Pagina 1 van 1

Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 20:01
door Daniel
Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken
Geplaatst op: woensdag 9 februari 2011 20:00
Laatst bijgewerkt: woensdag 9 februari 2011 20:01


NIJKERK/AMERSFOORT - De gemeenteraad van Amersfoort heeft ingestemd met het bestemmingsplan, dat de aanleg van een station Hoevelaken mogelijk moet maken.
Een overgrote meerderheid van de raad stemde dinsdagavond in met het bestemmingsplan, alleen de BPA-fractie was tegen.
De Buurtgroep Stoutenburg, die zich tegen de plannen voor een station verzetten, waren minder verheugd over het raadsbesluit. Zij denken dat de druk vanuit Nijkerk en de roep om mobiliteit uiteindelijk de doorslag hebben gegeven.
Lees verder

Re: Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 22:17
door Lyntus
Goed nieuws. Snel beginnen met bouwen en daarna beginnen met Barneveld-Zuid en Barneveld-Noord aanpakken :)

Re: Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 22:25
door Vinny
Ik zou me als Amersfoortse politieke partij eerder druk maken over druk vanuit Nijkerk om betreffende plaats een IC station te laten maken... :twisted:

Re: Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken

Geplaatst: do 10 feb 2011, 13:35
door Fles
Vinny schreef:Ik zou me als Amersfoortse politieke partij eerder druk maken over druk vanuit Nijkerk om betreffende plaats een IC station te laten maken... :twisted:

:')

Re: Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken

Geplaatst: do 10 feb 2011, 16:13
door Etienne
Fles schreef:
Vinny schreef:Ik zou me als Amersfoortse politieke partij eerder druk maken over druk vanuit Nijkerk om betreffende plaats een IC station te laten maken... :twisted:

:')

En dan Harderwijk nog en de volgende stap wordt de IC als stoptrein over de Veluwe te sturen :')

Re: Raad Amersfoort stemt voor komst station Hoevelaken

Geplaatst: ma 21 feb 2011, 23:49
door willy84
De stoppert die niet stopperde tussen Amf en Ut was wat dat betreft ideaal. Een vlotte ic en toch een acceptabele verbinding voor al die stations die eigenlijk een sneltrein halte zouden moeten zijn.