Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Geplaatst: ma 08 dec 2014, 10:38
Ik bedoelde dat dat een betere naam (denk ik) voor dit topic is.
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
The Greyhound schreef:Gaan ze in de spits niet rijden op rustige lijnen waardoor er 12 meter bussen worden vrijgemaakt voor drukke trajecten?SuperGhost schreef:Er komen versterkingsritten (ten opzichte van de huidige dienstregeling) op:MdJ schreef:Gaat dat busje dan op lijn 54 (het stukje Holten-Laren) rijden? Of versterking op buurtbuslijntjes? (dat is het enige wat ik me kan bedenken wat er versterkt kan worden)
- Lijn 23 Borculo - Doetinchem (twee ochtendritten van Borculo naar Doetinchem)
- Lijn 24 's-Heerenberg - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 28 Gendringen - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 74 Enschede - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits op Groenlo - Doetinchem)
Instructie? Een bus is toch een bus? Misschien zitten de knopjes net even ergens anders, maar verder...... Of denk ik nu te kort door de bocht?Dave4055 schreef:The Greyhound schreef:Gaan ze in de spits niet rijden op rustige lijnen waardoor er 12 meter bussen worden vrijgemaakt voor drukke trajecten?SuperGhost schreef:Er komen versterkingsritten (ten opzichte van de huidige dienstregeling) op:MdJ schreef:Gaat dat busje dan op lijn 54 (het stukje Holten-Laren) rijden? Of versterking op buurtbuslijntjes? (dat is het enige wat ik me kan bedenken wat er versterkt kan worden)
- Lijn 23 Borculo - Doetinchem (twee ochtendritten van Borculo naar Doetinchem)
- Lijn 24 's-Heerenberg - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 28 Gendringen - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 74 Enschede - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits op Groenlo - Doetinchem)
Deze bussen (komen er 2) gaan net als 3, 10 meter wagens uit Friesland (die nog zullen komen deze week) gewoon mee rijden op de normale dienst, sterker nog, speciale omlopen krijgen ze.
(Alleen deze week mag de 6032 nog niet op de lijndienst i.v.m. het nog ontbreken van instructie voor deze bus.)
Als ze deze week niet in dienst mogen, waarom reed de 6032 dan op lijn 51 richting Doetinchem gisteren?(Alleen deze week mag de 6032 nog niet op de lijndienst i.v.m. het nog ontbreken van instructie voor deze bus.
Op zondagavond is er in de dienstregeling van 2015 elk uur een bus van Doetinchem NSSuperGhost schreef:De reistijd wordt 25 minuten langer en er moet 3x overgestapt worden, blijkt uit het advies dat het ROCOV Gelderland heeft gegeven aan Arriva:
"Met name voor studenten die op zondag terugreizen naar Enschede, wordt de reistijd vanuit Doetinchem langer (25 minuten!), de tijd die wordt gewonnen op het stuk Doetinchem – Varsseveld gaat verloren door het verplichte rondje over Lievelde. De kosten van de ritprijzen zullen op deze manier fors gaan stijgen. Daarnaast wordt het reizen er niet prettiger op; 3x overstappen ( Varsseveld, Groenlo en Haaksbergen), terwijl doordeweeks je in één keer kunt doorreizen.. Zo wordt het reizen in het weekend er zeker niet aantrekkelijker op. Wij verzoeken u dan ook op zondagavond de gebruikelijke dagdienst te rijden."
Code: Selecteer alles
Bus 23 (richting Borculo)
Vervoerder: Arriva
Vertrek: 19:01 Bushalte Station, Doetinchem
Aankomst: 19:44 Bushalte Busstation, Borculo
Bus 62 (richting Denekamp)
Vervoerder: Syntus
Vertrek: 19:45 Bushalte Busstation, Borculo
Aankomst: 20:41 Bushalte Centraal Station, Enschede
Kwaliteit openbaar vervoernsimmelink94 schreef:Ik ben een frequent reiziger van de combinatie 23+62. Overstappen van Arriva naar Syntus is nog wel eens een probleem in Borculo. Gelukkig zijn de chauffeurs van Syntus nu wat geduldiger dan toen lijn 20 net werd opgeheven en het hele connexxion bestand van Twente er ook op ging rijden.
Gelukkig reis ik zelf alleen overdag en dan vraag ik bij vertraging altijd wel naar de overstapregeling. Zodra de wachttijd voor de overstap meer dan een minuutje of 5 duurt kun je er vergif op innemen dan de 62 pleite is. Ik zie het vaak zat gebeuren dat de 56 van Deventer veel te laat aankomt (met overstappers) en Syntus zoiets heeft van, aju paraplu. Gezien de wachttijd in Neede snap ik niet waar hun haast vandaan komt. Overstap op 72 is er niet in de dienstregeling officieel en 66 richting Oldenzaal vertrekt sowieso al later dan beide richtingen 62.Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
Overstap op 72 is er niet? Dan heb jij wel een hele ruime overstaptijd nodig:nsimmelink94 schreef:Gelukkig reis ik zelf alleen overdag en dan vraag ik bij vertraging altijd wel naar de overstapregeling. Zodra de wachttijd voor de overstap meer dan een minuutje of 5 duurt kun je er vergif op innemen dan de 62 pleite is. Ik zie het vaak zat gebeuren dat de 56 van Deventer veel te laat aankomt (met overstappers) en Syntus zoiets heeft van, aju paraplu. Gezien de wachttijd in Neede snap ik niet waar hun haast vandaan komt. Overstap op 72 is er niet in de dienstregeling officieel en 66 richting Oldenzaal vertrekt sowieso al later dan beide richtingen 62.Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
Het schijnt dat de overstap in Lievelde van de 72 op de trein niet meer haalbaar is als die meer dan een minuut of 2-3 wacht in Neede. Ik heb ook al wel eens meegemaakt dat ze wachtten voor de oude Syntus-garage, blijkbaar makkelijker dan bij de Diekmaatschool wachten.nsimmelink94 schreef:In de dienstregeling lijkt het zo ja, maar Arriva en Syntus hebben geen afspraken over overstappen op 72. In de praktijk komt 62 richting Borculo meestal op .00/.30 aan en is de 72 al weg. Als je erom vraagt bij de chauffeur zeggen ze in beide richtingen "nee, wij hebben geen overstapregeling op 72".
Dit verhaal heb ik al een paar keer gehoord het afgelopen jaar.
De spitsritten van 23,24,28,56 en 74 rijden gewoon met 12 meter bussenSuperGhost schreef:Die eerste heeft waarschijnlijk met een te grote piek rond dat tijdstip te maken.
Maar welke inzet er zal zijn weet ik verder niet.
Dat wel of niet wachten in Borculo heeft in het begin te maken gehad dat de chauffeurs even moesten wennen aan de ruimere rijtijd op dat stuk. Met name de chauffeurs die de route nog niet kenden. Op een gegeven moment weet je vanzelf waar je wel of niet kunt wachten en waar je je tijd wel weer in kunt halen.nsimmelink94 schreef:Ik ben een frequent reiziger van de combinatie 23+62. Overstappen van Arriva naar Syntus is nog wel eens een probleem in Borculo, met name als de bus vertraging oploopt in Doetinchem en door de omweg via de Leostichting (of zoals door mij bestempeld, de asostichting). Gelukkig zijn de chauffeurs van Syntus nu wat geduldiger dan toen lijn 20 net werd opgeheven en het hele connexxion bestand van Twente er ook op ging rijden.
Lijn 23 moet de Leostichting opheffen als halte, stuur daar maar een buurtbus of van die speciale busjes voor. That's my two cents. Het scheelt vertraging en overlast.
10 minuten wachten is wel heel veel, vind je ook niet? De gemiddelde wachtregeling is 3 tot 5 minuten.chemie schreef:Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
Ik zie dit soort uitspraken wel vaker en toevallig heb ik afgelopen week een korte les gehad met het werken met portofoons. Tijdens die les werd nadrukkelijk gezegd dat het ten strengste verboden is om tijdens je werkzaamheden, zonder overleg met de betreffende partijen, de vooraf ingestelde frequentie te wijzigen. Ten eerste omdat je op dat moment wel eens informatie kan missen die voor jezelf van (uiterste) belang kan zijn, ten tweede omdat je een onbekende bent voor die groep op die frequentie en ten derde omdat je daar gewoon niets te zoeken hebt tijdens de uitvoer van je eigen werkzaamheden. Het is niet de taak van de chauffeur om direct contact op te nemen met een bus van een ander bedrijf, maar juist die van de CVL. Het is de taak van de passagier om vooraf (zeg maar minimaal 10 minuten van te voren)) aan te geven dat je moet overstappen en misschien de bus mist. Dit staat ook in de regels voor wat betreft het reizen met de OV en staat soms ook duidelijk vermeld in de bus. Dan is het niet meer dan begrijpelijk dat een chauffeur niet gaat omschakelen. Er zit wel een kanttekening bij. De chauffeur moet wel op tijd contact opnemen met de CVL en dit niet laten liggen tot het laatste moment.busentrein schreef:zo moeilijk is het niet om dat bakkie van kanaal 1 naar 4 te zetten -o- -o- :X