Pagina 4 van 4

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 19:15
door marvinkok
Als ik me niet vergis loopt de concessie voor Almelo-Mariƫnberg pas eind volgend jaar af, gelijk met ZHO en Twente. Geeft ze wel een jaar om een paar LINTjes te reviseren/ombouwen.

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 22:08
door Freek
Almelo-Marienberg is toch onderdeel van Twente. Die loopt volgend jaar af dus daarom ook dat Arriva de lijn dan pas overneemt.

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: di 18 dec 2012, 11:44
door Suus
Waarom is er eigenlijk nog een onderscheid tussen Sneltrein en Stoptrein, de sneltrein slaat alleen nog maar Gramsbergen en Dalen over...

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: di 18 dec 2012, 11:48
door reisthijs
Wat wil je dan, een 'Stoptrein' en een 'Stoptrein, stopt niet in Gramsbergen en Dalen'?
Zolang er een verschil is, blijft dat onderscheid nuttig.

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: di 18 dec 2012, 11:49
door Suus
Nee, gewoon 2x per uur een stoptrein die overal stopt?

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: di 18 dec 2012, 12:14
door MdJ
Past niet he. Past nu al bijna niet, gezien steeds de vertragingen. 1 rempunt verkeerd inschatten en daar heb je al +2.

Zie maar de vertrektijden in Co. De stoptrein vertrekt om 34/59, de sneltrein om 31/00. Die 34 is dus 4 minuten over symmetrietijd en het is onmogelijk om die strak te krijgen. Ja, om Gbg eruit te mikken, maar dat wordt lastig. Dln eruit mikken is zodat de sneltrein in Emn kan kruisen ipv in Na.

Dat de huidige dienstregeling geweldig is, hoor je mij ook niet zeggen: de spitssneltreinen slaan zowel Gbg als Mrb over om de kering in Co te halen.
"Sneltrein, stopt niet in Mrb en Gbg"
"Sneltrein, stopt niet in Gbg en Dln"...

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: di 18 dec 2012, 12:17
door Suus
En wat zou je aan infrastructuur nodig hebben om dat probleem op te lossen?

Re: Arriva koopt gloednieuw materieel Vechtdallijnen

Geplaatst: di 18 dec 2012, 12:30
door MdJ
*Voor Gbg moet een stuk bij Co (aan de kant van Gbg) twee sporig worden. Wordt een duur grapje wegens de brug daar.
*Voor Dln moet je kunnen kruisen bij Emnz. (kan de lange stop op Co eruit voor de stoptrein en de sneltrein kan daardoor iets trager worden daar).
*Om meer speling te krijgen, zul je de tweesporigheid bij Dl moeten verlengen richting Omn. Vooral als de spitssneltreinen naar in Omn naar spoor 1 moeten (trage wissels) is het een probleem. Daartussen wordt alleen spoor 2 gebruikt en daar kun je hard op binnen komen zeilen.