Belachelijk lange reistijd

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Oud forumgebruiker

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daniel schreef:Even 't spoorboekje 2006 erbij gepakt... zelfs de s5800 reed toen al non-stop Sgn - Amr in de tegenspitsrichting :wink:
'k zeg toch ook niet dat 't 'n 2006 was? De 5800 reed al sinds 2003 naar Schagen... Maar boeit 't iets? Geloven jullie m'n verhaal niet? :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Daniel »

Nou je was duidelijk op zoek naar het begin van de periode dat doorgereden werd... en had het eerst over het recente verleden waarop als reactie kwam dat het in drgl 2007 al zo was :wink: Logisch dan toch om eerst één jaartje eerder te gaan kijken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik weet dat het met de s5800 ingevoerd is... logisch dat het dan inderdaad in het laatste jaar van de s5800 zo is ja :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Wubbo »

In de categorie 'nu wil ik het weten ook': in drgl 2003 reed de voorloper van de 5800 op Asd-Amr (de spitsserie 3100) nog. Dienstregeling 2004 kan ik niet vinden, dienstregeling 2005 wel en daarin wordt gewoon zonder stops gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Daniel »

Laat mijn collectie spoorboekjes nu toevallig net met 2004 beginnen: de s5800 reed toen ook in de tegenspitsrichting met stops in Heerhugowaard en Alkmaar Noord :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Wubbo »

Damn, dan zat ik toch goed. De reden dat ik dit aan het opzoeken was geslagen was namelijk dat ik dacht dat er eerst in beide richtingen met stops gereden werd, maar dat dit in een punctualiteitsactie een keer teruggedraaid was. Dan had mijn geheugen dus toch gelijk :-).

@ziggy: waar in ieder geval wel leeg materieel maar opengesteld is voor reizigers is bij de s13600, die volgens de eerste plannen in dienstregeling 2007 's avonds (en op zondag?) niet zou rijden tussen Tb en Ht. In plaats daarvan reed er leeg materieel met voltallig personeel op dezelfde tijd om dezelfde materieelkoppeling te kunnen houden. Dat is wel vrij snel teruggedraaid (en natuurlijk gepresenteerd als een grote verbetering).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Caspar »

'k zeg toch ook niet dat 't 'n 2006 was? De 5800 reed al sinds 2003 naar Schagen... Maar boeit 't iets? Geloven jullie m'n verhaal niet? :roll:
Ik kan me nog wel herinneren toen ik nog een klein kind was rond 1990 dat de spitstrein naar Schagen leeg terugreed naar Alkmaar. Toen werd ie nog gereden met 8 bakken ICR. Overigens had ik natuurlijk gewoon op de CTA moeten kijken in Schagen, maar ik had er laatst helemaal niet eens aan gedacht dat er ooit een trein Heerhugowaard voorbij zou sjeezen.
Bovendien heeft die trein een lange kering in Schagen, en kan ie volgens mij best een minuut of 4 eerder weg daar, om zo toch te kunnen stoppen in Heerhugowaard en Alkmaar Noord.
Oud forumgebruiker

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kan dat ook met kruizen?
@Wubbo: En reed de 3100 leeg terug? Met/zonder stops? Kan zijn dat de 3100 leeg terug reed en de 5800 bij wijze van rpeof open werd gesteld voor reizigers.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Caspar »

Wat bedoel je met kruizen? De s800 komt binnen op spoor 1 in Schagen, en vertrekt daar ook gewoon weer. Als ie een paar minuten eerder vertrekt zit ie niemand in de weg lijkt me zo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Wubbo »

ziggy schreef:@Wubbo: En reed de 3100 leeg terug? Met/zonder stops? Kan zijn dat de 3100 leeg terug reed en de 5800 bij wijze van rpeof open werd gesteld voor reizigers.
De 3100 was een spitsserie en reed maar een kant op. 's Ochtends naar Amsterdam, 's middags uit Amsterdam. Geen idee of daar nog wat leegs tussen zat of niet, maar als het er was kan het nooit veel geweest zijn. In mijn herinnering stond het mat overdag op de Zaanstraat (DDM-1). In de middagspits werd toen ook naar Den Helder doorgereden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Meltrain »

Volgens de Wiki begon hij (in elk geval in 2001/2002) ook in Den Helder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Frank »

Op één rit in de ochtendspits na, die in Heerhugowaard begon, reden alle ritten inderdaad van/naar Den Helder. In de tegenspitsrichting werd niet gereden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door AppleMoose »

Conclusie van het hele verhaal. Met OV duurt het in veel gevallen wat langer, maar daar krijg je dan ook weer een hoop voor terug.
Je komt onder de mensen,je ziet wat van de omgeving, je kan meedoen met het collectieve geklaag over hoe slecht de dienstverlening tegenwoordig is, je kan meegenieten van iemands z'n muzieksmaak (oordopjes zijn zeldzaam tegenwoordig geloof ik) en zo nu en dan wat attractief vermaak in de vorm van een jengelende Bulgaar op z'n accordeon of een scheldpartij tussen den OV-controleur en een mogelijke klant.
Zie dat allemaal maar 's op je fiets of in je eigen auto te regelen *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Ennes »

Ronzol schreef:Conclusie van het hele verhaal. Met OV duurt het in veel gevallen wat langer, maar daar krijg je dan ook weer een hoop voor terug.
Je komt onder de mensen,je ziet wat van de omgeving, je kan meedoen met het collectieve geklaag over hoe slecht de dienstverlening tegenwoordig is, je kan meegenieten van iemands z'n muzieksmaak (oordopjes zijn zeldzaam tegenwoordig geloof ik) en zo nu en dan wat attractief vermaak in de vorm van een jengelende Bulgaar op z'n accordeon of een scheldpartij tussen den OV-controleur en een mogelijke klant.
Zie dat allemaal maar 's op je fiets of in je eigen auto te regelen *O* *O*
Je kan een en ander nog combineren door je fiets in de trein mee te nemen (auto wordt wat lastig) en tijdens de controle zeggen niet te weten dat je voor de fiets ook een kaartje moet kopen, en dat dat wel erg duur is, omdat je hem maar een paar haltes mee wilt nemen. Hiermee kan je dus zelf heel interactief aan het bruisende OV-gevoel deelnemen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Frank »

Frank schreef:Op één rit in de ochtendspits na, die in Heerhugowaard begon, reden alle ritten inderdaad van/naar Den Helder. In de tegenspitsrichting werd niet gereden.
Heb inmiddels de spitstreinseries sinds 1995/1996 toegevoegd aan de wiki (voor zover het er al niet instond). Dat was ook het jaar dat de 3000 tweemaal per uur naar Den Helder begon te rijden in plaats van eenmaal per uur de 3000 en eenmaal per uur de 3300 (die kwam uit Arnhem; de 3000 uit Nijmegen).

Ook met de spitstreinen ging het toen allemaal iets anders. In de ochtendspits reed de 3100 nog wel, hoewel er 's ochtends één rit Den Helder - Schagen reed en een kwartier later een rit Schagen - Amsterdam CS en dat soort grapjes. 's Middags kon ik maar één rit van de 3100 ontdekken, maar er reden zo nu en dan wel wat stoptreinen door naar Schagen. Den Helder werd toen nog niet aangedaan in de middagspits; dat kwam pas een paar jaar later en zou ook weer verdwijnen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:
ziggy schreef:@Wubbo: En reed de 3100 leeg terug? Met/zonder stops? Kan zijn dat de 3100 leeg terug reed en de 5800 bij wijze van rpeof open werd gesteld voor reizigers.
De 3100 was een spitsserie en reed maar een kant op. 's Ochtends naar Amsterdam, 's middags uit Amsterdam. Geen idee of daar nog wat leegs tussen zat of niet, maar als het er was kan het nooit veel geweest zijn. In mijn herinnering stond het mat overdag op de Zaanstraat (DDM-1). In de middagspits werd toen ook naar Den Helder doorgereden.
In de CTA bakken zie je ANNA PAUWLONA als mogelijke eindbestemming van een treinserie. Dat zou ik wel een heel bizarre eindbestemming vinden. Is er ooit een treinserie (of alleen maar enkele nummers) die dat ooit deed? En in welk jaar zou dat dan geweest moeten zijn...?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door huibf »

Ik kan nog wel 1 miljoen bestemmingen opnemen.
Je kan niet alle bestemmingen opnoemen.
in mijn Regio
Heusden (gemeente Asten) naar Ospel = 2:17 minuten
Met de auto is het hooguit 11,5 km.

Maar zo zijn er nog legio voorbeelden in het SRE gebied te noemen.

Het moet wel rendabel zijn. OV verbindingen worden gemaakt naar reizigersbehoeften en -stromen.

Het belbussysteem zoals in Belgie is dan wel erg leuk te noemen. Er wordt daar niet een speciale route gereden. Wel een vaste vertrektijd (die overigens wel 10 minuten kan afwijken, maar dat krijg je dan direct te horen)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door Frank »

Ik zie net trouwens dat er ooit wel eens een rechtstreekse verbinding van Heteren met Wageningen is geweest (lijn 537), maar die lijn is later ingekort. Beetje een twijfelgevalletje dus.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Belachelijk lange reistijd

Bericht door webguy »

Zo heel groot is het allemaal daar in de Betuwe niet, eerlijk gezegd vind ik het kwalijker dat ik soms in Ede, wat toch 107,000 inwoners 1.5 uur onderweg ben 's avonds omdat iemand vergeten is dat bussen ook op treinen moeten aansluiten... Ahp naar Ede-Veldhuizen is 18 km met de auto, en doe je met OV soms 1.5 uur over.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten