ge88 schreef:Staat er wel op: kijk hier.[...]Meltrain schreef:Ik mis alleen nog de dienstregeling van lijn 8 (in Arnhem).
Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Uit topic: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Weet ik, maar die valt in de categorie "Ze zijn wel te benaderen als de opbouw van URLs kent" net zoals de lijnen 3 en 12.
Als je op lijn 8 zoekt in 'Dienstregeling', kun je de nieuwe Arnhemse lijn 8 niet vinden.
Als je op lijn 8 zoekt in 'Dienstregeling', kun je de nieuwe Arnhemse lijn 8 niet vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Denk dat lijn 8 is verborgen omdat die in 2012 rijdt als groepsvervoer voor Presikhaaf-bedrijven.
Laatst gewijzigd door ge88 op ma 05 nov 2012, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Vandaag communicatie tussen een bekende van mij en Breng op twitter gezien omtrent lijn 8 op de site.
Vanaf morgen zou die zichtbaar moeten zijn via de normale weg.
Vanaf morgen zou die zichtbaar moeten zijn via de normale weg.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
moet je er nog meer hebben koekje?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Stuur maar in :)busentrein schreef:moet je er nog meer hebben koekje?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
13,15 en 16 had ik nog niet gevonden. Het was niet in me opgenomen om lijn 14 bij Arnhem te zoeken. 12 is onder Arnhemse Niteliner te vinden, lekker logisch.Frank schreef:Lijnen 3 en 12 kan ik inderdaad niet vinden; lijnen 13, 15 en 16 staan vermeld onder "niteliner", omdat die lijnnummers dat momenteel zijn, maar ze staan er dus wel gewoon in. Lijn 14 staat onder het Arnhemse stadslijntje 14 tussen Kronenburg en Het Duifje. Lijn 31 zie ik er gewoon instaan; ze hebben kennelijk alleen een onderscheid gemaakt tussen de huidige lijn 31 en de toekomstige lijn 31 waardoor hij tweemaal in de lijst staat.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29
Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Aanvullingen en verbeteringen welkom.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Goed werk :) . Met het invoeren van de nieuwe buslijnen zijn de Arnhemse stadsdienst en het Arnhemse nachtnet gedaan. Ben nu bezig met de Nijmeegse stadsdienst.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Tof! Ook bedankt voor het toevoegen van de nieuwe lijnen op mijn pagina :) Ik heb de vrijheid genomen de concessiepagina er op jouw gebruikerspagina bij te zetten. Mocht je nog artikelnamen veranderen, vergeet dan niet deze ook op de nieuwe concessiepagina aan te passen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Stadsdienst Nijmegen is ook klaar, nachtnet moet ik nog twee lijnen van toevoegen. Dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan morgen. Daarna de streekdienst nog :) .
Heb lijn 16 voorlopig nog eindpunt in Heilig Landstichting gegeven in de titel, dat moet misschien nog veranderd worden naar Berg en Dal. Iemand een mening daarover?
Heb lijn 16 voorlopig nog eindpunt in Heilig Landstichting gegeven in de titel, dat moet misschien nog veranderd worden naar Berg en Dal. Iemand een mening daarover?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Ik zou er idd Berg en Dal van maken, hebben we met lijn 7 tenslotte ook gedaan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
En dat staat ook in de dienstregeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Lijnfolders staan nu ook online: http://www.breng.nl/lijnfolders/585
Ik lijk de Nijmeegse folders allemaal te hebben, ook al zit er in een gat in de nummering.
Ik lijk de Nijmeegse folders allemaal te hebben, ook al zit er in een gat in de nummering.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Als ik nu bij een huidige buslijn op de concessienaam in het infovak klik kom ik nog bij de oude concessiepagina uit. Ik denk dat dat nog veranderd moet worden.fogeltje schreef:Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29
Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Bij oude buslijnen is het daarentegen misschien niet een heel slecht idee om ook naar de pagina van de oude concessie te verwijzen...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Het aantal Tribus Civitas bussen zijn bekend. Nou ja, officieel bekend. Het zijn er in totaal 12. Het zijn er nu 2 meer (voor zover ik heb kunnen zien) dan de huidige aantal buurtbussen.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Bepaalde lijnen staan ruim 7 min stil op station arnhem. Zie bijv. Lijn 3/5. Is hier een reden voor?
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Waarschijnlijk is dat om:
1) vertragingen op te vangen t.b.v. pauzes;
2) vanaf het station logische vertrektijden te krijgen zonder afbreuk te doen aan de rijtijd onderweg;
3) t.b.v. aflossingen van chauffeurs;
Om een eenduidige dienstregeling vanaf het station aan te bieden is het soms nodig bussen langer te laten halteren op het station. Zeker als het gaat om de aansluiting met bepaalde treinen (de zogenaamde knoop).
Voorbeeld:
IC uit Utrecht kom 10.25 aan, IC ri. Utrecht vertrekt om 10.30, dan is het een logisch gevolg dat de bus om 10.23 aankomt en om 10.32 vertrekt... ergo, de 7 minuten. Zeker als het om een lagere frequentie gaat dan 10 of 15 minuten.(tijden in het voorbeeld zijn fictief)
Kortom, het zal dienstregelingtechnisch en pauzetechnisch wel logisch zijn om dat te doen.
1) vertragingen op te vangen t.b.v. pauzes;
2) vanaf het station logische vertrektijden te krijgen zonder afbreuk te doen aan de rijtijd onderweg;
3) t.b.v. aflossingen van chauffeurs;
Om een eenduidige dienstregeling vanaf het station aan te bieden is het soms nodig bussen langer te laten halteren op het station. Zeker als het gaat om de aansluiting met bepaalde treinen (de zogenaamde knoop).
Voorbeeld:
IC uit Utrecht kom 10.25 aan, IC ri. Utrecht vertrekt om 10.30, dan is het een logisch gevolg dat de bus om 10.23 aankomt en om 10.32 vertrekt... ergo, de 7 minuten. Zeker als het om een lagere frequentie gaat dan 10 of 15 minuten.(tijden in het voorbeeld zijn fictief)
Kortom, het zal dienstregelingtechnisch en pauzetechnisch wel logisch zijn om dat te doen.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Dat zou dus veel te weinig zijn als dat klopt.Michael 1988 schreef:Het aantal Tribus Civitas bussen zijn bekend. Nou ja, officieel bekend. Het zijn er in totaal 12. Het zijn er nu 2 meer (voor zover ik heb kunnen zien) dan de huidige aantal buurtbussen.
Dit is namelijk nodig:
lijn 26 1 ( voor avonduren+weekend )
lijn 35 2
lijn 61 1 ( overdag, ikea pendel )
lijn 64/65 5 ( lijnnen zijn in Doesburg gekoppelt )
lijn 524 1
lijn 560 4 ( inclussief extra winter ritten )
lijn 561 1
lijn 562 1
lijn 564 1
lijn 565 1
lijn 566 1
lijn 589 1
lijn 590 1
Dus 12 buurtbussen en nog eens 9 busjes voor de reguliere lijnen = 21 busjes.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Heeft er ook deels mee te maken dat in de latere uurtjes bussen op elkaar aansluiten. Om 00:30 gaan de laatste bussen allemaal tegelijk weg...010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Zie je dan liever dat ze de lijn knippen zodat de doorgaande reiziger met overstap net iets sneller kan reizen (met alle gevaren van missende aansluitingen van dien)?010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
Missende aansluiting? en alle gevaren? je zou maar een trein missen zeg . die 7 minuten hoeven niet persee te betekenen dat er een goede overstap mogelijk is. In Utrecht zijn er ook geen doorgaande buslijnen die 7 minuten lang stil staan op station. die 7 minuten zijn zowel tijdens de spits als daluren.fogeltje schreef:Zie je dan liever dat ze de lijn knippen zodat de doorgaande reiziger met overstap net iets sneller kan reizen (met alle gevaren van missende aansluitingen van dien)?010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Daar komt bij dat meerdere lijnen op hetzelfde perron stoppen, neem als voorbeeld lijn 3 en 7. heb het vaak genoeg meegemaakt dat lijn 7 een vertraging van 5 minuten oploopt alleen maar omdat lijn 3 zijn vertrektijd moet afwachten.
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013
in de avonduren en zeker bij de laatste bussen is dat ook meer dan logisch.webguy schreef:Heeft er ook deels mee te maken dat in de latere uurtjes bussen op elkaar aansluiten. Om 00:30 gaan de laatste bussen allemaal tegelijk weg...010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten