1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door iljitsch »

Misschien een station op de grens maken met een cross platform overstap? Ben je ook van dat geëikel met internationale kaartjes af.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door Freek »

Meltrain schreef: Bijvoorbeeld: is er vanauit Duitsland al een roep gekomen om een verbinding Arnhem - Emmerich? En zo ja, heeft de Duitse overheid zich al bereid getoont de kosten op zich te nemen of te delen?
Jep. Kijk bijvoorbeeld naar het pdf'je dat Dre aanhaalt. Dat artikel komt uit het blad van ProBahn die zich hier relatief druk om maakt. In het kader van de ontwikkeling van RRX is bijvoorbeeld door ProBahn bij NRW aangekaart dat ook verbinding naar Nederland niet vergeten moest worden. Opzich wel bijzonder omdat de RRX helemaal niet in Emmerich komt.

De subsidiekraan werkt in Duitsland net iets (of beetje meer ;)) anders dan in Nederland. Daardoor, zo is mij verteld, is het goedkoper organiseren vanuit Nederland en is wacht NRW een beetje af.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door midnet »

even (vanuit een tropisch koud Bangkok) een kleine reactie op de kortste HUIDIGE verbinding.
Die gaat nl. met de bus naar Doetinchem, dan de Syntus trein naar Arnhem (vanaf Emm uiteraard)
Helaas-nog niets en zo lang geleden was dat GTW etc territorium en rreed die bus, elk uur, door. Binnen DE kon je met Duitse kaartjes reizen. Dat kostte te veel, en toen werd Emm-'SHeerenberg afgekapt en naar de Duitse NIAG gedaan, die er meteen een niet-uurdienst van maakte. Er is wel, zo lang het duurt, nog steeds tariefintegratie tot Doetinchem (in principe kan je zelfs met strippen Nijmegen-Emm-Doet. reizen!)
Nog heel veel langer geleden (Elten is na de oorlog een paar jaar door NL ingepikt) reed er gewoon een bus Arnhem-Zevenaar-Elten en zelfs Lobith-Elten-Doetinchem (alles GTW/de Lijmers), die in Elten op elkaar aansloten. de NIAG rijdt uiteraard een nette uurdienst Elten-Emm-en verder (Rees). dat was toen de KRV=Kreisverkehr Empel-Rees.
Er was sprake van een nieuw of aangepaste buurtbus Zevenaar-Elten, lijkt me een beter beginnetje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door Suus »

De bus Emmerich - Nijmegen is wel rechtstreeks. Dat is dus minder vaak overstappen met een hogere frequentie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door Freek »

en tariefintegratie is er ook nog steeds. Reizen op de strippenkaart van Nijmegen naar Doetinchem is dus ook nog mogelijk. Doetinchem-Emmerich is alleen geknipt in 's Heerenberg. NIAG rijdt tot 's Heerenberg en biedt daar een -1 aansluiting aan op de bus van Syntus (Arriva over een maand) naar Doetinchem
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door Ronald »

Vanaf 13 december is er een héél klein beginnetje: Breng-Buurtbus 566 gaat rijden tussen Zevenaar en Elten (en verder naar Tolkamer-Spijk). Hoe de aansluiting in Elten is op de bus naar Emmerich weet ik niet.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door Thomas »

De dienstregeling van de buurtbus is al bekend: vertrek uit Zevenaar meestal om xx.09, aankomst bij halte Elten, Markt om xx.20. Terug vertrek uit Elten, Markt om xx.50, aankomst station Zevenaar om xx.03. Laatste buurtbus om 19.50.
Met de huidige Duitse dienstregeling is dat heel ongunstig: nu vertrekt lijn 94 van Elten naar Emmerich om xx.00 of xx.05, en uit Emmerich komt ie in Elten aan om xx.55 of xx.59.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: 1500 handtekeningen voor trein naar Emmerik

Bericht door Ronald »

Inderdaad geen handige dienstregeling in combinatie met de bus naar Emmerich (zoals de tijden van de duitse bus nu zijn, maar deze zullen denk ik niet veel wijzigen i.v.m. aansluitingen te Emmerich). Ik vermoed dat er (weer eens) niet over grens is gekeken...

Ik zou die buurtbus een half uurtje verschuiven, voor de overige aansluitingen maakt het namelijk niet uit (trein uit Arnhem is de belangrijkste, en een aansluiting op lijn 60 in Lobith/Tolkamer is niet relevant).
Ook zou ik vanaf Elten eerst via Spijk rijden, en dan naar Tolkamer/Lobith. De buurtbus lijkt me namelijk voor Spijk het meest belangrijk, en dan is een snelle verbinding met Zevenaar wel handig.

Zelf zou ik 'm dus zo doen:
Heen: Zevenaar '37; Elten '48; Spijk '56; Tolkamer '03; Lobith '07
Terug: Lobith '07; Tolkamer '09; Spijk '15; Elten '22; Zevenaar '37
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 113 gasten