Walibi Express ook naar Lelystad

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Suus »

Walibi Express ook naar Lelystad
De toeristische bus Walibi Express rijdt de komende maanden ook naar Lelystad. Dat heeft de provincie Flevoland besloten.

De bus reed eerder alleen van het attractiepark naar Elburg, Harderwijk en Dronten. Dat wordt nu dus uitgebreid naar de provinciehoofdstad.

Bron: Omroep Flevoland

Er staat ook dat de bus niet meer gratis is, maar ik heb daar twee jaar geleden vanaf station Harderwijk toch echt 6 strippen heen en 6 strippen terug laten afstempelen voor mijn broertje :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Michael »

De Walibi Express is nooit gratis geweest ik heb er ook altijd gewoon moeten betalen
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Joshua »

Ik betwijfel in hoeverre dit eigenlijk een toegevoegde waarde is, Walibi was toch al prima bereikbaar?

Verder prima dat die betaald is, dat is toch normaal?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Wubbo »

Er was wel altijd een actie dat je bus + toegang bij de bus kon kopen, voor de prijs van de normale entree.

Overigens is er al eens een lijn 900 Lelystad - Walibi geweest, gereden met gelede Duvedecs. Voor zover ik dat kon beoordelen (zo vaak kwam ik niet in die buurt) was dat geen doorslaand succes. De verbinding is dus niet nieuw.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Ik betwijfel in hoeverre dit eigenlijk een toegevoegde waarde is, Walibi was toch al prima bereikbaar?

Verder prima dat die betaald is, dat is toch normaal?
Walibi is prut bereikbaar. Overigens kun je ook het combiticket kopen van bus retour + walibi entree, die verkopen vrij goed bij de buschauffeur...

Alleen loopt de buschauffeur dan als een soort GWK CXX Travel achter het stuur...
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Oud forumgebruiker »

Rijden er momenteel ook geen Duvedecs tussen Harderwijk en Walibi. Die witte van Smit Reizen?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:Rijden er momenteel ook geen Duvedecs tussen Harderwijk en Walibi. Die witte van Smit Reizen?
Jup, op die bussen heb ik een tijdje gewerkt en enquetes afgenomen...

Ze hebben witte duvedecs en integro's... Het personeel heeft het vaak over Shit Reizen
For Your Railroad Adventures
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Milco »

Maar in de CXX-dienstregeling staat dat deze lijn enkel tussen Harderwijk en Walibi rijdt, of moet dit nog worden aangepast op de CXX-site?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:Overigens is er al eens een lijn 900 Lelystad - Walibi geweest, gereden met gelede Duvedecs. Voor zover ik dat kon beoordelen (zo vaak kwam ik niet in die buurt) was dat geen doorslaand succes. De verbinding is dus niet nieuw.
Ik wist geeneens dat deze lijn opgeheven is geweest. Die keer dat ik dat ding langs mijn bus naar Harderwijk zag komen, in het voorsoorteervak om rechtsaf te slaan, stond ik in een bomvolle bus en was daarin nog genoeg zitplek. Het gros van het volk in de Harderwijkbus moet naar het treinstation en komt dus uit het hele land. Lelystad ligt met de trein veel minder gunstig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Oud forumgebruiker »

Behalve dus voor de mensen die uit of langs Amsterdam en Schiphol komen. Dus ook zo'n beetje heel Noord-Holland en een deel van Noord Zuid-Holland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Ruben »

Inderdaad, voor ons is het handig. Overigens hoor je altijd zeer veel zachte g's in dat soort bussen, het is bijna de Efteling.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Walibi Express ook naar Lelystad
De toeristische bus Walibi Express rijdt de komende maanden ook naar Lelystad. Dat heeft de provincie Flevoland besloten.

De bus reed eerder alleen van het attractiepark naar Elburg, Harderwijk en Dronten. Dat wordt nu dus uitgebreid naar de provinciehoofdstad.

Bron: Omroep Flevoland

Er staat ook dat de bus niet meer gratis is, maar ik heb daar twee jaar geleden vanaf station Harderwijk toch echt 6 strippen heen en 6 strippen terug laten afstempelen voor mijn broertje :?
In 2009 was er een proef met de verlengde walibi express. Dit werd Harderwijk-Walibi-(Elburg-'t Harde)/(Dronten) Hierdoor werd gepoogd de bedrijven langs de de randmeren te ontsluiten bovenop Walibi.
Tegelijkertijd is er een proef geweest met gratis openbaar vervoer op deze lijn welke betaald is van het "proeven gratis ov-budget" van de provincie Flevoland. In 2009 is de Walibi express dus voor bepaalde gebruikers gratis geweest.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef:In 2009 is de Walibi express dus voor bepaalde gebruikers gratis geweest.
En daarom liep ik vervolgens weer door de Walibi Express bussen met mijn enquêtes om de reizigers te vragen hoe het gratis reizen bevalt.
Alle mensen die langs campings, bungalowparken of wat dan ook stonden konden via hun accommodatie zo'n Walibi Express pas aanvragen en met het hele gezin op pad.

Reacties en de enquêtes werden zeer positief maar ook kritisch ingevuld. Hopelijk is daar wat mee gedaan. :@
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Vinny »

Oude tijden herleven weer. Zo n tien jaar geleden ben ik met mijn zusje en een vriendin van haar nog naar Six Flags gweest met deze bus. Was een interessante ervaring. Ik had in mijn hoofd dat het pretpark dichter bij Lelystad lag, maar de busreis duurde nog zeker drie kwartier door weilanden en nog eens weilanden en een stukje Dronten. De bus zelf was niet echt druk, maar we waren zeker niet de enige. Wel was deze astronomisch duur. Ik geloof negen strippen voor een enkeltje... (dat tikt aan als je voor drie personen moet betalen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Caspar »

Nouja astronomisch duur? Volgens mij is het ongeveer 25 kilometer vanaf Lelystad, dan is 9 strippen (ongeveer 4.50€) toch helemaal niet zo duur?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Meltrain »

Ik ben benieuwd hoeveel het dan met de OV-Chipkaart is.
Als dat ook €4,50 is, is het voordeliger om niet uit te checken. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door find_your_spot »

meltrain schreef:Ik ben benieuwd hoeveel het dan met de OV-Chipkaart is.
Als dat ook €4,50 is, is het voordeliger om niet uit te checken. :P
Smit Reizen heeft geen CiCo's... Dus dat feest gaat niet op
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:De bus zelf was niet echt druk, maar we waren zeker niet de enige. Wel was deze astronomisch duur. Ik geloof negen strippen voor een enkeltje... (dat tikt aan als je voor drie personen moet betalen)
Ik dacht dat jij altijd beweerde dat busvervoer te goedkoop was? :mrgreen:

Overigens is Lelystad - Dronten met de normale bus al 6 strippen, dus 9 strippen naar Six Flags klinkt dan heel redelijk (Dronten - Harderwijk is 8 strippen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Suus »

Harderwijk - Walibi World is 6 strippen, lijkt dus aardig te kloppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Walibi Express ook naar Lelystad

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Nouja astronomisch duur? Volgens mij is het ongeveer 25 kilometer vanaf Lelystad, dan is 9 strippen (ongeveer 4.50€) toch helemaal niet zo duur?
Ach de afstand viel me ook tegen. Ik dacht dat het maar een kwartiertje zou zijn met de bus. Maar het uitstapje was sowieso een aanslag op mijn budget. En dat terwijl ik de kaartjes voor het pretpark nog met veel korting heb kunnen krijgen van mijn toenmalige werk (zomervakantiebaantje). Ik heb natuurlijk ook de patat betaalt voor de kleine meisjes he. Dat doe je gewoon als grote broer :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten