Je kant de trein van de Westfalenbahn gewoon inlopen zonder ticket, want de kaartautomaat zit IN de trein :Xjulsteren schreef:Ik heb een paar keer het traject afgereisd en ben er achter gekomen dat er veel mensen in hgl uit de s7000 komen en er veel mensen het niet voor elkaar krijgen een ticket voor de WFB in Bentheim te scoren.
treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
In welk gedeelte van het treinstel zit de automaat dan?Bee schreef:Je kant de trein van de Westfalenbahn gewoon inlopen zonder ticket, want de kaartautomaat zit IN de trein :Xjulsteren schreef:Ik heb een paar keer het traject afgereisd en ben er achter gekomen dat er veel mensen in hgl uit de s7000 komen en er veel mensen het niet voor elkaar krijgen een ticket voor de WFB in Bentheim te scoren.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Daar waar een sticker treinkaartjes op de buitendeur zit
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Aaaaaah!Bee schreef:Daar waar een sticker treinkaartjes op de buitendeur zit
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Sowieso ziet die trein er erg overzichtelijk uit van binnen, een beetje zoals onze SLT. Als je een beetje kijkt, zie je zelfs vanuit de laaste bak waar de automaat zich bevindt :D
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Mogelijk nieuwe regionale treinverbinding Bielefeld - Bad Bentheim - Hengelo
Regio Twente stelt een subsidie van € 400.000 per jaar beschikbaar voor een rechtstreekse, grensoverschrijdende regionale treinverbinding tussen Hengelo, via Bad Bentheim, naar Bielefeld. Die verbinding wordt gerealiseerd door het traject Hengelo-Bad Bentheim onderdeel te laten uitmaken van de regionale trein tussen Bad Bentheim en Bielefeld. Voorwaarde is wel dat de andere betrokken partners, de provincie Overijssel, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de verantwoordelijke partners in Niedersachsen en Nordrheinwestfalen ook geld beschikbaar stellen.
Die moeten hier nog een besluit over nemen. Als het plan door gaat, is het de bedoeling dat vanaf december 2017 treinen tussen Hengelo en Bielefeld gaan rijden. De besluitvorming over het al dan niet opnemen van het traject Hengelo-Bad Bentheim in de treindienst Bad Bentheim-Bielefeld moet eind april zijn afgerond. Dan gaan de Duitse vervoersautoriteiten het Teutoburger Wald Netz, waaronder de treinverbinding Hengelo-Bielefeld valt, aanbesteden, voor een periode van 15 jaar.
"Voor Regio Twente zijn goede treinverbindingen met Duitsland van groot belang", aldus Jan Bron, portefeuillehouder mobiliteit van Regio Twente. "Twente is een belangrijke kennisregio en een schakel in de verbindingen tussen Nederland en Noord Oost Europa. Naast transport over weg en water hoort daar ook een goede treinverbinding voor personenvervoer bij. In een tijd waarin steeds meer mensen in het buurland werken of studeren wordt dat alleen maar belangrijker."
De treinverbinding Bielefeld-Bad Bentheim-Hengelo is vervoerkundig erg belangrijk. De steden Bielefeld (ca. 325.000 inwoners), Osnabrück e.o. (275.000 inwoners) en Rheine worden daarmee elk uur verbonden met Hengelo (Twente). Daarnaast zal het, net als dat bij de treinverbinding Enschede-Gronau het geval is, de sociaal economische structuur in het Duits-Nederlandse grensgebied versterken. Forenzen van Nederlandse afkomst die wonen in het Duitse grensgebied krijgen een goede verbinding met werklocaties in Oldenzaal, Hengelo en indirect ook in Enschede (Kennispark). Dit geldt ook voor studenten die aan de Saxion Hogeschool of de UT willen studeren en Nederlandse studenten aan Duitse onderwijsinstellingen. Ook is de verbinding van belang voor het toerisme in de grensstreek.
Bron: http://regiotwente.nl/algemene-informat ... im-hengelo
Regio Twente stelt een subsidie van € 400.000 per jaar beschikbaar voor een rechtstreekse, grensoverschrijdende regionale treinverbinding tussen Hengelo, via Bad Bentheim, naar Bielefeld. Die verbinding wordt gerealiseerd door het traject Hengelo-Bad Bentheim onderdeel te laten uitmaken van de regionale trein tussen Bad Bentheim en Bielefeld. Voorwaarde is wel dat de andere betrokken partners, de provincie Overijssel, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de verantwoordelijke partners in Niedersachsen en Nordrheinwestfalen ook geld beschikbaar stellen.
Die moeten hier nog een besluit over nemen. Als het plan door gaat, is het de bedoeling dat vanaf december 2017 treinen tussen Hengelo en Bielefeld gaan rijden. De besluitvorming over het al dan niet opnemen van het traject Hengelo-Bad Bentheim in de treindienst Bad Bentheim-Bielefeld moet eind april zijn afgerond. Dan gaan de Duitse vervoersautoriteiten het Teutoburger Wald Netz, waaronder de treinverbinding Hengelo-Bielefeld valt, aanbesteden, voor een periode van 15 jaar.
"Voor Regio Twente zijn goede treinverbindingen met Duitsland van groot belang", aldus Jan Bron, portefeuillehouder mobiliteit van Regio Twente. "Twente is een belangrijke kennisregio en een schakel in de verbindingen tussen Nederland en Noord Oost Europa. Naast transport over weg en water hoort daar ook een goede treinverbinding voor personenvervoer bij. In een tijd waarin steeds meer mensen in het buurland werken of studeren wordt dat alleen maar belangrijker."
De treinverbinding Bielefeld-Bad Bentheim-Hengelo is vervoerkundig erg belangrijk. De steden Bielefeld (ca. 325.000 inwoners), Osnabrück e.o. (275.000 inwoners) en Rheine worden daarmee elk uur verbonden met Hengelo (Twente). Daarnaast zal het, net als dat bij de treinverbinding Enschede-Gronau het geval is, de sociaal economische structuur in het Duits-Nederlandse grensgebied versterken. Forenzen van Nederlandse afkomst die wonen in het Duitse grensgebied krijgen een goede verbinding met werklocaties in Oldenzaal, Hengelo en indirect ook in Enschede (Kennispark). Dit geldt ook voor studenten die aan de Saxion Hogeschool of de UT willen studeren en Nederlandse studenten aan Duitse onderwijsinstellingen. Ook is de verbinding van belang voor het toerisme in de grensstreek.
Bron: http://regiotwente.nl/algemene-informat ... im-hengelo
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Dus toch maar weer proberen ja? De vorige poging is niet voor niks stilgelegd... maar misschien dat het beter zal gaan nu het niet meer een losse pendel gaat worden maar gekoppeld aan de Westfalenbahn..
Ik doe ook maar wat
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Met de huidige dienstregeling van de RB61 Bielefeld-Bad Bentheim zou het niet eens een extra trein kosten. Niet dat het dan gratis is, maar misschien helpt het.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Is het alweer zover ja? Ik dacht dat het hele gebeuren in Duitsland 15 jaar zou lopen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Volgende flop.
Hengelo is geen aantrekkelijke stad voor de Duitsers. Bovendien worden de tussenliggende plaatsen (De Lutte, Gildehaus) niet bedient.
Hengelo is geen aantrekkelijke stad voor de Duitsers. Bovendien worden de tussenliggende plaatsen (De Lutte, Gildehaus) niet bedient.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Misschien wordt nu wel een station De Lutte aangelegd?
De vorige keer was het nauwelijks nuttig omdat het voor een proef van 3 jaar ging en de toekomst daarna uitermate onzeker was.
De vorige keer was het nauwelijks nuttig omdat het voor een proef van 3 jaar ging en de toekomst daarna uitermate onzeker was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
De huidige concessie is is 10 jaar en ingegaan in december 2007. Als men mee wil gaan in de Duitse concessie die in december 2017 in moet gaan is het daar nu wel de tijd voor, anders ben je te laat.Bee schreef:Is het alweer zover ja? Ik dacht dat het hele gebeuren in Duitsland 15 jaar zou lopen...
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Hengelo is geen bijzondere stad nee, maar het is de wel route die vanuit Nederland naar Osnabrück en Hannover leidt. De Lutte zou je een station kunnen geven, maar zolang er niet meer dan een buurtbus rijdt betwijfel ik of een station daar wel nodig is...Erno-BE schreef:Volgende flop.
Hengelo is geen aantrekkelijke stad voor de Duitsers. Bovendien worden de tussenliggende plaatsen (De Lutte, Gildehaus) niet bedient.
-
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Vanuit Almelo/Hengelo is het wellicht handiger, maar voor Enschede is reizen via Muster snel aantrekkelijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Enschede-Osnabrück is 2:13 via Münster, met een overstap van 19 minuten.
Bad Bentheim-Osnabrück is 0:49, Enschede-Hengelo is 0:10, Hengelo-Bad Bentheim is ongeveer 0:20. De overstap in Hengelo is hooguit 10 minuten, dus dan kom je op 0:49+0:10+0:20+0:10=1:29.
1:29 via Hengelo is toch duidelijk sneller dan de 2:13 via Münster, zelfs als er geen wachttijd zou zijn in Münster.
Bad Bentheim-Osnabrück is 0:49, Enschede-Hengelo is 0:10, Hengelo-Bad Bentheim is ongeveer 0:20. De overstap in Hengelo is hooguit 10 minuten, dus dan kom je op 0:49+0:10+0:20+0:10=1:29.
1:29 via Hengelo is toch duidelijk sneller dan de 2:13 via Münster, zelfs als er geen wachttijd zou zijn in Münster.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Enschede - Osnabrück via Münster heeft wel als voordeel dat het met een NRW-ticket kan, via Bad Bentheim is dat helaas niet mogelijk. Als je met twee personen een retourtje maakt is dat tarief al snel interessanter.
Heb je ook een idee van de tijden Enschede - Bielefeld via Osnabrück enerzijds en via Münster anderzijds misschien?
Heb je ook een idee van de tijden Enschede - Bielefeld via Osnabrück enerzijds en via Münster anderzijds misschien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
1:51 voor Bad Bentheim-Bielefeld, plus hooguit 0:40 voor Enschede-Hengelo-Bad Bentheim. Komt totaal dus op 2:31 voor Enschede-Bielefeld via Bad Bentheim. Via Münster kost het 3:06 (incl. overstap van 0:26). Het stuk Enschede-Münster kost veel tijd door de lage snelheden en het vrij hoge aantal stops. En Münster-Bielefeld gaat helemaal via Hamm, een flinke omweg.Bee schreef:Heb je ook een idee van de tijden Enschede - Bielefeld via Osnabrück enerzijds en via Münster anderzijds misschien?
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Daar is één probleem bij en dat is dat Bielefeld niet bestaat. Maargoed, oplossing is simpel, stoptrein vanuit Zwolle doorkoppelen en Syntus door laten rijden naar Enschede, naast een uurlijkse verbinding Amsterdam-Berlijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Zou het niet handiger zijn de IC tussen Hengelo en Bentheim vrij te geven voor reizigers met niet-IC kaartjes.
-
- Berichten: 3549
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
In Bentheim is er een behoorlijk lange overstap tussen IC en WFB
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Ik had altijd begrepen dat die Syntustrein vooral bedoeld was voor lokaal grensverkeer. Lees: Nederlanders die een dagje naar Bentheim gaan om het kasteel te bekijken en om er goedkoop te eten. Ik ben twee keer mee geweest met die trein en dat was ook de doelgroep die er toen in zat.
Re: treinverbinding Hengelo - Bad Bentheim
Ik heb hem daadwerkelijk een keer gebruikt om daarna door te reizen naar Berlijn :D
Maar dat was omdat het een ongelukkig tijdstip was en ik geen zin had om anderhalf uur in Almelo of Hengelo te staan :')
Maar dat was omdat het een ongelukkig tijdstip was en ik geen zin had om anderhalf uur in Almelo of Hengelo te staan :')
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten