Pagina 13 van 96

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 12:55
door waldo79
Ahum, in hoeverre is dit fantasie :N

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 14:11
door SuperGhost
Niet zo, alleen voor de koppeling 23+62 (of het eindpunt van beide lijnen verplaatsen naar Ruurlo) heb je overleg nodig.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 16:26
door Nitein-Repart
Aanvulling:
-De ritten Zutphen->Hengelo verschuiven met een halfuur, zodat er in Zutphen een complete knoop komt rond het hele uur. De korttrajectritten Hengelo-Oldenzaal keren op spoor 11.
-De treindienst Arnhem-Tiel verschuift een halfuur, om zo aan te sluiten op de trein naar Winterswijk. Aansluitende buslijnen schuiven mee.
-Zelfde verhaal voor de sprinter Arnhem-Ede.

Dit betekent alleen dat de sprinter Zutphen-Nijmegen slechte aansluitingen kent in Arnhem op diensten die slechts ieder uur rijden, aangezien de knoop in Arnhem op het hele uur komt te liggen (ook een aantal buslijnen) en de sprinter Zutphen-Nijmegen al in Zutphen in de knoop op het hele uur komt te liggen.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 09 sep 2014, 22:50
door Frank
Discussie over treinen Arnhem - Ede afgesplitst. Hier kan het weer gaan over de plannen voor Achterhoek-Rivierenland van Arriva.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 23 sep 2014, 21:24
door MdJ
Tussen alle wilde plannen...
Buzzer schreef:
Arriva beproeft aanhanger achter de bus
dinsdag 10 juni 2014
Arriva gaat volgend jaar experimenteren met een aanhangwagen achter de bus. Een aanhanger voor reizigers die alleen in de spits achter de bus hangt, is goedkoper dan de spits versterken met een extra bus of de hele dag een gelede bus laten rijden.
http://www.ovmagazine.nl/2014/06/arriva ... -bus-1751/
Ben overigens ook wel benieuwd hoe ze het aanhangwagen project van de grond gaan krijgen.
Een bus (een standaard 12 meter MAN en een aanhanger) is begin september in Nederland geweest, tijdens de Mobiliteitsparade in Nijmegen. Echt goede foto's zijn er niet van, maar van dit bedrijf kwam er een exemplaar over.
Afbeelding

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 29 sep 2014, 15:20
door chemie
Just wondering: Past zoiets wel door de Eibergsestraat in Haaksbergen heen met de auto's aan de kant van de weg daar?

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 29 sep 2014, 15:44
door SuperGhost
Zeer goede vraag. De gemeente Haaksbergen heeft echt een rotzooi van die straat gemaakt, waarbij het met een gewone auto af en toe al zigzaggen is om er doorheen te komen (zeker bij tegenverkeer). Lijkt me erg vervelend om met zo'n lange bus daarlangs te moeten.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 10:54
door busentrein
Nog meer mutaties in de Achterhoek:

5 van de 8 Citea's zullen de Achterhoek aan verlaten per december (en zullen aannemelijk naar Brabant verkassen)

Wat we er voor terug krijgen:

3 irisbusjes uit het DAV gebied (60xx busjes)
5 8 persoonsbusjes (naar wat ik gehoord heb MB sprinters)

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 11:06
door Nitein-Repart
Ben benieuwd waar ze de 8-persoonsbusjes in gaat zetten?
Door de weeks is er op de hoofdlijnen meer capaciteit nodig is.

Wat me wel opvalt is dat volgens de Arriva-dienstregeling zondags op lijn 82 een 8-persoonsbusje ingezet wordt, terwijl in de praktijk een grote bus wordt ingezet.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 11:12
door busentrein
8 persoonbusjes zullen na de servicebus worden ingezet op andere lijnen, waarbij ik denk dat de 40, 51 en 82 (54 misschien ook wel) kunnen rekenen op 8 persoonsbusjes in de avond en in de weekenden

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 11:31
door Nitein-Repart
Lijn 51 is toch best een drukke verbinding, zeker vanaf Hengelo dat een snelle aansluiting op het spoornet heeft. Qua drukte vergelijkbaar met lijnen 23, 24 en 28. Weet ook niet of 8-persoonsbusjes daar wat te zoeken hebben, op lijn 51.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 11:48
door Freek
Zijn dat busjes met of zonder staplaatsen?

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 11:58
door busentrein
Het gaat alleen om de avonduren en weekend ;). Het zijn busjes ZONDER staplaatsen.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 14:42
door Nitein-Repart
Ja ok, toch vind ik lijn 51 in een adem noemen met de stuk rustiger lijnen 40 en 82 een verkeerd uitgangspunt. Zeker aangezien Hengelo daarmee goed aangesloten is op het landelijk spoornetwerk.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 22:56
door Daniel
busentrein schreef:3 irisbusjes uit het DAV gebied (60xx busjes)
603x-busjes zelfs neem ik aan, dat zijn de streekversies en die zijn eigenlijk al zo'n beetje over sinds ze in dienst kwamen :P Succes ermee, denk niet dat reizigers die niet makkelijk opstapjes op komen er veel trek in hebben het grootste deel van de rit achteruit zittend af te leggen (op dunne stadsbusstoeltjes ook nog)

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:13
door Michael 1988
Daniel schreef:
busentrein schreef:3 irisbusjes uit het DAV gebied (60xx busjes)
603x-busjes zelfs neem ik aan, dat zijn de streekversies en die zijn eigenlijk al zo'n beetje over sinds ze in dienst kwamen :P
Nog specifieker, de 6033, 6036 en 6040 zijn volgens Wikipedia nog over en reden in Friesland vorig jaar. De 6032 rijdt of reed nog in Rivierenland afgelopen maand april.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 01 okt 2014, 23:18
door Daniel
Volgens mij zijn die daarna nog teruggekeerd, want volgens mij heb ik de 6040 nog in DAV gezien dit jaar. Dat zou sowieso een aparte zijn om naar de Achterhoek te sturen trouwens, want dat is er nog eentje in stadsuitvoering.
6031 t/m 6039 hebben 22 zitplaatsen (als ik me niet vergis in het aantal dubbele stoelen in het lagevloerdeel), de 6040 t/m 6045 hebben er 18.
De 6041 t/m 6045 zijn nog in Dordrecht in gebruik, 6040 was daar oorspronkelijk ook voor bestemd maar door afgekeurde dienstroosters uiteindelijk op de streek beland.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 07 okt 2014, 10:32
door Dave4055
Erno-BE schreef:Ben benieuwd waar ze de 8-persoonsbusjes in gaat zetten?
Door de weeks is er op de hoofdlijnen meer capaciteit nodig is.

Wat me wel opvalt is dat volgens de Arriva-dienstregeling zondags op lijn 82 een 8-persoonsbusje ingezet wordt, terwijl in de praktijk een grote bus wordt ingezet.

En dat klopt ook. De ritten van 10:14 / 12:14 / 14:14 / 16:14 / 18:14 / 20:14 / 22:14 uit Zp naar Dtc dienen met Fiat 6432 gereden te worden, vaak zit er echter een Optare op.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 09 okt 2014, 11:20
door Nitein-Repart
Net een Citaro gespot op lijn 28 naar Doetinchem op de Slakweg in Gaanderen, beetje vreemd gezicht.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 09 okt 2014, 11:22
door Frans F
Wat me opvalt is dat het altijd alleen maar om de Achterhoek gaat en nooit om Rivierenland.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 09 okt 2014, 12:47
door waldo79
Logisch, de twee grootste spammers in dit topic komen uit de Achterhoek en eerlijk gezegd stelt het Rivierengebied niks voor qua busvervoer.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 09 okt 2014, 12:57
door Nitein-Repart
Nee inderdaad, zelfs een beetje dorp in de Betuwe heeft slechts een uurlijkse buurtbus als bediening. Lijkt wel of daar de kaalslag al heeft plaatsgevonden. Alleen 42, 45 en 165 zijn een beetje fatsoenlijke buslijnen. De rest is drama.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 09 okt 2014, 13:04
door waldo79
Gelukkig rijden lijn 44 en 46 nu wel 7 dagen in de week. Voor de laatste aanbesteding was het op zondag huilen met de pet op. Die lijnen zijn uitbesteed aan taxibedrijven en qua inzet is het beter met 22 persoonsbusjes. Lijn 42 wordt gelukkig uitgevoerd met groter materieel op zondag en in de avonduren en er is een continu verbinding met Nm.

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 06:25
door dennistd
Blijkbaar wordt lijn 54 Laren-Holten toch niet helemaal opgeheven na protesten: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 2866&cat=1

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 12:46
door busentrein
Daarbij een extra toevoeging: komst van de irisbusjes staat ernstig op de tocht : provincie wil ze niet hebben :X :X