Pagina 1 van 1

Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 20:44
door Wubbo
Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden
Geplaatst op: maandag 20 september 2010 20:42
Laatst bijgewerkt: maandag 20 september 2010 20:44


Ongeveer veertig treinreizigers zijn maandagmorgen in Vorden achtergebleven op het perron omdat er twee keer korte treinen op de lijn Winterswijk-Zutphen reden. Om zowel 7.40 als 8.10 uur zette Syntus slechts één treinstel in in de spits. Per keer bleven ongeveer twintig personen noodgedwongen achter op het perron.
Lees verder

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 21:02
door AppleMoose
Och, dat gebeurde ook wel 's met de stopper zutphen-nijmegen. Zeker nog toen er volop mat. 64 reed. minimaal 1 keer per maand zetten ze toen maar 1 plan V in, in de spits. soms ook 2 stoppers achter elkaar. Dan bleven er ook reizigers achter op de perrons.

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 21:11
door Mark
Zelfde gebeurt als de t7017 weer eens met een losse sprinter komt aanzetten, en wat te denken van de perikelen op de zaanlijn... heeft het nog enige nieuwswaarde? ;)

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 22:29
door Wubbo
Ik wacht nog even op de kamervragen ;-)

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 22:45
door Maik
Zal ik alvast het topic "Buffel nodig op Zutphen-Winterswijk" openen? :wink:

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 23:13
door Karl
Volgens mij kan je dan beter Zutphen - Winterswijk van 25 kV voorzien; het kolibrisysteem inzetten volgens het Zwitsers ReB4 systeem. Maarja, dat weten de zwak geinformeerden natuurlijk niet.

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 23:24
door Joshua
Dit is net de Maaslijn op Station Cuijk en Mook-Molenhoek.

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: ma 20 sep 2010, 23:46
door fogeltje
Maik schreef:Zal ik alvast het topic "Buffel nodig op Zutphen-Winterswijk" openen? :wink:
Nee, want ze moeten gewoon losse rijtuigen er tussen zetten.

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: di 21 sep 2010, 00:01
door Suus
En daarvoor hebben we op elk groot station een railtracktor want die slijten toch niet :)

Ik denk dat de oorzaak in dit geval eerder te wijten is aan de keuze van Syntus om het onderhoud van hun treinen voortaan in Venlo uit te laten voeren, de slagen worden langer dus materiaal in onderhoud is langer niet beschikbaar en kan ook niet snel uitgevoerd worden.

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: di 21 sep 2010, 00:05
door Joshua
Sowieso begrijp ik al niet waarom het onderhoud helemaal in Blerick moet gebeuren. Het zou voor Syntus toch ook veel makkelijker zijn als dit gebeurd ergens in de buurt waar zei ook rijden. Maja waarschijnlijk kan het zo goedkoper.

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: di 21 sep 2010, 00:46
door Ardan
Het was tot een tijd terug altijd in Hengelo, waarom dit nu Voith is geworden is mij ook niet helemaal duidelijk.
En dat er nu pas een nieuwsbericht van komt... Syntus zet op de s30800 echt heeeel zelden dubbele stellen in. Staan in de gangpaden is schering en inslag in de spits. Hoewel ik al eens heb zitten tellen.. met wat ze nu inzetten, en wat ze aan reserve hebben staan (heel veel!) kunnen ze bijna alle treinen wel een stelletje langer maken.
En toch.. ik heb al eens een hele rit, de laatste op een vrijdag van Winterswijk naar Zutphen, een treinstel voor me alleen gehad.. nota bene het achterste uit maar liefst DRIE stellen! Ja, zo heel af en toe zie je wel eens treinen met zijn drietjes rijden..

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: di 21 sep 2010, 08:58
door AOD
fogeltje schreef:
Maik schreef:Zal ik alvast het topic "Buffel nodig op Zutphen-Winterswijk" openen? :wink:
Nee, want ze moeten gewoon losse rijtuigen er tussen zetten.
Het antwoord vind je bij de diskussie: "Buffel nodig op de Maaslijn". ;)

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 25#p107829

Uit de hand gelopen mobiliteit. :D

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: di 21 sep 2010, 11:04
door find_your_spot
Moet daar een heel nieuws/persbericht voor worden verzonden?

Mag er ook wel een nieuwsbericht komen dat we iedere week met 300 man achter blijven op Spaklerweg of op Ouderkerkerlaan er om de week uit worden gegooid...

Re: Veertig reizigers blijven achter op vol perron in Vorden

Geplaatst: di 21 sep 2010, 11:35
door Mark
Ardan schreef:Het was tot een tijd terug altijd in Hengelo, waarom dit nu Voith is geworden is mij ook niet helemaal duidelijk.
En dat er nu pas een nieuwsbericht van komt... Syntus zet op de s30800 echt heeeel zelden dubbele stellen in.
De t30820 en t30822 rijden als het goed is met dubbele stellen ;) Die gaan in Zp over op de t31215 en t31217 en die ik zie ik vrijwel altijd met twee stellen rijden (is ook wel nodig) :)