Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 779
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Concessie Twente

Berichtdoor flipje » Vr 01 Apr 2011, 11:46

Drie potentiele vervoerders Regio
Twentedonderdag 31 maart 2011 | 17:00 uur

Drie vervoersbedrijven hebben een offerte ingediend bij de Regio Twente om de komende tien jaar het openbaar vervoer in de regio te verzorgen.

Het gaat om de bedrijven Connexxion, Syntus en Arriva Achterhoek Rivierenland. In mei wordt bekend welk bedrijf de aanbesteding heeft gewonnen en het openbaar vervoer in Twente tot en met 2023 gaat verzorgen. De nieuwe vervoerder zal zowel het busvervoer als het vervoer op de treinverbinding Zuthpen-Hengelo-Oldenzaal moeten doen.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=123674

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Freek » Vr 01 Apr 2011, 12:22

Is er iemand in het bezit van het PvE, kan hem nergens vinden?!?

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Mark » Vr 01 Apr 2011, 12:36

Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Vinny » Vr 01 Apr 2011, 12:58

Geef je bijna geen kans. Er moet worden bezuinigd, dus "...dag gehaktdag" nu ook in Twente..., lijkt mij.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Vr 01 Apr 2011, 12:59

Uitslag is als het goed is in mei...

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Mark » Vr 01 Apr 2011, 13:09

Vinny schreef:Geef je bijna geen kans. Er moet worden bezuinigd, dus "...dag gehaktdag" nu ook in Twente..., lijkt mij.
En dat noemt men service anno 2011. :N
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Reiziger7
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 01 Apr 2011, 14:20

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Reiziger7 » Vr 01 Apr 2011, 14:24

Is al bekend of er nieuw materieel ingezet wordt (nieuwe treinen en nieuwe bussen) vanaf de start? Ik hoop het wel, vooral de Syntus treinen zijn behoorlijk smerig

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Mark » Vr 01 Apr 2011, 14:33

Wanneer Connexxion verdwijnt zullen er wel nieuwe bussen komen?
Beetje overdreven vind ik dat wel, kwestie van een ander logo er op plakken en klaar is kees. De bussen moeten immers toch rood blijven.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 01 Apr 2011, 14:40

Reiziger7 schreef:Is al bekend of er nieuw materieel ingezet wordt (nieuwe treinen en nieuwe bussen) vanaf de start? Ik hoop het wel, vooral de Syntus treinen zijn behoorlijk smerig

Je gaat toch geen nieuwe treinen kopen, omdat de huidige smerig zijn. :P Kwestie van een keertje door de wasstraat en intern goed reinigen.

Reiziger7
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 01 Apr 2011, 14:20

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Reiziger7 » Vr 01 Apr 2011, 14:43

Reiziger Delft schreef:
Reiziger7 schreef:Is al bekend of er nieuw materieel ingezet wordt (nieuwe treinen en nieuwe bussen) vanaf de start? Ik hoop het wel, vooral de Syntus treinen zijn behoorlijk smerig

Je gaat toch geen nieuwe treinen kopen, omdat de huidige smerig zijn. :P Kwestie van een keertje door de wasstraat en intern goed reinigen.


Eens. een nieuwe vervoerder die haar treinen wèl regelmatig reinigt zou ook mooi zijn. Ook goed!

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor marvinkok » Vr 01 Apr 2011, 15:46

Mark schreef:Wanneer Connexxion verdwijnt zullen er wel nieuwe bussen komen?
Beetje overdreven vind ik dat wel, kwestie van een ander logo er op plakken en klaar is kees. De bussen moeten immers toch rood blijven.


Vergeet niet dat er nu natuurlijk Infoxx inzit dat alles aanstuurd, en dat moet dan ook omgebouwd worden als er Syntus of Arriva komt ;) Iets meer dan alleen een nieuw logootje dus...

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Ronaldussen » Vr 01 Apr 2011, 16:43

Nou, nieuwe logo, nieuwe reizigerssysteem... Dat hoeft toch niet meer te kosten dan een nieuwe bus? :wink:
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31502
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Suus » Vr 01 Apr 2011, 17:00

Volgens mij heeft gehaktdag vorig jaar al plaatsgevonden in Twente :X
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Vinny » Vr 01 Apr 2011, 17:18

Mark schreef:
Vinny schreef:Geef je bijna geen kans. Er moet worden bezuinigd, dus "...dag gehaktdag" nu ook in Twente..., lijkt mij.
En dat noemt men service anno 2011. :N

Ja, want service wordt gratis geleverd wou je zeggen? :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Mark » Vr 01 Apr 2011, 17:38

Nou ja, als je het busvervoer hier nog verder uit gaat hollen blijft er helemaal niks meer over. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor willy84 » Vr 01 Apr 2011, 17:57

Wat is de bezettingsgraad van die buslijnen in Twente?
immer kwaliteits posts

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor huibf » Vr 01 Apr 2011, 18:22

Mark schreef:Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )


Dus je wil een 12 meter bus laten rijden op ritten waar maar 2 personen inzitten per rit.
Ik heb liever dat de frequentie behouden blijft met taxibusjes dan een tweeuurlijkse bus van 12 meter.

dus wat mijn betreft mag na 19.00 uur waar het kan worden gereden met VKB.

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Ronaldussen » Vr 01 Apr 2011, 21:58

Zullen we het hele OV maar opheffen?

Volgens velen is het OV alleen maar een geldverslindend nauwelijks gebruikt "product" waar je meer last dan profijt van hebt.

Ik zie er wel voordelen in. Geen "lastige dure" reizigers, geen "lastige" gehandicapten, geen last meer van een slechte "klantenservices", geen gezeur meer over wel of geen toiletten in treinen c.q. rolstoelplanken in bussen, geen gezeur meer over uitgeklede diensten, geen gezeur meer dat de kaartjes (alweer) duurder worden, geen gezeur meer dat het de belastingbetaler allemaal teveel kost, geen prestigeprojecten meer op ov-gebied.

Miljardenwinst! :idea:

Ik zeg Doen :!:
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Ennes » Vr 01 Apr 2011, 22:01

En het levert een hoop vrije tijd op :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Ronaldussen
Berichten: 3112
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Ronaldussen » Vr 01 Apr 2011, 22:04

Die we weer geheel "vrijblijvend" kunnen besteden aan met onze blikjes op 4 wielen in de file staan *O*
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Mark » Vr 01 Apr 2011, 22:43

huibf schreef:
Mark schreef:Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )


Dus je wil een 12 meter bus laten rijden op ritten waar maar 2 personen inzitten per rit.
Ik heb liever dat de frequentie behouden blijft met taxibusjes dan een tweeuurlijkse bus van 12 meter.

dus wat mijn betreft mag na 19.00 uur waar het kan worden gereden met VKB.
Ik heb het afgelopen jaar toch al enkele keren meegemaakt dat het 8 persoonsbusje vol zat en er mensen niet mee konden.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. En een tweeuurlijkse frequentie... we leven toch niet in 1850!?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor huibf » Vr 01 Apr 2011, 23:03

Mark schreef:
huibf schreef:
Mark schreef:Wanneer vindt de aanbesteding plaats?
Het maakt me trouwens geen zak uit wat hier komt te rijden, als ze maar een keer een fatsoenlijke frequentie gaan aanbieden op een aantal buslijnen (dus niet de laatste bus om 21:00 en op zondag een uursdienst met een taxibusje of zelfs helemaal geen bus. :neg: )


Dus je wil een 12 meter bus laten rijden op ritten waar maar 2 personen inzitten per rit.
Ik heb liever dat de frequentie behouden blijft met taxibusjes dan een tweeuurlijkse bus van 12 meter.

dus wat mijn betreft mag na 19.00 uur waar het kan worden gereden met VKB.
Ik heb het afgelopen jaar toch al enkele keren meegemaakt dat het 8 persoonsbusje vol zat en er mensen niet mee konden.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. En een tweeuurlijkse frequentie... we leven toch niet in 1850!?


dan leeft dus 85% van NL nog in 1850 ? Persoonlijk vindt ik 2 uurlijks ook niet aantrekkelijk.

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor hidihi » Vr 01 Apr 2011, 23:49

ik heb het nog wel mee gemaakt dat er op zondag eens in de twee uur gereden werd, Ik heb het vorig jaar in zeeland ook meegemaakt maar gelukkig is het eens in de 2 uur rijden een fenomeen die je niet vaak ziet in Nederland.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Vinny » Vr 01 Apr 2011, 23:51

Het is een typische frequentie voor 4 tot 8 reizigers per uur. Maar goed, in veel gevallen kan je bij dergelijke frequenties de buslijn helemaal afschaffen en vervangen door een lijn die alleen heen rijdt in de ochtendspits en terug in de avondspits. Dat hebben ze met de lijn Enkhuizen - Lelystad ook gedaan...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Drie bieders concessie Twente

Berichtdoor Ronald » Za 02 Apr 2011, 00:04

Zo kun je inderdaad iedere lijn de nek omdraaien. Geen ritten betekent immers geen reizigers, ongeacht hoeveel het er eerst waren...


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten