Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door robinzes »

Is het ondertussen al 100% zeker dat er een verlenging van de trolley naar Huissen komt?
dit staat namelijk in de Nota van Uitgangspunten aanbesteding C2013 op de website van de stadsregio.
in het pdf bestand op pagina 16.

Code: Selecteer alles

Het huidige trolleymaterieel, inclusief de negen extra trolleyvoertuigen die met C2010
zijn aangeschaft, wordt verplicht overgenomen door de nieuwe vervoerder en ingezet in
Arnhem;
• De trolleytechniek wordt gedurende de concessie gehandhaafd. Stadsregio, vervoerder
en gemeente Arnhem zullen gedurende de looptijd van de concessie in het kader van het
uitstootreductie programma de stand van zaken van milieuvriendelijke technieken nader
bekijken om te overwegen of er mogelijkheden zijn om de uitstoot (bezien over de
gehele keten) verder te reduceren (zie paragraaf 2.8);
• Het trolleynetwerk wordt uitgebreid met de HOV Arnhem-Huissen (verlenging lijn 1);4
• Het verplaatsen van de huidige trolleygarage is voorlopig nog niet aan de orde. Over het
in stand houden en over niet al te lange tijd opknappen van de bestaande garage moeten
nadere afspraken worden gemaakt tussen stadsregio en gemeente;
• Het is mogelijk dat de gemeente Arnhem de garagelocatie over een aantal jaren wil
herontwikkelen. In dat geval zal de gemeente Arnhem in overleg treden met de
vervoerder om een nieuwe locatie voor de garage te zoeken, die naar redelijkheid en
billijkheid geschikt is voor trolleyexploitatie. De vervoerder is verplicht mee te werken
aan de ontwikkeling van en de verhuizing naar zo'n nieuwe locatie voor de garage.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door robinzes »

Arnhem vindt bussen op waterstof in Stadsregio te klein
woensdag 05 oktober 2011 | 07:26 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 oktober 2011 | 10:26

Arnhem ziet af van investering in het project om bussen op waterstof te laten rijden in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. foto Hans Broekhuizen/DG

ARNHEM - Arnhem steekt geen geld in waterstofbussen waarmee vervoerder Hermes vanaf 2013 in de Stadsregio Arnhem- Nijmegen zou moeten gaan rijden. Volgens wethouder Martijn Leisink van Arnhem zijn de bussen te klein en hebben ze niet de gewenste uitstraling. Arnhem wil liever grote bussen op waterstof.

Lees verder
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 09 okt 2011, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bron toegevoegd
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Michael 1988 »

Tja waarom dan niet met VDL samen blijven werken (de Phileas) of een overstap maken naar een andere busfabrikant, Mercedes-Benz of Van Hool en daar dan een grotere bus mee ontwikkelen i.p.v. nu al afzien van dit project?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door MdJ »

De 8197 (ex The Wishper, ex ex connexxion 8197) die hiervoor was omgebouwd, zag ik vorige week nog een proefritje maken in Apeldoorn...
Bij twijfel: gebruik beton.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Frank »

robinzes schreef:Is het ondertussen al 100% zeker dat er een verlenging van de trolley naar Huissen komt?
dit staat namelijk in de Nota van Uitgangspunten aanbesteding C2013 op de website van de stadsregio.
in het pdf bestand op pagina 16.
Heb er nog nergens wat van gelezen. Ik vind uitbreiding naar Huissen ook niet het meest logisch meer nu men net de RijnWaalsprinter heeft geïntroduceerd. Hoop eerlijk gezegd dat het traject naar Vredenburg weer in gebruik wordt genomen of eventueel naar andere Arnhemse wijken (de Laar Oost is ook even sprake van geweest).
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Michael 1988 »

MdJ schreef:De 8197 (ex The Wishper, ex ex connexxion 8197) die hiervoor was omgebouwd, zag ik vorige week nog een proefritje maken in Apeldoorn...
Ik zag hem vorige week in Den Bosch een pendeldienst rijden tussen de Brabanthallen en het station. Daar werd mij verteld dat deze bus nog voorlopig wel in en rond Arnhem zal blijven rijden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

Al-Haq submits formal objection to €1bn public contract to Hermes
Al-Haq has instructed Van den Biesen Boesveld advocates, Amsterdam, to submit a formal objection against the decision of Stadsregio Arnhem Nijmegen, a Dutch local authority, to award a one billion Euro public transport concession to Hermes, the Dutch subsidiary of French multinational company VeoliaTransdev. The objection is based on Veolia’s involvement in Israel’s violations of international law in the Occupied Palestinian Territory (OPT).
Lees verder

Bezwaar tegen gunning busvervoer Arnhem Nijmegen
Al-Haq heeft Van den Biesen Boesveld advocaten de opdracht gegeven om een bezwaar in te dienen tegen de gunning van het busvervoer (incl trein Arnhem-Doetinchem) aan Hermes. Hermes is onderdeel van het Franse bedrijf VeoliaTransdev. VeoliaTransdev is betrokken bij de aanleg van een tram in bezet Palestijns gebied en handelt daarmee tegen de internale wet. Volgens Al-Haq een reden om het busvervoer niet aan Hermes te gunnen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

:')

Waar waren die bezwaren toen het vervoer aan Novio gegund werden? Waar zijn de bezwaren tegen andere aanbestedingen aan Connexxion? Waar zijn alle bezwaren tegen Veolia? Wat wil men hiermee in godsnaam bereiken? Hierdoor wordt het conflict in het MO echt opgelost!
"Een touringcar is geen bus"
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Xanland »

Schijnt hip te zijn om bezwaar tegen elke verliezende concessie te maken. Is onder andere ook gebeurd op de Veluwe (Veolia->Syntus), Achterhoek (Syntus->Arriva) en Utrecht (Cxx/GVU->Qbuzz) (2x!!!).

Wat ze er dus, logischerwijs, mee willen bereiken is dat zij de concessie willen. Wat ze in het MO mee willen oplossen is mij wel een raadsel, neem aan dat MO en deze concessie niet dezelfde concessiemanagar willen! :o
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door MdJ »

Dat de GGD, Veluwe en Achterhoek toen bezwaar werd aangetekend was kansloos, netzoals deze keer Utrecht

Maar de eerste gunning aan Qbuzz van Utrecht was wel degelijk zinvol, omdat daar grote fouten zijn gemaakt. En dan is het vrij logisch dat je als CXX-zijnde er tegenin gaat.

Maar het MO erbij slepen... Nee, daar hebben wij niets mee te maken...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Xanland schreef:Schijnt hip te zijn om bezwaar tegen elke verliezende concessie te maken. Is onder andere ook gebeurd op de Veluwe (Veolia->Syntus), Achterhoek (Syntus->Arriva) en Utrecht (Cxx/GVU->Qbuzz) (2x!!!).

Wat ze er dus, logischerwijs, mee willen bereiken is dat zij de concessie willen. Wat ze in het MO mee willen oplossen is mij wel een raadsel, neem aan dat MO en deze concessie niet dezelfde concessiemanagar willen! :o
In dat geval is het toch de verliezende partij die bezwaar aantekent? Dat is hier niet eens het geval! Hier wil iemand belangrijk doen. Ik kom niet meer op zijn naam, maar er riep tijdens de gunning al iemand het bestuur van het KAN op om de concessie niet aan Hermes te gunnen om die redenen. En nu dus dit.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Freek »

Dit keer is het helemaal geen vervoerder die bezwaar heeft gemaakt, dus waarom zouden die de concessie willen hebben dan?
@Fogeltje: je bedoelt oud premier Van Agt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Suus »

Ja, dat was ex-premier Dries van Agt. Een redelijk hypocriete man.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Juistem, ik meende me te herinneren dat een iemand uit het politiek verleden was, maar kon even niet meer op de naam komen.

Net als Freek vraag ik mij af wat de bedoeling hiervan is. Waarom roept deze man verder niet om dan de vervoersbedrijven Connexxion met dochters en Veolia Transport met al haar onderdelen van de Nederlandse markt te bannen? Je hoorde hem bij andere gunningen aan deze vervoerders ook niet. Wat was de bedoeling van Van Agt? En wat wil Al-Haq hier mee bereiken? Willen ze straks ook gaan verbieden dat VDL bussen in Nederland rijden? VDL heeft immers ooit bussen naar Israël geleverd die vast op een manier gebruikt (kunnen) worden om de Palestijnen te onderdrukken.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Suus »

Wat ik vooral vreemd vind is dat opeens iedereen zich hiermee bemoeit, terwijl een Israelisch bedrijf eventjes Waterland overneemt en behalve een Rotterdamse kunstenaar daar niemand een kritische opmerking over maakt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Wat ik vooral vreemd vind is dat opeens iedereen zich hiermee bemoeit, terwijl een Israelisch bedrijf eventjes Waterland overneemt en behalve een Rotterdamse kunstenaar daar niemand een kritische opmerking over maakt :')
HIer kun je makkelijk meeliften op anti-Hermes sentimenten in Nijmegen. Daar is menigeen nog steeds bus dat "busbedrijf Breng het goede oude Novio heeft "weggejaagd"" :')
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Michael 1988 »

Tja als ze tegen de acties zijn die Israel maakt in Palestina moeten ze dat naar mijn mening ook politiek met Israel zelf aanpakken en niet een privaat bedrijf er de dupe voor laten worden. Al hoewel politieke sancties denk ik weinig uit zal maken lijkt mij eerder militaire sancties (een paar van die dorpen platbombarderen of zo) en dan met name de huidige regering afzetten beter dan deze laffe actie.

Maar ja heel het midden-oosten is gewoon een puinhoop, kijk maar naar Syrië, Afghanistan, Jemen, Libië, enz. Allemaal landen die een flinke puinhoop maken.

Ik zou trouwens zelf eerder bezwaar maken tegen het gunnen van de treinvervoer aan Hermes, gezien het feit dat hier dan met 2 verschillende vervoerders op een deel van hetzelfde traject gereden wordt. Maar ja wie ben ik.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Tegen dat laatste kun je protesteren wat je wil, het KAN zal er niet vanaf wijken. Er is daar al genoeg over geklaagd. Men heeft wel de optie vrij gelaten dat de vervoerder van concessie Achterhoek als onderaannemer mag worden ingezet. Gezien Hermes zelf geen enkele ervaring met treinen heeft (maar via Connexxion en Veolia natuurlijk wel) zou dat best wel eens kunnen gaan gebeuren. Ook dan blijf je echter houden dat een Breng trein (ze moeten wel in de Breng huisstijl komen) niet verder mag rijden dan de concessiegrens. Dus als de Achterhoek trein defect stil valt, mag de Breng trein niet verder rijden om gestrande reizigers verder te vervoeren.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Michael 1988 »

Dan wordt het in mijn ogen tijd dat die lijndienst niet meer onder KAN gaat vallen, maar gewoon onder de achterhoek, zoals altijd al het geval was volgens mij. Want als het waar is dat bij uitval van de Arriva-trein de Brengtrein niet verder mag gaan rijden noem ik zoiets gewoon reizigers pesten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Dan wordt het in mijn ogen tijd dat die lijndienst niet meer onder KAN gaat vallen, maar gewoon onder de achterhoek, zoals altijd al het geval was volgens mij. Want als het waar is dat bij uitval van de Arriva-trein de Brengtrein niet verder mag gaan rijden noem ik zoiets gewoon reizigers pesten.
Ook dat is al ter sprake geweest, het KAN wil zeggenschap over die lijn behouden. Ik snap het als reiziger ook niet hoor.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Suus »

De stadsregio Arnhem-Nijmegen dreigt te worden opgeheven. Ondertussen is er een lobby gestart door alle gemeenten die onder de stadsregio vallen om de OV-gelden dan niet aan de provincie te geven maar aan de gemeenten die vroeger in de stadsregio vielen, daarna willen de gemeenten een gezamenlijke OV-pot maken met dat geld wat aangestuurd moet worden door een aantal bestuurders van de grootste gemeenten: Zie hier, Stadsregio Light.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door Michael 1988 »

En dan krijg je weer hetzelfde probleem met die lijn, nee gewoon opheffen en niet meer laten terugkomen. Ik zie er geen verbetering in of zo. Maar even on-topic, dan snap ik niet waarom dan geen gezamelijke aanbesteding, zoals het geval is met de Maaslijn. Hierbij hadden zowal de SRAN (de werkelijke benaming van KAN tegenwoordig) en de provincies Brabant en Limburg zeggenschap over de lijn. In verschillende treindiensten (Nijmegen-Venray, Nijmegen-Venlo en Nijmegen-Roermond) rijdt dezelfde vervoerder i.p.v. 2 of 3 vervoerders.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:En dan krijg je weer hetzelfde probleem met die lijn, nee gewoon opheffen en niet meer laten terugkomen. Ik zie er geen verbetering in of zo. Maar even on-topic, dan snap ik niet waarom dan geen gezamelijke aanbesteding, zoals het geval is met de Maaslijn. Hierbij hadden zowal de SRAN (de werkelijke benaming van KAN tegenwoordig) en de provincies Brabant en Limburg zeggenschap over de lijn. In verschillende treindiensten (Nijmegen-Venray, Nijmegen-Venlo en Nijmegen-Roermond) rijdt dezelfde vervoerder i.p.v. 2 of 3 vervoerders.
De provincie Noord-Brabant had meen ik haar verantwoordelijkheid aan het KAN (dat weet ik, maar SRAN bekt niet lekker) afgedragen. En ja, daar kan het wel. Ik weet ook niet waarom het bij die lijn naar de Achterhoek niet kan.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door webguy »

Discussie over station Westervoort is verhuisd
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Bericht door jwalk1 »

beste leden,

ik ben nieuw op het forum,en heb een vraag.

blijft de OAD vanaf 2013 rijden op lijn 99? En zo ja met de ambassadors die ze hebben of krijgen/kopen/huren ze andere bussen?

met vriendelijke groet,

Jens Walk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten