Pagina 10 van 12

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 18:09
door Reiziger Delft
Uit topic: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8:
ge88 schreef:
Meltrain schreef:Ik mis alleen nog de dienstregeling van lijn 8 (in Arnhem).
Staat er wel op: kijk hier.[...]

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 18:38
door Meltrain
Weet ik, maar die valt in de categorie "Ze zijn wel te benaderen als de opbouw van URLs kent" net zoals de lijnen 3 en 12. :wink:
Als je op lijn 8 zoekt in 'Dienstregeling', kun je de nieuwe Arnhemse lijn 8 niet vinden.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 19:27
door ge88
Denk dat lijn 8 is verborgen omdat die in 2012 rijdt als groepsvervoer voor Presikhaaf-bedrijven.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 19:37
door koekje
Vandaag even de straat op geweest met een MAN bus. Dat bleef uiteraard niet onopgemerkt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:16
door Hans
Vandaag communicatie tussen een bekende van mij en Breng op twitter gezien omtrent lijn 8 op de site.
Vanaf morgen zou die zichtbaar moeten zijn via de normale weg.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:41
door busentrein
moet je er nog meer hebben koekje? :mrgreen:

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 21:05
door koekje
busentrein schreef:moet je er nog meer hebben koekje? :mrgreen:
Stuur maar in :)

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: di 06 nov 2012, 12:23
door fogeltje
Frank schreef:Lijnen 3 en 12 kan ik inderdaad niet vinden; lijnen 13, 15 en 16 staan vermeld onder "niteliner", omdat die lijnnummers dat momenteel zijn, maar ze staan er dus wel gewoon in. Lijn 14 staat onder het Arnhemse stadslijntje 14 tussen Kronenburg en Het Duifje. Lijn 31 zie ik er gewoon instaan; ze hebben kennelijk alleen een onderscheid gemaakt tussen de huidige lijn 31 en de toekomstige lijn 31 waardoor hij tweemaal in de lijst staat.
13,15 en 16 had ik nog niet gevonden. Het was niet in me opgenomen om lijn 14 bij Arnhem te zoeken. 12 is onder Arnhemse Niteliner te vinden, lekker logisch.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: di 27 nov 2012, 20:46
door fogeltje
Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29

Aanvullingen en verbeteringen welkom.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: di 27 nov 2012, 21:11
door Frank
Goed werk :) . Met het invoeren van de nieuwe buslijnen zijn de Arnhemse stadsdienst en het Arnhemse nachtnet gedaan. Ben nu bezig met de Nijmeegse stadsdienst.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: wo 28 nov 2012, 09:19
door fogeltje
Tof! Ook bedankt voor het toevoegen van de nieuwe lijnen op mijn pagina :) Ik heb de vrijheid genomen de concessiepagina er op jouw gebruikerspagina bij te zetten. Mocht je nog artikelnamen veranderen, vergeet dan niet deze ook op de nieuwe concessiepagina aan te passen.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: do 29 nov 2012, 13:10
door Frank
Stadsdienst Nijmegen is ook klaar, nachtnet moet ik nog twee lijnen van toevoegen. Dat wordt waarschijnlijk niet eerder dan morgen. Daarna de streekdienst nog :) .

Heb lijn 16 voorlopig nog eindpunt in Heilig Landstichting gegeven in de titel, dat moet misschien nog veranderd worden naar Berg en Dal. Iemand een mening daarover?

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: do 29 nov 2012, 13:16
door fogeltje
Ik zou er idd Berg en Dal van maken, hebben we met lijn 7 tenslotte ook gedaan.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: do 29 nov 2012, 13:17
door Meltrain
En dat staat ook in de dienstregeling.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: vr 30 nov 2012, 19:54
door fogeltje
Lijnfolders staan nu ook online: http://www.breng.nl/lijnfolders/585

Ik lijk de Nijmeegse folders allemaal te hebben, ook al zit er in een gat in de nummering.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: vr 30 nov 2012, 22:38
door Frank
fogeltje schreef:Ik heb de nieuwe concessiepagina voor de gehele concessie aangemaakt: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... 13-2022%29

Aanvullingen en verbeteringen welkom.
Als ik nu bij een huidige buslijn op de concessienaam in het infovak klik kom ik nog bij de oude concessiepagina uit. Ik denk dat dat nog veranderd moet worden.

Bij oude buslijnen is het daarentegen misschien niet een heel slecht idee om ook naar de pagina van de oude concessie te verwijzen...

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 00:26
door Michael 1988
Het aantal Tribus Civitas bussen zijn bekend. Nou ja, officieel bekend. Het zijn er in totaal 12. Het zijn er nu 2 meer (voor zover ik heb kunnen zien) dan de huidige aantal buurtbussen.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 12:27
door 010jongen
Bepaalde lijnen staan ruim 7 min stil op station arnhem. Zie bijv. Lijn 3/5. Is hier een reden voor?

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 12:43
door gkw1969
Waarschijnlijk is dat om:
1) vertragingen op te vangen t.b.v. pauzes;
2) vanaf het station logische vertrektijden te krijgen zonder afbreuk te doen aan de rijtijd onderweg;
3) t.b.v. aflossingen van chauffeurs;

Om een eenduidige dienstregeling vanaf het station aan te bieden is het soms nodig bussen langer te laten halteren op het station. Zeker als het gaat om de aansluiting met bepaalde treinen (de zogenaamde knoop).
Voorbeeld:
IC uit Utrecht kom 10.25 aan, IC ri. Utrecht vertrekt om 10.30, dan is het een logisch gevolg dat de bus om 10.23 aankomt en om 10.32 vertrekt... ergo, de 7 minuten. Zeker als het om een lagere frequentie gaat dan 10 of 15 minuten.(tijden in het voorbeeld zijn fictief)

Kortom, het zal dienstregelingtechnisch en pauzetechnisch wel logisch zijn om dat te doen.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 12:59
door 010jongen
Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 13:04
door rovin1995
Michael 1988 schreef:Het aantal Tribus Civitas bussen zijn bekend. Nou ja, officieel bekend. Het zijn er in totaal 12. Het zijn er nu 2 meer (voor zover ik heb kunnen zien) dan de huidige aantal buurtbussen.
Dat zou dus veel te weinig zijn als dat klopt.
Dit is namelijk nodig:

lijn 26 1 ( voor avonduren+weekend )
lijn 35 2
lijn 61 1 ( overdag, ikea pendel )
lijn 64/65 5 ( lijnnen zijn in Doesburg gekoppelt )
lijn 524 1
lijn 560 4 ( inclussief extra winter ritten )
lijn 561 1
lijn 562 1
lijn 564 1
lijn 565 1
lijn 566 1
lijn 589 1
lijn 590 1


Dus 12 buurtbussen en nog eens 9 busjes voor de reguliere lijnen = 21 busjes.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 13:34
door webguy
010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Heeft er ook deels mee te maken dat in de latere uurtjes bussen op elkaar aansluiten. Om 00:30 gaan de laatste bussen allemaal tegelijk weg...

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 13:43
door fogeltje
010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Zie je dan liever dat ze de lijn knippen zodat de doorgaande reiziger met overstap net iets sneller kan reizen (met alle gevaren van missende aansluitingen van dien)?

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 13:51
door 010jongen
fogeltje schreef:
010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Zie je dan liever dat ze de lijn knippen zodat de doorgaande reiziger met overstap net iets sneller kan reizen (met alle gevaren van missende aansluitingen van dien)?
Missende aansluiting? en alle gevaren? je zou maar een trein missen zeg :shock:. die 7 minuten hoeven niet persee te betekenen dat er een goede overstap mogelijk is. In Utrecht zijn er ook geen doorgaande buslijnen die 7 minuten lang stil staan op station. die 7 minuten zijn zowel tijdens de spits als daluren.

Daar komt bij dat meerdere lijnen op hetzelfde perron stoppen, neem als voorbeeld lijn 3 en 7. heb het vaak genoeg meegemaakt dat lijn 7 een vertraging van 5 minuten oploopt alleen maar omdat lijn 3 zijn vertrektijd moet afwachten.

Re: Concessie Arnhem-Nijmegen (Breng) 2013

Geplaatst: za 01 dec 2012, 13:52
door 010jongen
webguy schreef:
010jongen schreef:Voor doorgaande reizigers vind ik dat niet zo fijn, zeker op lijn 5/6 die gezamelijk om de 7 minuten rijden.
Heeft er ook deels mee te maken dat in de latere uurtjes bussen op elkaar aansluiten. Om 00:30 gaan de laatste bussen allemaal tegelijk weg...
in de avonduren en zeker bij de laatste bussen is dat ook meer dan logisch.