Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arriva besteld Optare Solo voor Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

Arriva besteld Optare Solo voor Achterhoek-Rivierenland
Geplaatst op: maandag 2 augustus 2010 22:10
Laatst bijgewerkt: maandag 2 augustus 2010 22:10


Optare heeft een tweede belangrijke exportorder binnen een periode van enkele weken ontvangen voor de levering van zeven Solo's aan Arriva Nederland, de op twee na grootste busvervoerder met ca. 12% van de markt.
De Solos zullen in december gaan rijden in het nieuw gewonnen contract voor de regio Achterhoek-Rivierenland. Deze bussen zijn van het 8.1 meter lange model met 24 zitplaatsen en zijn voorzien van een Mercedes-Benz motor die voldoet aan de Euro 5-norm. De bussen zullen voorzien worden van airconditioning en lezers voor de OV-chipkaart.

Origineel persbericht:
Arriva Netherlands takes Optare Solo for new rural services

Optare has won a second significant export order in a matter of weeks with an order for seven Solos being placed by Arriva Netherlands, which is the country’s third largest bus operator with around 12% of the market.
The Solos will enter service in December on newly won contracted rural services in the north of the country.
The buses bound for the Netherlands are the 8.1 metre model with seating for 24. Power is from the Euro 5 compliant Mercedes-Benz OM904LA engine rated at 95 kW (127 bhp) and which is matched to an Allison 2100 Series five-speed automatic transmission.
Air conditioning has been specified and the buses will incorporate readers for the OV-Chipcard used as part of the Dutch National Tariff System of paperless ticketing.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Maik »

*Hoopt dat ze in Rivierenland gaan rijden* :X
Pommes.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland

Bericht door 88122903 »

Ik vindt die optare bussen qua uiterlijk wel iets hebben, of ze goed rijden tja dat is afwachten.
Over materiaal gesproken als ik de directie van de Arriva was geweest had ik geprobeert enkele bussen uit de GGD te bewaren(niet laten weg roesten en in andere concessie mee laten rijden) en die in te zetten op scholierenlijnen, want die oude Commenders en Citro's kunnen qua brandstof verbruik niet tegen de Berkhofjes op maar voor scholierenlijnen is dat niet erg
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Freek »

<knip> Ik praatte onzin.
Oud forumgebruiker

Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dit lijkt me goed materieel voor Aalten e.o. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuw Arriva-materieel voor Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

88122903 schreef:als ik de directie van de Arriva was geweest had ik geprobeert enkele bussen uit de GGD te bewaren(niet laten weg roesten en in andere concessie mee laten rijden) en die in te zetten op scholierenlijnen, want die oude Commenders en Citro's kunnen qua brandstof verbruik niet tegen de Berkhofjes op maar voor scholierenlijnen is dat niet erg
Oude Wrights en Amba's uit 't Noorden rijden zo goed als allemaal in Portugal ondertussen, net als diverse Integro's. Zijn verder ook nog 'n stel Amba's en veel Dennissen naar Tsjechië verhuist. Citaro G's zijn er nog wel en de kans bestaat (gezien de concessie-eisen) dat de geledes voor deze concessie ex-GD wagens zullen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten