Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Er loopt al een topic over de huidige Concessie Arnhem-Nijmegen, maar er wordt al hard gewerkt voor de nieuwe concessie Breng die start in met de begin van het dienstregelingsjaar 2013 (dus in december 2012). Tijd dus voor een nieuw topic.
De concessie behelst het busvervoer Arnhem-Nijmegen en de treindienst Arnhem-Doetinchem (korte slag op Arnhem-Winterswijk).
De nota van uitgangspunten is besproken in een extra commissievergadering van de Stadsregio. De nota is hier te vinden.
Eerste extra eisen van gemeentes zijn ook bekend. Arnhem wil af van dieselbussen.
Ban op vervuilende dieselbussen
ARNHEM - B en W van Arnhem willen de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen in de stadsregio Arnhem-Nijmegen vanaf 2013 zo veel mogelijk beperken. Busvervoerders moeten daarom naar de zogeheten 'nulemissie' gaan streven.
Lees verder
Verder is al zeker dat er GTW's komen te rijden op Arnhem-Doetinchem. Als eis in de concessie Achterhoek-Rivierenland is opgenomen dat men een optie moet nemen op treinen die bestemd zijn voor de concessie Breng 2013. Arriva heeft dus een optie genomen op extra GTW's. Deze optie zal moeten worden gelicht door de winnaar van de concessie Breng 2013, deze eis zal namelijk in het van PvE van deze concessie worden opgenomen.
De concessie behelst het busvervoer Arnhem-Nijmegen en de treindienst Arnhem-Doetinchem (korte slag op Arnhem-Winterswijk).
De nota van uitgangspunten is besproken in een extra commissievergadering van de Stadsregio. De nota is hier te vinden.
Eerste extra eisen van gemeentes zijn ook bekend. Arnhem wil af van dieselbussen.
Ban op vervuilende dieselbussen
ARNHEM - B en W van Arnhem willen de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen in de stadsregio Arnhem-Nijmegen vanaf 2013 zo veel mogelijk beperken. Busvervoerders moeten daarom naar de zogeheten 'nulemissie' gaan streven.
Lees verder
Verder is al zeker dat er GTW's komen te rijden op Arnhem-Doetinchem. Als eis in de concessie Achterhoek-Rivierenland is opgenomen dat men een optie moet nemen op treinen die bestemd zijn voor de concessie Breng 2013. Arriva heeft dus een optie genomen op extra GTW's. Deze optie zal moeten worden gelicht door de winnaar van de concessie Breng 2013, deze eis zal namelijk in het van PvE van deze concessie worden opgenomen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Breng 2013
Ik denk dat de naam van dit topic beter veranderd kan worden in "Concessie Arnhem-Nijmegen 2013", Breng is immers de naam waaronder Novio het vervoer nu uitvoert, de concessie heet echter Arnhem-Nijmegen.
Ik vraag me af wat ze willen straks, alles op gas of waterstof? Dat zou wel jammer zijn, dan vervalt de Citea als mogelijke nieuwe bus in de regio (of heeft VDL ook een gas variant ontworpen?)
Ik vraag me af wat ze willen straks, alles op gas of waterstof? Dat zou wel jammer zijn, dan vervalt de Citea als mogelijke nieuwe bus in de regio (of heeft VDL ook een gas variant ontworpen?)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Breng 2013
Het is natuurlijk altijd de vraag of de journalist e.e.a. goed heeft begrepen. Nulemissie betekent dat niets extra ten opzichte van het huidige of is nulemissie klimaatneutraal en gooit de toekomstige vervoerder gewoon een paar boompjes de grond in om te compenseren. Ik zeg: alle opties zijn nog open
Re: Concessie Breng 2013
Waarom komt het bij mij nou weer over als iets wat overbodig is en vooral veel geld kost? :X
Dat je bonuspunten bij een aanbesteding geeft: ok! Dat heeft in een aantal concessies ook tot milieuvriendelijk materieel geleid. Maar om zoiets te gaan eisen? :N Het gaat toch om goed openbaar vervoer? Dat het liefst niet tot (stank)overlast leidt? (Dus is EEV/Euro VI voldoende.)
Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Dat je bonuspunten bij een aanbesteding geeft: ok! Dat heeft in een aantal concessies ook tot milieuvriendelijk materieel geleid. Maar om zoiets te gaan eisen? :N Het gaat toch om goed openbaar vervoer? Dat het liefst niet tot (stank)overlast leidt? (Dus is EEV/Euro VI voldoende.)
Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Re: Concessie Breng 2013
Men zoekt stiekem een exploitant die het trolleybusnetwerk wil uitbouwen omdat ze er zelf te lui/traag/arm voor zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Breng 2013
Maar de merknaam BRENG moet blijven bestaan in de volgende concessie. Dus zo verkeerd is de topic naam niet.fogeltje schreef:Ik denk dat de naam van dit topic beter veranderd kan worden in "Concessie Arnhem-Nijmegen 2013", Breng is immers de naam waaronder Novio het vervoer nu uitvoert, de concessie heet echter Arnhem-Nijmegen.
Ik vraag me af wat ze willen straks, alles op gas of waterstof? Dat zou wel jammer zijn, dan vervalt de Citea als mogelijke nieuwe bus in de regio (of heeft VDL ook een gas variant ontworpen?)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Breng 2013
Dan blijft het nog steeds verwarrend (en fout, de concessie heet nu eenmaal niet Breng, dat is een productnaam), zeker gezien het andere topic de naam Breng niet in de topic titel heeft.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Breng 2013
Het treintraject Arnhem - Doetinchem wordt in de concessie opgenomen.
Maar het is naar mijn idee totaal niet logies om 2 concessies te hebben voor Arnhem - Doetinchem en Arnhem - Winterswijk.
Maar het is naar mijn idee totaal niet logies om 2 concessies te hebben voor Arnhem - Doetinchem en Arnhem - Winterswijk.
Re: Concessie Breng 2013
Waarom niet allebei? :D (topictitel veranderd)fogeltje schreef:Dan blijft het nog steeds verwarrend (en fout, de concessie heet nu eenmaal niet Breng, dat is een productnaam), zeker gezien het andere topic de naam Breng niet in de topic titel heeft.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Breng 2013
Lijkt mij prima :)Chauf21 schreef:Waarom niet allebei? :D (topictitel veranderd)fogeltje schreef:Dan blijft het nog steeds verwarrend (en fout, de concessie heet nu eenmaal niet Breng, dat is een productnaam), zeker gezien het andere topic de naam Breng niet in de topic titel heeft.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Inmiddels is een concepts PvE te downloaden
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Even vluchtig doorgenomen. Er staan wat interessante dingen in. De reisinformatie in de bus dient aan bepaalde eisen te voldoen, vergelijkbaar met wat Hermes/SRE nu gebruikt. Ook moet er een OV-loket op station Nijmegen zijn, op de plek van het oude Novio loket. Helaas wordt voor bussen een "goede klimaatbeheersing" geëist, die reizen in zowel winter als zomer comfortabel maakt. Airco wordt alleen voor de chauffeur geëist.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Zit er nu ook door heen te lezen. Zo af- en toe kom je nog zaken tegen die nog anders moeten. Onderstaande quote zal wel niet te letterlijk genomen moeten worden:
Hoe kun je nu een website ter plekke aanwezig hebben?De concessiehouder dient binnen het concessiegebied ervoor zorg te dragen dat bij iedere halte minimaal de dienstregelinginformatie, de haltenaam, de haltevertrekstaat, het telefoonnummer en (mobiele) website van de concessiehouder en de tarieveninformatie aanwezig is.
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik neem aan dat de link van de website bedoeld wordt.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dat lijkt mij ook en snapte ik ook wel, maar letterlijk staat het er niet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
D'r staat niet voor niets "mobiele" voor In principe eist men dus een website die geschikt is om met een mobiele telefoon te bekijken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Nog een leuk detail: de vlaggetjes voor NEC en Vitesse worden expliciet toegestaan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Laatst tijdens een sollicitatiegesprek werd mij gevraagd: stel, we willen in een volgende concessie materieel hebben rijden dat vergelijkbaar is met het huidige materieel, hoe zou jij dat aanpakken? Tja, dat is een moeilijke kwestie. Je wil natuurlijk degelijk materieel en geen goedkope prut, maar mijn veronderstelling was dat je natuurlijk geen specifiek materieeltype kunt voorschrijven!
Maar nee hoor, bij Stadsregio Arnhem-Nijmegen weten ze heel goed hoe ze die kwestie moeten aanpakken. Willen we dat de vervoerder Stadler GTW's least? Dan eisen we dat gewoon!
Dat mag dus blijkbaar?
Maar nee hoor, bij Stadsregio Arnhem-Nijmegen weten ze heel goed hoe ze die kwestie moeten aanpakken. Willen we dat de vervoerder Stadler GTW's least? Dan eisen we dat gewoon!
Dat mag dus blijkbaar?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ja, en dat leasen moet ook nog van Arriva gebeuren, want die heeft ze aangeschaft. Dat alles om te voorkomen dat er verschillende soorten materieel gaat rijden tussen Arnhem en Doetinchem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Nee, dat mag niet. Hier gaat het erom dat Arnehem-Doetinchem (?) apart wordt aanbesteed van Arnhem-Winterswijk en het materieel van Arnhem-Doetinchem compatibel moet zijn met dat - van een heel andere aanbesteding - Arnhem-Winterswijk. Aangezien Arriva voor de lijn naar Winterswijk GTW's heeft gekocht, blijft er voor de lijn naar Doetinchem van alles over dat compatibel is met een Arriva GTW, ofwel een GTW.
Eigenlijk is het net zoiets als aanbesteden dat je product een geel met rode stippen moet zijn en je er koffie uit moet drinken. Dan kan dus alleen de gele-met-de-rode-stippen-beker-fabriek zich inschrijven. :neg:
Eigenlijk is het net zoiets als aanbesteden dat je product een geel met rode stippen moet zijn en je er koffie uit moet drinken. Dan kan dus alleen de gele-met-de-rode-stippen-beker-fabriek zich inschrijven. :neg:
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Nee Arriva heeft die GTW's niet aangeschaft. Ze waren slechts verplicht een optie te nemen op het materieel voor de concessie Arnhem-NijmegenBee schreef:Ja, en dat leasen moet ook nog van Arriva gebeuren, want die heeft ze aangeschaft. Dat alles om te voorkomen dat er verschillende soorten materieel gaat rijden tussen Arnhem en Doetinchem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
En die optie moet verplicht gelicht worden door de winnaar van de c2013. Kortom de winnaar van de tender Achterhoek-Rivierenland had de keuze voor het materieel en was verplicht daarbij een optie te nemen op treinen voor de concessie 2013 van SAN.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
- Locatie: Horst
Trein Arnhem-Doetinchem straks onder naam Breng
Trein Arnhem-Doetinchem straks onder naam Breng
donderdag 28 oktober 2010 | 16:16 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 28 oktober 2010 | 16:44
DOETINCHEM - De trein tussen Arnhem en Doetinchem rijdt vanaf december 2012 onder de naam 'Breng'. Dat stelt de Stadsregio Arnhem-Nijmegen als verplichting in haar programma van eisen voor de vervoersconcessie in haar gebied.
Het is mogelijk dat op de lijn Arnhem-Doetinchem vanaf december 2012 twee vervoerders gaan rijden. De provincie, die gaat over de trein Arnhem-Winterswijk, heeft gekozen voor Arriva; de trein Arnhem-Doetinchem is onderdeel van de vervoersconcessie van de Stadsregio. Die concessie moet nog worden aanbesteed.
In het programma van eisen staat minutieus vermeld op welke manier die twee vervoerders straks moeten samenwerken. Consumentenorganisatie Rocov Gelderland is tegenstander van 'twee vervoerders op één lijn'.
Vrijdag in de Gelderlander: Trein Arnhem-Doetinchem heet straks 'Breng' en wacht maximaal 3 minuten
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... -Breng.ece
donderdag 28 oktober 2010 | 16:16 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 28 oktober 2010 | 16:44
DOETINCHEM - De trein tussen Arnhem en Doetinchem rijdt vanaf december 2012 onder de naam 'Breng'. Dat stelt de Stadsregio Arnhem-Nijmegen als verplichting in haar programma van eisen voor de vervoersconcessie in haar gebied.
Het is mogelijk dat op de lijn Arnhem-Doetinchem vanaf december 2012 twee vervoerders gaan rijden. De provincie, die gaat over de trein Arnhem-Winterswijk, heeft gekozen voor Arriva; de trein Arnhem-Doetinchem is onderdeel van de vervoersconcessie van de Stadsregio. Die concessie moet nog worden aanbesteed.
In het programma van eisen staat minutieus vermeld op welke manier die twee vervoerders straks moeten samenwerken. Consumentenorganisatie Rocov Gelderland is tegenstander van 'twee vervoerders op één lijn'.
Vrijdag in de Gelderlander: Trein Arnhem-Doetinchem heet straks 'Breng' en wacht maximaal 3 minuten
Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... -Breng.ece
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Beheer: bovenstaand nieuwsbericht + mijn reactie meer iets voor hier
Ik ben vooral benieuwd naar de afspraken die met de NS worden gemaakt over het StadsregioRail. Als er ook Breng-NS-sprinters komen dan kan er marketing technisch leuke dingen gedaan worden en krijg je echt een integratie tussen bus en trein. Blijft het bij enkel een Breng trein op Arnhem-Doetinchem en is dat toch een gemiste kans. Dan ben ik vooral benieuwd hoe men deze trein gaat positioneren tussen de Arrivatrein.
Ik ben vooral benieuwd naar de afspraken die met de NS worden gemaakt over het StadsregioRail. Als er ook Breng-NS-sprinters komen dan kan er marketing technisch leuke dingen gedaan worden en krijg je echt een integratie tussen bus en trein. Blijft het bij enkel een Breng trein op Arnhem-Doetinchem en is dat toch een gemiste kans. Dan ben ik vooral benieuwd hoe men deze trein gaat positioneren tussen de Arrivatrein.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Die komen er natuurlijk niet, daarvoor rijden die sprinters veel te ver buiten de Stadsregio (om dezelfde reden wordt Arnhem-Winterswijk ook geen Breng). Of er zou een Sprinter Arnhem-Wijchen moeten komen maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.Freek schreef:Als er ook Breng-NS-sprinters komen
Ik zie ook niet hoe een ander kleurtje trein de integratie bus+trein zou bevorderen?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten