Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Bart » Vr 10 Sep 2010, 01:08

AOD, er zijn meer mogelijkheden tussen automobilisten en niet-automobilisten. Je doet nu ongenuanceerd.

Ik val bijvoorbeeld niet in jouw categorie olieslaaf (denk ik). Ik fiets zelfs iedere dag. Ik heb geen enkele banden met de oliemarkt. Ik lobby niet voor het gebruik van auto's.

Maar het verschil is dat AOD zijn antimondialistische visie wil opleggen aan de mensen. Dat de antimondialisten lekker met elkaar gaan filosoferen en bloggen over de toekomst van de aarde vind ik best, maar betrek anderen daar niet bij. Je ziet als enige mogelijkheid dat mensen worden gedwongen tot zaken als dichter bij werk wonen, regionale producten kopen, met de trein reizen, etc. Bovendien wil je het belastinggeld inefficiënt uitgeven door die hele streektram. Dat vind ik allebei niet liberaal en dáárom ben ik ertegen. Conclusie: ik ben geen voorstander van jouw visie, maar ook geen automobilist. Als je niet op de man zou spelen en je tegenstanders niet zou ridiculiseren, kunnen we een discussie voeren.

Daarbij komt nog dat je een enorm beperkte visie m.b.t. het begrip 'olieslaaf' tentoon stelt. Een olieslaaf is volgens jou iemand die afhankelijk is van olie. Olie is een natuurlijke grondstof. De mens is uiteraard afhankelijk van de natuur. Als je onafhankelijk wilt zijn van olie, moet je afhankelijk zijn van andere natuurlijke grondstoffen. Geef me een reden waarom het verderfelijk is om een olieslaaf te zijn, maar niet om een sojaslaaf, graanslaaf, zoetwaterslaaf, zonneslaaf, regenslaaf, rijstslaaf te zijn. O ja, ik weet al wat je daarop gaat antwoorden: olie raakt op en de rest niet. Dream on: overpopulatie leidt tot te weinig voedsel. En dan ben je maar al te blij dat er voldoende mondialisme is geweest, zodat je uit alle windstreken voedsel kunt halen.

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 08:20

MdJ schreef:Je tweede alinea...

Eerst over dat een moderator ingrijpt, dat het zinloosis, omdat een verwijzing je naar je lijst (waar kan ik die inzien, dank u)ook voldoende is, dan naar een alternatoef... En dan komt ook nog de oliemaffia aanbod...

Hoe krijg je het voor elkaar...


Weer een "zwak geïnformeerde" die het verband tussen een naderende olicrisis, de files, iemand die iemand anders beschuldigt van "geestelijke beperking" en de oplossingen niet ziet. Parels voor de zwijnen. Klik op mijn weblog. En constateer wie er nog meer op staat.

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 08:27

Bart schreef:O ja, ik weet al wat je daarop gaat antwoorden: olie raakt op en de rest niet. Dream on: overpopulatie leidt tot te weinig voedsel. En dan ben je maar al te blij dat er voldoende mondialisme is geweest, zodat je uit alle windstreken voedsel kunt halen.


Je hebt het helemaal begrepen waar het de eindige olie betreft, van de rest snap je geen bal. Bananeneter? :D

Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Bart » Vr 10 Sep 2010, 08:41

AOD schreef:
Bart schreef:O ja, ik weet al wat je daarop gaat antwoorden: olie raakt op en de rest niet. Dream on: overpopulatie leidt tot te weinig voedsel. En dan ben je maar al te blij dat er voldoende mondialisme is geweest, zodat je uit alle windstreken voedsel kunt halen.


Je hebt het helemaal begrepen waar het de eindige olie betreft, van de rest snap je geen bal. Bananeneter? :D
Zeker wel. Olie raakt strikt genomen niet op, want er worden ook nu plantenresten omgezet in olie. Het is alleen dat de vraag veel hoger is dan het aanbod. Iets waardoor de markt vanzelf van olie af zal stappen. Hetzelfde met voedsel: de wereldbevolking wordt groter en de vraag naar voedsel wordt dus steeds groter, terwijl de hoeveelheid voedsel min of meer gelijk blijft. Dus zal er te weinig voedsel zijn. Zeker niet als je alleen regionale producten mag eten.

PS: :D :D :D :D

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 08:48

Karl schreef:Ik heb niet elk bericht gelezen en mijn mening is vaak al door anderen op scherm gezet, maar wat ik volgens mij mis in de vergelijking die gemaakt wordt met 'vroeger' is het volgende. Destijds was er in een traditioneel gezin één persoon (man) die voor het inkomen zorgde en de vrouw hield zich bezig met het huishouden, wat kleinere inkomensgenererende taken en de kinderen. Daarbij was het opleidingsniveau vroeger een stuk lager en had vaak alleen de man een opleiding genoten.


Ik ken hier veel ouders die afwisselend hun kroost op de fiets (twee keer per dag) naar school brengen. Dat moeten dus twee deeltijdbanen zijn.

Karl schreef:Nu heb je minimaal 1,5 fulltimebaan nodig om een huis te kunnen financieren als je nog een hond en twee kids rond hebt drentelen......


Blabla. Huisje huren, eisen bijstellen, is dat wat? De oorzaak van files is duidelijk. :D

Karl schreef:Overigens heeft 1/3 van de verplaatsen 'recreeren' als motief, moet je dat dan ook doen binnen twintig kilometer van je woonplaats? Zal de Efteling leuk vinden.


Ik ben nog nooit in de Efteling geweest. Ik wil er nog niet dood gevonden worden. Primitief gedachtengoed. Plaatsje op weblog.

Karl schreef:Geheel offtopic: dat mensen het met anderen niet eens zijn vind ik prima en discussie moedig ik aan: mensen denken veelal zwart en wit, maar wijsheid is vaak grijs. Om mensen om die reden op een website in een schavot te plaatsen op een website waar zij zich niet kunnen verdedigen vind ik ronduit zwak.


Moedig ik aan. Vergeet even niet dat de auto- dan wel oliemaffia ook mensen aanmoedigen en daarbij gebruik maken van totaal andere middelen. Shell in Z-Afrika en Nigeria, de VS in Irak, om maar iets te noemen. Het "schavot" is daarbij vergeleken helemaal niets.

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 09:01

Bee schreef:Ik kan het nu niet bepaald netjes noemen om mensen aan een schandpaal te nagelen op een weblog. Sterker nog, ik vind dat behoorlijk associaal!

Ik was van plan om een mooi verhaal te schrijven over de voordelen van gelede trams/treinstellen versus de door de topicstarter beoogde inzetmethodes, maar aangezien hij blijkbaar zijn eigen geloof het enige juiste geloof vind en daarbij het doel alle middelen heiligt vind ik het daarbij niet de moeite waard hier nog tijd in te investeren. Op deze manier heb ik geen zin in deze discussie. :N


Ik denk ook niet dat je voldoende argumenten hebt om met gelede trams/treinstellen de blikmassa te lijf te gaan. Er is veel meer aan de hand.

Ter info: De Zwitserse "Allegra" heeft normale koppelingen en de Zürchers zetten twee gelede trams achter elkaar bij behoefte.

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 09:10

Bart schreef:Zeker niet als je alleen regionale producten mag eten.

PS: :D :D :D :D


Het lachen zal je wel vergaan, zeker een carnivoor, 5 kilo plantaardig voer voor één kilo vlees. Over transport en files gesproken. :D

MdJ
Berichten: 3805
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor MdJ » Vr 10 Sep 2010, 09:17

AOD schreef:
MdJ schreef:Je tweede alinea...

Eerst over dat een moderator ingrijpt, dat het zinloosis, omdat een verwijzing je naar je lijst (waar kan ik die inzien, dank u)ook voldoende is, dan naar een alternatoef... En dan komt ook nog de oliemaffia aanbod...

Hoe krijg je het voor elkaar...


Weer een "zwak geïnformeerde" die het verband tussen een naderende olicrisis, de files, iemand die iemand anders beschuldigt van "geestelijke beperking" en de oplossingen niet ziet. Parels voor de zwijnen. Klik op mijn weblog. En constateer wie er nog meer op staat.

Ik wil niet veel zeggen, ik zeg precies wat jezelf zegt... Geestelijke beperking? Pardon? Ik geef aan (citeer zelfs bijna) wat jezelf zegt, wat ik zeer bewonderenswaardig vindt, hoe je het een met het ander in aanraking brengt... Als je dat zelf niet inziet, dan is het wat bij betreft klaar met deze discussie.

(Over aankoop van trams e.d.: over zwak-geinformeerd gesproken... :lol: )
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Caspar » Vr 10 Sep 2010, 11:34

Blabla. Huisje huren, eisen bijstellen, is dat wat? De oorzaak van files is duidelijk. :D

Huren? De huurprijzen zijn erg hoog. Men (banken, makelaars en verhuurders) hanteren de norm Inkomen gedeeld door 4,5 is je maximale huurprijs. Met een modaal inkomen van 2500 bruto per maand, is dat 555€ huur per maand maximaal. Wat kan je voor dat geld huren op fietsafstand van een baan in Amsterdam? Een 1 kamer studio van max. 20m2, waar je in moet slapen, koken/eten, wonen etc. Ruimte voor een wasmachine heb je dan niet. Eisen bijstellen is dus wel heel makkelijk gezegd. Ga maar eens met een kind in zo'n kleine ruimte wonen. Voor die prijs heb je ook nooit een schuur of berging bij je woonruimte in Amsterdam. Gevolg; fiets staat hele jaar buiten op de stoep. Door de weersomstandigheden houdt je fiets het dan nooit 25 jaar vol...
Sociale huur kom je niet meer voor in aanmerking als je modaal verdiend, of als je dat nog net wel zou doen, dan sta je toch een jaar of 8 op de wachtlijst minimaal.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor iljitsch » Vr 10 Sep 2010, 14:26

AOD schreef:Weer een "zwak geïnformeerde" die het verband tussen een naderende olicrisis, de files, iemand die iemand anders beschuldigt van "geestelijke beperking" en de oplossingen niet ziet. Parels voor de zwijnen. Klik op mijn weblog. En constateer wie er nog meer op staat.

AOD, we hadden toch best een aardige discussie zo hier en daar, maar beginnen over geestelijke beperking bevordert dat natuurlijk niet. Al helemaal niet als het waar is. :-) (Wat ik hiermee overigens NIET zeg.)

Als we allemaal beloven ons netjes te gedragen, misschien dat Bee dan toch bereid is dat verhaal te posten...?

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 17:24

MdJ schreef:Ik wil niet veel zeggen,


Zeg dan niks. :D

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 18:11

iljitsch schreef:AOD, we hadden toch best een aardige discussie zo hier en daar, maar beginnen over geestelijke beperking bevordert dat natuurlijk niet. Al helemaal niet als het waar is. :-) (Wat ik hiermee overigens NIET zeg.)

Als we allemaal beloven ons netjes te gedragen, misschien dat Bee dan toch bereid is dat verhaal te posten...?


Allereerst, niet IK ben begonnen over een geestelijke beperking, dat was puber Find_your_spot!

Hou dat even goed in de smiezen. Het bewuste bericht werd pas na mijn aandringen op één van de moderatoren verwijderd. Als men mij probeert te beledigen, pas ik mijn taal aan. Dat kun je zien in mijn eerste berichten.

En als Bee geen zin heeft iets te plaatsen, doet ie het toch niet. Ik orienteer mij op berichten uit het buitenland.

Bv http://www.bahnonline.ch

Overigens die lijst met "zwak geïnformeerden" kwam er naar aanleiding van het feit dat er nog steeds maar weinigen zijn die ook maar een gram kaas gegeten hebben van het spoor en men dus begint te gallen als ik de oorzaak van de file aanpak. Men roept wat de media roepen en die komen niet verder dan "paard_en_wagen" als het over OV gaat. Dat vind ik pas een beperking.

Ook op mijn weblog kan gereageerd worden, dat heeft tot nu toe niemand gedaan. Bedenk wel dat IK daar de dienst uit maak.

Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Bart » Vr 10 Sep 2010, 18:17

AOD schreef:Overigens die lijst met "zwak geïnformeerden" kwam er naar aanleiding van het feit dat er nog steeds maar weinigen zijn die ook maar een gram kaas gegeten hebben van het spoor en men dus begint te gallen als ik de oorzaak van de file aanpak. Men roept wat de media roepen en die komen niet verder dan "paard_en_wagen" als het over OV gaat. Dat vind ik pas een beperking.
Dan zie ik graag van jou een voorbeeld van een inhoudelijke fout die een van jouw tegenstanders heeft gemaakt waar het gaat om het spoor. Dus waaruit blijkt precies dat niemand hier iets weet van het spoor?

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Fles » Vr 10 Sep 2010, 18:17

AOD schreef:Ook op mijn weblog kan gereageerd worden, dat heeft tot nu toe niemand gedaan. Bedenk wel dat IK daar de dienst uit maak.


Wat vreemd zeg, dat niemand zich geroepen voelt :)

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 18:19

Caspar schreef:Sociale huur kom je niet meer voor in aanmerking als je modaal verdiend, of als je dat nog net wel zou doen, dan sta je toch een jaar of 8 op de wachtlijst minimaal.


8 jaar? Dat is precies de tijd die ik in de regio KAN (Arnhem-Nijmegen) ingeschreven heb gestaan. Kwestie van vooruit denken.

Het zijn dus de modaal en bovenmodaal verdienenden die in de blikmassa staan. En zeg nou zelf, wat is nou €555.- bij een inkomen van €2500.-? In de Rijnmond heb ik jaren een derde van mijn inkomen aan huur betaald. Geen cent huursubsidie.

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 18:24

Bart schreef:Dus waaruit blijkt precies dat niemand hier iets weet van het spoor?


Nogal klontjes, de bewering dat een bus goedkoper is dan een tram. De kosten van wegonderhoud, bv een busbaan worden niet meegenomen. Had ik al iets geschreven over de verkeerde systeemkeuze van NS in de jaren 50, toen er flink wat spoor- en tramlijntjes opgeheven werden. Het vervangend vervoer moest over de weg en wie betaalt de verzwaring van die weg?

Jij en ik en niet de OV-clubs. Tegen die argumenten moet je constant vechten.

Overigens draait het nu uit op een welles-nietes spelletje. Ik ga 3sat kijken, daar leer je nog iets van.

Oud forumgebruiker

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 10 Sep 2010, 18:37

Wie zegt dat bussen over een busbaan moeten rijden? Die kunnen gewoon op de reeds aanwezige weg rijden. Wat dacht je van de kosten van de aanschaf van trams, trambaan/bovenleiding, verkeersbeïnvloeding en onderhoud? Nog afgezien van het feit dat in een dorp als Renkum (slechts 31.000 inwoners) in de avonduren mensen heel beperkt van een tram gebruik zullen maken.

AMG
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 10 Sep 2010, 17:03

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AMG » Vr 10 Sep 2010, 18:38

AOD schreef:
Bart schreef:Dus waaruit blijkt precies dat niemand hier iets weet van het spoor?


Nogal klontjes, de bewering dat een bus goedkoper is dan een tram. De kosten van wegonderhoud, bv een busbaan worden niet meegenomen. Had ik al iets geschreven over de verkeerde systeemkeuze van NS in de jaren 50, toen er flink wat spoor- en tramlijntjes opgeheven werden. Het vervangend vervoer moest over de weg en wie betaalt de verzwaring van die weg?

Jij en ik en niet de OV-clubs. Tegen die argumenten moet je constant vechten.

Overigens draait het nu uit op een welles-nietes spelletje. Ik ga 3sat kijken, daar leer je nog iets van.


Ik volg de discussie nu al een tijdje, maar heb me nu ook aangemeld hier. Ik ben vanaf deze week pendelaar Den Haag-Utrecht voor mijn studie, dus ik ben frequent OV-gebruiker (voor mijn studie woonde ik in een klein dorp, waar geen middelbare school was). Er is inderdaad vanaf de jaren '30 van de 20e eeuw veel te veel spoor verwijderd, maar dat is een gegeven. Dat is niet terug te draaien, en als het dat al is, zal het tot 2080 duren voor er weer eens iets ligt. Dus een tram is misschien een aardige optie, maar niet te realiseren op korte of middellange termijn. Ook doordat er veel minder ruimte beschikbaar is voor tramspoor dan 50 jaar terug. Een betere oplossing ligt eerst in het spreiden van de spits, dus werktijden spreiden en meer thuiswerken. Een beperking van de files betekent al een daling in het oliegebruik. Daarna kan er gekeken worden naar invsteringen in OV en alternatieve energiebronnen ter vervanging van onze oliedorst. Je hebt wel goed gezien wat het probleem is, maar je oplossing is in deze tijd gewoon niet realistisch.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Mark » Vr 10 Sep 2010, 18:44

ziggy schreef:Wie zegt dat bussen over een busbaan moeten rijden? Die kunnen gewoon op de reeds aanwezige weg rijden. Wat dacht je van de kosten van de aanschaf van trams, trambaan/bovenleiding, verkeersbeïnvloeding en onderhoud? Nog afgezien van het feit dat in een dorp als Renkum (slechts 31.000 inwoners) in de avonduren mensen heel beperkt van een tram gebruik zullen maken.
Plus het feit dat een aantal spoorlijnen natuurlijk zijn opgeheven omdat ze totaal niet rendabel waren. Een busverbinding is veel flexibeler zodat er meer kernen bediend kunnen worden die eerst niet langs
een spoorlijn lagen. Bovendien kan het aanbod bij een busverbinding beter aangepast worden op de vraag door de inzet van buurtbussen etc.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Bart » Vr 10 Sep 2010, 19:34

AOD schreef:Het vervangend vervoer moest over de weg en wie betaalt de verzwaring van die weg?

Jij en ik en niet de OV-clubs. Tegen die argumenten moet je constant vechten.
Absoluut niet waar! Je draait het volledig om. De weg wordt betaald door de gebruiker door wegenbelasting. Het ov wordt juist door iedereen betaald. Slechts eenderde van de inkomsten van vervoerders komen uit gebruikers (kaartjes). De rest komt uit belastinggeld.

Welke verbinding tussen twee willekeurige plaatsen gaat meer kosten?
Situatie A: er is een weg aanwezig.
Situatie B: er is een weg aanwezig en daarnaast een spoor.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Daniel » Vr 10 Sep 2010, 19:36

AOD schreef:8 jaar? Dat is precies de tijd die ik in de regio KAN (Arnhem-Nijmegen) ingeschreven heb gestaan. Kwestie van vooruit denken.

Wat natuurlijk lang niet altijd mogelijk is... acht jaar geleden was ikzelf bijvoorbeeld eerstejaars student, dan weet je echt nog niet waar je terecht gaat komen voor 't werk. Daarmee kan je je in principe pas ergens inschrijven als je de baan al hebt (doe je het eerder dan loop je het risico dat je totaal ergens anders een baan vindt en alsnog in de file kunt aansluiten)

Het zijn dus de modaal en bovenmodaal verdienenden die in de blikmassa staan. En zeg nou zelf, wat is nou €555.- bij een inkomen van €2500.-? In de Rijnmond heb ik jaren een derde van mijn inkomen aan huur betaald. Geen cent huursubsidie.

Eenderde van het bruto-inkomen is precies de grens die gehanteerd wordt voor verantwoorde woonlasten. En let wel op he: Caspar had het bij die 2500 euro over een bruto inkomen, daar houd je dus nog iets van ~1900 euro van over nadat de belastingen eraf zijn. Met een dergelijk inkomen is het in de randstad nog knap lastig om een betaalbare woning te vinden hoor. Of je komt in de agglomeratie terecht en mag alsnog dagelijks in de file staan richting de grote stad.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 20:26

ziggy schreef:Wie zegt dat bussen over een busbaan moeten rijden? Die kunnen gewoon op de reeds aanwezige weg rijden. Wat dacht je van de kosten van de aanschaf van trams, trambaan/bovenleiding, verkeersbeïnvloeding en onderhoud? Nog afgezien van het feit dat in een dorp als Renkum (slechts 31.000 inwoners) in de avonduren mensen heel beperkt van een tram gebruik zullen maken.


Hij heeft er overigens ooit gelegen, die tramlijn. In de avonduren kan er goederenverkeer zijn. Een groot deel van de vrachtwaggels is dan niet meer nodig. Olie weet je wel.

En rendabel? Vreemd dat de "onrendabele" lijnen van NS (Groningen, Lingelijn, Achterhoek) opeens niet meer onrendabel blijken.
Laatst gewijzigd door AOD op Vr 10 Sep 2010, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud forumgebruiker

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 10 Sep 2010, 20:28

's Avonds hoeft niemand mobiel te zijn?

Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor AOD » Vr 10 Sep 2010, 20:33

ziggy schreef:'s Avonds hoeft niemand mobiel te zijn?


Ook op zoek naar spijkers op laag water?

Oud forumgebruiker

Re: Even voorstellen, AOD / Herintroductie elektrische tram

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 10 Sep 2010, 20:39

Hoe kun je serieus met de auto concurreren als je 's avonds niet eens mobiel kunt zijn per tram? Belachelijk idee.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast