Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Maar wanneer is een aansluiting dan ook "echt" een aansluiting of zodoende bedoeld? Als je op een groot station uitstapt en je hebt normaal 10 minuten om een bus te halen, is dat dan een aansluiting? Op kleine stations waar bijvoorbeeld maar 1 trein en 1 bus komt (bij wijze van spreken) is dat al wat makkelijker te overzien, maar wat als je in Arnhem een bus moet hebben?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik vraag me iig af wat ze bedoelen met: Trein wacht maximaal 3 minuten...Freek schreef:waar/wat wil je vrijdag lezen? Wachtijdregeling geldt formeel zowel trein-trein als bus-trein en trein-bus. Gaat dan om wel aansluitingen die echt als aansluiting bedoelt zijn. Vervoerder maakt daarbij niet uit. De vraag is natuurlijk of dat in praktijk ook zo gaat werken, maar dat is nu ook al. Zal weinig uitmaken of er een andere vervoerder komt. Bovendien zullen de meeste aansluitingen op de Arriva trein liggen omdat die bv ook in de avonduren rijdt.
Het overzicht in Arnhem heb je inderdaad niet.
Zelfs in Enschede "lukt" het de buschauffeurs niet de binnenkomende intercity aan te zien komen zeggen ze.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Nou nou, ze hebben het wiel uitgevonden hoor! Er worden aansluitingen geboden in de Achterhoek! Goed hoor, Arriva!
Dat was juist hét stokpaardje van Syntus toen die in de Achterhoek kwam en het bestaat dus allang. De bus wacht maximaal 5 minuten op een vertraagde trein, en een trein wacht maximaal drie minuten op een vertraagde bus. Kijk bijvoorbeeld naar Ltv waar je dit perfect in de praktijk ziet. Niks nieuws onder de zon dus.
Dat was juist hét stokpaardje van Syntus toen die in de Achterhoek kwam en het bestaat dus allang. De bus wacht maximaal 5 minuten op een vertraagde trein, en een trein wacht maximaal drie minuten op een vertraagde bus. Kijk bijvoorbeeld naar Ltv waar je dit perfect in de praktijk ziet. Niks nieuws onder de zon dus.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ja, dat is niks nieuws. Maar als je dit doortrekt naar steden als Arnhem en Nijmegen wordt dit anders...
Zie dat maar eens te regelen met verschillende vervoerders en een onoverzichtelijk station. Dat is niet negatief over de stations, maar je kan niet alles vanaf een plek overzien.
Zie dat maar eens te regelen met verschillende vervoerders en een onoverzichtelijk station. Dat is niet negatief over de stations, maar je kan niet alles vanaf een plek overzien.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Nee, en daar wordt dat ook niet gedaan, want dat is gewoon niet te doen. Maar weer even over mijn voorbeeld van Ltv, en dat geldt voor meer stations, wanneer de bus echt de functie heeft om het achterland van het station te bedienen, zoals daar de bussen naar Lichtenvoorde, en Groenlo-Eibergen, dan wordt er dus écht een aansluiting geboden en gewacht op elkaar.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ja, dat is onderdeel van het visgraatsysteem. Dit is vooral geschikt voor de suburbane regio's. Op veel plekken is of wordt dit systeem uit gerold, maar helaas laat de uitvoering nog wel eens de wensen over.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
De lijn Arnhem-Dtc is onderdeel van de concessie, andere lijnen niet hoor. Nu is Arnhem-Dtc wel druk, maar om de stationsgebieden dan direct druk te noemen. Wat dat betreft schelen Didam en Ltv niet zoveel van elkaar
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
De website van keolis nederland is nu online.
Zal binnenkort vast wel iets vershijnen over de consessie Arnhem/Nijmegen.
http://www.keolis.nl/
Zal binnenkort vast wel iets vershijnen over de consessie Arnhem/Nijmegen.
http://www.keolis.nl/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik hoop eerlijk gezegd dat er niks over Arnhem-Nijmegen verschijnt...ten hoogste dat ze tevergeefs hebben meegedongenrobinzes schreef:De website van keolis nederland is nu online.
Zal binnenkort vast wel iets vershijnen over de consessie Arnhem/Nijmegen.
http://www.keolis.nl/
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
"Deze concessie heeft een looptijd van 10 jaar, met een mogelijkheid om na 8 jaar de concessie tussentijds te beëindigen. De concessie loopt derhalve in principe van december 2012 tot en met december 2022."
Was het oorspronkelijk overigens niet de bedoeling om de concessie voor 15 jaar uit te schrijven (tot 2028)? Ik meen me zoiets nog te herinneren.
Was het oorspronkelijk overigens niet de bedoeling om de concessie voor 15 jaar uit te schrijven (tot 2028)? Ik meen me zoiets nog te herinneren.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dat was wel de bedoeling ja, dat zou toen in combinatie met ruimtelijke ontwikkeling moeten. Dat bleef op een aantal dingen vast zitten, onder andere dat de maximale concessielengte in Nederland 10 jaar is.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Voor spoorconcessies is die tijd toch langer? Hier zit rail bij, dus dan zou je zeggen dat het 15 jaar mag zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dan zul je vast weer gezeik krijgen dat dan gezegd wordt dat ze de spoorconcessie los moeten doen en voor 15 jaar mogen doen.Bee schreef:Voor spoorconcessies is die tijd toch langer? Hier zit rail bij, dus dan zou je zeggen dat het 15 jaar mag zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Bus is toch max 8 en trein max 10. Kan me ook geen langere treinconcessie herinneren.
edit: noordelijke nevenlijnen lopen 15 jaar. Dan heeft het vast met bus te maken dat niet zo lang mag.
edit: noordelijke nevenlijnen lopen 15 jaar. Dan heeft het vast met bus te maken dat niet zo lang mag.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Vechtdallijnen behoren daar ook toe?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Er is trouwens bekend geworden dat de gunning op 14 juli is ipv 19 juli. Niet vreemd op kijken dus als eerder dan verwacht nieuws is.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ben benieuwd. Spant Nijmegen eigenlijk nog een rechtszaak aan omdat Connexxion zich niet aan afspraken gehouden zou hebben om zich met Novio in te schrijven?Freek schreef:Er is trouwens bekend geworden dat de gunning op 14 juli is ipv 19 juli. Niet vreemd op kijken dus als eerder dan verwacht nieuws is.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
En we hebben een winnaar: Hermes *O* *O*
Zie ook: http://www.destadsregio.nl/news_detail.asp?NewsID=923
Zie ook: http://www.destadsregio.nl/news_detail.asp?NewsID=923
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stadsregio Arnhem Nijmegen gunt openbaar vervoer aan Hermes
Stadsregio Arnhem Nijmegen gunt openbaar vervoer aan Hermes
Geplaatst op: donderdag 14 juli 2011 14:51
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 juli 2011 14:55
Vanaf 9 december 2012 zal Hermes het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen uitvoeren. Het treinvervoer op het traject Arnhem-Doetinchem maakt onderdeel uit van de concessie. Hermes gaat samen met vervoerder Arriva tussen Arnhem en Doetinchem rijden, beide met de nieuwste dieseltreinen van Stadler. De stadsregio is blij met Hermes als nieuwe concessiehouder. “Hermes heeft een aanbieding op tafel gelegd met flink wat verbeteringen voor de reiziger”, aldus Jaap Modder, voorzitter van de stadsregio. Op de gunning die nu plaatsvindt, hebben belanghebbende partijen wettelijk gezien het recht om binnen 6 weken bezwaar aan te tekenen. Daarna wordt de opdracht onherroepelijk aan Hermes verleend. De concessie heeft een totale duur van 10 jaar.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 14 juli 2011 14:51
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 juli 2011 14:55
Vanaf 9 december 2012 zal Hermes het openbaar vervoer in de Stadsregio Arnhem Nijmegen uitvoeren. Het treinvervoer op het traject Arnhem-Doetinchem maakt onderdeel uit van de concessie. Hermes gaat samen met vervoerder Arriva tussen Arnhem en Doetinchem rijden, beide met de nieuwste dieseltreinen van Stadler. De stadsregio is blij met Hermes als nieuwe concessiehouder. “Hermes heeft een aanbieding op tafel gelegd met flink wat verbeteringen voor de reiziger”, aldus Jaap Modder, voorzitter van de stadsregio. Op de gunning die nu plaatsvindt, hebben belanghebbende partijen wettelijk gezien het recht om binnen 6 weken bezwaar aan te tekenen. Daarna wordt de opdracht onherroepelijk aan Hermes verleend. De concessie heeft een totale duur van 10 jaar.
Lees verder
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Voor de eerste keer in hoeveel jaar is dit dat Connexxion of een dochterbedrijf een concessie wint waar meerdere deelnemers waren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Sinds begin 2009. Ik had bijna het idee gekregen dat ze het niet meer konden.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Is 8x per uur tussen bemmel en nijmegen niet een beetje te veel van het goede? Wel leuk dat er een tweede hov lijn komt. Velp-arnhem-elst-waalsprong-nijmegen-dukenburg.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Maar wat houd het in voor de buschauffeurs?
Gaan die er ook op vooruit?
Of juist niet?
Gaan die er ook op vooruit?
Of juist niet?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik weet niet precies hoe het met de Hermes-CAO en de Novio-CAO zit. Deze zijn van groot belang voor de individuele chauffeur qua werktijden en betaling.
Daarentegen is het voor de chauffeursberoepsgroep positief dat er toch ergens meer chauffeurs werk kunnen krijgen terwijl er elders bezuinigd wordt of gaat worden.
Daarentegen is het voor de chauffeursberoepsgroep positief dat er toch ergens meer chauffeurs werk kunnen krijgen terwijl er elders bezuinigd wordt of gaat worden.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Hoe zit dat nou precies met die treintrajecten van Hermes en Arriva dan?
Kan Hermes die lijn die ze schijnbaar hebben door deze aanbesteding, niet beter gewoon uitbesteden aan Arriva?
Kan Hermes die lijn die ze schijnbaar hebben door deze aanbesteding, niet beter gewoon uitbesteden aan Arriva?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten