Pagina 24 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 11:30
door albertjan96
Momenteel rijden er toch Sprinter City's, die meer capaciteit bieden dan 8 personen op lijn 44? Die 8 persoonsbussen rijden alleen s'avonds op de late diensten.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 11:47
door Nielsie
Ja, dat klopt! Overdag veelal Sprinters, en in de avond ook Fiat Ducato's voor 8 personen. Overigens rijden er in de huidige dienstregeling in de ochtendspits ook al Amba's op de 44. Dus grote bussen moet geen probleem zijn.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 19:33
door The Greyhound
nvdw schreef:Lijn 47 keert in Gorinchem net als nu op zichzelf. Koppeling met andere regio's is uitgesloten, zeker nu alle ritten straks vanuit stalling Tiel (of door Juijn) worden gereden.
Dat wordt dan een dure omloop.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 22:33
door nvdw
Waarom? De 47 komt om .14 aan in Gorinchem en vertrekt om .15 weer. Van mijn Tielse collega's had ik al vernomen dat er geen sprake meer zou zijn van pauze in Gorinchem. Hetzelfde geldt voor de korte ritten Haaften-Gorinchem. Dat kan dan weer opgelost worden door de chauffeur in Haaften af te lossen.

We weten al dat de 43, net als nu, in Geldermalsen overgaat op de 47 en vice versa, wat nu helemaal relevant is omdat alleen op die manier een verbinding van en naar de richting Gorinchem met het centrum van Geldermalsen is.

Dan krijg je dus dit:

vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33

In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 23:38
door The Greyhound
nvdw schreef:Waarom? De 47 komt om .14 aan in Gorinchem en vertrekt om .15 weer. Van mijn Tielse collega's had ik al vernomen dat er geen sprake meer zou zijn van pauze in Gorinchem. Hetzelfde geldt voor de korte ritten Haaften-Gorinchem. Dat kan dan weer opgelost worden door de chauffeur in Haaften af te lossen.

We weten al dat de 43, net als nu, in Geldermalsen overgaat op de 47 en vice versa, wat nu helemaal relevant is omdat alleen op die manier een verbinding van en naar de richting Gorinchem met het centrum van Geldermalsen is.

Dan krijg je dus dit:

vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33

In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.
Met zo'n dienstregeling moet de brug in Gorinchem niet dicht staan.
Op zaterdag is dit toch een dure omloop...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 13 nov 2015, 23:44
door nvdw
Dat is nu niet veel anders... in de huidige dienstregeling staat de bus in Gorinchem ook 20 tot 25 minuten stil.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 14 nov 2015, 00:40
door Nielsie
nvdw schreef: Dan krijg je dus dit:

vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33

In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.
Lekker krapjes allemaal, weet iemand of de bus die op lijn 43 rijdt en om .33 in Tiel arriveert, 1 minuut later (.34) als 46 naar Nieuwegein vertrekt? Ik hoop van niet, maar als ik zo de aankomst - en vertrektijden van alle lijnen in Tiel bekijk, ben ik bang van wel ...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 14 nov 2015, 10:10
door Daniel
Als die koppeling er nu is hoeft 'ie er natuurlijk in de toekomst niet te blijven. Hoewel het natuurlijk ook weer zo is dat je in Tiel redelijk vast zit door de knoop met de trein.
Ik zag trouwens dat lijn 46 in Vianen 7 minuten keertijd krijgt (om via afrit Nieuwegein Zuid van Lekbrug Oost naar Lekbrug West te rijden). Dat lijkt me ook wel krap in de spits met filevorming.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 10:01
door Dave4055
Nielsie schreef:
nvdw schreef: Dan krijg je dus dit:

vertrek 43 Tiel 5.57
aankomst 43 Gdm 6.28
vertrek 47 Gdm 6.28
aankomst 47 Gr 7.14
vertrek 47 Gr 7.15
aankomst 47 Gdm 8.02
vertrek 43 Gdm 8.02
aankomst 43 Tiel 8.33

In de avonduren en in het weekend, als de 43 niet rijdt en de 47 dus "geïsoleerd" rijdt, keert de bus in Geldermalsen direct om en zit er altijd een halfuur pauze in Gorinchem.
Lekker krapjes allemaal, weet iemand of de bus die op lijn 43 rijdt en om .33 in Tiel arriveert, 1 minuut later (.34) als 46 naar Nieuwegein vertrekt? Ik hoop van niet, maar als ik zo de aankomst - en vertrektijden van alle lijnen in Tiel bekijk, ben ik bang van wel ...
Jup bussen die van 43 af komen gaan door als 46 en bussen die van 46 af komen gaan door als 43.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 11:52
door sirvinniei
In de brede spitsperiode, alle avonden en op zondag de gehele dag, kan 2x per uur tussen Tiel en Ochten worden gereisd: 1x per uur met lijn 45 via Echteld en 1x per uur per trein en lijn 45 via Kesteren. Ook wijzigen de dienstregelingstijden van lijn 45.
Ik vind dit stukje over lijn 45 erg verwarrend. Betekent dit dat op het hele traject maar 1x per uur wordt gereden? Nu heb je in de spits toch ook gewoon 2 reismogelijkheden tussen Tiel en ochten.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 17:01
door Dave4055
sirvinniei schreef:
In de brede spitsperiode, alle avonden en op zondag de gehele dag, kan 2x per uur tussen Tiel en Ochten worden gereisd: 1x per uur met lijn 45 via Echteld en 1x per uur per trein en lijn 45 via Kesteren. Ook wijzigen de dienstregelingstijden van lijn 45.
Ik vind dit stukje over lijn 45 erg verwarrend. Betekent dit dat op het hele traject maar 1x per uur wordt gereden? Nu heb je in de spits toch ook gewoon 2 reismogelijkheden tussen Tiel en ochten.
Ja wordt idd 1x per uur. Zoiets heet bezuinigingen!

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 17:37
door albertjan96
Vooral de mensen die in de dorpen tussen Tiel en Kesteren wonen worden hiermee benadeeld, daar rijdt straks nog maar 1x per uur (spits en dal) een bus...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 17:40
door Jef400
Ik weet niet hoe vol de bussen zitten. Maar 1x of 2x in het uur een bus maakt niet gek veel uit.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 18:36
door Meltrain
Dat laatste kun je niet menen. :') :X

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 19:02
door regenmaker
JeffreyMeijer schreef:Ik weet niet hoe vol de bussen zitten. Maar 1x of 2x in het uur een bus maakt niet gek veel uit.
:N

Is wel het verschil tussen een half uur wachten of een uur wachten als je bus net hebt gemist. Dus wel degelijk verschil.

Kijk 4x/uur of 6x/uur maakt niet zoveel uit. :Y

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 21:35
door StefanH
albertjan96 schreef:Vooral de mensen die in de dorpen tussen Tiel en Kesteren wonen worden hiermee benadeeld, daar rijdt straks nog maar 1x per uur (spits en dal) een bus...
Het 'erge' hiervan is dat beide lijnen (44 & 45) totaal niet meer aansluiten op de gehanteerde schooltijden van de MBO's, de middelbare scholen, het HBO en de universiteit in zowel Wageningen, Ede en Tiel.

Voor lijn 45 wil dat zeggen dat men bij een aankomst van .41 op het busstation in Wageningen zo'n 30 minuten te vroeg cq. te laat op locatie aankomt. Er geldt een reistijd van zo'n 10-20 minuten (afhankelijk van drukte) tussen het busstation en Wageningen University (aanvang colleges .30, eindtijd colleges .15). Ook aan het eind van de dag is het totaal onmogelijk de eerstvolgende lijn 45 van .11 te halen, ook dan zal er een wachttijd van zo'n 30 minuten voor de richting Ochten gaan gelden.

In Tiel ontstaat eenzelfde probleem met de schooltijden van het RSG Lingecollege (Heiligestraat), alleen worden de wachttijden daar nog extremer. De lesdagen van de scholieren aan het RSG eindigen veelal om 14:05, 15:05 of 15:55 waarbij lijn 45 om .51 op het station van Tiel vertrekt. Dit betekent bij een aankomst van ongeveer .56 bij het RSG, hetgeen resulteert in een wachttijd van zo'n 50 tot 60 minuten! Scholieren voor de richting van Ophemert/Varik/Zaltbommel blijven wel een normale aansluiting houden. Een aantal aansluitende spitsritten zou dus zeker gewenst zijn voor lijn 45.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 21:41
door StefanH
JeffreyMeijer schreef:Ik weet niet hoe vol de bussen zitten. Maar 1x of 2x in het uur een bus maakt niet gek veel uit.
In de huidige ochtendspitsritten (7.15-9.15) vanaf station Tiel zitten er gemiddeld 20-30 personen in de bus richting Wageningen. Tijdens de maandagochtendrit van 7:15 moet er zelfs regelmatig gestaan worden. Buiten de spits zitten er zo'n 5-10 mensen in de 45 vanaf Tiel.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 22:37
door Jef400
Dan heb ik het compleet fout. Dan is het wel gefaal zeg. Goede genade. Zorg dan voor a goede tijden. en B verhoog de frequentie in de spitsuren naar 2x uur.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 22:39
door albertjan96
Kan in de daluren niet met Sprinter City's worden gereden?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 23:15
door StefanH
albertjan96 schreef:Kan in de daluren niet met Sprinter City's worden gereden?
In de huidige dienstregeling wordt lijn 44 al met Sprinters van Juijn gereden, in de schoolvakanties worden de ritten van Juijn op lijn 45 ook al met Sprinters gereden. Ook buiten de schoolvakanties is dit in de daluren ruim voldoende, hooguit bij een enkele rit rond 12 uur zullen er buiten de vakanties 1 of 2 passagiers moeten staan.
JeffreyMeijer schreef:Dan heb ik het compleet fout. Dan is het wel gefaal zeg. Goede genade. Zorg dan voor a goede tijden. en B verhoog de frequentie in de spitsuren naar 2x uur.
Een drietal 'bevriende' chauffeurs is het dan ook totaal niet eens met de wijzigingen per 13 december en is van plan dit intern te gaan aankaarten. Ze zien het als verdere afbraak van het al karige ov in het Rivierengebied en zijn bovendien bang dat de werkdruk door (te) krappe(re) keertijden toeneemt en de dienstregelingswijziging voor een stroom aan klachten, vooral bij het missen (door vertraging in Rhenen) van de overstap (van bus naar trein) op Station Kesteren, zal gaan zorgen. Het vreemde van deze bezuiniging is dat men, als het ware, verplicht studenten uit Tiel e.o. met de trein te laten reizen terwijl er overdag alsnog geen halfuursdienst zal zijn op het spoor tussen Tiel-Arnhem (pas per 2016/2017 met wederom grote wijzigen voor de bus tot gevolg). Ben je bijvoorbeeld om 10:15 of 12:15 klaar met college dan is men voor de richting Ochten, IJzendoorn, Echteld, Tiel-Oost aangewezen op lijn 44 met overstap op station Kesteren, waarbij er geen directe aansluiting is op station Tiel op lijn 45 richting Tiel-Oost, Echteld, IJzendoorn, Ochten... Een andere optie is lijn 44 in z'n geheel uitzitten en wachten totdat deze overgaat in lijn 45 op station Tiel (ongeveer een uur van busstation Wageningen tot station Tiel + 10-15 minuten extra reistijd voor Tiel-Oost/Echteld). Of natuurlijk een extra halfuur wachten in Wageningen...

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 10:36
door Dave4055
StefanH schreef:
Een drietal 'bevriende' chauffeurs is het dan ook totaal niet eens met de wijzigingen per 13 december en is van plan dit intern te gaan aankaarten. Ze zien het als verdere afbraak van het al karige ov in het Rivierengebied en zijn bovendien bang dat de werkdruk door (te) krappe(re) keertijden toeneemt en de dienstregelingswijziging voor een stroom aan klachten, vooral bij het missen (door vertraging in Rhenen) van de overstap (van bus naar trein) op Station Kesteren, zal gaan zorgen. Het vreemde van deze bezuiniging is dat men, als het ware, verplicht studenten uit Tiel e.o. met de trein te laten reizen terwijl er overdag alsnog geen halfuursdienst zal zijn op het spoor tussen Tiel-Arnhem (pas per 2016/2017 met wederom grote wijzigen voor de bus tot gevolg). Ben je bijvoorbeeld om 10:15 of 12:15 klaar met college dan is men voor de richting Ochten, IJzendoorn, Echteld, Tiel-Oost aangewezen op lijn 44 met overstap op station Kesteren, waarbij er geen directe aansluiting is op station Tiel op lijn 45 richting Tiel-Oost, Echteld, IJzendoorn, Ochten... Een andere optie is lijn 44 in z'n geheel uitzitten en wachten totdat deze overgaat in lijn 45 op station Tiel (ongeveer een uur van busstation Wageningen tot station Tiel + 10-15 minuten extra reistijd voor Tiel-Oost/Echteld). Of natuurlijk een extra halfuur wachten in Wageningen...

werkdruk toeneemt? Als ik de drgl zo zie, dan zijn de krappe tijden verleden tijd vergeleken met nu.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 13:58
door sirvinniei

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 16:02
door albertjan96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: do 26 nov 2015, 10:08
door albertjan96
Er is nu zelfs een petitie gestart tegen de nieuwe dienstregeling lijn 45: http://www.petitie24.nl/petitie/454/gee ... ng-lijn-45

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 00:43
door StefanH
Er is ook een Facebook-pagina getitelt 'Geen verslechtering dienstregeling Lijn 45' met intussen om en nabij 250 likes. Ook zijn er middels het klachtenformulier, Twitter, Facebook en zelfs de politiek legio klachten geuit op de nieuwe dienstregeling. Ook de provincie Utrecht begint zich ermee te bemoeien en heeft zich negatief uitgesproken. Al met al begint de druk op Arriva en de provincie Gelderland toe te nemen. Hopelijk gaat dit iets positiefs voor de reiziger opleveren want één ding is zeker mocht deze dienstregeling doorgang vinden dan zullen de klachten binnen blijven komen.