Pagina 1 van 1

De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: za 29 jan 2011, 22:37
door Daniel
Voor de liefhebbers 'n leuke reportage...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TIegOg4z ... r_embedded[/youtube]

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: zo 30 jan 2011, 23:07
door Xanland
Zozo, dit is nog mooi om te zien. Toch vind ik het wel weer iets apart om die trolleylijnen in elkaar te zetten en te bouwen. Je kan immers ook niet zeggen van dat je een nieuwe dienstregeling wil naar plek W.

Al met al wel weer iets aparts imo.

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: ma 31 jan 2011, 12:41
door bartjemestrom
Erg leuke en interessante video.

Dat het nog steeds rendabel is. :D

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: di 01 feb 2011, 12:21
door Snorkel
Komen er ook meer trolleybussen bij, of zijn er elders eindtak poten verdwenen ( opgeheven of verdieselt ) ?

Dit klinkt misschien vreemd, maar stille uiteinden opheffen of verdieselen in standaard materiaal en trolley geleed kunnen inzetten op drukkere lijnen is toch echt een logische keuze, zeker als je de totale kosten in het oog moet houden.

Groet, Michel

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: di 01 feb 2011, 13:46
door Daniel
Frequentie van lijn 5 is gelijk gebleven, alleen gaat nu de helft van de ritten die eerst naar De Laar West ging richting Schuytgraaf :wink:

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: wo 02 feb 2011, 17:27
door j-ason
Leuk filmpje!, Zo zie je eens hoe het echt zit. Over de verdieseling, wat opvalt is dat gister ik heel veel diesels tegen kwam op de lijnen 1, 3 en 7.

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: wo 02 feb 2011, 17:48
door Michael
j-ason schreef:Leuk filmpje!, Zo zie je eens hoe het echt zit. Over de verdieseling, wat opvalt is dat gister ik heel veel diesels tegen kwam op de lijnen 1, 3 en 7.
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben gehad met de gladheid van gisteravond. Dan willen ze nog wel is de trolleys naar binnen halen en dieselbussen inzetten

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: wo 02 feb 2011, 17:50
door .....
Daniel schreef:Frequentie van lijn 5 is gelijk gebleven, alleen gaat nu de helft van de ritten die eerst naar De Laar West ging richting Schuytgraaf :wink:
Wat ik toch een vreemde constructie vind. Schuytgraaf herbergt weldra meer inwoners dan Rijkerswoerd, maar moet het met een kwartiersdienst doen, terwijl er in Rijkerwoerd om de tien minuten een bus rijdt (en dat is zeker geen overbodige luxe).

Daar komt nog bij dat het alternerende linksom-rechtsom systeem in Schuytgraaf ook niet erg reizigersvriendelijk is.

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: do 03 feb 2011, 11:43
door Frank
Rijkerswoerd is in het begin ook minder frequent bediend geweest. Misschien wordt het dus nog wel beter; de wijk is nog niet klaar. En misschien komt er dan ook een eind aan de onduidelijke dienstregeling op lijn 5. Aan de andere kant, Schuytgraaf is één van de twee eindpunten van een traject waar verder wel met een redelijk hoge frequentie gereden wordt; ik zie nog niet zo snel capaciteitsproblemen ontstaan (hooguit naar de hogeschool, maar dat ligt aan de andere kant van het traject).

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 16:03
door .....
Frank schreef:Rijkerswoerd is in het begin ook minder frequent bediend geweest. Misschien wordt het dus nog wel beter; de wijk is nog niet klaar. En misschien komt er dan ook een eind aan de onduidelijke dienstregeling op lijn 5. Aan de andere kant, Schuytgraaf is één van de twee eindpunten van een traject waar verder wel met een redelijk hoge frequentie gereden wordt; ik zie nog niet zo snel capaciteitsproblemen ontstaan (hooguit naar de hogeschool, maar dat ligt aan de andere kant van het traject).
Optimale situatie zou zijn om lijn 5 op te delen in twee aparte lijnen, bijvoorbeeld lijn 5 De Laar West-Elsweide/HAN en lijn 9 Schuytgraaf Noord-Presikhaaf. Beiden lijnen zouden dan een kwartierdienst hebben. Nu is het zo dat iemand die niet bekend is in Arnhem op het Centraal station de keuze heeft uit maar liefst vier (!) bestemmingen met lijn 5. Dat is gewoon onwenselijk. Aanvullend zou de frequentie van lijn 6 verdubbeld kunnen worden zodat Schuytgraaf Zuid ook een goede verbinding heeft.

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: za 05 feb 2011, 15:56
door j-ason
Misschien moeten we onze dienstregeling kenbaar gaan maken aan Breng.

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: za 05 feb 2011, 16:20
door robinzes
Dat heb ik al zo vaak gedaan, Niet alleen met lijn 5 maar indertijd ook met lijn 35.
Ik had toen voor lijn 35 verschillende dingen voorgestelt maar er nooit meer wat over gehoord. en toen opeens op 13 december 2009 ging hij doorijden naar zetten en zelfs de hele dag. Maar mij heeft breng nooit meer iets laten weten laat staan dat ik ze nog eens iets zal voorleggen.

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Geplaatst: za 05 feb 2011, 22:47
door j-ason
robinzes schreef:Dat heb ik al zo vaak gedaan, Niet alleen met lijn 5 maar indertijd ook met lijn 35.
Ik had toen voor lijn 35 verschillende dingen voorgestelt maar er nooit meer wat over gehoord. en toen opeens op 13 december 2009 ging hij doorijden naar zetten en zelfs de hele dag. Maar mij heeft breng nooit meer iets laten weten laat staan dat ik ze nog eens iets zal voorleggen.

Dan heeft het helaas geen nut