Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijssel

Berichtdoor Ruben » Di 31 Aug 2010, 13:23

Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijssel
Geplaatst op: dinsdag 31 augustus 2010 13:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 31 augustus 2010 13:23


RAALTE - Chauffeurs op de streekbussen zijn in hun sas met het materieel waarmee ze sinds afgelopen weekeinde op de Sallandse lijnen rijden. De gloednieuwe bussen van streekvervoerder Syntus, die sinds 29 augustus het vervoer in opdracht van de provincie moet verzorgen, zijn een verademing.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9246
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Ardan » Di 31 Aug 2010, 18:46

Ik hoorde het al weken van te voren, als de chauffeurs met elkaar stonden te kletsen 's avonds op het busstation 'Ooh ik heb ze al gezien, wat zijn ze mooi!!' en alle verbeteringen doorspreken... en nog steeds, 'jaa, ze zijn echt veel fijner dan die ouwe' :D
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Ruben » Di 31 Aug 2010, 20:48

Je hoort het vaker bij concessiewisselingen. Waren de ouwe nu echt slechter of is het gewoon de tand des tijds geweest?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor marvinkok » Di 31 Aug 2010, 21:23

Er is, zelfs bij Ambassadors, echt wel een verschil tussen de oude versies en de nieuwe bussen. We hebben hier ook een paar Friese Amba's gehad en die waren toch echt een stuk minder fijn dan de rode. Vond ze zelf een stuk meer rammelen.

Oud forumgebruiker

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 31 Aug 2010, 21:26

Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Het verschil tussen een Jonckheer uit '98 en een gloednieuwe bus zal denk ik groter zijn dan de verandering die in Overijssel plaats heeft gevonden (grotendeels bussen uit '02).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Daniel » Di 31 Aug 2010, 21:57

Mwoh, in Dordrecht was zelfs het verschil tussen Alliances van eind 2001 en Wrights van begin 2003 erg goed te merken (in negatieve zin dan). En die schelen dus effectief maar net anderhalf jaar.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Roelof88
Berichten: 402
Lid geworden op: Wo 24 Dec 2008, 14:05

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Roelof88 » Wo 01 Sep 2010, 21:51

NS-Reiziger schreef:Je hoort het vaker bij concessiewisselingen. Waren de ouwe nu echt slechter of is het gewoon de tand des tijds geweest?
Qua geluidsproductie zijn ze er zeker op vooruit gegaan, dat gierende Voith geluid is bijna tot een nulpunt gereduceerd. Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen aan VDL zelf liggen, Voith en Cummins zijn ook met de tijd meegegaan. Wel vind ik het jammer dat Voith maar een 4 bak is, op topsnelheid maken ze dan toch nog veel lawaai, een versnelling meer kan geen kwaad. (Had nog veel liever DAF (Citea motor)+ZF gezien, maar wie ben ik) Alleen het rammelen, de tijd zal het leren, het is en blijft VDL = goedkoop. Maar toch stukken beter dan het ooit was. Kleurstelling is i.i.g. veel mooier dan die gele kanaries in Utreg.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor marvinkok » Do 02 Sep 2010, 00:42

wij hebben Amba's met ZF en Voith bakken. De ZF's zijn prettiger op de streek, maar op de stad heb ik toch wel liever de Voith, want de ZF blijft zo hoog in de toeren hangen bij 30 km/h en dat rij je nogal veel :)

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor STF » Do 02 Sep 2010, 02:04

Een zes-bak is niks waard bij stadsverkeer, eindeloos geschakel met bijbehorende extra slijtage en onderhoud. Alleen leuk voor streekbussen, zodat ze wat zuiniger rijden en niet zo'n herrie maken bij hoge snelheden.

Roelof88
Berichten: 402
Lid geworden op: Wo 24 Dec 2008, 14:05

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Roelof88 » Do 02 Sep 2010, 10:49

STF schreef:Een zes-bak is niks waard bij stadsverkeer, eindeloos geschakel met bijbehorende extra slijtage en onderhoud. Alleen leuk voor streekbussen, zodat ze wat zuiniger rijden en niet zo'n herrie maken bij hoge snelheden.
Dat is waar, voor de stadswagens is een 4-bak dan wel weer optimaal, bovendien rijdt Voith soepeler dan ZF, wat voor stadswagens beter is. Ik zeg ook niet dat ze voor de streek meteen een ZF 6-bak moesten nemen, een Voith 5-bak was ook ideaal (maar dat bestaat zeker niet?).

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor STF » Do 02 Sep 2010, 12:18

Een 5-bak heb ik nog nooit bij een bus gezien dus ik betwijfel of het wel bestaat. De keus is normaal gesproken tussen een 3-bak, 4-bak en 6-bak.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor Michael » Do 02 Sep 2010, 12:42

STF schreef:Een 5-bak heb ik nog nooit bij een bus gezien dus ik betwijfel of het wel bestaat. De keus is normaal gesproken tussen een 3-bak, 4-bak en 6-bak.


voith heeft standaard 4 versnellingen, ZF had eerst 5 versnellingen maar nu is dat 6 versnellingen
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: Di 07 Jul 2009, 12:38

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor midnet » Do 02 Sep 2010, 13:05

NS-Reiziger schreef:Je hoort het vaker bij concessiewisselingen. Waren de ouwe nu echt slechter of is het gewoon de tand des tijds geweest?

In het cesky kan ik het (nog?) niet schrijven-maar
tegen het einde van een concessieperiode, en zeker als het bestaande bedrijf hem toch verliest, raggen ze hun oudste bussen af. Dus alles is dan al gauw een verbetering. Ik kan me nog goed herinneren de hopeloze kwaliteit van BBA op lijnen 120/126 toen het einde naderde.
Verder hebben luxe ezigersstoelen niet veel te maken met een betere werkplek voor de chauffeur.
Bij in+uitstappen pozor=opgelet.

waldo79
Berichten: 3620
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Berichtdoor waldo79 » Zo 05 Sep 2010, 13:26

Verzoek om wat leesbaarder te schrijven. Kan er niets van maken :?
Mij best :)


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast