Pagina 32 van 96

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 09 mar 2016, 13:48
door Durashift
Tjekken schreef:Weet iemand wanneer deze aanpassingen ingaan?
In het memo van Arriva staat: "Als invoeringstermijn wordt april 2016 als streven beschouwd."

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 19:16
door albertjan96
NG²7²™ schreef:
Ik kwam laatst ook een Sprinter City met opschriften van Krol tegen.
Zag die vandaag ook ineens weer rijden op lijn 44, 18:00 uur te Kesteren, en lijkt in de omloop te zijn opgenomen. Gaat om deze:

"Luxe Mercedes Sprinter - 22 zitplaatsen"
Afbeelding

Vermoedelijk is een van de Sprinters van Juijn Rossum (tijdelijk) niet inzetbaar.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 22 mar 2016, 20:34
door NG²7²™
Krol heeft ook dezelfde Sprinters (Sprinter City dus) als Juijn heeft, de 5101 en 5102. Eén van die twee zal dus tijdelijk niet inzetbaar zijn.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 12:42
door Nielsie
Alleen de 5102 rijdt bij Krol, de 5101 en 5103 t/m 5105 rijden bij Juijn.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 25 mar 2016, 10:36
door Dave4055
M.i.v. 10 April a.s. zal er een nieuwe dienstregeling ingaan in Rivierenland.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 25 mar 2016, 12:27
door albertjan96
Is het al bekend of Arriva door mag rijden naar de Campus?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 25 mar 2016, 15:04
door StefanH
Dave4055 schreef:M.i.v. 10 April a.s. zal er een nieuwe dienstregeling ingaan in Rivierenland.
Ben heel erg benieuwd. Wanneer komt 'ie online?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 25 mar 2016, 23:45
door busentrein
albertjan96 schreef:Is het al bekend of Arriva door mag rijden naar de Campus?
Arriva gaat in de spits doorrijden met de 44/45. Ik geloof dat Syntus daar niet zo heel blij mee is.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 01:05
door Michael
Het zijn allebei concessies van de Provincie Gelderland toch? Ik neem aan dat Syntus er dan weinig tegen kan doen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 09:57
door Hainje
Dat ze er niets tegen kunnen doen, wil natuurlijk niet zeggen dat ze het toejuichen. :P

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 15:16
door Wubbo
Michael schreef:Het zijn allebei concessies van de Provincie Gelderland toch? Ik neem aan dat Syntus er dan weinig tegen kan doen.
Hoezo zou Syntus er weinig aan kunnen doen? In concessies staat vaak keurig opgesomd welke lijnen op welke stukken gedoogd moeten worden omdat ze binnen het concessiegebied vallen. Als deze lijnen er niet op staan (en daar ga ik van uit) houdt de opdrachtgever zich niet aan zijn afspraken en kan Syntus daar dus bezwaar tegen maken.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 17:40
door Michael
Dat is waar. Maar aangezien er wel vaker fouten zijn gemaakt in concessies zou het me niet verbazen dat dit er dus niet in staat.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 18:48
door regenmaker
Heb gelezen dat Syntus ermee akkoord moest gaan. Plus dat er geen lokaal vervoer in Wageningen mocht plaatsvinden en aangezien het grotendeel van de reizigers die doorgaat naar de Campus van de WUR student is. Zou Syntus wel niet zoveel inkomsten mislopen als lijnen 44 en 45 doorgetrokken worden naar de Campus.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 19:32
door StefanH
regenmaker schreef:Heb gelezen dat Syntus ermee akkoord moest gaan. Plus dat er geen lokaal vervoer in Wageningen mocht plaatsvinden en aangezien het grotendeel van de reizigers die doorgaat naar de Campus van de WUR student is. Zou Syntus wel niet zoveel inkomsten mislopen als lijnen 44 en 45 doorgetrokken worden naar de Campus.
Er vindt altijd wel iets van lokaal vervoer binnen Wageningen plaats. Ik neem aan dat het sneller wordt om vanaf het busstation naar de campus v.v. met Lijnen 44 & 45 te reizen dan met Lijnen 84 & 88. Daarnaast doen Lijnen 44 & 45 ook nog steeds de haltes Nudenoord en Costerweg aan. In principe krijgen studenten uit deze delen van Wageningen dan ook een directe busverbinding naar de campus. Lijnen 44 & 45 zullen ook meer met Lijn 80 gaan concurreren, beiden hebben bijna dezelfde vertrektijden in Rhenen en Wageningen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 19:48
door Daniel
Vanaf het busstation mag je dus niet met 44 en 45 naar de campus, da's immers lokaal vervoer wat nu nog niet geboden wordt.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 19:49
door SuperGhost
Bij lijnen 44 en 45 mag er in Wageningen dan niet ingestapt worden richting campus en vanaf de campus mag er in Wageningen dan niet uitgestapt worden. Voor lokaal vervoer zijn lijnen 44 en 45 dan dus 0,0 concurrentie voor de Syntuslijnen.

Het enige wat er voor Syntus veranderd is dat ze de overstappers van lijnen 44 en 45 op hun eigen lijnen mislopen.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: za 26 mar 2016, 19:52
door regenmaker
SuperGhost schreef:Het enige wat er voor Syntus veranderd is dat ze de overstappers van lijnen 44 en 45 op hun eigen lijnen mislopen.
Meeste zullen studenten zijn met studentenreisproduct.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 28 mar 2016, 21:55
door nsimmelink94
Daar krijgen vervoerders echt wel centen voor ondanks dat de studenten "niets" betalen, dus dat scheelt wel.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: ma 28 mar 2016, 23:32
door regenmaker
Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 29 mar 2016, 07:46
door huibf
Vervoeders moeten eens minder zeuren en doe wat ze moeten doen. Reizigers vervoeren en de klant (= niet opdrachtgever) op plaats 1, 2 en 3 zetten.

Lokaal vervoer verboden, laat me niet lachen. In een drukke lijn is dat onhoudbaar en niet te controleren.
Afschaffen die dwaze regel.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 29 mar 2016, 09:27
door nsimmelink94
regenmaker schreef:Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Dat is niet het probleem van de reiziger. Als het niet uit kan moet je geen vervoersbedrijf beginnen....

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 29 mar 2016, 12:32
door dennistd
huibf schreef:Lokaal vervoer verboden, laat me niet lachen. In een drukke lijn is dat onhoudbaar en niet te controleren.
Hoezo niet? Op een deel waar alleen ingestapt mag worden open je alleen de voordeur, en op het deel waar alleen uitgestapt mag worden verander je de bestemming in 'Niet instappen'.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 29 mar 2016, 15:57
door Durashift
nsimmelink94 schreef:
regenmaker schreef:Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Dat is niet het probleem van de reiziger. Als het niet uit kan moet je geen vervoersbedrijf beginnen....
Makkelijk geschreven..

Als de stelregel is 'het moet uit kunnen en anders maar niet'... dan blijven er nog maar weinig lijndiensten over...

Veel volume met een kleine marge kan iets ook rendabel maken. :wink:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 29 mar 2016, 17:03
door SuperGhost
En toch is de SOV een grote en zeer belangrijke inkomstenbron van de vervoerders.

We kijken te makkelijk naar de prijs van een individuele SOV, terwijl die prijs juist bepaald is door het collectief. Je moet het dus eerder vergelijking met bijv. je zorgverzekering: de een betaald meer dan dat hij eruit haalt, terwijl de andere er juist meer uit haalt. Gemiddeld betalen ze echter wel de prijs.
Bij de SOV is dat net zo, elke student betaald eraan mee, ook als je er geen gebruik van maakt. Op die manier lijkt de SOV wel goedkoop, maar collectief gezien is dat dus helemaal niet zo.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: di 29 mar 2016, 17:09
door nsimmelink94
Durashift schreef:
nsimmelink94 schreef:
regenmaker schreef:Klopt, maar niet zoveel als de echte ritprijs.
Dat is niet het probleem van de reiziger. Als het niet uit kan moet je geen vervoersbedrijf beginnen....
Makkelijk geschreven..

Als de stelregel is 'het moet uit kunnen en anders maar niet'... dan blijven er nog maar weinig lijndiensten over...

Veel volume met een kleine marge kan iets ook rendabel maken. :wink:

Dat laatste ontken ik ook zeker niet. Het was meer een cynische wink richting de heer azijnmaker hierboven.