Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wat een fantastische dag. Jammer van de terugreis. De 3e keer op rij dat het mis gaat deze week… Er was vandaag een sein en wisselstoring tussen Arnhem-Velperpoort en Duiven. Blijkbaar is het probleem met de remmen van de Syntus treinen en de reactie daarvan op de wissels nog steeds niet opgelost.
Enfin, ik kwam aan rond 17:05. Een mooie tijd. Het begon goed op station Arnhem, de trein zou gewoon moeten rijden om 17:19. Opeens trok een Syntus trein op spoor 9b mijn aandacht. Op dat moment werd er omgeroepen dat we naar het andere spoor moesten lopen. Geen probleem, kan gebeuren! Helaas blijkt deze trein geheel in Syntus style te bestaan uit slechts 2 wagons. Wat bleek, door de uitval van de treinen daarvoor was het praktisch onmogelijk om de trein nog te betreden. Gevolg: redelijk wat reizigers bleven achter in de kou op het station.
Ik snap alleen die titel niet echt, wat heeft NS te maken met de Syntus-treinen tussen Arnhem-Winterswijk? :?
Of is dit weer zo'n gevalletje "vroeger was alles beter" dus dat ze "gered" zouden zijn als NS hier weer ging rijden?
Vind die discussie over rijtuigen, coupés, wagons en dergelijke een beetje zinloos. Als iemand zegt dat een Buffel 2 wagons of coupé's heeft, dan snappen we toch allemaal wat er bedoeld wordt?
Het wordt anders als er voor de zoveelste keer in de pers wordt gerept over een trein bestaande uit twee 'treinstellen' terwijl het maar 2 bakken zijn.