Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Ruben »

Strippenkaart op Veluwe weg in herfst
Geplaatst op: zondag 13 juni 2010 16:40
Laatst bijgewerkt: maandag 14 juni 2010 01:22


APELDOORN - De strippenkaart verdwijnt in Apeldoorn in oktober. Vanaf dan kan alleen nog met een ov-chipkaart of het pluskaartje (eerder heette dat eurotarief en piekkaartje) worden gereisd. Dat is althans het voornemen van vervoerder Veolia en de provincie Gelderland.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door find_your_spot »

-O-
For Your Railroad Adventures
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door --Stefan-- »

Heeeeuuuulll slecht idee :X
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die lezers van Veolia lezen zo snel chipkaarten... :roll: dat gaan rijen worden voor de bussen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door find_your_spot »

In tussentijd kun je beter een witte veluwe fiets pakken, ben je nog sneller op plek van bestemming...
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Joshua »

Ik ben absoluut geen voorstander.Ik zie sowieso in Gelderland de strippenkaart dit jaar nog niet verdwijnen. Laat mensen nou eerst eens rustig wennen aan de chip voor er meteen het oude er uit wordt gehaald. In Amsterdam en Rotterdam kon je al jaren reizen met chip voor de strip weg ging. Daar was overduidelijk veel reclame voor de chip. Hier in gelderland noulijks. Als ze de strip gaan afschaffen zie ik echt grote problemen komen.

Sowieso omdat ik laats nog iemand sprak die dacht dat de chip enkel voor studenten en abonementen was.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Ruben »

Ik vind het sowieso overdreven om voor die paar maanden dat Veolia er nog rijdt toch nog snel enkel de chip als geldig vervoerbewijs te kiezen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Klaasje »

Het schijnt de bedoeling te zijn dat Flevoland, Overijssel en Gelderland tegelijkertijd de strippenkaart gaan afschaffen. Dat betekend dus in oktober.
Wat mij betreft is daar het laatste woord nog niet over gezegd.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Daantje »

Aan de andere kant denk ik dat het ook wel goed is. Als je volgend jaar in heel Nederland om wil dan moet je wel. Er zijn altijd mensen die er pas aan wennen op het moment dat je het hen door de strot duwt, dan snappen ze het ineens wel.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Freek »

1.ALS je volgend jaar heel Nederland om wil ja.
2. Waarom moet Oost-Nederland dan om in oktober. Volgens Gelderland om het niet net voor, tijdens of net na de concessiewisseling te doen. En wat hebben we in Overijssel (Salland) dan net achter de rug? Juist ja een wisseling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Suus »

Ja, men wil volgend jaar om zijn, april 2011 is C-day. Het zal niet voor het eerst zijn dat er een datum staat, maar op dit moment is de techniek dusdanig ver gevorderd en worden zelfs de laatste uithoeken van het land langzaam voorzien van de OV-Chipkaart (Veolia Limburg) dat het nu wel een realistische datum blijkt.

Alleen snap ik de keuze voor Oost-Nederland als eerste niet. Almere en IJsselmond, voila, geen probleem, kan technisch gezien volgende maand ook al.

Achterhoek, Veluwe en Salland zou ik even mee wachten tot na de jaarwisseling als de nieuwe vervoerders gesetteld zijn. Maar Arnhem en Nijmegen kunnen ook zonder problemen volgende maand al, technisch gezien, evenals Twente, waar Connexxion ook al tijdenlang klaar is met de inbouw van apparatuur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Joshua »

Kwa techniek zou de Stadsregio Arnhem Nijmegen ook wel over kunnen. Bij de rest van gelderland heb ik toch echt mijn twijfels.

Al zie ik nog steeds mensen reizen met de strippenkaart, en die zullen het toch snel af moeten leren.

Ik zie de OV-chipkaart eigenlijk ook best wel als een mogelijkheid om alle bussen een open instap te bieden. Juist omdat bijvoorbeeld bij Arriva, Veolia en Syntus de kaartlezers zo langzaam zijn zouden ze dit kunnen versnellen door ook achter mensen in te laten stappen. Een chauffeur ontgaat het nu ook half of iemand nu wel of niet goed is ingecheckt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Daniel »

Een ander iets wat het opvallend maakt dat de Veluwe in oktober over zou gaan is dat de concessies van de Provincie Zuid-Holland, notabene grenzend aan steden waar de OVC al volledig is ingevoerd, pas in december overgaan op alleen OVC.
Je zou het dus eerder andersom verwachten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Raymond »

SRE zou ook al in het najaar overmoeten naar de chipkaart. Het zal mij benieuwen of de rest van Brabant daar ook al in meegaat, gezien de inbouwoperatie nog niet eens is afgerond in de andere Brabantse concessies.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door iljitsch »

Daniel schreef:Een ander iets wat het opvallend maakt dat de Veluwe in oktober over zou gaan is dat de concessies van de Provincie Zuid-Holland, notabene grenzend aan steden waar de OVC al volledig is ingevoerd, pas in december overgaan op alleen OVC.
Welke concessies in ZH? Allemaal?

Het is wel grappig om te zien dat in Den Haag de OVC op z'n dooie gemak ingevoerd wordt, terwijl ze in Rotterdam en Amsterdam stonden te springen om de strippenkaart de nek om te draaien.

Is het ook niet handig nu we weten dat het zonder grote problemen kan de rest van het land in één keer te doen? Dat maakt de communicatie wel een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Suus »

De geschiedenis van de OV-Chipkaart leert ons dat er van centrale organisatie toch zeker geen sprake van kan zijn :X

Ik denk ook dat gezien de noodzakelijke uitrol van verkooppunten en voorlichtingsteams het goedkoper en eenvoudiger is voor de vervoerders dat de overgang geleidelijk gebeurd. Anders heeft Connexxion nog heel wat OV-Chipkaart bussen te beplakken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Welke concessies in ZH? Allemaal?
Die van de provincie, dus Drechtsteden/Alblasserwaard/Vijfheerenlanden, Hoekse Waard/Goeree-Overflakkee en Duin- en Bollenstreek/Leiden-Rijnstreek/Midden-Holland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Daantje »

iljitsch schreef:Het is wel grappig om te zien dat in Den Haag de OVC op z'n dooie gemak ingevoerd wordt, terwijl ze in Rotterdam en Amsterdam stonden te springen om de strippenkaart de nek om te draaien.
Ik vind het echt gruwelijk irritant dat in Den Haag m'n stad/streeksupplement nog niet herkend wordt. Dat is echt het enige waarvoor ik nog een strippenkaart nodig heb die ik bij mij in de buurt nergens meer kan kopen :neg: Vind dat ze daar toch wel eens wat meer haast mee mogen maken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Meltrain »

Is het inmiddels al mogelijk om bij Veolia (en Arriva) om met een abonnement op de OV-C te reizen?
Zo niet, dan heeft het niet erg veel zin om reizigers te verplichten de OV-C te gebruiken. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:Is het inmiddels al mogelijk om bij Veolia (en Arriva) om met een abonnement op de OV-C te reizen?
Nee, behalve dan bij Arriva Waterland. In Zuid-Holland kan je alleen nog met niet zone-afhankelijke abonnementen gebruikmaken van de chipkaart.
Overigens heb je nog altijd de optie van chipkaart i.p.v. strippenkaart met bij abonnementen de papieren versie tonen, maar erg duidelijk wordt dat niet voor de reizigers met weer een uitzondering.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Meltrain »

Conclusie: gewoon inbouwen dat de CICO's sterabonnementen herkennen.
Als dat in Waterland kan, moet dat in Z-H toch ook mogelijk zijn? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door iljitsch »

Zie Bee's creatief gespelde/geformuleerde opmerking eerder: van coordinatie kan natuurlijk geen sprake zijn, dan zouden de reizigers het gewoon in één keer snappen en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Dus studenten (en abbonnementshouders) blijven hun hele studie met een kleurgecodeerde kaart van Nederland op zak lopen zodat ze kunnen zien waar je wel en waar juist niet je chipkaart voor de lezer moet houden. Of eigenlijk twee: één kaart voor door de week, een andere voor het weekeinde.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Gekko123 »

Even terugkomend op de discussie waar eventueel de OV-chip al verplicht kan worden: volgens mij is de gehele provincie Utrecht al ver genoeg (in ieder geval Connexxion :wink: ) en accepteren ze daar volgens mij ook verchipte abonnementen. Utrecht is ook erg logisch als je nagaat waar de chip nu al verplicht is (Amsterdam en Rotterdam). Om dan in het oosten weer zo'n eiland te krijgen is niet bepaald handig te noemen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef:Zie Bee's creatief gespelde/geformuleerde opmerking eerder: van coordinatie kan natuurlijk geen sprake zijn, dan zouden de reizigers het gewoon in één keer snappen en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Dus studenten (en abbonnementshouders) blijven hun hele studie met een kleurgecodeerde kaart van Nederland op zak lopen zodat ze kunnen zien waar je wel en waar juist niet je chipkaart voor de lezer moet houden. Of eigenlijk twee: één kaart voor door de week, een andere voor het weekeinde.
Studenten niet, want die kunnen inmiddels bijna overal in- en uitchecken. Als het niet kan, is de OV-C in dat gebied simpelweg nog niet ingevoerd, dus is alleen tonen al voldoende. Alleen voor de trein geldt nog een uitzondering, maar aangezien studenten daar nog nergens kunnen inchecken (behalve bij NS in gratis rezen periode, maar dat heeft toch geen nut), kunnen studenten in de trein altijd zonder incheck reizen, maar moeten ze een kaartje hebben in de kortings-periode.
Wat betreft sterabonnementen ben ik bang dat je gelijk gaat krijgen... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Strippenkaart op Veluwe weg in herfst

Bericht door Klaasje »

Gekko123 schreef:Even terugkomend op de discussie waar eventueel de OV-chip al verplicht kan worden: volgens mij is de gehele provincie Utrecht al ver genoeg (in ieder geval Connexxion :wink: ) en accepteren ze daar volgens mij ook verchipte abonnementen. Utrecht is ook erg logisch als je nagaat waar de chip nu al verplicht is (Amsterdam en Rotterdam). Om dan in het oosten weer zo'n eiland te krijgen is niet bepaald handig te noemen.
Waar kan je die verchipte abonnementen opladen? Dat was tot nu toe één van de grote problemen. Dat kon alleen maar bij het GVB of de RET. Bij Connexxion kan je (als alles goed is ingevoerd...) veilig met een verchipt abonnement reizen.
Trouwens... Wist je dat Oost-Nederland geen eiland is als Flevoland meedoet? Almere-Streek rijdt tot aan de metropoortjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten