Pagina 2 van 3

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 12:18
door Freek
Kortingsacties ov-chipkaart Arnhem-Nijmegen
NIJMEGEN - Met kortingsacties wil de Stadsregio Arnhem-Nijmegen busreizigers stimuleren de ov-chipkaart aan te schaffen.
Na 18 november is het niet meer mogelijk strippenkaarten in de Stadsregio op te maken. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat staat dat niet toe, bleek gisteren. Het Stadsregiobestuur hoopte begin van de week nog dat het ministerie hier wel aan zou meewerken.
lees verder

Klot dit bericht niet of is Eurlings zo snel. Donderdag is het verzoek ingediend, althans toen is het op de post gegaan. Afgelopen vrijdag zou volgens de krant dus al toestemming zijn verleend. Dat is wel heel snel. Website van SAN meld nog niets.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 12:25
door webguy
Het lijkt me goed mogelijk dat dit dossier toch open ligt ivm spoeddebat over Studenten OVs. Daarom kunnen ze misschien meteen zeggen "dit gaat 'm niet worden, eerst kijken waar de SOVs op gaan" etc.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 12:26
door Frank
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... m-Ngen.htm

OV-CHIPKAART: BUS UIT CENTRUM N'GEN

NIJMEGEN - De buslijnen in Nijmegen moeten op de schop. De bestaande lijnen jagen de reiziger op kosten als de OV-chipkaart wordt ingevoerd. Dat stellen D66 en de VVD in Nijmegen.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 12:29
door webguy
En is dat weer niet een beetje omgekeerde wereld? De OVC moet het OV dienen en af laten rekenen. Niet andersom. Het busnet is nu overal wel her en der aangepast op de strippenkaart, maar niet op de schop er voor gegaan... Komt overigens wel goed uit dat de concessie maar tot 2012 is, kunnen ze het makkelijker invoeren :P

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 12:44
door Geert
Misschien moet het afrekensysteem wel op de schop, zodat je als reiziger niet altijd betaalt voor omwegen die je zelf niet uitgezocht hebt. Als het systeem altijd de prijs hemelsbreed uitrekent is het aan de vervoerder om een efficiënte route te kiezen, niet aan de reiziger die er vrijwel geen invloed op heeft. In het strippenkaartsysteem is dat ook min of meer het geval, alleen voor de hele grote omwegen (waarbij je enkele zones omreist) betaal je voor de omweg. Voor kronkelende ringlijnen betaal je niets extra's.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 19:12
door fogeltje
Ik vind het een slechte zaak als men lijnen aanpast vanwege de OVC. Het zou juist andersom moeten. Ook is de vraag of je bus uit het centrum wel moet weren. Ik denk dat veel mensen dat juist waarderen om te winkelen en zo. Dan wil je juist niet vijf minuten moeten lopen naar een halte. Ook voor ouderen is dat not done.

En hoe gaan ze om met lijn 99 uit Brabant? Daar reizen de betalende reizigers na 9 uur allemaal met een dalurendagkaartje. Iedereen in Nederasselt tijdens het rijden naar de (bij Arriva toch al zo gevoelige) incheckpaal laten lopen? Dat is veilig (en handig in een stampvolle bus). Op de terugweg nog leuker, als je er dan niet bij kunt, kun je niet uitchecken op tijd en betaal je dus gewoon teveel.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 19:24
door Daniel
fogeltje schreef:Ook is de vraag of je bus uit het centrum wel moet weren. Ik denk dat veel mensen dat juist waarderen om te winkelen en zo.
Zou zeggen, stuur die politici eens langs in Dordrecht. Daar kunnen ze wel vertellen wat het succes van bussen uit het centrum weren was... een zo goed als failliet stadsvervoerbedrijf was 't resultaat (nu had dat ook nog bijkomende oorzaken, maar dit was toch wel een van de belangrijkste)
En hoe gaan ze om met lijn 99 uit Brabant? Daar reizen de betalende reizigers na 9 uur allemaal met een dalurendagkaartje. Iedereen in Nederasselt tijdens het rijden naar de (bij Arriva toch al zo gevoelige) incheckpaal laten lopen? Dat is veilig (en handig in een stampvolle bus). Op de terugweg nog leuker, als je er dan niet bij kunt, kun je niet uitchecken op tijd en betaal je dus gewoon teveel.
De chipkaartplicht geldt niet voor concessiegrensoverschrijdende lijnen komende uit een concessie waar de chipkaart nog niet verplicht is. Je kunt bv. ook gewoon met Arriva lijn 92 van Dordrecht naar Rotterdam met een strippenkaart (sterker nog, zag laatst in een taxibusje op die lijn op zondag een briefje achter de ruit dat de OVC geheel niet geaccepteerd werd :!: )

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: di 14 sep 2010, 00:16
door fogeltje
Hmm, laten we maar hopen dat de chauffeurs dat ook zo zien. Ik voorzie nu al dat die chauffeurs van OAD weer eens niets gaan begrijpen en mensen in Uden al gaan laten inchecken.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 13:21
door Meltrain
Dan mogen ze bij Veolia wel snel invoeren dat je ook met abonnementen kunt in - en uitchecken. Sowieso snap ik niet dat dat tot nog toe niet is ingevoerd, want het zorgt alleenmaar voor meer onduidelijkheid. :roll:
Weet iemand trouwens hoe het zit bij Syntus? Kun je daar wel met een abonnement inchecken? Zo niet, dan moet dat daar ook maar snel ingevoerd worden.
(Persoonlijk denk ik trouwens dat het meer nut heeft om de OV-C pas na december te verplichten: dan hoeft Veolia de zones van de Veluwe niet meer in het systeem te laden en Syntus (indien nodig) die van de Achterhoek niet meer.)

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 16:07
door knaai
Heeft iemand een idee of het goedkope KAN kaartje gelijk met de strippenkaart in november wordt afgeschaft, of blijft deze nog steeds?
Ik hoop natuurlijk van wel, want met twee kleine kinderen in het KAN-kaartje een zeer goede deal!

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 18:32
door fogeltje
Ik hoop het ook, maar ik vrees van niet. Als ze de strippenkaart in de ban doen, dan zullen ook de KAN-kaartjes en Dalkaartjes region Arnhem verdwijnen en zullen op de bus enkel nog die dure enkeltjes te koop zijn (2 euro binnen centrum zone en al 3 euro van centrum zone naar Dukenburg bijvoorbeeld en het vervalt bij uitstap, dus geen overstap mogelijk). De bedoeling van de chipkaart is immers om geen wagenverkoop meer te hebben. Nu is dat natuurlijk onmogelijk omdat je ook mensen met de bus wilt laten reizen die dat nooit doen en niet even vlug een chipkaart kunnen aanschaffen omdat ze in een dorp wonen waar geen afgiftepunt is. Die mogelijkheid is er, maar is dus vele malen duurder (die enkeltjes dus), dusdanig duur dat alle andere mensen wel over zullen stappen op de OVC. Hou je de KAN-kaartjes, dan gebruikt nog geen hond de OVC (wat in mijn ogen ook niet erg is, ik stel gebruik zo lang mogelijk uit of alleen maar als ik van te voren weet dat het goedkoper is).

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 19:07
door Tochjo
Het idee is dat mensen die nu regionale kaartjes als het KAN-kaartje gebruiken, zullen gaan overstappen op een persoonlijke OV-chipkaart met daarop het dalurenkortingsproduct geladen. Dit product, dat een jaar geldig is en normaal € 7,50 kost, biedt 20 procent korting op reizen in de daluren en wordt tot 1 december 2010 vrijwel gratis (1 cent administratiekosten) ter beschikking gesteld.

Uiteindelijk blijven dan over de abonnementen, de persoonlijke en anonieme OV-chipkaart, en de grijze kaartjes die straks 2, 3 of 5 euro zullen kosten (afhankelijk van de reisafstand). Meer informatie is te vinden in de Concept Rapportage van de Commissie Kist.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 20:32
door Daniel
meltrain schreef:Weet iemand trouwens hoe het zit bij Syntus? Kun je daar wel met een abonnement inchecken?
Nee :wink: Zie bv. ook hier...

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 23:29
door fogeltje
Tochjo schreef:Het idee is dat mensen die nu regionale kaartjes als het KAN-kaartje gebruiken, zullen gaan overstappen op een persoonlijke OV-chipkaart met daarop het dalurenkortingsproduct geladen. Dit product, dat een jaar geldig is en normaal € 7,50 kost, biedt 20 procent korting op reizen in de daluren en wordt tot 1 december 2010 vrijwel gratis (1 cent administratiekosten) ter beschikking gesteld.

Uiteindelijk blijven dan over de abonnementen, de persoonlijke en anonieme OV-chipkaart, en de grijze kaartjes die straks 2, 3 of 5 euro zullen kosten (afhankelijk van de reisafstand). Meer informatie is te vinden in de Concept Rapportage van de Commissie Kist.
Werkt die korting eigenlijk ook op concessieoverschrijdende lijnen? Als ik met lijn 99 van Uden naar Nijmegen reis, dan is op het stuk Uden - Grave de korting niet van toepassing en op Grave - Nijmegen wel. Hoe werkt dat? Bij een Arriva bus de hele rit de volle mep omdat Arriva voor 1 lijntje niet gaat liggen klooien?

Zijn daar al ervaringen mee opgedaan? Bijvoorbeeld met lijn 83 of ergens in het noorden van Oost-Nederland.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 01:56
door Joshua
fogeltje schreef:
Tochjo schreef:Het idee is dat mensen die nu regionale kaartjes als het KAN-kaartje gebruiken, zullen gaan overstappen op een persoonlijke OV-chipkaart met daarop het dalurenkortingsproduct geladen. Dit product, dat een jaar geldig is en normaal € 7,50 kost, biedt 20 procent korting op reizen in de daluren en wordt tot 1 december 2010 vrijwel gratis (1 cent administratiekosten) ter beschikking gesteld.

Uiteindelijk blijven dan over de abonnementen, de persoonlijke en anonieme OV-chipkaart, en de grijze kaartjes die straks 2, 3 of 5 euro zullen kosten (afhankelijk van de reisafstand). Meer informatie is te vinden in de Concept Rapportage van de Commissie Kist.
Werkt die korting eigenlijk ook op concessieoverschrijdende lijnen? Als ik met lijn 99 van Uden naar Nijmegen reis, dan is op het stuk Uden - Grave de korting niet van toepassing en op Grave - Nijmegen wel. Hoe werkt dat? Bij een Arriva bus de hele rit de volle mep omdat Arriva voor 1 lijntje niet gaat liggen klooien?

Zijn daar al ervaringen mee opgedaan? Bijvoorbeeld met lijn 83 of ergens in het noorden van Oost-Nederland.
Ik durf dat eigenlijk niet te zeggen.

Wel weet ik dat als je met lijn 85 naar Druten rijdt er een tarief verschil zit tussen de Connexxion/Breng bus en de Arriva bus omdat Arriva uit gaat van het tarief van de provincie Gelderland en de Connexxion/Breng van het stadsregio tarief.
Stadsregio Arnhem Nijmegen € 0,11 (Connexxion/Breng)
Provincie Gelderland € 0,125 (Arriva)
Ik denk dat straks bij het afschaffen van de strippenkaart daar ook nog gezeik mee gaat komen omdat mensen vinden dat ze onterecht teveel betalen bij Arriva. Nu valt het nog mee omdat voornamelijk studenten reizen met de OV-chipkaart.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 11:06
door fogeltje
Dat ga je bij lijn 99 ook hebben, daar was ik me al van bewust. Het provinciale tarief wijkt namelijk volgens mij af van het KAN tarief (en tevens van het SRE tarief wat weer handig is met gedeelde lijnen van de provincie Brabant en SRE).

Ook gaan Arriva (Rivierenland)/Veolia en Connexxion verschillend om met reizen die voor 9 uur beginnen en waar na 9 uur wordt overgestapt. Connexxion rekent opnieuw het instaptarief maar verrekent dan wel 20% korting op dat instaptarief en het kilometertarief. Arriva/Veolia hanteren tot 35 minuten na een uitcheck na 9 uur gewoon het volle tarief maar rekenen net als bij gewoon overstappen niet opnieuw het instaptarief af. Bij een Connexxion bus ben je dus vrijwel altijd duurder uit tenzij je een dusdanig lange rit maakt dat je het gereduceerde instaptarief eruit haalt.

Maar beide systemen zijn gewoon niet goed, het systeem zou bij een overstap na 9 uur gewoon GEEN instaptarief mogen rekenen (mits de overstap natuurlijk binnen de 35 minuten plaats vindt) en het kilometertarief vervolgens met de 20% korting rekenen. En eigenlijk zou het systeem de korting ook op de eerste rit vanaf 9 uur moeten toepassen. Technisch lijkt me dat toch zeker wel mogelijk, men hemelt de technische systemen altijd dusdanig op dat het toch mogelijk moet zijn dat het systeem registreert "vanaf halte X is het 9:00 uur geweest, dus vanaf daar moet ik 20% korting geven".

Hetzelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor kilometertarieven op grensoverschrijdende lijnen. Het moet in het systeem gewoon mogelijk zijn om vanaf een bepaalde halte naar een ander tarief over te schakelen zodat reizigers bij beide vervoerders evenveel betalen. Het gaat meestal om relatief kleine bedragen die een reiziger extra kwijt is, maar als dat dagelijks gebeurd dan komt er op jaarbasis toch een aardig bedrag bijeen waar ik ook leuke andere dingen mee kan doen.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 13:01
door fogeltje
Op de website van Breng staat inmiddels een bericht over het verdwijnen van KAN en Dalkaartjes en het mogelijke einde van de strippenkaart: http://www.breng.nl/nieuws/24/dalkaartj ... jnen/1531/

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 14:47
door Freek
fogeltje schreef:Ook gaan Arriva (Rivierenland)/Veolia en Connexxion verschillend om met reizen die voor 9 uur beginnen en waar na 9 uur wordt overgestapt.
Als je de dalkorting "koopt" staat bij de voorwaarden keurig aangegeven dat er met de 9 uur grens problemen zijn. Dit is een technisch probleem in de Backoffice van TLS. Er is voorgekozen om de dalkorting toch in te voeren omdat het slechts bij een klein deel van de reizen fout gaat en reparatie van de fout bij invoering op minimaal 1 jaar werd geschat.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 16:12
door Daniel
fogeltje schreef:Het moet in het systeem gewoon mogelijk zijn om vanaf een bepaalde halte naar een ander tarief over te schakelen zodat reizigers bij beide vervoerders evenveel betalen.
Zolang op hetzelfde traject de tarieven bij dezelfde vervoerder (en zelfs dezelfde concessie) al verschillen zie ik 't nog niet zo snel gebeuren wat jij schrijft. Hoewel, gaat RandstadRail niet automatisch vanaf Nootdorp over op het Haaglanden-tarief als je vanuit Rotterdam komt?

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 17:09
door fogeltje
Freek schreef:
fogeltje schreef:Ook gaan Arriva (Rivierenland)/Veolia en Connexxion verschillend om met reizen die voor 9 uur beginnen en waar na 9 uur wordt overgestapt.
Als je de dalkorting "koopt" staat bij de voorwaarden keurig aangegeven dat er met de 9 uur grens problemen zijn. Dit is een technisch probleem in de Backoffice van TLS. Er is voorgekozen om de dalkorting toch in te voeren omdat het slechts bij een klein deel van de reizen fout gaat en reparatie van de fout bij invoering op minimaal 1 jaar werd geschat.
Dat klopt, maar het is vreemd dat verschillende vervoerders er verschillend mee omgaan. Dat levert alleen maar extra verwarring op. Als nu twee vervoerders op een lijn rijden krijg je hier een situatie waar een rit met Arriva wellicht goedkoper is dan een rit met Connexxion omdat ze anders omgaan met het "9 uur probleem".
Daniel schreef:
fogeltje schreef:Het moet in het systeem gewoon mogelijk zijn om vanaf een bepaalde halte naar een ander tarief over te schakelen zodat reizigers bij beide vervoerders evenveel betalen.
Zolang op hetzelfde traject de tarieven bij dezelfde vervoerder (en zelfs dezelfde concessie) al verschillen zie ik 't nog niet zo snel gebeuren wat jij schrijft. Hoewel, gaat RandstadRail niet automatisch vanaf Nootdorp over op het Haaglanden-tarief als je vanuit Rotterdam komt?
Ik zie het ook niet gebeuren, maar zo zou het wel moeten.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 19:00
door Chauf21
fogeltje schreef:Het moet in het systeem gewoon mogelijk zijn om vanaf een bepaalde halte naar een ander tarief over te schakelen zodat reizigers bij beide vervoerders evenveel betalen.
fogeltje schreef:Ik zie het ook niet gebeuren, maar zo zou het wel moeten.
Bij de Randstadrail (overgang van stad naar 'streek' in Haaglanden, zowel bij HTM als RET) en bij de bussen (Veolia en Connexxion) tussen Haaglanden en de rest van Zuid-Holland gebeurt dat al, dus het moet mogelijk zijn.

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 11:46
door Freek
fogeltje schreef:
Freek schreef:
fogeltje schreef:Ook gaan Arriva (Rivierenland)/Veolia en Connexxion verschillend om met reizen die voor 9 uur beginnen en waar na 9 uur wordt overgestapt.
Als je de dalkorting "koopt" staat bij de voorwaarden keurig aangegeven dat er met de 9 uur grens problemen zijn. Dit is een technisch probleem in de Backoffice van TLS.
Als nu twee vervoerders op een lijn rijden krijg je hier een situatie waar een rit met Arriva wellicht goedkoper is dan een rit met Connexxion omdat ze anders omgaan met het "9 uur probleem".
2 vervoerders op 1 lijn maken het probleem wel extra complex, maar veranderen het probleem niet.
Het probleem is als volgt:
Bij reizen die voor 09:00 zijn begonnen en waarbij na 09:00 uur een overstap wordt gemaakt, wordt door de systemen verschillend gereageerd. Het dalkortingproduct werkt verschillend bij de EastWest-bedrijven (Connexxion) en de Pro-
Data-bedrijven (Arriva, Veolia, Syntus). Het gaat dan om de situatie dat iemand voor negen uur opstapt bij de vervoerder en vervolgens binnen 35 minuten maar na 9 uur weer overstapt op een lijn van dezelfde vervoerder. Het probleem wordt veroorzaakt doordat het systeem van Connexxion op een andere manier is ingericht (een andere fundering heeft).
Als er vanuit CXX naar CXX wordt overgestapt betaald men opnieuw het instaptarief en daarna het kortingstarief per kilometer. Wanneer van Prodata naar Prodata wordt overgestapt betaald men niet het instaptarief, maar wel een kilometertarief zonder korting.

Als we dan de situatie Nijmegen er bij halen dan is er een ander probleem. Op de lijn 85/42 (Nijmegen-Druten-Tiel, ofwel Stadsregio-Provincie Gelderland) daar rijdt Arriva samen met Connexxion. De ritprijs zal hetzefde zijn, beiden rijden voor een opdrachtgever waar de dalkorting geldt. Het probleem ontstaat alleen wanneer er wordt overgestapt. Afhankelijk van de vervoerder op de lijn ontstaat er dus een ander probleem en dus kan de ritprijs inclusief overstap verschillen.

Fogeltje, jij zit vaak in lijn 99 maak ik op uit je berichten. Daar is het probleem nog weer anders en gelijk aan lijn 83 (Nijmegen-Venlo), lees dan Veolia in plaats van Arriva. Arriva rijdt lijn 99 namelijk in opdracht van Brabant en hoeft dan volgens mij de dalkorting niet te erkennen. Bij een overstap op CXX levert zou dit dan ook geen probleem moeten opleveren, CXX zal (mits na 9 uur) gewoon de dalkorting moeten rekenen. Wanneer je echter een Breng rit op lijn 99 hebt gehad en dan na 9 uur overstapt ontstaat wel het probleem met dalkorting.

Conclusie: afhankelijk van je rit (wel of geen overstap), tijdstip (wel of geen 9-uur grens), afhankelijk van je vervoerder (Prodata vs EasWest) en concessie (Oost-Nl vs Brabant/Limburg) ontstaat er een probleem. Overheersende conclusie: duidelijker voor de reiziger wordt het niet :neg: .

Hopelijk heb ik alles zo duidelijk opgeschreven. Echt makkelijk opschrijven is het allemaal niet doordat er 4 variabelen zijn die allemaal kunnen wisselen en allemaal een andere uitkomst hebben. Mochten er nog vragen zijn, ik hoor het wel :wink:

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 12:09
door fogeltje
De systemen van Arriva en Novio schijnen ook te verschillen. Ik heb in het weekend een mail gestuurd naar zowel ROCOV Gelderland-De Stadsregio en het Reizigersoverleg Brabant over deze kwestie. Het ROCOV heeft vanmorgen al teruggemaild maar weet zelf ook nog niet veel en moet nog achter eea aan. Wat de tarieven bij verschillende vervoerders aangaat meldde hij voorlopig het volgende:

Volgens de laatste info die ik heb (ook vanuit Brabant) geeft lijn 99 inderdaad problemen als het gaat om de chipkaart. Het systeem op de bussen in de Stadsregio werkt nl. anders dan in Brabant. In het Novio-systeem zit in de computer een tabel met ritprijzen van halte naar halte. In het Brabantse systeem heeft de computer een tabel met kilometers van halte naar halte. Hierdoor kunnen prijsverschillen ontstaan. De provincie Noord-Brabant wil dit linksom of rechtsom oplossen, maar het is ingewikkeld.

Dus daar zit schijnbaar ook nog verschil in. Ze zijn vooralsnog niet ingegaan hoe het gaat zitten met dalurenkorting op Arriva bussen. Overigens stond er in de mail dat in de voorlopige planning staat dat Noord-Brabant kort na de nieuwe dienstregeling van 12 december ook definitief de OVC gaat invoeren. Of daarmee bedoelt wordt dat de strippenkaart (en wellicht dalurendagkaartje) ook gaat verdwijnen is me nog niet helemaal duidelijk.

Vooralsnog lijk ik in ieder geval goedkoper uit te zijn door een 99 rit van Breng/OAD te pakken (wat jammer is gezien 's avonds alleen Arriva op het gehele traject rijdt) gezien deze de dalurenkorting verwerken (ik reis tegenwoordig vrijwel nooit meer voor 9 uur gezien het dalurendagkaartje dan pas ingaat, met het 9 uur probleem zit ik dan niet).

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 12:11
door Daniel
fogeltje schreef:De systemen van Arriva en Novio schijnen ook te verschillen.
Logisch want Novio is immers Connexxion-dochter en heeft dus ook 't connexxion-systeem :wink:

Re: Stadsregio + Gelderland november einde strippenkaart

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 12:16
door Freek
Mijn inziens zit het grote probleem in de verschillende ritprijzen op lijn 99 vooral in het feit dat Arriva rijdt voor het tarief van Brabant en Breng voor het tarief van de Stadsregio. Daar zit namelijk een miniem verschil. Er wordt resp. voor 0,115 en 0,11 gereden, waarbij het stadsregiotarief dus nog een 20% goedkoper kan indien de dalkorting is gekocht.