Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Geplaatst: vr 13 nov 2015, 11:30
Momenteel rijden er toch Sprinter City's, die meer capaciteit bieden dan 8 personen op lijn 44? Die 8 persoonsbussen rijden alleen s'avonds op de late diensten.
Dat wordt dan een dure omloop.nvdw schreef:Lijn 47 keert in Gorinchem net als nu op zichzelf. Koppeling met andere regio's is uitgesloten, zeker nu alle ritten straks vanuit stalling Tiel (of door Juijn) worden gereden.
Met zo'n dienstregeling moet de brug in Gorinchem niet dicht staan.nvdw schreef:Waarom? De 47 komt om .14 aan in Gorinchem en vertrekt om .15 weer. Van mijn Tielse collega's had ik al vernomen dat er geen sprake meer zou zijn van pauze in Gorinchem. Hetzelfde geldt voor de korte ritten Haaften-Gorinchem. Dat kan dan weer opgelost worden door de chauffeur in Haaften af te lossen.
We weten al dat de 43, net als nu, in Geldermalsen overgaat op de 47 en vice versa, wat nu helemaal relevant is omdat alleen op die manier een verbinding van en naar de richting Gorinchem met het centrum van Geldermalsen is.
Dan krijg je dus dit:
vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33
In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.
Lekker krapjes allemaal, weet iemand of de bus die op lijn 43 rijdt en om .33 in Tiel arriveert, 1 minuut later (.34) als 46 naar Nieuwegein vertrekt? Ik hoop van niet, maar als ik zo de aankomst - en vertrektijden van alle lijnen in Tiel bekijk, ben ik bang van wel ...nvdw schreef: Dan krijg je dus dit:
vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33
In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.
Jup bussen die van 43 af komen gaan door als 46 en bussen die van 46 af komen gaan door als 43.Nielsie schreef:Lekker krapjes allemaal, weet iemand of de bus die op lijn 43 rijdt en om .33 in Tiel arriveert, 1 minuut later (.34) als 46 naar Nieuwegein vertrekt? Ik hoop van niet, maar als ik zo de aankomst - en vertrektijden van alle lijnen in Tiel bekijk, ben ik bang van wel ...nvdw schreef: Dan krijg je dus dit:
vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33
In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.
Ik vind dit stukje over lijn 45 erg verwarrend. Betekent dit dat op het hele traject maar 1x per uur wordt gereden? Nu heb je in de spits toch ook gewoon 2 reismogelijkheden tussen Tiel en ochten.In de brede spitsperiode, alle avonden en op zondag de gehele dag, kan 2x per uur tussen Tiel en Ochten worden gereisd: 1x per uur met lijn 45 via Echteld en 1x per uur per trein en lijn 45 via Kesteren. Ook wijzigen de dienstregelingstijden van lijn 45.
Ja wordt idd 1x per uur. Zoiets heet bezuinigingen!sirvinniei schreef:Ik vind dit stukje over lijn 45 erg verwarrend. Betekent dit dat op het hele traject maar 1x per uur wordt gereden? Nu heb je in de spits toch ook gewoon 2 reismogelijkheden tussen Tiel en ochten.In de brede spitsperiode, alle avonden en op zondag de gehele dag, kan 2x per uur tussen Tiel en Ochten worden gereisd: 1x per uur met lijn 45 via Echteld en 1x per uur per trein en lijn 45 via Kesteren. Ook wijzigen de dienstregelingstijden van lijn 45.
:NJeffreyMeijer schreef:Ik weet niet hoe vol de bussen zitten. Maar 1x of 2x in het uur een bus maakt niet gek veel uit.
Het 'erge' hiervan is dat beide lijnen (44 & 45) totaal niet meer aansluiten op de gehanteerde schooltijden van de MBO's, de middelbare scholen, het HBO en de universiteit in zowel Wageningen, Ede en Tiel.albertjan96 schreef:Vooral de mensen die in de dorpen tussen Tiel en Kesteren wonen worden hiermee benadeeld, daar rijdt straks nog maar 1x per uur (spits en dal) een bus...
In de huidige ochtendspitsritten (7.15-9.15) vanaf station Tiel zitten er gemiddeld 20-30 personen in de bus richting Wageningen. Tijdens de maandagochtendrit van 7:15 moet er zelfs regelmatig gestaan worden. Buiten de spits zitten er zo'n 5-10 mensen in de 45 vanaf Tiel.JeffreyMeijer schreef:Ik weet niet hoe vol de bussen zitten. Maar 1x of 2x in het uur een bus maakt niet gek veel uit.
In de huidige dienstregeling wordt lijn 44 al met Sprinters van Juijn gereden, in de schoolvakanties worden de ritten van Juijn op lijn 45 ook al met Sprinters gereden. Ook buiten de schoolvakanties is dit in de daluren ruim voldoende, hooguit bij een enkele rit rond 12 uur zullen er buiten de vakanties 1 of 2 passagiers moeten staan.albertjan96 schreef:Kan in de daluren niet met Sprinter City's worden gereden?
Een drietal 'bevriende' chauffeurs is het dan ook totaal niet eens met de wijzigingen per 13 december en is van plan dit intern te gaan aankaarten. Ze zien het als verdere afbraak van het al karige ov in het Rivierengebied en zijn bovendien bang dat de werkdruk door (te) krappe(re) keertijden toeneemt en de dienstregelingswijziging voor een stroom aan klachten, vooral bij het missen (door vertraging in Rhenen) van de overstap (van bus naar trein) op Station Kesteren, zal gaan zorgen. Het vreemde van deze bezuiniging is dat men, als het ware, verplicht studenten uit Tiel e.o. met de trein te laten reizen terwijl er overdag alsnog geen halfuursdienst zal zijn op het spoor tussen Tiel-Arnhem (pas per 2016/2017 met wederom grote wijzigen voor de bus tot gevolg). Ben je bijvoorbeeld om 10:15 of 12:15 klaar met college dan is men voor de richting Ochten, IJzendoorn, Echteld, Tiel-Oost aangewezen op lijn 44 met overstap op station Kesteren, waarbij er geen directe aansluiting is op station Tiel op lijn 45 richting Tiel-Oost, Echteld, IJzendoorn, Ochten... Een andere optie is lijn 44 in z'n geheel uitzitten en wachten totdat deze overgaat in lijn 45 op station Tiel (ongeveer een uur van busstation Wageningen tot station Tiel + 10-15 minuten extra reistijd voor Tiel-Oost/Echteld). Of natuurlijk een extra halfuur wachten in Wageningen...JeffreyMeijer schreef:Dan heb ik het compleet fout. Dan is het wel gefaal zeg. Goede genade. Zorg dan voor a goede tijden. en B verhoog de frequentie in de spitsuren naar 2x uur.
StefanH schreef:
Een drietal 'bevriende' chauffeurs is het dan ook totaal niet eens met de wijzigingen per 13 december en is van plan dit intern te gaan aankaarten. Ze zien het als verdere afbraak van het al karige ov in het Rivierengebied en zijn bovendien bang dat de werkdruk door (te) krappe(re) keertijden toeneemt en de dienstregelingswijziging voor een stroom aan klachten, vooral bij het missen (door vertraging in Rhenen) van de overstap (van bus naar trein) op Station Kesteren, zal gaan zorgen. Het vreemde van deze bezuiniging is dat men, als het ware, verplicht studenten uit Tiel e.o. met de trein te laten reizen terwijl er overdag alsnog geen halfuursdienst zal zijn op het spoor tussen Tiel-Arnhem (pas per 2016/2017 met wederom grote wijzigen voor de bus tot gevolg). Ben je bijvoorbeeld om 10:15 of 12:15 klaar met college dan is men voor de richting Ochten, IJzendoorn, Echteld, Tiel-Oost aangewezen op lijn 44 met overstap op station Kesteren, waarbij er geen directe aansluiting is op station Tiel op lijn 45 richting Tiel-Oost, Echteld, IJzendoorn, Ochten... Een andere optie is lijn 44 in z'n geheel uitzitten en wachten totdat deze overgaat in lijn 45 op station Tiel (ongeveer een uur van busstation Wageningen tot station Tiel + 10-15 minuten extra reistijd voor Tiel-Oost/Echteld). Of natuurlijk een extra halfuur wachten in Wageningen...