Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Meltrain »

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dat met Mariënberg gaan doen.:
T/m december 2012: NS en Syntus (i.o.v. Connexxion)
Decmber 2012 t/m december 2013: Arriva en Syntus (i.o.v. Connexxion)
Vanaf december 2013: alleen Arriva.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Fles »

papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

Fles schreef:papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Fles »

Lyntus schreef:
Fles schreef:papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Nou het wordt anders vanzelf 2013 hoor. En ik hoor op Ed al meer dan een jaar dat "tot nader order de OV Chipkaart nie geldig is op de Valleilijn". Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat we de afgelopen anderhalf jaar een stap dichter bij invoering gekomen zijn :)
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

Wat ik me ook afvraag is wanneer er nou een of andere tekening komt van station Barneveld Zuid. Hoevelaken heeft al een ontwerp, ik wil ook wat van Barneveld Zuid zien :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door reisthijs »

Lyntus schreef:
Fles schreef:papieren kaartjes tot en met 2013 :mrgreen:
Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Dat gebeurt dus wel. Het ziet niet echt naar uit (en er wordt ook nog niet over gesproken) dat papieren NS-kaartjes op hele korte termijn worden afgeschaft. Daarvoor moet ook eerst de OV-chipkaart zijn ingevoerd in héél Nederland.

(Het assortiment wordt door NS wel steeds verder uitgedund maar de 'enkele reis' zal voorlopig niet verdwijnen.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

reisthijs schreef:
Lyntus schreef: Mag hopen dat dat niet gebeurt op de Valleilijn :lol:
Dat gebeurt dus wel. Het ziet niet echt naar uit (en er wordt ook nog niet over gesproken) dat papieren NS-kaartjes op hele korte termijn worden afgeschaft. Daarvoor moet ook eerst de OV-chipkaart zijn ingevoerd in héél Nederland.

(Het assortiment wordt door NS wel steeds verder uitgedund maar de 'enkele reis' zal voorlopig niet verdwijnen.)
Ik bedoelde het meer in de zin van als enige vervoersbewijs. Van mij mogen die kaartjes best blijven hoor, maar de OV chipkaart moet er gewoon naast komen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door reisthijs »

Het ging hier dacht ik toch om de vraag, hoe moet dan nou met overstappen wanneer de OV-chipkaart bij alle vervoerders is ingevoerd? Antwoord: koop een papieren kaartje voor de hele reis! :wink: Dat is hoogstwaarschijnlijk ook in 2013 nog steeds de beste manier.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

reisthijs schreef:Het ging hier dacht ik toch om de vraag, hoe moet dan nou met overstappen wanneer de OV-chipkaart bij alle vervoerders is ingevoerd? Antwoord: koop een papieren kaartje voor de hele reis! :wink: Dat is hoogstwaarschijnlijk ook in 2013 nog steeds de beste manier.
Ik reis toch alleen op de Valleilijn en soms naar Arnhem, maar dat kan gewoon met de OV chipkaart. Ik vind het niet zo erg om steeds in en uit te checken. De voordelen van de OV chipkaart wegen voor mij zwaarder dan de nadelen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Joshua »

Lyntus schreef:Hoe maakt een OV-chipkaart dan eigenlijk onderscheid tussen eerste en tweedeklas reizen?
Je kunt online aangeven of je 1ste of 2de klas wil reizen. Maar je kunt op het automaat dan ook nog aangeven voor VANDAAG 1ste/2de klas. En om 4 uur 's nachts ga je vanzelf terug naar je vorige keuze.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Michael 1988 »

De ouderen beginnen te klagen over de Valleilijn.

Ouderenbonden: 'Stations langs Valleilijn kunnen beter'

dinsdag 11 januari 2011 11:23

BARNEVELD - Treinstations langs de Valleilijn zijn niet altijd goed toegankelijk voor ouderen en mindervaliden. Dat meldt de SBOG, de koepelorganisatie van de ouderenbonden ANBO, KBO en PCOB op basis van eigen onderzoek. Stations scoren een onvoldoende op bijvoorbeeld veiligheid en voorzieningen als toiletten.


Lees meer
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

Ja, ik ben het best met ze eens. Ik geloof dat ProRail al bezig was met 'comfortabele wachtruimten' op station Barneveld Noord. Helaas zit dat loket bij Barneveld Centrum vrijwel altijd dicht en dus hebben we daar geen wachtruimten en voorzieningen als toiletten. Zeker bij Barneveld Centrum zijn er nog veel gebreken, dat hele stationsgebouw mag van mij plat en iets nieuws in de richting van 'type Randstadspoor' maar dat zal er wel niet in zitten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Wubbo »

Geheimpje: vrijwel alle stations van het kaliber Barneveld Centrum in Nederland hebben geen toiletten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door webguy »

En die loketruimte is geloof ik van alles geweest, van wijkhuis tot gemeenteloket tot snackbar...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Geheimpje: vrijwel alle stations van het kaliber Barneveld Centrum in Nederland hebben geen toiletten.
Niet dat dat een argument is, maar okee.

Ede centrum heeft er minsten 4 trouwens, daar staan van die piskwadranten op het plein *O*
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Justin »

Fles schreef:1. in Beesd bij Arriva,
2. in Geldermalsen bij Arriva,
3. in Geldermalsen bij NS,
4. in Tiel bij NS,
5. in Tiel bij Syntus,
6. in Elst bij Syntus,
7. in Elst bij NS,
8. in Nijmegen bij NS,
9. in Nijmegen bij Veolia en
10. in Nijmegen Heyendaal bij Veolia.

En dus 5 keer het opstaptarief betalen, alsof je 5 reizen aan het maken bent. En WAAG het niet om 1 bliep te vergeten of er 2 in de verkeerde volgorde te doen, want dan word je nog veel harder genaaid. Bijkomend voordeel: Iedereen die dat nodig vindt kan minimaal tot en met januari 2018 terugvinden wanneer je dat precies hoe laat en waar gedaan hebt. Mooi ding man *O*
Damn ik heb nu al zin om dit uit te voeren :lol: .

Enniewee die omroep op Ed over de Chippert op Ed-Amf ben ik ook al beu. Kan het niet meer aanhoren...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door reisthijs »

Lyntus schreef:Zeker bij Barneveld Centrum zijn er nog veel gebreken, dat hele stationsgebouw mag van mij plat en iets nieuws in de richting van 'type Randstadspoor' maar dat zal er wel niet in zitten.
Er worden in Barneveld als plannen gemaakt om dat gebouw te slopen maar niet om daar iets moderns voor in de plaats te zetten, integendeel: het idee is om het oorspronkelijke station (dat vergelijkbaar was met Ede Centrum) te herbouwen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

reisthijs schreef:
Lyntus schreef:Zeker bij Barneveld Centrum zijn er nog veel gebreken, dat hele stationsgebouw mag van mij plat en iets nieuws in de richting van 'type Randstadspoor' maar dat zal er wel niet in zitten.
Er worden in Barneveld als plannen gemaakt om dat gebouw te slopen maar niet om daar iets moderns voor in de plaats te zetten, integendeel: het idee is om het oorspronkelijke station (dat vergelijkbaar was met Ede Centrum) te herbouwen.
Ja, ik ben er helaas al van op de hoogte. Ben het er natuurlijk niet mee eens, ik zie liever een modern station, misschien in de richting van Hoevelaken om dan toch aan te sluiten op de Valleilijn.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Lyntus »

OV-Chipkaart update:
http://barneveldsekrant.nl/page/Lokaal/ ... 67109.news
,,Wij willen die kaart op de Valleilijn zo snel mogelijk, laat dat duidelijk zijn", zegt manager Coen Storm van Connexxion. ,,Maar we lopen tegen verschillende problemen aan waarvoor nog geen oplossingen gevonden zijn." Een van die problemen situeert zich op station Amersfoort Centrum. ,,De Valleilijn vertrekt daar niet van één vast perron, dat wisselt sterk. Om reizigers de mogelijkheid te geven met hun kaart uit te checken bij NS en in te checken bij ons, zou je dus op alle perrons zo'n speciale Valleilijnpaal moeten realiseren, dat is voor ons erg kostbaar."
Hier een oplossing Connexxion: doe die apparatuur nou gewoon ín de Valleilijn, veel goedkoper.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door webguy »

Voor die 5 treinen...
Nadeel daarvan is dus weer wel dat je zit met het uitwisselen van gegevens met een centrale server. Echter zijn alle Protos stellen uitgerust met internet, dus een keer per dag even uploaden moet kunnen...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Freek »

Maar de richtlijn is dat paaltjes op de wal komen. Bovendien wordt Amf op termijn afgesloten door poortjes, hoe moet dat dan als je met Cxx wil reizen. Overstappen van Cxx/NS vv kan op de wal in 1 handelingen, met apparatuur op het voertuig vereist het weer 2 handelingen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door MdJ »

Je zou in Amersfoort (als savonds de s31300 ongeveer van elk perron kan vertrekken, wat verschilt in dag) op elk perron de CXX-paaltjes neer kunnen zetten (ja dat kost geld... maar Jullie wilden zo graag dat ding) en dan op het perron waar het niet gebruikt wordt (dus 5 van de 6) uit zetten.

Maar verder: Is er uberhaupt iemand die bij het bedenken van dat hele pasje "goh, met de trein en verschillende aanbieders... misschien moeten we iets bedenken VOORDAT we ook dat ding aanraken"...? :neg:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Geert »

Freek schreef:Maar de richtlijn is dat paaltjes op de wal komen. Bovendien wordt Amf op termijn afgesloten door poortjes, hoe moet dat dan als je met Cxx wil reizen. Overstappen van Cxx/NS vv kan op de wal in 1 handelingen, met apparatuur op het voertuig vereist het weer 2 handelingen.
Het is op zich wel opmerkelijk dat er blijkbaar richtlijnen bestaan over waar de poortjes moeten komen en dat dat handiger is voor overstappers, maar blijkbaar maakt niemand zich druk over het feit dat je moet uitchecken en weer inchecken bij een overstap. Als je reist van Amsterdam CS naar Barneveld dan moet een computersysteem toch ook wel kunnen bedenken dat je dan Amsterdam - Amersfoort reist met NS en Amersfoort - Barneveld met CXX?? :neg:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Freek »

Niet ter verdediging van het huidige systeem, ik ben ook voor single check in, check out. Voor Amsterdam-Barneveld is het eenvoudig, maar wat te denken van Elst - Arnhem Velperpoort? Of Amersfoort-Ede-Wageningen? Het kan op meerdere manieren, dat is het probleem. En ja dat is technisch wel op te lossen, maar vereist natuurlijk wel een verdeelsleutel. Daar zit het probleem, NS wijst naar de regionale vervoeders en de regionale vervoerders naar NS. Commissie Meijdam onderzoekt wel het dubbele instaptarief, mogelijk gaat die er dan uit. Dat is stap 1, maar een single check in zal er in mijn ogen niet komen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ontwikkelingen rondom de Valleilijn (trein)

Bericht door Ennes »

Lyntus schreef:Verwarring met die paaltjes kunnen ze makkelijk oplossen door bijvoorbeeld een bordje van de Valleilijn op het Valleilijn-paaltje te hangen. Als het dan nog verwarring geeft dan ben je gewoon dom.
Maargoed, er zal wel weer meer achter zitten :(
We hebben het wel over een gemiddelde reiziger hé! die gaan ook braaf bovenin zitten als ze als antwoord krijgen alleen heb bovenste deel op de vraag of die trein naar schiphol gaat. en braaf naar voren lopen na het antwoord dat ze het snelst in den haag zijn als ze voorin instappen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten