'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Geplaatst op: maandag 6 september 2010 13:12
Laatst bijgewerkt: maandag 6 september 2010 13:32
ENSCHEDE - De Regio Twente en de provincies Gelderland en Overijssel zijn fel gekant tegen een forse toename van het aantal goederentreinen op het bestaande spoornet in Oost-Nederland. Bestuurder Theo Schouten van de Regio Twente meldde maandag dat het Twentse samenwerkingsverband van alle gemeenten en beide provincies hun bezwaren kenbaar maken op een hoorzitting over dit onderwerp komende woensdag in de Tweede Kamer.
Lees verder
'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Toch maar een Betuweroute-Noord aanleggen dan?
Ik doe ook maar wat
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Wat is er mis met de bestaande betuweroute? Laat ze gewoon in Duitsland de treinen naar 't noorden sturen als ze ze daar willen hebben.
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Dat noemen we het verplaatsen van het probleem.iljitsch schreef:Wat is er mis met de bestaande betuweroute? Laat ze gewoon in Duitsland de treinen naar 't noorden sturen als ze ze daar willen hebben.
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Hoewel in Nederland, vormt de IJssellijn voor dat noordelijk gerichte verkeer nu juist de enige logische verbinding. Je moet anders zowat tot Oberhausen door rijden voordat je weer richting het noorden kan doorrijden.
Het probleem ligt niet zo zeer in waar Duitsland zijn goederenverkeer heen wil hebben, maar op welke manier goederentreinen efficient zijn. Als alles via zo'n omleiding moet omdat het niet via Deventer mag, vindt er in ieder geval voor een deel verplaatsing naar de snelweg plaats, iets waar de A1 momenteel niet op zit te wachten.
Het enige juiste alternatief is de Noordtak alsnog aanleggen, vind ik. Je kan dan een spoorlijn ontwerpen die kernen ontwijkt en voldoende veilig is om ook gevaarlijke stoffen te vervoeren, waarbij personenverkeer geen last ervan heeft.
Het probleem ligt niet zo zeer in waar Duitsland zijn goederenverkeer heen wil hebben, maar op welke manier goederentreinen efficient zijn. Als alles via zo'n omleiding moet omdat het niet via Deventer mag, vindt er in ieder geval voor een deel verplaatsing naar de snelweg plaats, iets waar de A1 momenteel niet op zit te wachten.
Het enige juiste alternatief is de Noordtak alsnog aanleggen, vind ik. Je kan dan een spoorlijn ontwerpen die kernen ontwijkt en voldoende veilig is om ook gevaarlijke stoffen te vervoeren, waarbij personenverkeer geen last ervan heeft.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Verplaatsen van het probleem is legitiem. Er zijn enorm veel miljarden in de betuweroute gestoken, nu dag en nacht door woonwijken rijden omdat dat de Duitsers (of de vervoerders, die liever de Nederlandse tarieven betalen) beter uitkomt is nogal bizar.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
Bizarder vind ik dat een of andere sukkel vergeten is dat de Betuweroute ook in Duitsland moet aansluiten... En dat heeft weinig prioriteit (lees, anders worden misschien Nederlandse havens ook concurrerend) dus duurt nog tot 2016 ofzo. Ik zou de duitsers gewoon betalen om dat ding aan te leggen, dan zijn we meteen klaar... Ook Deventer even afkopen, hebben we weer 2 routes...
Re: 'Verplaatsing goederentreinen onacceptabel'
in het artikel praten ze over alternatieve routes. Ook wordt aangegeven een nieuwe spoorlijn door de achterhoek te willen ontwerpen. Al iemand een idee hoe deze kan gaan lopen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten