Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebouwen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebouwen

Bericht door Wubbo »

Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebouwen
Geplaatst op: woensdag 9 juni 2010 22:48
Laatst bijgewerkt: woensdag 9 juni 2010 22:50


Het beeldmerk 'de vishaak' van de Nederlandse Spoorwegen verdwijnt op termijn van de stationsgebouwen in de Achterhoek. Daarvoor in de plaats komt de huisstijl van de regionale vervoerder. Donderdag maakt ProRail in Harlingen een begin met het omzetten van de beeldmerken.
Lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Daniel »

Er zijn toch al stations in de Achterhoek met Syntus-logo's? Volgens mij in ieder geval Lichtenvoorde-Groenlo en dacht 't ook in Doetinchem gezien te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Ruben »

De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door webguy »

Moet zeggen dat dat erg lelijk is, die uitvoering iig :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Meltrain »

Laten ze dan wel even wachten tot na 2012, anders kun je wel blijven veranderen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door reisthijs »

Dat is ook precies het plan :wink:
De Achterhoek moet nog zeker twee jaar geduld hebben voordat de NS-beeldmerken zullen verdwijnen.
De NS-logo's blijven dus gewoon tot eind 2012 en kunnen dan door Arriva-logo's worden vervangen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Freek »

Kijk aan, eerste puntje wat wordt opgepakt van de evaluatie spoorwegwet? De evaluatie laat zien dat de regionale vervoerders graag een eigen huisstijl wilden doorvoeren. Overigens breder dan dit, Syntus (Arriva, CXX en Veolia) mogen nu bijvoorbeeld ook geen gebruik maken van de NS faciliteiten op stations om mededelingen op te hangen. Vandaar altijd A4tjes met mededelingen over Chipkaarten, buitendienststellingen enz.

Misschien dat de verklaring voor Doetinchem is dat zij ook de exploitant van het stationsgebouw zijn; Smullers mag immers ook haar eigen reclame ophangen.

Overigens wel vreemd dat in het bericht wordt gemeld dat Syntus Overijssel wil winnen. De Vechtdallijnen gaan naar Arriva en voor Twente is de aanbesteding toch nog niet begonnen?
Laatst gewijzigd door Freek op do 10 jun 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Daniel »

Freek schreef:Overigens breeder dan dit, Syntus (Arriva, CXX en Veolia) mogen nu bijvoorbeeld ook geen gebruik maken van de NS faciliteiten op stations om mededelingen op te hangen. Vandaar altijd A4tjes met mededelingen over Chipkaarten, buitendienststellingen enz.
Ziet er inderdaad niet uit die A4'tjes aan de buitenkant van de borden met vertrekstaten geplakt... Arriva heeft het overigens op de MerwedeLingeLijn inmiddels grondiger aangepakt: op spoor 15 van station Dordrecht staat nu bv. een groot sandwichbord met een A3 formaat poster over de werkzaamheden Ddr-Gr komend weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Ardan »

Syntus plaatst bij werkzaamheden ook altijd sandwichborden op de perrons.
Maar, de ProRail-werkzaamhedenkaart hangt, in Winterswijk in ieder geval, wél keurig in een posterhoudertje...
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Freek »

Ardan schreef:Maar, de ProRail-werkzaamhedenkaart hangt, in Winterswijk in ieder geval, wél keurig in een posterhoudertje...
Van ProRail wel ja.
Syntus plaatst tijdens de werkzaamheden wel sandwichborden, maar voorafgaand aan de werkzaamheden zijn het simpele a4tjes waarop de busdienstregeling wordt weergegeven. Die zitten niet in mooie NS posterhouders.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Ardan »

Nee, klopt. In Zutphen bijvoorbeeld worden ze op de abri's geplakt. Op stations als Ltv of Www worden ze in de kasten voor 'Trein/bus-informatie' gehangen, die zijn dus blijkbaar niet van ProRail, maar overgenomen van de GTW destijds.
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Joshua »

Ik vind het ook altijd geen gezicht als ik in Cuijk ben en ik zie een Veolia poster op de deur van het stationsgebouw hangen en niet gewoon bij de NS informatie.
Maar gaan de beeldmerken ook verdwijnen op andere regionale lijnen of alleen de achterhoek?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door willy84 »

Over verspilling gesproken. Laat ze daar eens op bezuinigen. Zo onzinnig! Nu gaat er bij ieder station een paar man op een hoogwerker een bordje veranderen. Tjonge jonge wat een kansloze actie. Waar maken mensne zich toch druk om!
immer kwaliteits posts
Oud forumgebruiker

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Oud forumgebruiker »

De afgelopen 11 jaar dat Syntus daar rijdt heeft niemand zich er druk over gemaakt. En de komende twee jaar gaan ze dat daar nog steeds niet doen. In 2012 worden de bordjes dan aangepast conform de zittende vervoerder, is dat zo vreemd? Lijkt mij een normaal iets in ieder geval.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Joshua »

Ik vind het ook zeer vanzelfsprekend dat stations in de huisstijl van de vervoerder zijn. En niet in die van de NS zonder dat NS er rijdt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door iljitsch »

Ik snap die logica wel, maar aan de andere kant zit de reiziger niet te wachten op stations waar alles weer net wat anders is dan elders en de belastingbetaler niet op de kosten die gemaakt moeten worden om alles weer te veranderen wanneer er van vervoerder gewisseld wordt. En bovendien heb je stations waar meerdere vervoerders komen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Ik vind het ook zeer vanzelfsprekend dat stations in de huisstijl van de vervoerder zijn. En niet in die van de NS zonder dat NS er rijdt.
De NS (het grote concern waar ook NSR toebehoort) is volgens mij nog wel steeds eigenaar van die stations. Maar voor de reiziger is dat inderdaad niet te begrijpen, die ziet alleen de treinen die er stoppen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Geert »

NS (om precies te zijn NS Poort) is eigenaar van alle stations, de infraruimte (perrons, reizigerstunnels e.d.) zijn van ProRail. Ik denk dat een logische stap zou zijn om ProRail alle stationsruimtes te laten beheren, of in ieder geval een niet-vervoersbedrijf...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Suus »

Het NS-logo is daarentegen wel dan een landelijk eenduidig herkenningsteken voor: Hier is het station. Een toerist uit Den Helder die in Winterswijk op vakantie is, en op zoek is naar het station zal het nu herkennen aan het NS-logo, terwijl een Syntus of Arrivalogo voor die persoon minder of niet herkenbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Beeldmerk van NS verdwijnt van Achterhoekse stationsgebo

Bericht door Vinny »

Problemen zoeken die er niet zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten