Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Geplaatst: zo 01 mei 2016, 01:44
Het valt mij altijd op hoe weinig kennis buschauffeurs over het algemeen hebben.
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Ooh dus m.a.w. buschauffeurs zijn dom??regenmaker schreef:Het valt mij altijd op hoe weinig kennis buschauffeurs over het algemeen hebben.
Volgens mij was het toch geen lokaal vervoer tussen Wageningen busstation en campus(richting campus) en juist andere richting niet bij Wageningen uitstappen.Meltrain schreef:Omdat het niet mag.
nee. Het is alleen zo dat chauffeurs bijv. niet alle vervoersbewijzen kennen. Voorbeeldje: Afgelopen donderdag kocht ik in zeeland op bus 42 een combikaart. Het was alleen een belgische bus, dus de chauffeur had geen stempelkaartjes, alleen magneetkaartjes. Hij kon wel een combikaart uit het prodata-systeem toveren, dus daar voor €16,- (normale prijs) een combikaart gekocht. De zeeuws-vlaamse chauffeurs wisten nog wel wat het was, maar toen ik later in de 133 stapte (gereden door een chauffeur van stalling Zierikzee), wist hij niet wat het was en gaf me het voordeel van de twijfel. Het kan altijd nog erger: op flakkee waren er nog weleens chauffeurs die niet wisten wat een combikaart was, terwijl hij er gewoon geldig was. Ga toch maar eens een mailtje naar CXX doen... Maar dat is Zeelandtopic-geklets.Dave4055 schreef:Ooh dus m.a.w. buschauffeurs zijn dom??regenmaker schreef:Het valt mij altijd op hoe weinig kennis buschauffeurs over het algemeen hebben.
Goed voorbeeld. ;) Ook qua haltes en lijnen weten chauffeurs weinig indien ze zelf niet op die lijnen rijden. Terwijl het dan wel onder dezelfde concessie valt.henk1234 schreef:nee. Het is alleen zo dat chauffeurs bijv. niet alle vervoersbewijzen kennen. Voorbeeldje: Afgelopen donderdag kocht ik in zeeland op bus 42 een combikaart. Het was alleen een belgische bus, dus de chauffeur had geen stempelkaartjes, alleen magneetkaartjes. Hij kon wel een combikaart uit het prodata-systeem toveren, dus daar voor €16,- (normale prijs) een combikaart gekocht. De zeeuws-vlaamse chauffeurs wisten nog wel wat het was, maar toen ik later in de 133 stapte (gereden door een chauffeur van stalling Zierikzee), wist hij niet wat het was en gaf me het voordeel van de twijfel. Het kan altijd nog erger: op flakkee waren er nog weleens chauffeurs die niet wisten wat een combikaart was, terwijl hij er gewoon geldig was. Ga toch maar eens een mailtje naar CXX doen... Maar dat is Zeelandtopic-geklets.Dave4055 schreef:
Ooh dus m.a.w. buschauffeurs zijn dom??
En toch staat er: Het valt mij op de ALLE, dus alle buschauffeurs volgens regenmaker, tuurlijk zitten er chauffs bij die het niet allemaal weten, maar zeg dan er zitten een aantal chauffeurs bij en niet ALLEhenk1234 schreef:nee. Het is alleen zo dat chauffeurs bijv. niet alle vervoersbewijzen kennen. Voorbeeldje: Afgelopen donderdag kocht ik in zeeland op bus 42 een combikaart. Het was alleen een belgische bus, dus de chauffeur had geen stempelkaartjes, alleen magneetkaartjes. Hij kon wel een combikaart uit het prodata-systeem toveren, dus daar voor €16,- (normale prijs) een combikaart gekocht. De zeeuws-vlaamse chauffeurs wisten nog wel wat het was, maar toen ik later in de 133 stapte (gereden door een chauffeur van stalling Zierikzee), wist hij niet wat het was en gaf me het voordeel van de twijfel. Het kan altijd nog erger: op flakkee waren er nog weleens chauffeurs die niet wisten wat een combikaart was, terwijl hij er gewoon geldig was. Ga toch maar eens een mailtje naar CXX doen... Maar dat is Zeelandtopic-geklets.Dave4055 schreef:Ooh dus m.a.w. buschauffeurs zijn dom??regenmaker schreef:Het valt mij altijd op hoe weinig kennis buschauffeurs over het algemeen hebben.
StefanH schreef:Ik zag dat er, vanwege de defecte stoplichten, door Arriva is besloten tijdelijk niet meer naar de campus te rijden. Hopelijk is dit snel opgelost en werkt alles dan eindelijk naar behoren voordat de colleges weer beginnen, zowel de slagbomen als de stoplichten. Is er al een tijdsspanne bekend? Het zou in ieder geval fijn zijn als dit bij de haltes zou worden vermeld, de reiziger tast volkomen in het duister.
Hopelijk kunnen dan ook de chauffeurs van Juijn en Krol doorrijden naar de campus omdat de midi-bussen, op een of andere manier, met grote regelmaat niet geaccepteerd worden door de slagbomen.
Nee, er staat "over het algemeen". Dat zijn ze dus niet allemaal.Dave4055 schreef:En toch staat er: Het valt mij op de ALLE, dus alle buschauffeurs volgens regenmaker, tuurlijk zitten er chauffs bij die het niet allemaal weten, maar zeg dan er zitten een aantal chauffeurs bij en niet ALLEhenk1234 schreef:nee. Het is alleen zo dat chauffeurs bijv. niet alle vervoersbewijzen kennen. Voorbeeldje: Afgelopen donderdag kocht ik in zeeland op bus 42 een combikaart. Het was alleen een belgische bus, dus de chauffeur had geen stempelkaartjes, alleen magneetkaartjes. Hij kon wel een combikaart uit het prodata-systeem toveren, dus daar voor €16,- (normale prijs) een combikaart gekocht. De zeeuws-vlaamse chauffeurs wisten nog wel wat het was, maar toen ik later in de 133 stapte (gereden door een chauffeur van stalling Zierikzee), wist hij niet wat het was en gaf me het voordeel van de twijfel. Het kan altijd nog erger: op flakkee waren er nog weleens chauffeurs die niet wisten wat een combikaart was, terwijl hij er gewoon geldig was. Ga toch maar eens een mailtje naar CXX doen... Maar dat is Zeelandtopic-geklets.Dave4055 schreef:Ooh dus m.a.w. buschauffeurs zijn dom??regenmaker schreef:Het valt mij altijd op hoe weinig kennis buschauffeurs over het algemeen hebben.
Het mag niet, omdat dat één van de voorwaarden was om de pilot überhaupt te starten...Dave4055 schreef:Juist busentrein, staat nergens dat het niet mag, sterker nog de reisplanner zegt het zelfs gewoon ;)
Als sommige nou eerst eens iets zeker weten voordat ze iets zeggen...
Dat klopt inderdaad, alleen vergeet Arriva nog wel eens te communiceren naar het personeel toeNG²7²™ schreef:Het mag niet, omdat dat één van de voorwaarden was om de pilot überhaupt te starten...Dave4055 schreef:Juist busentrein, staat nergens dat het niet mag, sterker nog de reisplanner zegt het zelfs gewoon ;)
Als sommige nou eerst eens iets zeker weten voordat ze iets zeggen...
Alweer één? Of nogsteeds dezelfde :?StefanH schreef:Vandaag in een 8-persoons Fiat Ducato op Lijn 45 naar Tiel gezeten omdat er een Sprinter City van Krol defect is.
Ik was toevallig van de week op het Amstelstation en zag dat ze bij Connexxion dit wel aardig opgelost hebben (A) (A)regenmaker schreef:Als de chauffeur dat van te voren zegt of arriva deelt foldertjes uit bij de campus. Moeten ze natuurlijk wel actief actie nemen.