Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor marvinkok » Ma 10 Dec 2012, 19:15

Als ik me niet vergis loopt de concessie voor Almelo-Mariënberg pas eind volgend jaar af, gelijk met ZHO en Twente. Geeft ze wel een jaar om een paar LINTjes te reviseren/ombouwen.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor Freek » Ma 10 Dec 2012, 22:08

Almelo-Marienberg is toch onderdeel van Twente. Die loopt volgend jaar af dus daarom ook dat Arriva de lijn dan pas overneemt.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor Suus » Di 18 Dec 2012, 11:44

Waarom is er eigenlijk nog een onderscheid tussen Sneltrein en Stoptrein, de sneltrein slaat alleen nog maar Gramsbergen en Dalen over...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor reisthijs » Di 18 Dec 2012, 11:48

Wat wil je dan, een 'Stoptrein' en een 'Stoptrein, stopt niet in Gramsbergen en Dalen'?
Zolang er een verschil is, blijft dat onderscheid nuttig.
Laatst gewijzigd door reisthijs op Di 18 Dec 2012, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor Suus » Di 18 Dec 2012, 11:49

Nee, gewoon 2x per uur een stoptrein die overal stopt?
Rame à l'approche

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor MdJ » Di 18 Dec 2012, 12:14

Past niet he. Past nu al bijna niet, gezien steeds de vertragingen. 1 rempunt verkeerd inschatten en daar heb je al +2.

Zie maar de vertrektijden in Co. De stoptrein vertrekt om 34/59, de sneltrein om 31/00. Die 34 is dus 4 minuten over symmetrietijd en het is onmogelijk om die strak te krijgen. Ja, om Gbg eruit te mikken, maar dat wordt lastig. Dln eruit mikken is zodat de sneltrein in Emn kan kruisen ipv in Na.

Dat de huidige dienstregeling geweldig is, hoor je mij ook niet zeggen: de spitssneltreinen slaan zowel Gbg als Mrb over om de kering in Co te halen.
"Sneltrein, stopt niet in Mrb en Gbg"
"Sneltrein, stopt niet in Gbg en Dln"...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor Suus » Di 18 Dec 2012, 12:17

En wat zou je aan infrastructuur nodig hebben om dat probleem op te lossen?
Rame à l'approche

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Berichtdoor MdJ » Di 18 Dec 2012, 12:30

*Voor Gbg moet een stuk bij Co (aan de kant van Gbg) twee sporig worden. Wordt een duur grapje wegens de brug daar.
*Voor Dln moet je kunnen kruisen bij Emnz. (kan de lange stop op Co eruit voor de stoptrein en de sneltrein kan daardoor iets trager worden daar).
*Om meer speling te krijgen, zul je de tweesporigheid bij Dl moeten verlengen richting Omn. Vooral als de spitssneltreinen naar in Omn naar spoor 1 moeten (trage wissels) is het een probleem. Daartussen wordt alleen spoor 2 gebruikt en daar kun je hard op binnen komen zeilen.
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast