Pagina 2 van 2

Re: ‘Eén meter spoor bij station Enschede lijkt van goud’

Geplaatst: zo 05 dec 2010, 19:30
door Suus
lex1975 schreef:ja, maar dit stukje spoor van Enschede naar Duitsland wordt tot nu toe elke keer bij het Duitse gedeelte aanbesteed en dan zou NS dus d.m.v. Nedrailways (of zoals ze in Duitsland rijden onder de naam Abelio) moeten bieden.
Dat aanbesteden duurt voorlopig wel weer even, het is net gegund aan DB Regio.

Re: ‘Eén meter spoor bij station Enschede lijkt van goud’

Geplaatst: ma 06 dec 2010, 10:15
door reisthijs
Ik bedoelde juist te zeggen dat het helemaal niet uit hoeft te maken, aan wie de concessie voor Enschede-Gronau en verder is gegund, als beide vervoerders de verbinding samen willen exploiteren.

Dus vervoerder 1 (in dit geval NS) rijdt de trein tot waar deze mag rijden en op die plaats (in dit geval station Enschede) neemt vervoeder 2 (in dit geval DB Regio) het over. Dat is geen ongebruikelijke situatie bij internationale treinen.

Re: ‘Eén meter spoor bij station Enschede lijkt van goud’

Geplaatst: ma 06 dec 2010, 10:43
door Oud forumgebruiker
ja, maar volgens mij laten de regels die simpele gedachten niet meer toe...
dat is het nadeel van concessie verleners, die alleen in stukjes denken (hun eigen stukjes dus)...

Re: ‘Eén meter spoor bij station Enschede lijkt van goud’

Geplaatst: ma 06 dec 2010, 11:40
door Geert
Waarom zou dat niet meer toegelaten zijn?

Re: ‘Eén meter spoor bij station Enschede lijkt van goud’

Geplaatst: ma 06 dec 2010, 13:52
door Oud forumgebruiker
een concessie wordt toch alleen gegeven aan 1 houder?
tevens zie ik NS en DB niet snel samen iets gaan doen op regionaal gebied, daar NS in Duitsland met Abelio stukjes markt wil veroveren...

Re: ‘Eén meter spoor bij station Enschede lijkt van goud’

Geplaatst: ma 06 dec 2010, 15:04
door Wubbo
In de buswereld wordt geeist dat concessieoverschrijdende buslijnen doorgaand gereden worden. Dat kun je bij treinen dus ook eisen (of de vervoerders zacht dwingen om het te gaan doen natuurlijk ;-)).