen.
Ik lees het als: het ROCOV gaat niet akkoord met het schrappen van lijn 54 op Laren-Holten (want dan moet enorm omgereisd worden), maar wel met het schrappen op Holten-Rijssen (want parallelle treinverbinding).

Op het traject Doetinchem-Groenlo gaat de bus 4x/uur rijden in de spits en het ROCOV is daar tevreden mee. Het ROCOV heeft grote moeite met de wijzigingen op de verbinding Doetinchem-Enschede. Deze reis wordt door wijzigingen op zondag 25 minuten langer en er moet 3x worden overgestapt.
Dit vind ik interessant. Lijn 74 krijgt blijkbaar een kwartiersdienst op Doetinchem-Groenlo in de spits (ik vermoed dan 2 ritten door naar Enschede en 2 aansluitend op lijn 73).

De zondagwijziging is het puzzelen welke 3 overstappen er bedoeld worden, maar ik vermoed dat dit wordt:
- Doetinchem - Varsseveld (trein)
- Varsseveld Station - Lichtenvoorde Twenteroute (lijn 74)
- Lichtenvoorde Twenteroute - Neede Busstation (lijn 72)
- Haaksbergen Busstation - Enschede Centraal (lijn 62)
Die 25 minuten extra tijd kom ik alleen maar op als de verbinding via Lievelde gaat (of in Groenlo moet wachten op die uit Lievelde) en in Neede of Haaksbergen alsnog op lijn 62 moet aansluiten. Anders kom je namelijk nooit tot 25 minuten, maar hooguit 15 minuten.
Lijn 74 eindigen op Lichtenvoorde-Twenteroute is voor de vervoerder wel makkelijk, want dat levert een korte kering op in de bestaande dienstregeling. Alleen lijkt me dat op deze manier niet wenselijk, koppel hem dan in ieder geval aan lijn 72 vast (neemt tenminste de overstap weg). Het verdwijnen van Eibergen-Haaksbergen lijkt me niet wenselijk. Groenlo/Eibergen<->Enschede is een verbinding die met een uursdienst prima op zichzelf zou kunnen bestaan. Had dan liever gezien dat die samen met lijn 62 op Haaksbergen-Enschede een halfuursdienst verzorgde, want die moet prima kunnen op Haaksbergen-Enschede.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1647
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Wo 06 Aug 2014, 17:17

Lijn 23 via Borculo is nog een optie om in Enschede te geraken, nauwelijks trager in het weekend dan de huidige lijn 74, of gaat die ook verdwijnen?

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Freek » Wo 06 Aug 2014, 17:24

Meltrain schreef:Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)

Aanpassing stadsdienst Zutphen is niet het hoofdonderwerp, maar is het gevolg van het snijden in lijn 51. Als je daar dan toch iets in veranderd, kan beter elk half uur een snelle verbinding tussen Leesten en het station komen.

Vervallen lijn 54 lees je goed. Mogelijk gaat Syntus iets doen tussen Holten en Rijssen.

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 910
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Tochjo » Wo 06 Aug 2014, 17:48

Ah, er is weer een reactie gepubliceerd op Staatsgeheime Stukken die we Absoluut Niet mogen zien. Er gaat natuurlijk niets boven op een regenachtige zomermiddag met z'n allen puzzelen op welke informatie gereageerd is. Een beetje als achterhalen hoe de berekening van de lange-afstandskorting in zijn werk gaat, maar dan net anders.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Etienne » Wo 06 Aug 2014, 17:59

Kunnen we dit topic niet beter hernoemen naar "Concessie Achterhoek-Rivierenland".
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1647
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor Erno-BE » Wo 06 Aug 2014, 18:07

Freek schreef:
Meltrain schreef:Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)

Aanpassing stadsdienst Zutphen is niet het hoofdonderwerp, maar is het gevolg van het snijden in lijn 51. Als je daar dan toch iets in veranderd, kan beter elk half uur een snelle verbinding tussen Leesten en het station komen.

Vervallen lijn 54 lees je goed. Mogelijk gaat Syntus iets doen tussen Holten en Rijssen.

De NS rijdt al tussen Holten en Rijssen. Een buslijn tussen beide plaatsen is volstrekt overbodig.

Oost-Gelre: lijn 72 kan in de stille uren doorgetrokken worden naar Aalten of Varsseveld, dan zijn lijn 73 en 74 overbodig in de stille uren,

waldo79
Berichten: 3619
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Berichtdoor waldo79 » Wo 06 Aug 2014, 18:09

Dat de NS tussen beide plaatsen rijdt wil niet automatisch zeggen dat er geen gebied tussen in ligt wat ontsloten dient te worden.

Ik erger me behoorlijk aan die zwart-wit stellingnames van je, Erno-BE 8-)
Mij best :)


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast