Pagina 1 van 1

Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: vr 05 nov 2010, 14:01
door Wubbo
Extra trein op Maaslijn
Geplaatst op: vrijdag 5 november 2010 13:59
Laatst bijgewerkt: vrijdag 5 november 2010 14:01


Op de Maaslijn rijdt vanaf maandag een extra trein. Vervoerder Veolia wil hiermee de toenemende drukte op het traject opvangen. De trein zal in de spits worden ingezet tussen Venray, in Limburg, en Nijmegen. Volgens Veolia is het drukker dan ooit op de Maaslijn.
Lees verder

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: vr 05 nov 2010, 16:06
door fogeltje
In het artikel staat dat Veolia besloten heeft om al zijn treinstellen in de ochtendspits te gaan inzetten. Was dit dan niet al het geval?

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: za 06 nov 2010, 19:46
door willy84
Ik begrijp hier geen fluit van.

Er rijdt 2x per uur Nijmegen-Roermond?
In (brede) spits rijdt er daarnaast 2x Nijmegen-Venray?
Er hebben een tijdje spitsbussen gereden die bij gebrek aan klandizie vanwege de lange rijtijd zijn opgeheven.

Wat heb ik gemist?

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: za 06 nov 2010, 22:38
door Wubbo
Dat er nog steeds reizigers achterblijven op stations of op zijn minst opgepropt zitten in de treinen (met daaruit voortvloeiende vertragingen tot gevolg, die op enkelspoor funest zijn).

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: za 06 nov 2010, 23:00
door Meltrain
Hoort dit niet meer bij Zuid-Nederland? ;)

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: za 06 nov 2010, 23:25
door Wubbo
Gelderland = Oost, Limburg = Zuid. Dus ja, het hoort bij Zuid, maar ook bij Oost. En aangezien het deel bij Nijmegen het grootste probleem is heb ik 'm maar even bij Oost gezet.

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 20:01
door knaai
Ze rijden nu al in de spits met 8 treinen per uur over grotendeels enkel spoor. Daar kan toch niks tussen worden gepropt?

Ben overigens verbaast over het nieuwe ov-chip tariefsysteem van Veolia. Ik ben met de ov-chip 7% duurder uit dan met een gewoon kaartje. Het kaartje met korting kost van Nijmegen naar Cuijk €1,90, de ov-chip €2,04.
Tevens werkt de ov-chip niet onder een saldo van €12,50. Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben. Een beetje vreemd, omdat Conexxion en de NS hier veel soepeler mee zijn.

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 21:21
door reisthijs
knaai schreef:Daar kan toch niks tussen worden gepropt?
Dat gebeurt ook niet. De titel van het bericht is wel een beetje verwarrend misschien, dat had moeten zijn "Extra treinstel op de Maaslijn"

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: zo 07 nov 2010, 21:39
door Mark
Het gaat om stel m3447 die nu ook bij Veolia rijdt.

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: ma 08 nov 2010, 10:31
door Tom
knaai schreef:Tevens werkt de ov-chip niet onder een saldo van €12,50. Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben. Een beetje vreemd, omdat Conexxion en de NS hier veel soepeler mee zijn.
Bij mij werd laatst zelfs €15,- afgeschreven, ik was al blij dat ik er iets meer dan €16,- op had staan. Maar je hebt gelijk dat het een stuk duurder is. Ik koop voortaan maar weer een kaartje.

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: ma 08 nov 2010, 10:55
door reisthijs
knaai schreef:Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben.
Dat klopt niet helemaal: het minimale saldo is altijd 4 euro minder dan het 'instaptarief'. Bij Veolia moet je dus een minimaal saldo van 8,50 of 11,00 hebben. (Bij NS is dit 6 of 16 euro, dus om nou te zeggen dat NS hierin 'veel soepeler is'...)

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: ma 08 nov 2010, 21:18
door knaai
"
Dat klopt niet helemaal: het minimale saldo is altijd 4 euro minder dan het 'instaptarief'. Bij Veolia moet je dus een minimaal saldo van 8,50 of 11,00 hebben. (Bij NS is dit 6 of 16 euro, dus om nou te zeggen dat NS hierin 'veel soepeler is'...)" :?:
Reisthijs, wat bedoel je met de twee verschillende bedragen voor de ns en veolia? Ik heb namelijk nog nooit iets gemerkt van de ns dat ze me weigerden met een saldo onder de €10, terwijl ik dus in de veolia-trein met een saldo van €10,50 niet mocht inchecken.

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: ma 08 nov 2010, 21:30
door Meltrain
reisthijs schreef:
knaai schreef:Dat bedrag ben je dus in feite kwijt omdat je altijd meer dan €12,50 als tegoed moet hebben.
Dat klopt niet helemaal: het minimale saldo is altijd 4 euro minder dan het 'instaptarief'. Bij Veolia moet je dus een minimaal saldo van 8,50 of 11,00 hebben. (Bij NS is dit 6 of 16 euro, dus om nou te zeggen dat NS hierin 'veel soepeler is'...)
Dan alsnog is het vreemd dat je met een bedrag lager dan 6 euro niet kan inchecken. :? Hoe bedeoelen ze: 1 kaart voor al het OV als je er niet een mee kunt reizen, terwijl je er wel gewoon geld op hebt staan (al is het dan lager dan 6 euro). Ik vind gewoon dat je moet kunnen inchecken bij minimaal 0 euro.
Maar goed, dat is een andere discussie. :wink:

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: di 09 nov 2010, 08:19
door reisthijs
Meltrain schreef:Dan alsnog is het vreemd dat je met een bedrag lager dan 6 euro niet kan inchecken. :?
De OV-chipkaart werkt vreemd, daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar dit is toch echt de algemene regel: je saldo mag bij inchecken niet onder de -4 euro komen. NS schrijft 10 euro borg af. Daaruit volgt dus die 6 euro minimumsaldo.
knaai schreef:Reisthijs, wat bedoel je met de twee verschillende bedragen voor de ns en veolia?
De bedragen die dus op je pas moeten staan om in te checken, en daarbij is er een verschil of je een persoonlijke chipkaart hebt (met kortingsproduct) of een anonieme kaart. Bij NS is dat dus in het eerste geval 6 euro, anders 16.

Ik zie hier twee bedragen voorbijkomen voor Veolia, 12,50 of 15,- ik nam aan dat dit hetzelfde verschil is? Veolia heeft natuurlijk nergens aangegeven wat deze bedragen precies zijn (want waarom zou je klant ook volledig informeren over de OV-chipkaart), ik moet ook maar raden.

Re: Extra trein op Maaslijn

Geplaatst: wo 10 nov 2010, 22:27
door knaai
Bedankt voor je antwoord reisthijs.

Als de ondergrens van de NS dus €6 is met kortingskaart is het verschil met Veolia wel groot. Want met Veolia reis ik ook met een kortingskaart van de NS met extra geladen de Veolia korting en moet het saldo hoger dan €12,50 zijn. Idd heb ik op de
Veolia-site ook geen bedrag kunnen vinden. Verde vind ik her prijs verschil tussen papieren kaartjes en ov-chip bij Veolia-trein erg merkwaardig. Ook zijn de chippalen van Veolia een stuk minder gevoelig (lees: minder goed) dan de palen van de NS of Conexxion. Bij de laatste twee kan je de kaart gewoon in je beurs laten zitten en werkt deze meestal goed. Bij Veolia moet je vaak 5 keer de kaart 'naakt' voor de paal houden, anders gebeurt er niets. En daarbij krijg je dan tevens de meest wonderlijke foutmeldingen. Zal wel een 'kortingspaal' zijn geweest voor Veolia!